לורה הרינג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף לורה הארינג)
לורה הרינג
Laura Harring
לידה 3 במרץ 1964 (בת 60)
לוס מוצ'יס, המדינות המקסיקניות המאוחדות עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה מקסיקו עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1987 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים Aiglon College עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג קארל אדוארד פון ביסמר (12 בפברואר 19871989) עריכת הנתון בוויקינתונים
http://www.lauraharring.net/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
לורה הרינג, 2008

לורה אלנה הרינג מרטינזאנגלית: Laura Elena Herring Martínez; נולדה ב-3 במרץ 1964), היא שחקנית קולנוע ודוגמנית אמריקאית. הרינג היא "מיס ארצות הברית" לשנת 1985 וכוכבת הסרט "מלהולנד דרייב".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרינג נולדה בעיר לוס מוצ'יס שבמדינת סינלואה, מקסיקו. היא מקסיקנית מצד אמה מריה הלנה קהירו וחצי גרמנייה-אוסטרית מצד אביה ריימונד הרינג. הוריה התגרשו כאשר הייתה בת שבע.

הרינג גדלה במקסיקו ובגיל עשר היגרה עם משפחתה לסן אנטוניו. בגיל 12 נורתה בראשה בחנייה מקומית כתוצאה מקרב יריות שהתפתח בין שתי מכוניות שחנו מאחוריה, הכדור פספס את מוחה במילימטר אחד.

היא למדה ב"מכללת אגילון" שבשווייץ. כשחזרה לארצות הברית התגוררה באל פאסו שם זכתה בתחרות היופי של העיר, לאחר שהוכתרה גם כמלכת היופי של טקסס זכתה בשנת 1985 בתואר "מיס ארצות הברית" והפכה לאישה הראשונה ממוצא היספני שזוכה בכתר. לאחר השתתפותה בתחרות "מיס תבל" בה הגיעה לעשירייה הראשונה, טיילה ברחבי אסיה ועבדה כעובדת סוציאלית בהודו.

קריירת משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרינג למדה תיאטרון באקדמיית האומנויות שבלונדון. בתחילת דרכה בשנות ה-90 התפרסמה לראשונה באופרת הסבון "General Hospital" בה שיחקה במשך עונה אחת את קרלה גרסו. בשנת 1996, התארחה בפרק בסדרה "מיטות נשיקה". בשנת 1997, שיחקה בסדרה "Sunset Beach" את דמותה של פאולה. תפקיד זה הביא לפרסומה בקרב הציבור האמריקאי. ב-1998, התארחה בפרק בסדרה "פרייז'ר".

ב-2001 שיחקה במותחן המסתורין של דייוויד לינץ' "מלהולנד דרייב", בתפקיד הראשי גילמה את ריטה שנפגעת בתאונת הדרכים בתחילת העלילה ומתחברת בהמשך עם השחקנית הקנדית בתחילת דרכה בטי אלמס (נעמי ווטס). הרינג המשיכה את שיתוף הפעולה שלה עם לינץ' גם בשנה שלאחר מכן בסדרת הסרטים הקצרים שביים "ארנבים", בנוסף שיחקה את הפושעת גלינה קונסטנטין לצידו של ז'אן-קלוד ואן דאם בסרט הפעולה "טרור על פסי הרכבת" ובתפקיד קטן בדרמה "ג'ון קיו". ב-2003 שיחקה במותחן האימה "ווילארד" בתור קת'רין אותה מחבב גיבור העלילה החריג ווילארד סטילס (קריספין גלובר). ב-2004 גילמה את סילביה אשתו המפונקת של המאפיונר הווארד סיינט (ג'ון טרבולטה) בגרסה השנייה לקומיקס "המעניש".

בשנת 2006 הצטרפה אל העונה הרביעית של סדרת הדרמה "המגן" בתור עורכת הדין רבקה דוייל העובדת עבור הבלש ויקי מאקי. ב-2007 השתתפה הרינג, לצידם של כוכבי קולנוע הלטיניים חאווייר ברדם, בנג'מין בראט ואנטוניו בנדרס בעיבוד הקולנועי לרומן "אהבה בימי כולרה". בשנת 2008, שיחקה בסרט באימה "הודעה קטלנית". ב-2009 שיחקה בתפקיד אורח בסדרה "אחת שיודעת".

ב-2010, התארחה בפרק בסדרה "חוק וסדר: כוונה פלילית". ב-2016, שיחקה בסרט האימה "סכנה מבפנים".

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1987 התחתנה עם הפוליטיקאי הגרמני הרוזן קארל אדוארד פון ביסמר, ממשפחתו של הקנצלר אוטו פון ביסמרק, הנישואים החזיקו מעמד שנתיים בלבד ועל אף הגירושין מחזיקה הרינג עדיין בתואר רוזנת. בין השנים 19961998, יצאה עם מפיק הקולנוע ביראן קווינטנה.

פילמוגרפיה נבחרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]