לורה פרייז'ר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לורה פרייז'ר
Laura Fraser
לידה 24 ביולי 1975 (בת 48)
גלאזגו, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1995 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
  • תיכון הילהד
  • הקונסרבטוריון המלכותי של סקוטלנד עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג קארל גירי (2003–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 3 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לורה פרייז'ראנגלית: Laura Fraser; ‏24 ביולי 1976) היא שחקנית סקוטית המוכרת בזכות תפקידיה בסדרות "שובר שורות", "שפת נשים" ו"לעולם-לא-עולם" ובסרטים "הסקוטי המעופף", "סיפורו של אביר", "טיטוס" ו"מתחיל מחדש".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרייז'ר נולדה בגלאזגו שבסקוטלנד.

החלה את דרכה במיני סדרת הפנטזיה "לעולם-לא-עולם" בתפקיד הראשי של הנערה "דלת". בסוף שנות ה-90 הופיעה בסרטים "האומנת" של ירון קרבה בתפקיד הראשי של חיה סילברשמידט, "פנים קטנות" ו"להתגרש מג'ק". שיחקה לראשונה בהפקה הוליוודית בשנת 1999 בדרמה התקופתית של ג'ולי טיימור "טיטוס" בתפקיד לווינייה בתו של הגנרל הרומאי טיטוס אנדרוניקוס (אנתוני הופקינס).

בשנת 2000 השתתפה בקומדיה "קווין ופרי קורעים את איביזה" בתפקיד הקנדיס חברתו של קווין. בשנת 2001 הופיעה פרייז'ר בקומדיית ההרפתקאות ההוליוודית "סיפורו של אביר" בתור הנפחית קייט. ב-2004 הופיעה בדרמה הפוליטית של HBO "מלאכיות מברזל" בתפקיד הפעילה החברתית דוריס סטיבנס. ב-2006 הועמדה פרייזר לפרס האקדמיה הסקוטית על הופעתה בדרמת הספורט הביוגרפית "הסקוטי המעופף" בתפקיד אן אשתו של רוכב האופניים גרהם אוברי (ג'וני לי מילר). ב-2005 שיחקה פרייז'ר במיני סדרה הבריטית המוערכת "קזנובה" לצידו של דייוויד טננט איתו הופיעה גם במיני סדרה "אב חד הורי".

ב-2009 שיחקה בדרמה האוסטרלית "מתחיל מחדש" בתפקיד קטי אשתו הגוססת מסרטן של כתב הספורט ג'ו וור (קלייב אואן). ב-2010 שיחקה בסדרת הדרמה הבריטית "שפת נשים" בתפקיד הראשי של הארכיטקטית קאט מקנייז. בשנת 2012 לוהקה לעונה האחרונה של הסדרה הפופולרית "שובר שורות" בתפקיד אשת העסקים לידיה קוויל המקושרת לוולטר וייט (בריאן קראנסטון) ולארגון הפשע של גאס, והופיעה בתפקיד זה גם בסדרת הפריקוול "סמוך על סול".

לפרייז'ר ילדה אחת מנישואיה לשחקן האירי קארל גירי.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא לורה פרייז'ר בוויקישיתוף