לורן הולי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לורן הולי
Lauren Holly
לידה 28 באוקטובר 1963 (בת 60)
בריסטול, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה קנדה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1983 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
בן או בת זוג Francis Greco (20012014) עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים Azer Greco עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 3 עריכת הנתון בוויקינתונים
http://www.laurenholly.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
לורן הולי (מימין) ביחד עם הולי מארי קומבס (שמאל) בטקס חלוקת פרסי האמי

לורן הוליאנגלית: Lauren Holly; נולדה ב-28 באוקטובר 1963) היא שחקנית קולנוע וטלוויזיה אמריקאית. ידועה בשל תפקידיה כסגן השריף מקסין סטיוארט בסדרת הטלוויזיה "סודות העיר" (אנ'), כמארי סוונסון בסרט "טיפשים בלי הפסקה" (1994), וג'ני שפרד בסדרה "NCIS" ‏(2008-2005).

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הולי נולדה בבריסטול, פנסילבניה. אמה, מישל אן, היא היסטוריונית של האמנות, מנהלת המרכז והתוכנית האקדמית על שם סטאר במכון לאמנות סטרלינג ופרנסין קלארק,[1] ולשעבר פרופסור בקולג'ים על שם הובארט וויליאם סמיט. אביה, גראנט הולי, הוא תסריטאי ופרופסור לספרות בקולג'ים של הובארט וויליאם סמיט.[2]

הולי גדלה בז'נבה שבמדינת ניו יורק, וסיימה את לימודיה בבית הספר התיכון ז'נבה בשנת 1981, שם הייתה מעודדת. ב-1985 סיימה תואר ראשון באנגלית משרה לורנס קולג' בניו יורק.[3]

בהיותה בת 23, הצטרפה הולי לאופרת הסבון "כל ילדיי" של רשת ABC בתפקיד ג'ולי צ'נדלר (1989-1986). באותה שנה שיחקה בדרמה הרומנטית "בחורות יפות" בכיכובה של אומה תורמן. ב-1990 היא גילמה את דמותה של בטי מהספר הקומי בתוכנית הטלוויזיה "Archie: To Riverdale and Back Again".

בשנת 1992 החלה הולי לגלם את מקסין סטיוארט, סגן השריף של עיר קטנה, בסדרת הטלוויזיה "סודות העיר" ברשת CBS של המפיק דייוויד אי קלי, תפקיד שגילמה במשך 4 עונות שלמות עד לתום הסדרה ב-1996.

היא גילמה את דמותה של לינדה לי קולדוול, אשתו של אמן הלחימה ברוס לי, בסרט "הדרקון: סיפורו של ברוס לי" משנת 1993. הולי הופיעה כמארי סוונסון, מושא אהבתו של לויד כריסטמס, בקומדיה של ג'ים קארי "טיפשים בלי הפסקה" משנת 1994. כן גילמה דוקטור בגרסה המחודשת של סידני פולאק לסרט "סברינה"; ואת סגן אמילי לייק, האשה היחידה שמשרתת בצוללת, בקומדיה "Down Periscope" של קלסי גראמר משנת 1996. היא שיחקה גם בסרט "יום ראשון הגדול". ב-1999 גילמה את ד"ר ג'רמי הנלון בסדרת הדרמה הרפואית "שיקגו הופ", בעונתה השישית והאחרונה, ושיחקה לצד סטיבן דורף בסרט הדרמה "אנטרופי".

הולי הופיעה בווידאו המוזיקלי של דיקסי צ'יקס בסינגל "Goodbye Earl", ביחד עם ג'יין קרקובסקי, דניס פרנץ, אדריאן פסדר, מייקל דלואיס ואוון ברנרד. בשנת 2001 שיחקה בסרטו של ברט ריינולדס "המפיק האחרון". בשנת 2002 שיחקה בסרט "לבבות מתחלפים" לצד איאן סומרהולדר. בשנת 2004 שיחקה בסרט המלחמה "בידי האויב", על התקפה של צבא ארצות הברית וצבא בריטניה על הצבא הנאצי בעזרת צוללות גרעיניות. ב-2005 היא הצטרפה לצוות הסדרה "NCIS" כמנהלת NCIS ג'ני שפרד. בשנת 2006 שיחקה בסרט "עקרון התענוג" לצד בילי זיין, ושיחקה במותחן הדרמה "הצהרה חוקית", בתפקיד מגי דוידסון, חברת סנאט המאוימת על ידי ארגון טרור מוסלמי. בשנת 2009 השתתפה בדרמה המוזיקלית "העידן המושלם לרוקנרול" לצד טארין מנינג, ובסרט הטלוויזיה הקנדי "מאוחר מדי להיפרד" לצד רוב לאו. ב-2010 שיחקה בדרמת הספורט "מרדף 3000" לצד ריי ליוטה.

בשנת 2014 שיחקה בדרמת המלחמה "שדה נעליים אבודות" בכיכובו של ג'ייסון אייזקס. בשנת 2015 שיחקה בקומדיות "סינדרלה והעיר הגדולה" ו-"אורגיה והעיר הקטנה", בסרט הדרמה "הובי", ובמותחן הפסיכולוגי "הבת של בלאקאוט" בכיכובה של אמה רוברטס.

בשנת 2019 שיחקה בסרט הקנדי "תמי תמיד מתה", קומדיה שחורה בכיכובה של פליסיטי האפמן.

בשנת 2020 השתתפה בסרט הדרמה הקנדי "The Cuban", בהשתתפותם של שוהרה אע'דאשלו ולואיס גוסט ג'וניור. באותה שנה שיחקה גם בסדרת הטלוויזיה שבריריות.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הולי הייתה נשואה לשחקן ג'ים קארי בשנים 1996–1997.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא לורן הולי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "תוכנית המחקר והאקדמיה", המכון לאמנות על שם סטרלינג ופרנסין קלארק
  2. ^ "גראנט הולי - פרופסור לאנגלית", קולג'ים על שם הובארט וויליאם סמיט
  3. ^ "הביוגרפיה של לורן הולי", TV Guide