לורן טום

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לורן טום
Lauren Tom
לורן טום, יולי 2010
לורן טום, יולי 2010
לידה 4 באוגוסט 1961 (בת 62)
שיקגו, אילינוי, ארצות הברית
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק מדבבת
בן או בת זוג Curt Kaplan (16 באוקטובר 1999–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרס אובי
http://laurentom.com/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לורן טוםאנגלית: Lauren Tom; נולדה ב-4 באוגוסט 1961) היא שחקנית ומדבבת אמריקאית, ידועה בעיקר בשל תפקידיה כלנה סנט קלייר בסרט "חוג שמחת המזל", כג'ולי בסדרת הטלוויזיה "חברים" ובשל דיבובה בסדרות "פיוצ'רמה" ו"המלך היל".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טום נולדה בשיקגו, אילינוי למשפחה סינית-אמריקאית. היא בת לננסי (דייר) וטום צ'אן ג'וניור, שעבד בעסקי המזון הקפוא. בראיון שהעניקה למגזין "Detour" סיפרה טום כי לאור העובדה שהקניטו אותה בילדותה בשל מוצאה הסיני, היא הפכה למופנמת, מה שבהמשך הוביל אותה ללמוד ריקוד.

תיאטרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

בגיל 17 פרצה טום לתודעה כשקיבלה תפקיד במחזמר "שורת המקהלה", שבהמשך כיכבה בגרסתו בברודוויי. היא זכתה בפרס אובי על הופעותיה בהצגות האוף ברודוויי, ולוהקה להצגות "Hurlyburly" ו"Doonesbury" בברודוויי.

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

טום ביצעה כמה תפקידים מזעריים בעבר בסרטים כמו "Nothing Lasts Forever", "וול סטריט", "לא ראיתי, לא שמעתי" ו"פלדה כחולה". התפקיד המשמעותי ביותר שלה בקולנוע עד כה הוא כמלצרית בסרטם של רובין ויליאמס וטים רובינס "איש הקאדילק". התפקיד בסרט הוביל אותה להתארח בתוכנית הלילה של ג'וני קרסון. ב-1993 היא כיכבה בסרט "חוג שמחת המזל" שהוביל אותה בין היתר לתפקידים בסרטים "אהבה של גבר לאישה" ו"צפון".

מאמצע שנות התשעים טום כיכבה בכמה סרטים, בין היתר ב"סנטה בשקל" (2003) ו"בחברה טובה" (2004).

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תפקידה הראשון בטלוויזיה היה כמיקו ואקאמאטסו בסדרה "עובדות החיים". בהמשך היא הופיעה בסדרות "המשווה", "Catfish With Black Bean Sauce", "שלושים ומשהו", "זינוק לאתמול", "שיקגו הופ", "רצח מאדום לשחור", "Grace Under Fire", כחברתו של רוס, ג'ולי ב"חברים", "נני", "מקום טוב באמצע", כיכבה בסדרות הטלוויזיה "DAG", "המחלקה", כגברת לינג ב"מונק", "המשפחה שלי", "המספרה", "האנטומיה של גריי", "המפענחת" וכמאי וושינגטון ב"גברים על עצים".

דיבוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

עבודת הדיבוב הראשונה של טום הייתה כאנג'לה צ'ן בסדרת ההנפשה "סופרמן: סדרת האנימציה". מאז דיבבה בסדרות כמו "פינקי והמוח", "Extreme Ghostbusters" ו-"The Zeta Project", זאת עד שהחלה לדבב באופן קבוע את מין וקוני סופנוסינפון ב"המלך היל", ואת איימי ואינז וונג ב"פיוצ'רמה".

במהלך השנים היא דיבבה בסדרות "ראגרטס כבר גדולים", "רוקט פאוור", "Max Steel", "באטמן: הדור הבא", "ליגת הצדק ללא גבולות", "קים פוסיבול", "ילדי השכונה", "!Histeria", "הטיטאנים", "ויטץ'", "המחליפים", "לגיון גיבורי-העל", "אמריקן דרגון: ג'ייק לונג", "אווטאר: כשף האוויר האחרון" וב"הפינגווינים ממדגסקר".

ב-2010 היא דיבבה את באי לי בסדרת ההנפשה "קונג פו פנדה: אגדת המגניבות".

מלבד סדרות הטלוויזיה שדיבבה בהם, היא דיבבה בסרטים "מולאן 2", "קים פוסיבל: התיקים הסודיים", "קים פוסיבול: אז הדרמה", "באטמן הדור הבא: שובו של הג'וקר" ובסרטי פיוצ'ירמה: "פיוצ'רמה: בנדר מצליח בגדול", "פיוצ'רמה: החיה עם מיליארד הזרועות", "פיוצ'רמה: המשחק של בנדר" ו"פיוצ'רמה: עידן חדש וירוק".

היא דיבבה את דמותה של ג'סיקה באחד מסרטי סדרת סקובי דו, "סקובי דו - פחד של מחנה".

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא לורן טום בוויקישיתוף