ליב ומאדי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ליב ומאדי
Liv and Maddie
שיר הנושא "Better in Stereo", המבוצע על ידי דאב קמרון
סוגה קומדיית מצבים
יוצרים ג'ון ד. בק
רון הארט
בימוי אנדי פיקמן עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים דאב קמרון
ג'ואי בראג
טנזינג נורגיי טריינור
קלי רוחה
בנג'מין קינג
לורן לינדזי דונזיס
פסקול "Liv and Maddie: Music from the TV Series", המבוצע על ידי דאב קמרון
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 4 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 80 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיק לינדה מת'יאוס
הת'ר מקגילברי
גרג א. המפסון
מפיקים בפועל ג'ון ד. בק
רון הארט
אנדי פיקמן
בטסי סולנגר
ג'ון פיזלי
חברת הפקה Beck & Hart Productions
Oops Doughnuts Productions
It's a Laugh Productions
טכניקת צילום מערך מרובה מצלמות עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה מייקל קורקורן
אריק גודמן
קן לופקול
אורך פרק 22 דקות
שידור
רשת שידור ערוץ דיסני עריכת הנתון בוויקינתונים
רשת שידור בישראל ערוץ דיסני ישראל
תקופת שידור מקורית 19 ביולי 201324 במרץ 2017
תקופת שידור בישראל 26 באוגוסט 2013 – 18 במאי 2017
קישורים חיצוניים
אתר הסדרה
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ליב ומאדיאנגלית Liv and Maddie) היא סדרת קומדיית מצבים אמריקאית, בכיכובם של דאב קמרון, ג'ואי בראג, טנזינג נורגיי טריינור, קלי רוחה ובנג'מין קינג. דאב קמרון מגלמת הן את ליב והן את מאדי. הסדרה עלתה לשידור בארצות הברית ב-19 ביולי 2013. העונה הראשונה עלתה בישראל ב-26 באוגוסט 2013[1]. העונה הראשונה הסתיימה בארצות הברית ב-27 ביולי 2014. בישראל שודר הפרק האחרון של העונה ב-31 באוגוסט 2014.

ב-13 בינואר 2014, הסדרה חודשה לעונה שנייה אשר במקור הייתה צריכה להיות בת 13 פרקים אך לבסוף העונה הייתה בת 24 פרקים. העונה שודרה בסתיו 2014[2][3]. העונה עלתה לשידור ב-21 בספטמבר 2014 והסתיימה ב-23 באוגוסט 2015. בישראל עלתה העונה השנייה ב-27 בינואר 2015, והסתיימה ב-30 בנובמבר 2015.

ב-3 באפריל 2015, ערוץ דיסני חידש את הסדרה לעונה שלישית[4]. העונה עלתה ב-13 בספטמבר 2015[5]. בישראל, העונה השלישית עלתה בפרק "סבתא רוני" במקום בפרק הראשון של העונה ששודר בארצות הברית, כיוון שפרק זה צולם בעונה השנייה. הפרק עלה ב-23 בנובמבר 2015 עוד פרק עלה ב-27 בינואר 2016 והעונה המשיכה במלואה החל מה-8 במרץ 2016[6]. העונה הסתיימה בארצות הברית ב-19 ביוני 2016, ובישראל ב-12 ביולי 2016.

ב-21 בדצמבר 2015, דאב קמרון פרסמה בחשבון הטוויטר שלה שהסדרה מחודשת לעונה רביעית[7], עונה זו הייתה העונה האחרונה ופרק הסיום של הסדרה צולם ב-28 ביוני 2016[8]. ב-24 ביוני 2016, בנג'מין קינג הודיע כי לא ישתתף בעונה זו[9]. ב-19 באוגוסט 2016 הוחלט לשנות את שם הסדרה לעונה האחרונה: Liv and Maddie: Cali Style (תרגום: ליב ומאדי: קליפורניה סטייל)[10]. העונה עלתה ב-23 בספטמבר 2016 וב-9 בפברואר 2017 בישראל, ולה 15 פרקים.

הסדרה הסתיימה ב-24 במרץ 2017 וב-18 במאי 2017 בישראל, לאחר 4 עונות ו-80 פרקים.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה מציגה שתי תאומות זהות: ליב, כוכבת טלוויזיה מפורסמת, שהתוכנית שלה סיימה את העונה, ומאדי, תלמידה מצטיינת וכדורסלנית מצליחה שהפופולריות שלה בעלייה, עד שליב חוזרת לתיכון שלהן בוויסקונסין. בנוסף, מה שמסבך את חייהן כנערות אפילו יותר, היא העובדה ששני ההורים שלהן עובדים בבית הספר - אימן היא הפסיכולוגית של בית הספר ובעונה השנייה מקודמת לתפקיד סגנית המנהלת, ואביהן הוא המורה לחינוך גופני ומאמן נבחרת הכדורסל.

בעונה השנייה מגלים שהבית של משפחת רוני מוחזק על ידי אחד מספרי הבישול של קארן, ובסוף העונה השלישית ג'ואי מוצא לו תחליף אך זה כושל וכל הבית קורס, ולכן הם עוברים לגור בקליפורניה בבית החוף של אחות של קארן, איפה שליב גרה בזמן שהייתה בהוליווד.

לוגו העונה האחרונה

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אוליביה (ליב) רוני (דאב קמרון, עונות 1–4) - ליב היא איום משולש שיכול לשיר, לרקוד ולשחק, אבל תפקידה המאתגר ביותר עומד להתחיל בניסיון להיות נורמלית. חברה בלהקת "החלום" (שמורכבת מליב, ווילו, אנדי והולדן). לליב יש מחזר שרדף אחריה בעיקר בעונות 1–3, הלא הוא ארטי, אח של דיגי. הייתה מאוהבת בהולדן בסתר בזמן שיצא עם אנדי, חברתה הטובה ביותר. בעונה השלישית ליב קיבלה אישור מאנדי לצאת עם הולדן. הולדן נפרד מליב כשהרגיש שלליב אין כרגע מקום לחבר בחייה. שיחקה במספר סדרות וסרטים מצליחים והן "לשיר בקול גדול" ("sing it loud"), "זאבים בחלל" (space wolves"), "חשמלית" ("voltage"), "לשיר בקול ענק" ("sing it louder") (עונת ההמשך ל"לשיר בקול גדול") ושיחקה בתפקיד אורח בסדרה האהובה על פרקר, "לינדה והת'ר" (Linda and Hether) בתור איסבנקה האסטרונאוטית. נוהגת לשיר לא מעט "!Sing it Loud" ("לשיר בקול גדול!") ובעונה הרביעית בעיקר "!Sing it Louder" (לשיר בקול ענק!"). לאחר שהתפטרה בפתאומיות בסוף העונה השלישית מהסדרה "חשמלית" (היא עשתה זאת כדי ללמוד עם מאדי במכללה) היא נתקלת בלא מעט בעיות בעקבות זאת בעונה הרביעית (בעיקר תלונות משותפתיה לסט לשעבר שפוטרו בגללה, ובאחד הפרקים אף חשדה שאחד השחקנים מתכוון לרצוח אותה).
  • מאדיסון "מאדי" רוני (דאב קמרון, עונות 1–4) - החצי האתלטי של התאומות. קפטנית קבוצת כדורסל-בנות בבית ספרה. חברותית, מגניבה, תחרותית מאוד ולא מעט אהודה בקרב תלמידי בית ספרה. נוהגת לצעוק "Bam What". בעונה הראשונה הרגישה שליב לא מתייחסת אליה כראוי למרות הכוונות הטובות של ליב. למאדי היה חבר בשם דיגי, שעבר לטנדרבניה לשנה בעקבות חילוף תלמידים, אך נפרדה ממנו כשהיא שמעה שהוא נוסע לאוסטרליה. לאחר מכן, החלה לצאת עם ג'וש, בחור ששיחק לצד ליב בסדרה "חשמלית". ג'וש התאהב במאדי לאחר שניצחה אותו במשחק "פעמון הפרה" שהיה בבית ספרם. בהתחלה מאדי לא הייתה מעוניינת במערכת יחסים חדשה לאחר הפרידה הקשה מדיגי ולבסוף היא מסכימה והם מתגלים כזוג אוהב וחמוד ביותר. לאחר שדיגי חזר בפתאומיות מאוסטרליה הוא זכה באהבתה של מאדי מחדש, שנפרדה למענו מג'וש.
  • ג'וזף "ג'ואי" גיליגן רוני (ג'ואי בראג, עונות 1–4) - האח הבטוח בעצמו אך המגושם. אף על פי שהוא צעיר רק בשנה מליב ומאדי - הוא הרבה פחות בוגר מהן. בעל חיבה עזה לחתולים ויש לו הרבה פריטי לבוש עם הדפסי חתולים (חולצות, גרביים, תחתונים ועוד.). בעל יחסי חברות/יריבות עם ארטי. בעונה הרביעית לא רצה ללכת לבית הספר כי ידע שיהיה לו קשה מבחינה חברתית ולא יכיר שם אף אחד, אך למרבה ההפתעה הצליח לזכות בהערצת הילדים, שהתייחסו אליו כאל מלך של ממש. הם כינו אותו "הבז" (Falcon) והוא היה הילד הכי מגניב בבית הספר בקליפורניה, עד שארטי בא לקליפורניה כדי להרוס את שמו הטוב של ג'ואי והצליח.
  • פרקר רוני (טנזינג נורגיי טריינור, עונות 1–4) - האח הצעיר במשפחה שאוהב לעסוק במדע עם חבריו. אחת ההנאות הגדולות ביותר שלו היא לעשות צחוק מאחיו הגדול ג'ואי. חפר מנהרות שונות ומטורפות בבית בוויסקונסין, דבר שבסוף העונה השלישית גרם לקריסה של הבית ועבירת המשפחה לקליפורניה. בעונה הרביעית תכנן לכבוש את בית הספר החדש ואת כל הילדים שיהיו בו, תכנן להיות מקובל, אך למרבה ההפתעה נכשל ובמהלך כל העונה הוא מנסה שוב ושוב לזכות בהערצת הילדים, שמעדיפים את אחיו הגדול ג'ואי על פניו. בבית הספר היסודי כונה "ד"ר פי". בתיכון בוויסקונסין כונה "מכונת מסטיקים" (באבלגאם משין) על ידי דאמפ-טראק (בחור קצת משונה שהכיר בריתוק). בתיכון בקליפורניה כונה "פאקר" (paker) בגלל מורה שהקריא את שמו לא נכון. שאר הילדים צחקו ואימצו את הכינוי. בתיכון בקליפורניה הוא פוגש את ואל, ילדה חכמה כמוהו והם אף מתחרים ביחד בתחרות לכיפת מדעים. לקראת סוף העונה נרמז כמה פעמים שהם מאוהבים ואף הם הלכו ביחד לנשף. ובפרק האחרון הם אף מחזיקים ידיים. על פי זה הגיוני להסיק שהם זוג.
  • קארן רוני (קלי רוחה, עונות 1–4) - הפסיכולוגית של בית הספר ואם עובדת עם ארבעה ילדים. האמא האידיאלית להתמודדות עם האישיות התחרותית של התאומות. מוכשרת בנגינה על חליל ולהטוטים עם דגלים של מעודדת.
  • פיט רוני (בנג'מין קינג, עונות 1–3) - אב המשפחה ומאמן כדורסל במקצועו. כשעבד בבית הספר של הילדים היה המורה לספורט ומאמן קבוצת הכדורסל בנות, וביניהן - מאדי. תומך בחלומותיה של מאדי ומחובר אליה מאוד. במהלך העונה השלישית זכה להגשים את חלומו ולהיות מורה לספורט בקולג'.
  • רובי (לורן לינדזי דונזיס, עונה 4) - בת דודה של ליב, מאדי, ג'ואי ופרקר שגרה איתם בקליפורניה. היא צעירה מפארקר וחולמת להיות שחקנית כמו ליב. מוכשרת מאוד (אפילו ליב אומרת לה שהיא שחקנית נהדרת). נבחנה לתפקיד סשה ב"לשיר בקול ענק" וקיבלה אותו.
לוגו הסדרה באנגלית לצד דמויות הסדרה. מימין לשמאל: פיט, קארן, פרקר, ג'ואי, מאדי, ליב.

דמויות משניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • דיגי (ראיין מקארתן, עונות 1–4) - חבר לשעבר של מאדי. תחביבו הוא כדורסל. טס לארץ בשם טונדרבניה (Tundrabania) בעקבות תוכנית חילוף תלמידים. לאחר שחזר מטונדרבניה, החליט דיגי שהוא יטוס בשנה הבאה לאוסטרליה. מאדי והוא נפרדו מכיוון שמאדי לא רצתה לעמוד מהצד ולחכות שיחזור מאוסטרליה. ההמתנה שיחזור מטונדרבניה גרמה למאדי להיות עצובה מאוד. בסוף העונה השלישית הוא חזר ונהיה שוב חבר של מאדי. בעונה הרביעית עבר יחד עם המשפחה לקליפורניה, אך לא גר איתם. בילה את הקיץ עם מאדי. אח של ארטי.
  • ווילו (ג'סיקה מארי גרסיה, עונות 1–4) - חברה של ליב ומאדי ומשחקת איתה בכדורסל. הייתה מאוהבת בג'ואי ורדפה אחריו בתקווה ש"יחזיר אליה אהבה" (לפי דבריה בעונה הראשונה). בשלב מסוים ג'ואי אכן החזיר לה אהבה והם נהיו זוג בסוף העונה השלישית, אך הם נפרדו בתחילת העונה הרביעית כי לטענתם הם נהנו מהזוגיות שלהם רק כי היא הייתה קצרה, ומאז ווילו לא מחבבת יותר את ג'ואי. חברה בלהקת "החלום" שמורכבת מליב, ווילו, אנדי והולדן.
  • סטיינס (ברידג'ט שרגליס, עונות 1–3) - חברה של מאדי ומשחקת איתה בכדורסל. לפעמים היא עושה דברים מוזרים, לא בכוונה.
  • ארטי (ג'ימי בלינגר, עונות 1–4) - חבר-אויב של ג'ואי הנוהג להילחם נגדו בנושאים רבים, לצחוק עליו ולהשמיץ אותו. יעשה הכל כדי לזכות באהבתה של ליב. בעל חבורה של נערים שמשרתים אותו, אותם הוא מכנה "מיניונס" (בעברית - משרתים). הם עושים בשבילו הכל ובלעדיהם הוא חלש ומסכן (כמו שקרה באחד הפרקים) ואינו מסוגל להסתדר לבד. יצא עם ווילו והלך איתה לנשף, אך זו הייתה מזימה מתוכננת על מנת לגרום לליב להציל את ווילו ולשחרר אותה בכך ש"תתוודה על אהבתה אליו". ארטי "נפרד" מווילו וזכה ביציאה לנשף עם ליב כמו שרצה ואף רקד איתה טנגו. אח של דיגי.
  • אנדי (ויקטוריה מורלס, עונות 2–4) - חברה של ליב החל מהעונה השנייה. גדלה עם אחים רבים בילדותה, ולכן למדה כמה מיומנויות שונות בהישרדות ובעלת תכונות של בן. הייתה חברה של הולדן, אך בעונה השלישית היא יוצאת עם "דאמפ-טראק" (משאית זבל), ילד שנמצא הרבה בריתוק וחבר של טוב של פרקר. בעלת אהבה גדולה לריתוך, תחביבה המרכזי. חוש האופנה שלה לא טוב, ולכן היא נעזרת בחברתה הטובה ליב בענייני סטייל ולבוש.
  • הולדן (ג'ורדן פישר, עונות 2–4) - שכן של ליב. היא מאוהבת בו, אך הוא יצא עם אנדי, ובסוף נפרד ממנה מפני שהוא מחבב יותר את ליב. חבר בלהקת "החלום" שמורכבת מליב, ווילו ואנדי. לקראת סוף העונה השלישית הוא נפרד מליב מכיוון שהרגיש שלליב אין כרגע מקום לחבר בחייה.
  • ג'וש (לוקס אדמס, עונות 3–4) - משחק עם ליב בסדרה "חשמלית". היה חבר של מאדי, אבל הם נפרדו מכיוון שמאדי רצתה לחזור לדיגי.
  • ואל ( קלואי איסט, עונה 4) - לומדת עם פרקר. חכמה מאוד ועל כן עם אותם נושאי עניין כמו פרקר. מנצחת עם פרקר בתחרות לכיפה למאדים, בפרק האחרון של העונה נרמז באופן ברור שהם מאוהבים אחד בשני והם אף מחזיקים ידיים בסוף הפרק אם כי זה לא נאמר במפורש. על פי זה ניתן להסיק כי הם זוג.

שידור[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה מספר פרקים תקופת שידור מקוריתארצות הבריתארצות הברית תקופת שידור בישראלישראלישראל
שידור ראשון שידור אחרון שידור ראשון שידור אחרון
1 21 19 ביולי 2013 27 ביולי 2014 26 באוגוסט 2013 31 באוגוסט 2014
2 24 21 בספטמבר 2014 23 באוגוסט 2015 27 בינואר 2015 30 בנובמבר 2015
3 20 13 בספטמבר 2015 19 ביוני 2016 23 בנובמבר 2015 12 ביולי 2016
4 15 23 בספטמבר 2016 24 במרץ 2017 9 בפברואר 2017 18 במאי 2017

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר הפרק (בסדרה) מספר הפרק (בעונה) שם הפרק בעברית שם הפרק באנגלית תאריך שידור מקורי ארצות הבריתארצות הברית
1 1 התאומות רוני Twin-a-Rooney
2 2 הקבוצה של רוני Team-a-Rooney
3 3 Sleep-a-Rooney
4 4
5 5
6 6
7 7
8 8
9 9
10 10
11 11
12 12
13 13
14 14
15 15
16 16
17 17
18 18
10 19
20 20
21 21

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרס קטגוריה המועמד תוצאה
2014 פרסי בחירת הנוער בחירת הטלוויזיה: פריצת השנה - שחקן/שחקנית דאב קמרון מועמדות
פרסי בחירת הילדים מקסיקו תוכנית בינלאומית ליב ומאדי מועמדות
2015 פרסי בחירת הנוער בחירת הטלוויזיה: שחקנית בסדרה קומית דאב קמרון מועמדות
פרסי בחירת הילדים מקסיקו תוכנית בינלאומית ליב ומאדי מועמדות
פרסי בחירת הילדים קולומביה מועמדות
2016 פרסי בחירת הילדים של ניקלודיאון שחקנית אהובה - ילדים דאב קמרון מועמדות
פרסי בחירת הנוער בחירת הטלוויזיה: סדרה קומית ליב ומאדי מועמדות
בחירת הטלוויזיה: שחקנית בסדרה קומית דאב קמרון מועמדות
פרסי בחירת הילדים מקסיקו תוכנית בינלאומית ליב ומאדי מועמדות
פרסי בחירת הילדים קולומביה זכייה
פרסי בחירת הילדים ארגנטינה זכייה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ליב ומאדי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]