ליילה מילר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ליילה מילר
Layla Miller
ליילה מילר, כפי שהופיעה בחוברת X-Factor Vol.3 #216 ממאי 2011, אמנות מאת עמנואלה לופצ'ינו.
ליילה מילר, כפי שהופיעה בחוברת X-Factor Vol.3 #216 ממאי 2011, אמנות מאת עמנואלה לופצ'ינו.
סוג גיבור-על
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה House of M #4
(אוגוסט 2005
יוצרים בריאן מייקל בנדיס, אוליביה קויפה
מידע
שם אמיתי ליילה רוז מילר-מדרוקס
כינויים הנערה שיודעת דברים, באטרפליי (פרפר), פסל, שוליה
סטטוס פעיל
מקום לידה הל'ס קיטצ'ן עריכת הנתון בוויקינתונים
מקצוע חוקר פרטי, פקיד, תלמיד
כוחות ידע נרחב של מאורעות העבר והעתיד, החייאת המתים, ידע בסיסי בקסם ומיסטיקה.
חברה לשעבר בקבוצה אקס פקטור חקירות
תנועת המרד סאמרס
בעלת ברית של ויקטור וון דום
אזרחות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
משפחה ג'יימי מדרוקס (בעל)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ליילה מילראנגלית: Layla Miller) היא דמות בדיונית של גיבורת-על מוטאנטית המופיעה בחוברות הקומיקס אקס-מן ביקום מארוול קומיקס. הדמות הופיעה לראשונה בחוברת House of M #4 מאוגוסט 2005 ונוצרה על ידי הכותב בריאן מייקל בנדיס והמאייר אוליביה קויפה.

ליילה מילר הייתה ילדה מוטאנטית שגדלה בבית יתומים בשכונת הלז קיטשן, מנהטן, ואשר מתעוררת יום אחד ומגלה שכל העולם השתנה והיא בין הבודדים שמודעים לכך. היא משחקת תפקיד חשוב בעלילת "בית אם" כאשר היא משתמשת בכוחותיה המוטאנטים כדי להשיב את זיכרונותיהם של גיבורי-העל, אשר בסופו של דבר מרדו והחזירו את המציאות הרגילה שלהם על כנה. דוקטור סטריינג' הציע כי מכשפת השני, האחראית על האירועים, יצרה את ליילה מילר כמנגנון אל-כשל לעזור לגיבורים במקרה ומשהו ישתבש.

לאחר אירועי בית אם היא מצטרפת לקבוצת אקס פקטור חקירות כאשר היא מופיעה במשרדיהם ומתחילה לייעץ להם. בשלב זה היא מראה יכולת ניבוי של אירועים לפני שהם מתרחשים. מתברר שלפני אירועי בית אם היא הייתה מוטאנטית בעלת מראה לא אנושי ויכולת לירוק אש.[1] לאחר אירועי בית אם היא איבדה את היכולות המוטאנטיות שלה כמו רוב אוכלוסיית המוטאנטים. רק מאוחר יותר מתברר שלמעשה עדיין יש לה כוח מוטאנטי אך הוא לא קשור ליכולת שלה לדעת מה עתיד להתרחש. היכולת שלה היא להחיות את המתים, אך ללא נשמה.

במהלך אירועי "תסביך משיח" ליילה מועברת לעתיד הרחוק שבו המוטאנטים נרדפים. היא חיה שם שנים רבות ומקועקעת מעל העין שלה האות M לציון עובדת היותה מוטאנטית. לבסוף היא חוזרת לעבר כמבוגרת לזמן קצר לפני שהצטרפה לאקס פקטור כילדה. היא משתמשת במכשיר כדי להעביר אל עצמה בתור ילדה את הידע שלה מהעתיד, וכך מתברר כיצד היא תמיד ידעה מה עומד להתרחש.

ליילה עוברת לחיות עם דוקטור דום לתקופה מסוימת כאשר היא מבצעת איתו עסקה, היא נותנת לו ידע מסוים על העתיד שהוא רוצה ובתמורה הוא מלמד אותה על כישוף ונותן לה מכשיר קסם חזק שצמוד לה ליד ונותן לה יכולות מסוימות כגון מגן אישי חזק.

לאחרונה היא החזירה לחיים את סטרונג גאי[2] ובכך גרמה לשינויים גדולים בצורה בה היא זוכרת שהעתיד מתפתח. כתוצאה מכך היא התחילה להיות אימפולסיבית יותר. הדוגמה הבולטת ביותר לכך היא חתונת בזק בלאס וגאס עם מנהיג אקס פקטור ג'יימי מדרוקס.[3]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ X-Factor Vol.3 #6, June 2006
  2. ^ X-Factor Vol.3 #218, June 2011
  3. ^ X-Factor Vol.3 #247, December 2012


ערך זה הוא קצרמר בנושא קומיקס. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.