לימונד מאות'

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף לימונייד מאות')
לימונד מאות'
Lemonade Mouth
עטיפת ה-DVD בגרסה המורחבת
עטיפת ה-DVD בגרסה המורחבת
מבוסס על Lemonade Mouth מאת מארק פיטר הוגס
בימוי פטריסיה ריגן עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי מטיאס אלברס
דברה מרטין צ'ייס
תסריט אפריל בלייר עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה גיריש בהרגבה
שחקנים ראשיים ברידג'יט מנדלר
בלייק מייקל
נעמי סקוט
היילי קיוקו
אדם היקס
מוזיקה כריסטופר לנרץ עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה ערוץ דיסני
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, direct-to-video עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית15 באפריל 2011
ישראלישראל28 באפריל 2011[1]
משך הקרנה 107 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט מוזיקלי, סרט מבוסס יצירה ספרותית, סרט נעורים, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לימונד מאות'אנגלית: Lemonade Mouth; בתרגום חופשי: פֱה לימונדה) הוא סרט טלוויזיוני מוזיקלי, המבוסס על ספר בעל אותו השם. הסרט נכתב על ידי אפריל בלייר ובוים על ידי פטרישה ריגן, ומככבים בו ברידג'יט מנדלר, אדם היקס, היילי קיוקו, נעמי סקוט ובלייק מייקל. הסרט מספר את סיפורם של חמישה ילדים הנפגשים בריתוק בבית הספר ויוצרים להקה כדי להגן על האמונות שלהם ולהתגבר על מאבקים אישיים וקבוצתיים.

הסרט שודר לראשונה בארצות הברית בערוץ דיסני ב-15 באפריל 2011, כאשר בשידור הבכורה שלו צפו 5.7 מיליון אנשים, והוא היה משדר הטלוויזיה הנצפה ביותר בקרב ילדים בגילאי 6 - 11 בשנת 2011, וכן הסרט המקורי הנצפה ביותר של כלל ערוצי הכבלים בשנת 2011. בישראל הסרט שודר בדיבוב עברי בערוץ דיסני ישראל ב-28 באפריל 2011.

הסרט זכה לביקורות חיוביות, עם דגש על הנושאים החיוביים הרבים של יושר, כנות וביטוי עצמי, וכן על ההדגשה שלו לגבי החשיבות של אומנות, משפחה וידידות. ביקורות אחרות תיארו אותו כ"סרט תמים אופייני של ערוץ דיסני". פסקול הסרט יצא ב-12 באפריל 2011.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חמישה תלמדי שנה ראשונה בתיכון: אוליביה וויט (ברידג'יט מנדלר), מוהיני "מו" בנג'רי (נעמי סקוט), צ'ארלס "צ'ארלי" דלגדו (בלייק מייקל), סטלה יאמדה (היילי קיוקו) וונדל "וון" גיפורד (אדם היקס) נפגשים כולם בריתוק בבית הספר, כל אחד מסיבותיו: אוליביה למדה בחדר השרת, סטלה מרדה לגבי חולצתה שאסרו עליה ללבוש, מוהיני ברחה מהשיעור עם סקוט, וון קרא למורה "טיפש", וצ'ארלי זרק את הכדור לעבר המורה לספורט בטעות כיוון שהוא רצה לזרוק את הכדור על ריי. במשך הריתוק הם מנגנים בכלים שונים: תופים, גיטרה, קונטרבס, קלידים, ושירה. במהלך הריתוק, אוליביה שרה שיר בשם Turn Up the Music. מיס רזניק (טישה קמפבל מרטין), המורה לנגינה, אומרת כי הם יוכלו להרכיב יחד להקה מעולה. היא גם מזכירה תוכנית מוזיקה בשם "כוכב עולה" שבו המנצחים זוכים בחוזה הקלטות ורגע בטלוויזיה, אולם בתוכנית זו משתתפת גם להקה מצליחה מאוד בשם מדסלייד קראש, כך שאין להם כמעט סיכוי.

למחרת, יושבת החבורה בפיצרייה של דנטה ומשוחחת על דבריה של מיס רזניק. הלהקה נוצרת, כאשר אוליביה היא סולנית הלהקה, סטלה היא הגיטריסטית הראשית, מו היא הבסיסטית, וון מנגן בכלי קלידים וצ'ארלי הוא המתופף. הם מתקשים במציאת שם ללהקה. בבית הספר, אוליביה נדחקת לפינה על ידי ריי ביץ' (כריס ברושו), סולנית הלהקה היריבה מדסלייד קראש, המתחילה לתשאל אותה ולהציק לה. שאר הלהקה מתערבת וסטלה מתיזה לימונדה על ריי. ריי מטיח בה כי היא 'פה לימונדה', "וכך," מספרת אוליביה, "מצאנו שם ללהקה שלנו".

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אוליביה וויט (ברידג'יט מנדלר) - זמרת הלהקה. אוליביה גרה עם סבתה, בעקבות מות אמה וכליאתו של אביה, מאוהבת בוון.
  • וונדל "וון" גיפורד (אדם היקס) - הקלידן של הלהקה. לאחר עזיבת אימו, אביו מוצא חברה חדשה בשם סידני, יחסים שאליהם וון מתנגד. מאוהב באוליביה.
  • סטלה יאמדה (היילי קיוקו) - גיטריסטית הלהקה. צמחונית, אמיצה ואקטיביסטית, בת למשפחה גאונה ומרגישה שהיא מאכזבת את הורים שלה.
  • מוהיני "מו" בנג'רי (נעמי סקוט) - מנגנת בכינור. אביה דואג לעתידה, אך בסוף הסרט היא אומרת לו מה היא מרגישה, מאוהבת בסקוט.
  • צ'ארלי דלגדו (בלייק מייקל) - מתופף. הוריו רוצים שיהיה תלמיד וכדורגלן מצטיין כמו אחיו, למרות שהוא שונא כדורגל. מאוהב במו.

לגמרי במקרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלהקה התארחה בסדרה "לגמרי במקרה".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא לימונד מאות' בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]


ערך זה הוא קצרמר בנושא טלוויזיה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.