שאנוויירפושגוונגיש

שאנוויירפושגוונגיש (כפר)
Llanfair pwllgwyngyll
מדינה הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת הממלכה המאוחדת
גובה 38 מטרים
אוכלוסייה
 ‑ בכפר 3,107
קואורדינטות 53°13′24″N 4°11′58″W / 53.223333°N 4.199444°W / 53.223333; -4.199444 
אזור זמן UTC+0
דף הבית
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שׂאנוויירפושׂגוונגישׂולשית: Llanfairpwllgwyngyll, קיצור של ‏Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch?[1]) הוא כפר גדול בן כ-3,000 תושבים באי אנגלסי שבויילס, הידוע בשמו הארוך במיוחד שנועד למשוך תיירים – שם המקום הארוך ביותר באירופה. אטרקציה נוספת בכפר היא עמוד בגובה 27 מטר.

הכנסייה שעל שמה נקרא הכפר
העמוד בשׂאנוויירפושׂגוונגישׂ

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המקום בו שוכן כיום שאנוויירפושגוונגיש קיים עוד מהתקופה הנאוליתית. האזור נכבש על ידי רומא, תחת פיקודו של גאיוס סוטוניוס פאולינוס והיווה חלק מבריטניה הרומאית. בימי הביניים נכלל שׂאנפיירפוכגווינגישׂ בממלכת גוויניד', ובאותה תקופה היו בו פחות מ-100 איש. במפקד של 1801 נספרה אוכלוסייה של 385. כיום מהווה שׂאנוויירפושׂגוונגישׂ פרבר של בנגור (השוכנת מצדו השני של מצר מנאי).

שם[עריכת קוד מקור | עריכה]

הכפר ידוע בעיקר בשל שמו, הוא המקום עם השם הארוך ביותר באירופה, ואחד מהשמות הארוכים ליישוב בעולם. הכפר ידוע בקיצור גם כשאנוויירפושׂגוונגיש. בשל שמו, הכפר הוא אטרקציה לתיירים המצטלמים ליד שלט עם שם היישוב בתחנת הרכבת המקומית. הכפר נקרא במקור שאנווייר פושׂגווינגיש (Llanfair Pwllgwyngyll), אך שמו הוארך במתכוון במאה ה-19 כדי למשוך תיירים לכפר, ובכך הוא דוגמה מוקדמת לתעלול יחצ"ני.

פירוש השם הוא: "כנסיית מרי הקדושה בסמוך לחללו של עץ האגוז הלבן המצוי בקרבת המערבולת המהירה והכנסייה של הקדוש טיסיליו מהמערה האדומה".

בתרבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שמו המיוחד של הכפר נחגג בשיר של להקת ייסייר (אנ') והוא מאוזכר בסרטים "קדימה להונג קונג" (The Road to Hong Kong) ו"ברברלה" (Barbarella).

שלט המציג את שם הכפר, ותרגום לאנגלית של שמו.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ שמו המלא בהגייה בעברית: שׂאנוויירפושׂגווינגישׂגוגריכווירנדרובושׂשׂאנטסיליוגוגוגוך. השם נכתב בעברית שי"ן שמאלית עקב הימצאות צלילה העתיק בשם.