לקס לוגר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לורנס פוהל
Lawrence Wendell "Larry" Pfohl
לוגר, 2020
לוגר, 2020
לידה 2 ביוני 1958 (בן 65)
באפלו שבארצות הברית
שם במה לקס לוגר
כינוי לארי
משקל 125 ק"ג
גובה 1.98 מטר
מקום מגורים שיקגו
לאום אמריקני
קריירה מקצוענית 198618 בספטמבר 2006 (כ־20 שנה)
ליגות WWE
WCW
תרגילי סיום Torture rack

לורנס ונדל "לארי" פוהלאנגלית: Lawrence Wendell "Larry" Pfohl; נולד ב-2 ביוני 1958), הידוע יותר בשם הבמה שלו לקס לוגר (באנגלית: Lex Luger), הוא מתאבק עבר אמריקאי, שהופיע בארגוני ה-WWE וה-WCW.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פוהל החל את דרכו ב-WCW בשנת 1986 וצבר אט-אט פופולריות בקרב המעריצים. פופולריות זו התבטאה כאשר דמותו, לקס לוגר, החלה לזכות בתוארי האליפות בטורנירי הקרבות המבוימים של הארגון. לבסוף, התקבל למופעי ה-WWE (אז עוד בשמו הקודם של הארגון - WWF), בתור דמות נרקיסיסטית ו"רעה". עם הזמן ופיתולי התסריט שינתה דמותו את פניה והפכה ל"טובה". התסריטאים שיווקו את דמותו כ"גיבור האמריקאי" וכמודל לחיקוי.

ב-1996 חזר פוהל ל-WCW ולמעמדו הקודם כאחת הדמויות הפופולריות ביותר בארגון. באותן השנים היה ה-WCW ארגון ההיאבקות המקצועית הפופולרי ביותר בארצות הברית, עד אשר לבסוף ב-2001 כשל ונקנה על ידי ה-WWE, שחזר למעמדו הדומיננטי. פוהל לא שרד את החלפת בעלים זו ועבר לארגוני היאבקות קטנים יותר, ולבסוף התמקם בארגון המתחרה, TNA. בד בבד עם ההידרדרות בקריירה חלה גם הידרדרות בחייו האישיים. פוהל נעצר מספר פעמים, בין השאר בחשד לאחזקת סמים. הוא הורשע פעמיים, ואף נידון למאסר בן שבעה שבועות.

ב-2007 נפגע פוהל בצווארו, דבר שגרם לפגיעה עצבית ולשיתוקו. על אף טיפול ממושך, נותרו גפיו משותקות, ורופאיו סברו כי ייתכן שלא ישוב ללכת.

ב-2010 אמר לוגר בראיון כי כעת הוא מסוגל ללכת באופן חופשי ונוח ואף לנהוג ברכבו אחרי שהיה משותק מהצוואר מטה במשך מספר שנים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא לקס לוגר בוויקישיתוף