מאורו פיקוטו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מאורו פיקוטו
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 25 בדצמבר 1966 (בן 57)
קאבור, איטליה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות איטליה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1993
עיסוק תקליטן, מפיק מוזיקלי
סוגה טראנס, טכנו
שפה מועדפת איטלקית עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מאורו פיקוטו הוא דיג'יי ויוצר מוזיקת טראנס איטלקי. לשעבר חבר בהרכב היורו דאנס Cappella. בין היצירות המוכרות שלו אפשר למנות את "Come Together",‏ "Comodo", ‏"Pulsar", ‏"Lizard" ועוד. כיום פיקוטו נמנה בין התקליטנים הטובים בעולם[דרוש מקור] והטוב ביותר באיטליה[דרוש מקור]. נכון ל-2010 פיקוטו הוא בעלים של הלייבל 'Bakerloo Music' ומפיק של ליין 'Meganite' הנערך כל חמישי במועדון Privilege באיביזה, שנכנס לספר השיאים של גינס על היותו המועדון הגדול בעולם.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיקוטו נולד ב-25 בדצמבר 1966 בעיירה בשם 'קאבור' ליד טורינו. מגיל נעורים חלם להיות יוצר מוזיקה אך הבין שקודם עליו להיות דיג'יי. בשנת 1989 לאחר שניצח בתחרות תקליטנים מקומית הוא פגש את דניאל דבולי, חבר בהרכב הדאנס בלאק בוקס שהיה שם כדי לקדם את הסינגל שלהם "Ride on Time". פיקוטו ודבולי הפכו לחברים ודבולי נתן לפיקוטו להיכנס לתחום ההפקה. בשנת 1991 הוציא את הסינגל הראשון שלו, "We Gonna Get" תחת השם RAF שהפך ללהיט באירופה[דרוש מקור]. עם הצלחת הסינגל הפך שמו לשם מבוקש וזמרים/הרכבים רבים שלחו אליו בקשות שיבצע הפקות לשירים שלהם ורמיקסים.

בשנת 1996 הוציא סינגל ראשון תחת שמו מאורו פיקוטו ""Bakerloo Symphony" הגיע למקום הראשון במצעד הלהיטים האיטלקי ושהה שם במשך תשעה שבועות. באותה שנה פיקוטו הפך לבעלים של Media Records.

הסינגל ""Komodo (Save a Soul)" שיצא בשנת 2000 הגיע למקום ה-13 במצעד האנגלי (הגבוה ביותר שאליו הגיע) והפך את פיקוטו לאומן בעל שם עולמי ואף הגיע איתו לתוכנית המוזיקה הפופולרית של בי.בי.סי, 'Top of the Pops' והיה הדיג'יי הראשון שתיקלט בשידור חי בתוכנית. באותה שנה הוא הוציא את אלבום הבכורה שלו "The Album". פיקוטו המשיך לשחרר להיטים וגם לעשות רמיקסים לאמנים רבים כגון: U2, יורק, ג'ימי סאמרוויל, Pet Shop Boys ועוד. בשנת 2002 פיקוטו הקים את הלייבל 'Bakerloo Music' והוציא דרכו חמישה אלבומים נוספים.

במהלך הקריירה שלו הוא זכה בפרסים רבים, ביניהם: התקליטן הבינלאומי הטוב ביותר, בטקסי פרסי המוזיקה בגרמניה, דנמרק, שוודיה, אירלנד, ספרד והולנד. המפיק הטוב ביותר והשיר הטוב ביותר בטקס פרסי המוזיקה הגרמני, והדיג'יי הטוב ביותר בטקס פרסי המוזיקה של איביזה בשנת 2005.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 2000 The Album
  • 2002 The Others
  • 2000 Live in Ibiza
  • 2006 Superclub
  • 2007 Now & Then
  • 2008 Meganite Ibiza

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]