מאם (פיוצ'רמה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מאם (אמא)
הופעה ראשונה "A Fishful of Dollars"
דיבוב טרס מק'ניל
מידע
גיל לא ידוע (כנראה בסביבות 160)
גזע אדם, כדור הארץ
מקצוע מנכ"ל ובעלת מניות ראשית בחברת מאם-קורפ

מאם (אמא) היא דמות בדיונית בסדרת האנימציה פיוצ'רמה, המדובבת על ידי טרס מק'ניל.

דמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאם מנהלת את חברת "מאם-קורפ" ובעלת 99.7% ממניותיה. חברת מאם-קורפ היא חברה עצומה, רב-מיליארד דולר קוֹמְפְּלֶקְס תעשייתי המתמחה בתחזוקת רובוטים, בונה ומתחזקת נשק, ומשווקת חומר-אפל. בפומבי, מאם מחזקת את התדמית הפרסומית שלה כאישה מבוגרת, עדינה ושמנמנה (היא משתמשת במכשיר המכסה את גופה שגורם לה להיראות סבתא סטראוטיפית שמנמנה וחביבה).

מתחת לפני השטח מאם היא גסת-רוח, מעשנת-בשרשרת, מאוד מרירה, אכזרית ומאוהבת בעצמה עם מבנה גוף דקיק כמעט אנורקסי, היא מתעללת בילדיה המפוחדים (ראו להלן) לצורך שליטה והוצאת עצבים, ומתייחסת אליהם כתפקידים מאולצים. בפרק "Mother's Day", משתמע שחלק מהמרירות שלה נובעת מרומן לא מוצלח עם פרופסור פיינסוורת', שבזמנו כשיצר מחדש את עיצובו של הרובוט הבסיסי, סיים את מערכת היחסים אחרי נזיפה אכזרית ממנה על עבודתו. לפי הסרט "Bender's Game", הרומן התרחש שלוש פעמים ברציפות.

לעיתים היא משתתפת באירועים למטרות צדקה כדרך לייצוג דמותה הציבורית, אבל אין לה באמת אמפתיה כלפי האנשים שהיא משתתפת בכנסים עבורם (בפרק "A Fishful of Dollars" היא מתארת כנס לאיסוף צדקה כ"כנס למען מתבגרות מופקרות שנדפקו").

לפי הערות ב-DVD על הפרק הנ"ל, כשהוחלט על דמותה של מאם היא נעשתה בדמותה של ד"ר לורה (מארחת בתוכנית רדיו ידועה).

בנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

את מאם מלווים שלישיית בנים מתרפסים ומפוחדים: וולט (מוריס למארץ'), לארי (דייוויד הרמן) ואיגנר (ג'ון דימאג'יו). הם לובשים תלבושת תואמת וכל אחד מהם הוא הבעלים של 0.01% מניות ב'מאם-קורפ', מה שמראה שהיא מתייחסת אליהם כאל מטלות לא רצויות ולא כמשפחה. היא תדיר מתנהגת כלפיהם באלימות פיזית ומנטלית כדרך להטלת משמעת, סוטרת לבניה ומעליבה אותם. בסרט "bender's game" היא מגלה דחף רב לסטור והיא אף סטרה לעצמה.

הבן האינטליגנטי ביותר והמבוגר ביותר מבין אחיו, וולט, המשמש כמשנה למאם, לעיתים מעניש את אחיו בעצמו. הוא מאוד ערמומי, עם נטיעה זדונית ומדבר בקול המזכיר את קולו של וינסנט פרייס; הוא גם מראה סימנים מטרידים של תסביך אדיפוס, ומעריץ בהערצה לא בריאה את אמו הפסיכופתית (בפרק "Mother's Day" הוא חושף שהוא מקווה להתחתן עם אישה בדיוק כמוה).

הבן השני, לארי, הוא פחות אינטליגנטי מאחיו הבכור אבל נראה שהוא יותר נורמלי משני הבנים האחרים. הוא ממש צייתן ומתנצל על כל דבר, הוא מתואר על ידי פרופסור פארנסוורת' כ"הילד האמצעי הבכיין".

הצעיר והמעורר רחמים ביותר מבין השלושה, איגנר, הגובל בפיגור שכלי ומדבר בקול רפה-שכל סטראוטיפי; ככזה, הוא מוצא את עצמו בדרך כלל כממונה על העבודות הגרועות ביותר, כולל היותו מוכרח ללבוש את חזייתה של אמו לצורך הדגמה.

המרד היחיד של בניה העלובים של מאם, אף על פי שזה היה ללא ידיעתה של מאם, קרה במהלך הפרק "Mother's Day" כשהם ניסו להפסיק את השתוללות הרובוטים נגד האנושות על ידי איחוד אמם עם האהוב הישן שלה, פרופסור פארנסוורת', ובכך תאורטית להוריד את המרירות של אמם.

בסרט "Bender's Game", נחשף שאיגנר הוא בנו הממזר של פרופסור פארנסוורת', מה שהביא לנפילת אימפריית החומר השחור של מאם. זה גם מה שהופך אותו לצאצא לא ישיר של פריי בעצמו. בהערות על הסרט מוצע ששני בניה האחרים של מאם, הם של יריבו של הפרופסור והבעל לשעבר של מאם, פרופסור וורנסטרום.

במוצרים אחרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפיוצ'רמה קומיקס בגיליון המיוחד של חציה עם משפחת סימפסון, מאם נכנסת למערכת יחסים עם מר ברנז, האדם היחיד המרושע כמותה. אחרי הפרידה, היא יוצרת כפיל שלו ומבטיחה שביחד הם ישלטו על העולם.