מארוול 1985

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
מארוול 1985
Marvel 1985
עטיפות הקומיקס Marvel 1985 גיליון מס' 1. אמנות מאת ג'ים צ'ונג
עטיפות הקומיקס Marvel 1985 גיליון מס' 1. אמנות מאת ג'ים צ'ונג
מידע קומיקס
יוצר מארק מילר, טומי לי אדוארדס
תקופת פרסום מקורית יולי 2008 – דצמבר 2008 (כ־22 שבועות)
סינדיקציה מארוול קומיקס
מספר החוברות

6

ISBN 0-7851-2158-7 (כריכה קשה)

מארוול 1985 (נקרא בפשטות "1985") היא מיני סדרה בת שישה גליונות שיצאה לאור בשנת 2008 על ידי מארוול קומיקס. נכתבה על ידי מארק מילר ואוירה על ידי טומי לי אדוארדס.

לצד דמויות "העולם האמיתי" טובי גודמן, ג'רי גודמן וקלייד וינצ'אם מופיעות שלל דמויות יקום מארוול, ביניהן חברי האוונג'רס קפטן אמריקה, איירון מן, תור, קפטן מארוול השני, גוליית, הוקאיי והצרעה, חברי האקס-מן סייקלופס, סטורם, קולוסוס, וולברין ונייטקרולר, וכן ארבעת המופלאים, הענק הירוק, הגולש הכסוף, ספיידרמן וספיידרוומן השנייה. מבין נבלי-העל המופיעים במיני סדרה נמנים נבלי האקס-מן מגנטו, ג'אגרנוט, טואד, סאורון והזקיפים, נבלי ארבעת המופלאים דוקטור דום וגלקטוס, נבלי ספיידרמן דוקטור אוקטופוס, הובגובלין, הלטאה, ריינו, סאנדמן, אלקטרו, הנשר, מורביוס ושוקר, כמו גם מנדרין, הגולגולת האדומה, ברון זמו, אבומיניישן, בולזאיי, פין פאנג פום ואולטרון. יתר נבלי העל ידועים כוללים את האיש הסופג, באטרוק המזנק, קלו, צפרדע-קופץ, הממיס, מודוק, מולטן מן, סטילט-מן, כדור תותח, וונדיגו והלוכד. דמויות יקום מארוול נוספות כוללות את צוות מערכת העיתון "הדיילי ביוגל" ג'יי ג'ונה ג'יימסון, בטי בראנט, ג'וזף "רובי" רוברטסון, וכן את ג'יין פוסטר ואדווין ג'רוויס.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גיליון מס' 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

ילד בשם טובי גודמן מתחיל לקרוא את הקומיקס "מלחמות סודיות". הוריו התגרשו, הוא מנודה על ידי חבריו לכיתה ואין לו הרבה חברים. טובי הולך הביתה עם אבא שלו כשהוא חושב שהוא רואה את נבל-העל הגולגולת האדומה בחלון של בית. טובי רוצה לספר לאנשים על התגלית שלו, אבל אז ערב אחד הוא רואה את הנשר בטלוויזיה. טובי חוזר אל הבית בו הוא ראה את הגולגולת האדומה ומוצא שם את דוקטור דום ואת איש החפרפרת מדברים על השתלטות על העולם שלנו. דוקטור דום שומע את טובי ומצווה על משרתיו לרדוף אחריו. טובי בורח ליער ונתקל בענק הירוק.

גיליון מס' 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

הענק הירוק מספר לטובי כי דעתו כרגע היא של ברוס באנר ושהוא נכנס לעולם הזה על ידי כוח בלתי ידוע. בדיוק אז, ג'אגרנוט יוצא מהיער ומתקיף את הענק הירוק וכתוצאה מכך נגרם הרס רב שגורם לטובי לברוח. בינתיים, אבא של טובי הולך לדיור טיפולי כדי לראות את קלייד וינצ'אם, אדם שנמצא במצב קטטוני שבביתו נראו נבלי העל ומי שהיה חבר של אביו של טובי בבית הספר היסודי. טובי מוצא את אביו ומספר לו על הענק, אביו מגיב באומרו שהוא לא צריך ללכת ליד הבית של וינצ'אם שוב, ושהוא לא צריך לספר לאף אחד על מה שקרה כי "אנשים לא ירצו לשמוע את זה... תאמין לי". כאשר טובי מגיע הביתה, אמו ואביו החורג מספרים לו כי אביו החורג מועמד לעבודה באנגליה, ואם הוא מתקבל, הם יעברו לשם. לבסוף סטילט-מן נראה הולך ליד הבית של אבא של טובי, וסאנדמן ואלקטרו מתקיפים זוג בביתם, שאחת מהם היא אחות בדיור הטיפולי בו וינצ'אם שוהה.

גיליון מס' 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

טובי ואביו מנסים להימלט ברכב של אביו אשר מותקף על ידי הלטאה. נבלי על נוספים כמו מודוק ופין פאנג פום מתחילים להופיע ברחבי העיר בזמן שהצבא מפנה את האזרחים ומנסה להילחם באבומיניישן, בלוב, מנדרין, מולטן מן, מורביוס וסאורון.

גיליון מס' 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

במקום לעזוב, טובי רץ בחזרה לבית וינצ'אם הישן, שם הוא מוצא פורטל ליקום מארוול. הלוכד מגלה אותו, טובי מזנק לתוך הפורטל ונוחת באמצע ניו יורק וצועק "תתקשרו לאוונג'רס, יש מצב חירום".

גיליון מס' 5[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלוכד רודף במהירות אחרי טובי, אך נפגע על ידי מכונית ממש לפני שיורה בילד. טובי בינתיים עושה את דרכו אל אחוזת האוונג'רס רק כדי להשלח חזרה לדרכו על ידי אדווין ג'רוויס, אשר קובע כי עולמות מקבילים הם תחת תחום השיפוט של ארבעת המופלאים. טובי לוקח את עצת ג'רוויס ומנסה לגייס את ארבעת המופלאים בהצלת העולם שלו, רק כדי לשמוע שהוא צריך לחכות לתורו משום שיש תור ארוך לראות אותם. לבסוף, הוא מבקר את המשרד של מערכת העיתון הדיילי ביוגל שבו הוא מושך את פיטר פארקר לגג ומספר לפארקר כי הוא יודע את זהותו יחד עם פרטים על חייו האישיים. כמעט מיידית, טובי מאבד את שיווי משקלו וניצל מנפילה קטלנית על ידי ספיידרמן, אשר מבקש ממנו לספר את הסיפור שלו. בינתיים אביו של טובי מנסה להציל את אשתו לשעבר, אשר בקושי שומר עליה מפני מפגש עם וונדיגו והם נמלטים לרכב. באותו זמן רואים את גלקטוס מביט על העיר ומכריז "אני רעב".

גיליון מס' 6[עריכת קוד מקור | עריכה]

כדור הארץ נמצא תחת התקפה על ידי גלקטוס ונבלי על רבים, אך גיבורי מארוול באים להצלה. אביו של טובי ואשתו לשעבר צופים בגלקטוס בזמן שהוא מסביר לה על הדמות. בדיוק אז, המכונית שבה הגודמנים נמצאים מיורטת על ידי דוקטור אוקטופוס והרשעים שאיתו. ברגע המכריע של הזמן, טובי חוזר עם גיבורי מארוול שנלחמים ברעים. פתאום ג'רי, אבא של טובי, יודע מה לעשות - הוא רוצה לשים סוף לזה. הבעיה נפתרת כאשר מתגלה שקלייד היה המוטציה הראשונה של העולם האמיתי, כל כך חזק שהוא יכול לשלוט בבני אדם ואף להקים אנשים מתים לתחייה. אמא שלו הייתה כל כך מפוחדת כאשר בעלה המת דפק בדלת שהיא לקחה פמוט והכתה את קלייד בראש, אך קלייד לא מת, הוא נפגע נפשית ושמו אותו בבית משוגעים. הוא היה זה אשר הזמין את הדמויות של מארוול. ג'רי גודמן גונב חזרה את אוסף הקומיקס של קלייד מהאחיות שטיפלו בו מה שבעצם גרם לקלייד ללמד אותם לקח, אבל קלייד לא מגיב מספיק מהר כשהגולגולת האדומה יורה בג'רי עם תת-מקלע. קלייד המום ושולח את כל הנבלים בחזרה. אשתו של ג'רי צועקת לו שהיא רוצה אותו בחזרה בחיים, אבל קלייד הבטיח לאמא שלו שאף פעם לא יעשה את זה יותר.

כיוון שהמקום שבו שהה קלייד נסגר וכוסה על ידי הממשלה, איש לא ידע מה לעשות עם קלייד. קפטן אמריקה מציע לקחת אותו איתו לתוך היקום של מארוול. טובי מפציר בקפטן שייקח גם את אביו, כי זה ביתו האמיתי. טובי מוצג 20 שנה מאוחר יותר כשהוא סופר, אבא שלו מוצג בבית חולים ביקום מארוול. שם, הוא לא מת אבל שוקע בתרדמת עד שד"ר בלייק והאחות ג'יין פוסטר (שהיה דלוק עליה בתור ילד) משקמים אותו והוא שותה איתם קפה. הוא הולך אל החלון, כי הוא זוכר הכל, וחושב על איך בנו עשה הכול שיהיה מושלם בשבילו, אין לו מה לומר מאשר: "אקסלסיור".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]