מארק רולסטון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מארק רולסטון
Mark Rolston
לידה 7 בדצמבר 1956 (בן 67)
בולטימור, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1986 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מארק רולסטוןאנגלית: Mark Rolston; נולד ב-7 בדצמבר 1956) הוא שחקן אמריקאי. רולסטון שיחק בסרטים "שובו של הנוסע השמיני", "חומות של תקווה", "השתולים", "שעת שיא" ו"נשק קטלני 2". התפרסם גם בשני סרטים מסדרת סרטי "המסור".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רולסטון נולד בבולטימור לאוולין ולתומאס ג'ורג' רולסטון. למד משחק באירופה, לרבות בלונדון וקיבל את התפקיד הראשון שלו בארצות הברית במחזה "ריצ'רד השלישי". את הופעת הבכורה שלו בתור שחקן קולנוע ערך במותחן האימה המצמרר של ג'יימס קמרון "שובו של הנוסע השמיני" בתור הטוראי מארק דרייק מיחידת העילית הנשלחת אל המושבה במטרה להשמיד את צאצאי היצור מהסרט הראשון. התקבל לאחר מכן לסרטים "נשק קטלני 2" בתור האנס מאנשיו של מבריח הסמים הדרום אפריקאי אריאן ראד ו"רובוקופ 2".

בשנת 1994 שיחק בסרט הדרמה של פרנק דרבונט "חומות של תקווה", שנחשב כיום לאחד מהסרטים הטובים בכל הזמנים, בתפקיד האסיר בוגס דאימונד, אנס אשר מנהיג את כנופיית הכלא "האחיות" ונוהג להטריד מינית את דמות האסיר הראשי אנדי דופריין (טים רובינס).

לקראת סוף שנות ה-90 התפרסם רולסטון בסרטי האקשן המצליחים "אירייזר" בתור המתנקש ג. סקאר שנשלח לחסל את המדענית ד"ר לי קולן (ונסה ויליאמס) ו"שעת שיא" בתור סוכן האף.בי.איי וורן ראס.

בשנת 2006 הופיע בסרטו של מרטין סקורסזה "השתולים" וגילם את אחד טימותי דלהאנט, אחד מחייליו של בוס המאפיה האירית בבוסטון פרנק קוסטלו (ג'ק ניקולסון). שיחק בסרטי האימה "המסור 5" ו"המסור 6" בדמותו של דן אריקסון סוכן האפ. בי. איי האחראי על חקירת תיקי הרצח הסדרתיים של "ג'יגסו".

בשנת 2008 שיחק בסרט האימה "Asylum", בכיכובה של שרה רומר.

בשנת 2015 גילם את המפיק המוזיקלי קלייב דייוויס בסרט הטלוויזיה הביוגרפי "ויטני" של רשת Lifetime שביימה אנג'לה באסט וכיכבה יאיא דה קוסטה בתור ויטני יוסטון.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

רולסטון נשוי לג'ורג'יה, בתו של נגן הג'אז הלטיני צ'יצ'ו או'פריל, לזוג שלושה ילדים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מארק רולסטון בוויקישיתוף