מאת'ר לאב בון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מאת'ר לאב בון
Mother Love Bone
מאת'ר לאב בון, 1989. עם סיבוב השעון משמאל: ברוס פיירוות'ר, סטון גוסארד, גרג גילמור, ג'ף אמנט ואנדרו ווד
מאת'ר לאב בון, 1989. עם סיבוב השעון משמאל: ברוס פיירוות'ר, סטון גוסארד, גרג גילמור, ג'ף אמנט ואנדרו ווד
מקום הקמה סיאטל עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות סיאטל, וושינגטון, ארצות הברית
תקופת הפעילות 19881990 (איחודים חלקיים: 2010, 2018)
זרם גראנג' סיאטל
סוגה גראנג', רוק אלטרנטיבי, גלאם פאנק (מוק רוק), רוק כבד, פאנק מטאל, מטאל אלטרנטיבי
חברת תקליטים Stardog, Mercury
שיתופי פעולה בולטים מאלפנקשן, "Minute Warning ‏10", גרין ריבר, סקין יארד, "Love Battery", סאונדגארדן, טמפל אוף דה דוג, פרל ג'אם, "Brad", "Three Fish"
פרופיל ב-IMDb
חברים
אנדרו ווד
סטון גוסארד
Bruce Fairweather
ג'ף אמנט
גרג גילמור עריכת הנתון בוויקינתונים
חברים לשעבר
ג'ף אמנט
ברוס פיירוות'ר
גרג גילמור
סטון גוסארד
אנדרו ווד
ריגן האגר
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מאת'ר לאב בוןאנגלית: Mother Love Bone) היא להקת רוק שפעלה בין השנים 1988 ל-1990, והייתה חלק מסצנת הגראנג' של סיאטל. הלהקה נוצרה משתי להקות שונות, גרין ריבר של ג'ף אמנט וסטון גוסארד, ומאלפנקשן של אנדרו ווד הסולן. עוד שני חברים היו גרג גילמור וברוס פרוות'ר. הלהקה הוציאה בסך-הכל מיני-אלבום אחד בשם Shine, את האלבום Apple ואת האוסף הכפול Mother Love Bone. המוזיקה של מאת'ר לאב בון הייתה קשוחה ורוקיסטית יותר מלהקות הגלאם מטאל שפרחו באותה תקופה.

מותו של הסולן אנדרו ווד, מעט לפני יציאת אלבום הבכורה של הלהקה, גרם לפירוקה, למרות שבדיעבד האלבום זכה להצלחה מסחרית די גדולה.

הלהקה הייתה לדעת חלק מהמבקרים יותר להקת הארד רוק מלהקת גראנג', נחשבת גם לאחד ממייסדות ז'אנר המטאל האלטרנטיבי.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלהקה למעשה החלה להתקיים ב-1987 על ידי חברי להקת גרין ריבר לשעבר: ג'ף אמנט וסטון גוסארד, סולן להקת מאלפנקשן לשעבר אנדרו ווד. בתחילה נקראה הלהקה "Lords of the Wasteland" והייתה להקת קאברים לשירים קיימים ביחד עם המתופף ריגן האגר שהיה גם חבר לשעבר במאלפנקשן. בתחילת 1988 הצטרף ברוס פיירוות'ר ללהקה והיא החליפה את האגר במתופף לשעבר של הלהקות "Ten Minute Warning" ו"Skin Yard", גרג גילמור - ושינתה את שמה ל"Mother Love Bone" שהוקמה רשמית.

ההרכב שהוקם זה עתה, החל להקליט דמויים ולהופיע באזור סיאטל, ועד לסוף 1988 נחשבה לאחת הלהקות המבטיחות בסצנת הרוק של סיאטל. אישיותו הצבעונית, הבגדים המוחצנים והמילים הייחודיות של הסולן ווד, עזרו ללהקה למשוך תשומת לב הקהל בסיאטל. בנובמבר 1988 על חוזה הקלטות עם הלייבל "PolyGram" (בתת הלייבל "Polydor/Stardog") והקליטה את מיני-אלבום הבכורה של הלהקה "Shine". כחלק מהחוזה התחייבה פוליגרם ליצור את הלייבל תחת השם "Stardog Records" ולהדפיס אותו על גבי האריזה, באופן בלעדי עבור הלהקה. במרץ 1989 יצא המיני אלבום "Shine", והייתה אחת הלהקות הראשונות בסצנת סיאטל שחתמה על חוזה הקלטות עם חברה גדולה והוציאה אלבום שכזה. האלבום נמכר בקצב משביע רצון, והעניין סביב הלהקה גבר עד לאמצע 1989.

בסוף 1989 הלהקה חזרה לאולפן ההקלטות והחלה להקליט את אלבום הבכורה שלה, "Apple", ולמרות קשיים בהתחלה, ההקלטות היו לפי ציר הזמן שנקבע, והאלבום תוכנן להיות משוחרר במרץ 1990.

מספר ימים לפני שחרורו הצפוי של האלבום, הסולן אנדרו ווד, לו הייתה היסטוריית שימוש בסמים קשים, אושפז במצב של מוות מוחי כתוצאה ממנת יתר של הרואין. לאחר יומיים של אשפוז בבית החולים, תחת תמיכה של מכשירים רפואיים על מנת לאפשר לחבריו ובני משפחתו להיפרד ממנו, נפטר ווד, מה שהביא לסיום דרכה המעשית של הלהקה.

שחרור האלבום שנדחה עקב מותו של ווד, שוחרר לבסוף ב-19 ביולי 1990.

לאחר מותו של ווד, חלק מחברי ההרכב שנותרו, גוסארד ואמנט, התחילו לעבוד עם מאט קמרון וכריס קורנל מסאונדגארדן על שני שירים שקורנל כתב לאנדרו ווד, שהיה חברו הטוב. התפתחות שהביאה בסופו של דבר לאלבום שלם שיצא ב־1991 תחת השם טמפל אוף דה דוג (Temple of The Dog), על שם אחד מהשירים שכתב אנדרו ווד. ביצירת האלבום השתתפו גם מייק מק'ריידי ואדי ודר, וכך למעשה נולדה להקת פרל ג'אם. ההצלחה הגדולה של טמפל אוף דה דוג העלתה לכותרות את מאת'ר לאב בון והולידה אלבום כפול ששמו כשם הלהקה ("Mother Love Bone") ומכיל את השירים שיצאו ב "Shine" ו־"Apple".

באפריל 2011, קווין ווד (אחיו של אנדרו ווד), שיתף פעולה עם להקת ההארד רוק "Lace Weeper" להקליט את השיר הכי מפורסם ופופולרי של הלהקה "Crown of Thorns", לציון השנה ה-21 למותו של אנדרו. הסינגל שוחרר בלייבל "Wammybox Records".

ב-14 באפריל 2010, ארבעת חברי הלהקה שנותרו חיים ממאתר לאב בון, התאחדו בפעם הראשונה מזה 20 שנה (ביחד עם מכר מוזיקאי מסיאטל שון סמית' ששימש כסולן במקומו של ווד לערב זה), כחלק ממופע שנקרא "Brad and Friends" בסיאטל.

ב-5 במאי 2018 התאחדו החברים שוב וביצעו 14 שירים, כחלק מאירוע שהתקיים בתיאטרון ה"סיאטל נפטון".

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם האלבום תאריך יציאה חברת תקליטים סוג האלבום
Shine 1989 Stardog/Mercury Records מיני-אלבום
Apple 1990 Stardog/Mercury Records אלבום אולפן
Mother Love Bone 1992 Stardog/Mercury Records אלבום אוסף
On Earth As It Is - The Complete Works 2016 Monkeywrench אלבום אוסף

סינגלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 1989 - "Hold Your Head Up" / "Lady Godiva Blues" / "Man of Golden Words" - ללא אלבום
  • 1990 - "Stardog Champion" / "This Is Shangrila" / "Stargazer" - מתוך האלבום "Apple"
  • 1992 - "Stardog Champion" / "Capricorn Sister" - מתוך האלבום "Mother Love Bone"
  • 2014 - "Hold Your Head Up" / "Holy Roller" - ללא אלבום

וידאו / וידאו-קליפים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 1990 - "Stardog Champion" (וידאו-קליפ)
  • 1990 - "Holy Roller" (וידאו-קליפ)
  • 1993 - "The Love Bone Earth Affair" (סרט של 35 דק', לייבל: PolyGram, פורמט VH-S)
  • 2016 - "Captain Hi-Top" (וידאו-קליפ)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]