מוגובי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: ניסוח לא אנציקלופדי, שגיאות הגהה ולשון, ויקיזציה, אי עדכון, מידע מוטעה.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: ניסוח לא אנציקלופדי, שגיאות הגהה ולשון, ויקיזציה, אי עדכון, מידע מוטעה.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
מוגובי
לוגו העולם של מוגובי
העמוד הראשי של האתר (3 בדצמבר 2016)
העמוד הראשי של האתר (3 בדצמבר 2016)
סוג עולם וירטואלי לילדים
בשיתוף עם וואלה!
סלוגן "משחקים, הרפתקאות, צ'אט, החלפת פריטים והרבה יותר"
תקופת הפעילות

20076 במאי 2018

4 באפריל 2023 - 22 באוקטובר 2023 (רימוגו)
מייסדים דרור חבושה ואיל שמי
בעלות יעל ארד ורפי רשף
שירותים עיקריים משחק מחשב ורשת חברתית מקוונת
הרשמה חינם וללא תשלום
https://www.mogobe.co.il/
https://remogo.net/

מוגוביאנגלית: Mogobe) היה משחק מחשב לילדים בגילאי 6–10, שפועל בגרסת דפדפן. המשחק פותח על ידי דרור חבושה ואייל שמי בשנת 2007, ויצא לאור בסוף שנת 2008. המשחק זכה בפרס GameIS בקטגוריית "פורטלי משחקים" בשנת 2010.

עד לסגירתו המשחק פעל תחת חברת התוכן וואלה. שרתי המשחק נסגרו ב-1 במאי 2018, והאתר עצמו נסגר ב-6 במאי 2018. בקיץ 2023 הוחזר המשחק תחת השם "רימוגו" למספר חודשים.

מוצרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בובות מוגובי בצבעים סגול וכחול
סמליל האתר באנגלית

בשנת 2011 מפתחי המשחק שיווקו מוצרים פיזיים בדומה למהלך שביצעה מיקמק שנה קודם לכן. מוצר הדגל של המשחק הוא בובות מוגובי. מוצרים נוספים ששיווקו מפתחי המשחק היו מארזי משחק, מארזי יצירה, חפיסות קלפים שכללו קודים ועוד. בכל חצי שנה נוסף מוצר חדש לחנויות, לרוב – חפיסות קלפים חדשות.

משימות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדי חודש-חודשיים או בחגים התקיימה במוגובי משימה. במהלך המשימה נמצא בסרגל האפשרויות למטה תיק וסימן שאלה. בלחיצה על סימן השאלה, נותן הסבר על המשימה. בלחיצה על התיק המשתמשים יכולו לראות את "המצרכים" של המשימה שצברו במהלך המשימה, אם היו. לעיתים עמד צלמוות בראש המשימות במוגובי, כאשר ניסה להשתלט על מוגובי. לעיתים, גם הרשעית "סופר נובה" השליטה את רצונה וה"מוגוביסטים" נלחמים בה כשמבצעים משימות שונות. היו גם משימות שאינן קשורות להם ואין צורך להילחם בהן.

פסטיבלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדי שלושה חודשים השיק מוגובי פסטיבלים. הפסטיבלים האלו נחגגו בדרך כלל בהשקות אזורים מיוחדים חדשים או שיתוף מסחרי עם חברה. בזמן הפסטיבלים האלו היה נמצא באזור הפסטיבל מסך ענקי שעליו היו מוקרנים סרטונים ושירים. באזור הפסטיבל היה נמצא גם דוכן פריטי לבוש, משחקים מיוחדים למסיבה וכדומה.

דוגמאות לפסטיבלים:

  • פסטיבל חלב וי (שהתקיים באזור הוילג' שהושק הפסטיבל)
  • פסטיבל שוגי ועוגי (שהתקיים באי של עוגי ושוגי, שהפך לאי המסתורי)
  • פסטיבל Spy פסטיגל (שהתקיים באי המסתורי שהיה לשעבר האי של שוגי ועוגי, ונקרא באותו הזמן אי הפסטיגל)
  • פסטיבל השנה החדשה (שהתקיים מדי שנה באזור מודרניה)

תחרות הקבוצות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במוגובי היו מדי שנה תחרויות בין קבוצות שונות. בתחרויות אלו היו מספר קבוצות שאליהן היה ניתן להצטרף. במהלך התחרות צוות מוגובי נתנו משימות שכל אחת מהקבוצות צריכות לבצע בשיתוף פעולה (לדוגמה: לצרף כמה שיותר חברי צוות לקבוצה בתחילת התחרות). הקבוצה המנצחת קיבלה מספר רב של נקודות לעומת הקבוצה המפסידה שקיבלה מעט נקודות.

הקבוצות שהשתתפו הן:

פיראטים (פורים 2011) - הגולגולת הכחולה נגד אדומי החרב. בתחרות זו אדומי החרב ניצחו.

קוסמים (יוני 2012) - שמש נגד ירח נגד כוכב. בתחרות זו קבוצות השמש והירח היו בתיקו.

אלים יוניים (יוני 2013) -היו 4 קבוצות שאליהם יכלו השחקנים להצטרף. שמם של ארבע הקבוצות הם: פוסידון, ארס, אתנה וגאיה המבוססות על האלים היווניים. תחילה משחקי הקבוצות התקיימו באתר מוגובי, אך לאחר מכן התחרות עברה לתוכנית הטלוויזיה ״סופר שטותניק״ ששודרה בערוץ ניקלודיאון. בימי ראשון עד רביעי זכתה אחת הקבוצות בפריט לכל המשתתפים ושבועיים לפני החופש התוכנית הסתיימה. פוסידון ניצחו בתחרות, ארס הגיעו למקום שני ואתנה במקום השלישי. קבוצת גאיה הפסידה בתחרות.

אלפים (מאי 2014) - אלף המים נגד אלף היער. בתחרות זו קבוצת אלף המים ניצחו.

משימת שטראוס (מאי 2015) - נסיכות הקרח נגד לוחמי החלל. בתחרות זו קבוצת לוחמי החלל ניצחו.

בעלי חיים (פברואר 2016) - נשרים נגד נמרים. בתחרות זו קבוצת הנמרים ניצחו.

קוסמים נגד אלפים (ספטמבר 2016) - בתחרות זו קבוצת האלפים ניצחו.

וקינגים נגד אבירים (פברואר 2017) - בתחרות זו קבוצות הוויקינגים והאבירים היו בתיקו.

צוותים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מוגובי בניגוד למשחקים אחרים נתן אפשרות להצטרף לצוותים. לכל צוות גישה לחדר מיוחד, גישה לטלסקופ בספינת הרבוריה, בגדים מיוחדים, כניסה למקומות לפני פתיחתם לבדיקות בטא וכו'. היו קיימים חמישה צוותים: יהושע, ויטמין, עיתונאי, משרוקית והוואי. לכל צוות דרישות שונות על מנת להתקבל אליו. כדי להתקבל לצוות היה צורך במספר לבבות (נקודות שקיבלו כאהדה ממשתמשים) וימי רישום במשחק. צוות סופר מוגו (שם מקורי אינו ידוע) קיים את תחרות הסופר מוגו. הפרס לזוכה בתחרות הוא האפשרות ליצור צוות משלו למשך חודש בלבד.

סיפורים בהמשכים[עריכת קוד מקור | עריכה]

באזור "נווה רימון" נמצאה ספרייה. בספרייה היה לוח מודעות, שעליו מדי פעם היו מתפרסמים סיפורים בהמשכים. את הסיפורים האלו כתב איטו אבירם ובכל שבוע מתפרסם פרק נוסף בסיפור. ספריו שהוא כותב למשחק היו "סיפורם המופלא של הבומאגים" (שיצא כספר אמיתי) ו"סודות הבומאגים" העוסקים, כפי שמרמז שמם, בבומאגים.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • צלמוות: צלמוות שונא משחקים ובמיוחד משחקי מחשב. לפעמים מנסה צלמוות להשתלט על מוגובי, ובכך נפתחת משימה חדשה. כשניסה בעבר להחשיך את מוגובי ולהשתלט עליו מוגו-לילי הצליחה למצוא את מקומו הרגיש ועצרה אותו.
  • סופרנובה: סופר נובה כועסת על הבומאגים שברחו למוגובי, היא שולחת את שליחיה להילחם עם מוגובי ולהחזיר אליה את הבומאגים. היא החשיכה בעבר את העולם הווירטואלי וחכמון הקים תחנת כוח שתאיר אותו.
  • סיגלית: סגולה, חברה בחבורת מוגובי. חכמה וביישנית.
  • חכמון: כחול, אשר מנחה את מהדורת החדשות של מוגובי. הוא זה שפיצח את סודם של הבומאגים. לובש חולצת איש עסקים ומחזיק ביד לרוב זכוכית מגדלת, על ראשו משקפיים. הוא חכם מאוד והוגה רעיונות שבזכותם מנצחים את צלמוות וסופר נובה.
  • דפני: ורודה. הופיעה פעם אחת במסיבת עוגי ושוגי ונמצאת בבית הספר לבומאגים. לובשת שמלה ורודה עם תיק יד ורוד, קשת מנוקדת ועגילים עגולים. נשית, מתוקה וסקרנית.
  • סקייטר: ירוק. הוא לובש חולצת גולגולת עם מכנסיים ירוקות ומחזיק סקייטבורד ביד. הוא מופיע לרוב במפגשים רגילים בעולם.
  • מושון: בריון כתום, בעל אהבה עזה לארץ ישראל. הוא לובש חולצה שחורה קצרה עם ג'ינס, על צווארו שרשרת מגן דוד מוזהבת. הוא עזר לפצח את סודם של הבומאגים.
  • ליידי מוגו: מנהלת מוגובי. מאז סוף 2016 היא מעלה ליוטיוב סרטוני הדרכה רשמיים המפורסמים באתר.
  • מילי: דמות הבת הרשמית של המוגופארק.
  • קאי: דמות הבן הרשמית של המוגופארק.

חיות מחמד[עריכת קוד מקור | עריכה]

בומאגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

חיות דמויות דרקונים המתחלקים לשני סוגים עיקריים:

  • בומאגים שמקפצים בצבעים שונים.
  • בומאגים שיכולים לעוף. ביניהם בומאג מלכותי, בומאג נץ, בומאג רב מאג, בומאג חץ, בומאג עילאי ובומאג זהב.

לומינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

חיות מחמד הגדלים בתוך צדפות. הלומינים הם חיות המחמד השניות אחרי הבומאגים. רק מנויים יכלו לרכוש לומין. כשלומין מגיע ל-600 נקודות הוא הופך לגולם ולאחר יומיים הוא הופך ללומינגו. ללומינגו יש רגליים ואף, בניגוד ללומין הרגיל. ברגע שהלומינגו צובר מספר נקודות נוסף הוא הופך ללומינגו XL שהוא יצור דמוי חד-קרן.

מוגופארק[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדצמבר 2015, נודע רשמית כי מוגובי עובדים על פתיחת פארק חווייתי הנקרא "מוגופארק" שהשתרע על שטח של 1000 מ"ר ומוקם בתוך קניון אושילנד שבכפר סבא. המתחם ייועד לילדים בטווח הגילאים 5 עד 12 והיה ממותג בתמונות ומשחקים עם דמויות מוגובי.

המתחם הכיל שלל אטרקציות הכוללות בעיקר שימוש במסכי מגע ומסכי הקרנה שהציגו תכנים אינטראקטיביים. המתחם הכיל בנוסף מתחמים לימי הולדת, ובית קפה שיועד לשהיית ההורים בזמן שהילדים נמצאים במתחם.

בכניסה למתחם על המבקר הולבש צמיד המשתמש בטכנולוגית RFID ולו הייתה אפשרות לצבור נתוני משחק מהמתחם ולאחר מכן לטעון אותם חזרה בעולם הווירטואלי מוגובי.

ה"מוגופארק" נפתח רשמית ב-10 ביולי 2016[1]. שמו הוחלף ל- ״playpark״ זמן קצר לאחר סגירת מוגובי. ואז לאחר סיגרת ה - playpark המקום הוחלף לסניף ''מקסטוק''.

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה קטגוריה מעניק/ת הפרס תוצאה
2010[2] פורטלי משחקים אגודת GameIS זכייה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אתר האינטרנט הרשמי של מוגובי

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]