מועדון ווינX

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף מועדון וינקס)
מועדון ווינX
Winx Club
לוגו הסדרה
לוגו הסדרה
מבוסס על סדרת סרטי הארי פוטר עריכת הנתון בוויקינתונים
שיר הנושא עונות 1–3: מתחת לסמל של ווינקס
עונה 4: ווינקס חזרנו שוב
עונה 5: אנחנו ווינקס
עונה 6: ווינקס ביחד
עונה 7: אנחנו נפלאות
עונה 8: ווינקס הקסומות
סוגה סדרת פעולה, סדרת טלוויזיה קומית, סדרת טלוויזיה פנטזיה, מאהו שוג'ו עריכת הנתון בוויקינתונים
יוצרים איג'יניו סטראפי עריכת הנתון בוויקינתונים
כותבים איג'יניו סטראפי, Sascha Paladino, ג'אניס בורג'ס, פרנצ'סקו ארטיבאני, Adam Peltzman עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי איג'יניו סטראפי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים מולי קווין
דומיטילה ד'אמיקו
אילריאה לטיני
גמאה דונטי
לאורה לנט'י
פרלה ליברטורי
קיקי פאלמר
לטיזיאה צ'יאמפה
ליאנדה מומי
אליזבת גיליס עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים בעברית עדי בן ישראל, ענת ניב, אורלי תגר, לירז צ'רכי, מירב דמארי, אסתר אתי קסטרו, צביקה פורמן, יורם יוספסברג, יואב בר לב, ועוד
ארץ מקור איטליהאיטליה איטליה
שפות איטלקית (דובב לשפות נוספות, בהן אנגלית ועברית)
מספר עונות 8
מספר פרקים 208 עריכת הנתון בוויקינתונים
תוכנית המשך פופיXי
עולם הווינX
גורל: סאגת ווינX
הפקה
חברת הפקה Rainbow S.p.A
הפצה Rainbow S.p.A, ויאקום, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
בעלי תפקידים נוספים מלחינים: מישל בטלי
סטפנו קררה
פבריציו קסטניה
מאוריציו ד'אניילו
מוזיקה אנג'לו פוגי, פבריזיו קסטניה, גיאובאני סרה, פטר זיזו עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 19-23 דקות
שידור
רשת שידור Rai Due (עונות 1+)
4KidsTV (עונות 1 - 3)
ערוץ ניקלודיאון (עונות 5-7)
רשת שידור בישראל ערוץ הילדים (עונות 1 - 4)
ערוץ ניקלודיאון (עונות 5–7)
ערוץ הירו
KidZ (עונה 8)
תקופת שידור מקורית 28 בינואר 200417 בספטמבר 2019 (15 שנים)
תקופת שידור בישראל 1 ביולי 200421 ביוני 2020
קישורים חיצוניים
winxclub.com/en
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מועדון ווינXאיטלקית: Winx Club) היא סדרת הנפשה איטלקית לילדים שנוצרה על ידי איג'יניו סטראפי, והופקה על ידי חברת ההפקה "Rainbow S.p.A" וחברת ההנפשה ניקלודיאון.[1] הסדרה משודרת באיטליה החל מ-28 בינואר 2004. עלילת הסדרה מתמקדת בפיות המשתמשות בקסמים על מנת להגן על ממלכתן מפני כוחות האפל. על בסיס הסדרה הופקו גם לאורך השנים קו צעצועים, ספרים, סדרת קומיקס, ביגוד, מופעים, תקליטורי DVD, ספין אוף, סרטי קולנוע, דיסקים, עיבוד לייב אקשן ("גורל: סאגת ווינX") ועוד. לסדרה יש 8 עונות ו-208 פרקים, כאשר הופק לה אתחול בעל אותו שם שצפוי לעלות לשידור בשנת 2025.

בישראל הסדרה משודרת בדיבוב לעברית משנת 2004. ארבע העונות הראשונות שודרו בערוץ הילדים, ולאחר מכן עונות 5–7 שודרו בערוץ ניקלודיאון, שרכש את הזכויות לסדרה בעולם כולו. העונה השמינית של הסדרה שודרה בערוץ KidZ.

עלילת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במרכז הסדרה עומדת בלום, שגרה בכדור-הארץ בעיר ששמה גרדניה. בפרק הראשון היא נתקלת בפיה בשם סטלה, פיית השמש והירח, שבניסיון להגן עליה בלום מגלה שגם היא פיה בעצמה. בעקבות הגילוי הזה, בלום עוברת ללמוד בבית-הספר לפיות 'אלפיה', שנמצא בממד הקסום. שם היא מוצאת חברות חדשות שיחד הן מקימות את "מועדון ווינקס". עלילת הסדרה מתרחשת בעיקר בממד הקסום ובעונה 4 על פני כדור-הארץ. במהלך הסדרה, הפיות יוצאות להרפתקאות יחד ובכל עונה יש התפתחות בסיסית בעלילה, גילוי סודות וכוחות, קרבות נגד הרוע ותמיכה בבלום שמנסה לגלות על העבר שלה ועל הוריה הביולוגיים (ב-3 העונות הראשונות).

העונה הראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה הראשונה (פרקים 1–26) שודרה לראשונה באיטליה ב-28 בינואר 2004, ושודרה בישראל בשנת 2004.

נערה רגילה בשם בלום בת ה-16, וקיקו ארנב המחמד שלה מכדור-הארץ נתקלים יום אחד בפיה בשם סטלה אשר נלחמת בנוט, העוזר של דארסי- אחת מבנות טריקס. כאשר נוט כמעט מביס את סטלה, בלום משתמשת בקסם ומצילה אותה. בעקבות הגילוי המדהים שבלום פיה בעצמה, סטלה לוקחת אותה לבית-ספר לפיות 'אלפיה' ושם הן פוגשת 3 חברות נוספות: טקנה, מוזה ופלורה אשר מקימות יחדיו את "מועדון ווינקס". בהמשך, הבנות מתחברות לארבעת הבנים שלומדים במזרקה האדומה: סקאי, ברנדון, ריבן וטימי, ובנוסף לכך גם נתקלות בשלישיית מכשפות שלומדות במגדל הענן: אייסי, דארסי וסטורמי, אשר מכונות גם "הטריקס". הטריקס רוצות לגנוב מבלום את להבת אש הדרקון שלה כדי להשיג שליטה מלאה על כל הממד הקסום. לקראת סוף העונה, "הטריקס", לוקחות לבלום את אש הדרקון, משתלטות על "המגדל המעונן" (בית הספר של המכשפות) ומקימות לתחייה את צבא האופל שמתקיף את בית הספר "המזרקה האדומה" ואת אלפיה. הן מצליחות להשמיד את בית ספר "המזרקה האדומה". בינתיים, כל המומחים והמכשפות מ"המגדל המעונן" באים לאלפיה לאחר שפרגונדה המנהלת אישרה את שהותם שם. הטריקס ממשיכות לתקוף את אלפיה אבל נתקלות בהגנה חזקה, מהמכשפות, הפיות והמומחים שהגיעו על מנת להילחם בהן. בסיום הדרמטי, הטריקס מגיעות לאלפיה בעצמן ובנות ווינקס מביסות אותן.

העונה השנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה השנייה (פרקים 27–52) שודרה לראשונה באיטליה ב-19 באפריל 2005, ושודרה בישראל בין השנים 20062007.

העונה מתחילה כאשר הפיות והמומחים חוגגים את השנה השנייה באלפיה. אחרי המסיבה יוצאת מהיער נערה תשושה שעברה חוויות קשות, שמה ליילה, פיית הגלים. ליילה מבקשת את עזרתן של הווינקס לעזור לה לשחרר את החברות הקטנות שלה, הפיקסיות, שמוחזקות כבנות ערובה בטירתו התת-קרקעית של לורד דרקר, עוף החול ושליט של ממלכת מפלצות הצל. לאחר שליילה והווינקס מצליחות לשחרר את הפיקסיות מהטירה של לורד דרקר, ליילה הופכת לאחת מבנות ווינקס. הפיקסיות מתחברות לווינקס ונוצר ביניהן חיבור קסום. בנוסף, בעונה זו בלום מגלה את הארכיון הקסום והסודי של אלפיה, אותו המנהלת פרגונדה ניסתה להסתיר. בינתיים, בנות טריקס כלואות במנזר אור הסלע, לאחר הפשעים שביצעו. לורד דרקר עוזר לטריקס להשתחרר, נותן להן את כוח הגלומיקס ומגייס את שירותיהן לעזור לו לחפש אחר חפץ קסום שנקרא "כתב יד", חפץ שפותח שער לכוח האולטימטיבי. בעונה הזו הבנות מקבלות את צירוף הקסם שלהן, שהן מקבלות אותו רק לאחר שכל אחת מתגברת על פחד מאוד גדול שלהן. לקראת סוף העונה, בלום הפכה לבלום השחורה בגלל מתחזה שהתחזה לפרופסור אבלון. בלום חזרה לעצמה בזכות סקאי, שסיפר לה על רגשותיו. אירועים נוספים שקרו בעונה הזאת הן החטיפה של דיאספרו על ידי כנופיה של נינג'ות שהטעו אותה בכוונה, בלום מביאה את בנות ווינקס לגרדניה לחגיגת ליל כל הקדושים שנערכת בבית נטוש והמופע של מוזה בהשתתפותן של לילה וסטלה לכבוד הפתיחה המחודשת של המזרקה האדומה, לאחר שדרקר הרס את המבנה הקודם.

העונה השלישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה השלישית (פרקים 53–78) שודרה לראשונה באיטליה ב-29 בינואר 2007, ושודרה בישראל ב-22 באוגוסט 2007.

אחרי חופשת הקיץ, הווינקס חוזרות לאלפיה לשנה השלישית והאחרונה שלהן בבית ספר. הטריקס נשלחות לממד אומגה בגלל הפשעים שביצעו, שם הן פוגשות מכשף בשם בלטור אשר מחזיק בחלק האפל של אש הדרקון שהיה לכוד שנים רבות בממד אומגה. הטריקס ובלטור משתפים פעולה ומצליחים לברוח מממד אומגה. הווינקס אינן חזקות מספיק כדי להביס את בלטור בכוחות הקסומים שלהן, ולכן, הן משיגות כוח חדש הנקרא 'מכושפות'. הן משיגות את הכוח בכך שהן מקריבות מעצמן למען מישהו מהכוכב שלהן. לסדרה גם מצטרף נאבו, שבהתחלה אמר ששמו אופיר, ועד מהרה הפך לבן זוגה של ליילה ונחשף כארוס המסתורי שהיא הייתה אמורה להתחתן איתו. באמצע העונה דיאספרו עובדת עם בלטור ומכשפת את סקאי כדאי שיתאהב בה במקום בבלום. אחרי שהן מקבלות את הכוחות המכושפים שלהן, הן משיגות את כוכבי המים, הדבר היחיד שיכול להביס את בלטור. הווינקס תקפו את בלטור והן מביסות אותו. בסיום העונה, בלום מחליטה להמשיך לחפש את הוריה.

העונה הרביעית[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה הרביעית (פרקים 79–104) שודרה לראשונה באיטליה ב-15 באפריל 2009, ושודרה בישראל ב-2 באוקטובר 2009. זו העונה האחרונה ששודרה בערוץ הילדים.

אחרי שסיימו את הלימודים בבית ספר אלפיה, בנות ווינקס חוזרות לאלפיה בתור מורות קסם. בבית ספר אלפיה הן פוגשות אויבים חדשים: אוגרון, גנטלוס, דומאן ואנגאן, ציידי פיות מכדור-הארץ המכונים גם 'הקוסמים השחורים'. עקב הפגישה איתם, בנות ווינקס יוצאות לכדור הארץ בשביל להציל את רוקסי, הפייה האחרונה של כדור הארץ, אותה ציידי הפיות מחפשים. בנוסף, הן יוצאות לשחרר את הפיות של כדור הארץ אשר נלכדו על ידי הקוסמים. בעונה זו בנות ווינקס השיגו כוח חדש בשם 'מאמינות'. בהמשך העונה הווינקס קיבלו את שלושת מתנות הגורל, מתנת האומץ שנתנה להם את כוח 'סופיקס', מתנת הלב שנתנה להם את כוח 'לביקס' ואת המתנה השחורה שיכלה להציל מישהו מלמות. במהלך העונה, בנות ווינקס הקימו להקה ופתחו חנות הנקראת "אהבה וחיות". לפני שפתחו את החנות, הבנות חיפשו עבודה בכדור הארץ ומצאו בובות שהיו אמורות להיזרק לפח. הן הפכו אותן לחיות בעזרת קסם, ונתנו לאנשים לאמץ אותן, כך הם ניסו בנוסף לגרום לבני האדם להאמין בקסם. במהלך העונה כל אחת אימצה חיה אחת. בסוף העונה, באחד הקרבות מול הקוסמים השחורים, נאבו הקריב את עצמו ומת. מוות זה שבר את ליבה של לילה שהחליטה לחפש נקמה על מותו במהלך שאר העונה והצטרפה אל נבולה וחברותיה במטרה להרוג ולהביס את הקוסמים השחורים.

העונה החמישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה החמישית (פרקים 105–130) שודרה לראשונה באיטליה ב-16 באוקטובר 2012, ושודרה בישראל ב-9 בדצמבר 2012 בערוץ ניקלודיאון.

בנות טריקס חזרו בעונה הזו, והן משתפות פעולה עם נבל חדש בשם טרייטנוס. טרייטנוס הוא בן דודה של ליילה והוא בתול ים ממשפחת המלוכה של אנדרוס שגרה מתחת למים. טריינטוס עבר שינוי והפך למפלצת רבת עוצמה המקבלת את כוחה על ידי זיהום של נפט. הטריקס וטרייטנוס פעלו ביחד נגד בנות ווינקס. במהלך העונה, טרייטנוס שואב את כל כוחותיהן של הסלקיות, שומרות השערים של האוקיינוסים, איתו הוא מתכנן להשתלט על כל הממד הקסום. כוח המאמינות לא מספיק חזק מתחת למים, ובגלל זה בנות ווינקס במהלך העונה עברו מסע מאתגר בשביל להשיג את הכוח העתיק 'סיירניקס', כוח שהופך אותן להיות פיות חזקות יותר מתחת למים. בשביל להשיג את הכוח הן היו צריכות להשיג שלוש אבנים - אבן הביטחון העצמי, אבן האמפתייה ואבן האומץ. לפני השגת כוח סיירניקס, הבנות קיבלו את כוח הרמוניקס המאפשר להם לנשום מתחת למים. בסוף העונה, הווינקס מביסות את טרייטנוס ומצילות את הממד הקסום. בעונה הזאת ישנם שני פרקי ספיישל: הראשון של חג הנקרא "חג הנטיעות" (חג שדומה לט"ו בשבט) והשני שמתרחש בחג המולד.

העונה השישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה השישית (פרקים 131–156) שודרה לראשונה באיטליה ב-6 בינואר 2014, ושודרה לראשונה בישראל ב-1 ביוני 2014.

בעונה זו, מצטרפת למגדל המעונן מכשפה חדשה בשם סלינה, שהייתה חברת ילדות של בלום בכדור הארץ. סלינה עושה קסמים בעזרת ספר בשם 'קובץ האגדות'. סלינה ובנות טריקס משתפות פעולה. באחד הקרבות של בנות ווינקס מולם, בנות ווינקס איבדו את כוחות סיירניקס שלהן, חוץ מבלום שלא איבדה אותו בעזרת להבת הדרקון. בלום מעניקה לבנות ווינקס את הכוח שלה, והווינקס הופכות לפיות 'בלומיקס'. בשביל להביס את בנות טריקס וסלינה, הווינקס צריכות לנעול ולהשמיד את ספר קובץ האגדות. בשביל לנעול ולהשמיד את הספר, בנות ווינקס מחפשות ומוצאות את אלדורה, הפיה הסנדקית של סלינה. בעזרת אלדורה, הווינקס מקבלות את כוח 'מיטיקס' שאיתו הן יכולות להיכנס לספר "קובץ האגדות" ולהשמיד אותו. בסוף העונה, הווינקס נצחו את בנות טריקס ואת אשרון הגדול, ולכדו אותם בתוך קובץ האגדות. סלינה מבינה את טעותה ומתנצלת.

העונה השביעית[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה השביעית (פרקים 157–182) שודרה לראשונה באיטליה ב-21 בספטמבר 2015, ושודרה לראשונה בישראל ב-1 ביולי 2015. החלק השני של העונה שודר בישראל ב-2 בדצמבר 2015. זאת העונה האחרונה ששודרה בניקלודיאון.

בעונה זו, בנות ווינקס חזרו לעבר, שם הם גילו שקלשרה (הנבלית הראשית בעונה) למדה יחד עם פרגונדה בבית ספר אלפיה ושהיא גנבה את הקסם הפראי במטרה למצוא את הכוח המושלם. בנוסף, בנות ווינקס השיגו שם את כוח פרפרפליקס. במהלך הסדרה, כל בת ווינקס נקשרת עם חיה קסומה. לאחר שלכל אחת יש חיה קסומה משלה, החיות הקסומות נותנות לווינקס את כוח טייניקס, שמכווץ אותן ומאפשר להן להיכנס אל תוך עולמות מיני, כגון: טיפת מים או עלה. במהלך הסדרה, קלשרה מנסה להשיג את הכוח המושלם בעולם והווינקס מנסות למנוע זאת. לקראת סוף העונה, היא הצליחה להשיג אותו, אבל ברפיליוס חטף אותו ממנה. בעזרת הכוח, ברפיליוס מזמן את החיות הקסומות הכי חזקות בעולם הקסום ומעבר לו, שהן בעצם שלוש החיות הקסומות של הטריקס. דבר זה גרם לבנות טריקס לצאת מספר קובץ האגדות ולהתמזג עם החיות הקסומות שלהן. הווינקס מנצחות אותן בכך שמשתמשות באבני הזכרונות שלהן, וכולאות אותן בתוך לימבו - יקום בלי מקום וזמן. החיות הקסומות של ווינקס עוזבות אותן לאחר שהשתמשו בכישוף המיוחד של החיות הקסומות והופכות בכוח הזה לברבור כסוף.

העונה השמינית[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה השמינית (פרקים 183- 208) שודרה באיטליה ב-15 באפריל 2019 ובישראל שודרה ב-17 במאי 2020 בערוץ KidZ.

העונה השמינית מתחילה כשלומנית צעירה בשם טווינקלי שבורחת מחבורה של יצורים המכונים "זוללי כוכבים" ומגיעה לאלפיה, ובנות ווינקס מוצאות אותה כשהיא איבדה את זיכרונה. לאחר שיבת זיכרונה היא מספרת את סיפורה ומביאה אותן לשליטתה דורונה ששם הן מקבלות את כוח קוסמיקס. בהמשך מגלים שבלטור הושב על ידי יצור בשם אובסקיורום שהוא המנהיג של זוללי הכוכבים, אובסקיורום עצמו מתגלה כאחיה של השליטה דורונה שהרגיש כמספר 2 שלה וביקש לנקום ושזוללי הכוכבים הם למעשה לומניות שכושפו על ידו. לאחר האירועים של זוללי הכוכבים ואובסקיורום, בלטור ניסה להשיג את הכוח של כוכבית המשאלות שהוצגה כמין פיה, אך לרוע מזלו הוא גרם לכך שהיא תפוצל לשבעה כוכבים קטנים, דבר שבגללו הוא השיב את בנות טריקס מהלימבו שאליו הן נכלאו בסוף העונה השביעית (ללא שום הסבר עלילתי לגבי החזרה לצורה הקודמת שלהן), והחלה תחרות בינן ובין בנות ווינקס על השגת שבעת הכוכבים כשבסופן הן יוכלו לבקש רק משאלה אחת. במקביל לאירועים האלו ריבן שב ומתפייס עם מוזה. מדען צעיר בשם אוראיון גונב אבני רובי על מנת לשקם את הליבה של הכוכב שלו, שניזוקה על ידו, על מנת לשקמה. למערכת היחסים של סקיי ובלום יש עליות ומורדות, כשבאחד הפעמים דיאספרו מנצלת את זה על מנת להשיג שוב את הלב של סקיי ומספרת לו על שליחות לחיפוש תליון מטעם אביו, שמסתבר שהיא סתם מזימה שלה. וכמו כן, בעונה הזאת נחשף העבר של אייסי (אייסי מגלה לבנות טריקס שהן לא באמת אחיות ושיש לה רק אחות אחת וכדי להציל אותה הפכה אייסי למכשפה). בלטור ניסה בסוף המחצית הראשונה של העונה לגרום לבלום לתת לו את כוחות קוסמיקס שלה ללא הצלחה. בסוף העונה מתגלה שבלטור עובד עבור חבורה של שדים מסוכנים שתכנן להביא אותם בעזרת הכוחות של כוכבית המשאלות על מנת להשתלט על כל היקום הקסום. לאחר שאייסי הצליחה להשיג את הכוכב האחרון היא בגדה בבלטור על ידי כך שהשתמשה בכוחות של הכוכב על מנת לשחרר אותה ואת שאר בנות טריקס מאחיזתו, ובהמשך הפכה ללשון המאזניים שבין בלטור לווינקס, כשבסופו של דבר היא החליטה לתת את הכוכב האחרון לבלום, שמשאלתה הייתה להגן על היקום עם חברותיה. לאחר מכן הטריקס נפרדו מבלום ולא נודע לגבי המשך דרכן. בסוף העונה כוכבית המשאלות יצרה קבוצת כוכבים חדשה מכוכבי המשאלות בשם קבוצת הווינקס, בצורת האות W. בעונה הזאת, כמו בעולם הווינX, בעונות 4–5, בסוף עונה 7 ובסרט השלישי הן הופיעו כלהקה, כשבכל פרק כמעט היה שיר שלהן. ובנוסף לכוח קוסמיקס הן השתמשו שוב במכושפות ובסיירניקס, כשבהמשך קיבל שדרוג בשם סיירניקס קריסטל.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנות ווינקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדמיות הראשיות בסדרה, פיות שנלחמות מול נבלים ומצילות את הממד הקסום בעזרת כוחות קסומים חדשים.

  • בלום (עדי בן ישראל) - הופיעה בעונות 1–8. פיית אש הדרקון, הנסיכה של דומינו,החברה הכי טובה של סטלה. בלום הגיעה מהעיר גרדניה שבכדור הארץ, והפכה לפיה בזכות סטלה. בלום הקימה את מועדון ווינקס ביחד עם סטלה. בלום היא בת זוגו של סקיי. אחות של בלום, דפני הביאה את בלום לכדור הארץ בשביל להרחיק אותה מהמכשפות הקדומות, שם אימצו אותה וגידלו אותה הורים מאמצים ולאחר מכן דפני וכל דומינו נעלמו.
  • סטלה (מירב דמארי) - הופיעה בעונות 1–8. פיית השמש והירח, הנסיכה של ממלכת השמש סולריה והשומרת שלה. סטלה היא בת זוגו של ברנדון. הפיה הכי יפה ואופנתית במועדון ווינקס, הקימה בוטיק יופי עם העיצובים שלה וזכתה להערצה גדולה. הוריה של סטלה גרושים והיא לא מרבה לדבר על זה. סטלה אומנם לא מפחדת מהחושך, אבל מכיוון שהיא הפייה של האור, החושך פוגע בה ומחליש אותה. סטלה היא החברה הטובה ביותר של בלום.
  • פלורה (אורלי תגר) - הופיעה בעונות 1–8. פיית הטבע ,בת זוגו של היליה אחרי שהכירו והתאהבו ממבט ראשון. פלורה באה מלינפאה, שם גרים אחותה הקטנה והוריה. הפייה הרגישה, החמודה והמופנמת ביותר, לא נכנסת לוויכוחים מיותרים חברה טובה של כולן אבל בעיקר של בלום וסטלה.
  • טקנה (ספיר דרמון/ ענבל שכנר/ הילי ישראל) - הופיעה בעונות 1–8. הפייה של הטכנולוגיה ובת זוגו של טימי. טקנה באה מזניט. טקנה חכמה ויודעת להפעיל כל מכשיר טכנולוגי. לטקנה יש קושי בהבעת חיבה כיוון שהיא באה מזניט ששם לא נוהגים לדבר על רגשות אך בנות ווינקס שינו לה את זה.
  • מוזה (אסתר אתי קסטרו) - הופיעה בעונות 1–8. פיית המוזיקה. מוזה באה ממלכת מלודי, שם היא חיה עם אביה לאחר שאמה נפטרה. מוזה הייתה בת זוגו של ריבן, לקראת סוף עונה 6 הם נפרדו, ובעונה 8 ריבן חזר וכך גם האהבה שלהם. בעונה השלישית האריכה את שיערה, מתוך רצון לשינוי.
  • ליילה (רוני נדלר/ נועה קשפיצקי עונה 8) - הופיעה בעונות 2–8. פיית הגלים ונסיכת ממלכת אנדרוס. במהלך עונות 3–4 הייתה בת זוגו של נאבו והייתה מאורסת לו. לאחר מותו הפכה לבת זוג של רוי ואז לבת זוג של נקס. ליילה אומנם מאוד קשוחה, אבל היא פוחדת מהחושך ומלהיות לבד. באיטליה ובארצות נוספות, שמה הוא איישה (Aisha).
  • רוקסי (אביטל אברג'יל/ אורלי קטן/ רונה בקרמן/ שחר קדוש) - הופיעה בעונות 4–7. פיית החיות והפייה האחרונה של כדור הארץ. יש לה כלב בשם ארטו. היא הבת של מורגנה, מלכת הפיות לשעבר, וקלאוס, מנהל בר המוזיקה פרוטי שבעיר גרדניה. היא פגשה לראשונה את הווינקס בעונה 4 דרך החנות שלהן בכדור הארץ "אהבה וחיות" כי אימצה יותר מדי חיות. במהלך העונה הווינקס גילו שרוקסי היא הפיה האחרונה בכדור הארץ אותה קוסמי המעגל השחור מנסים לחטוף על מנת להשתלט על העולם. בהתחלה רוקסי לא האמינה בפיות ובפרק בו האמינה הווינקס קיבלו את כוחות המאמינות. בתחילת עונה 5 רוקסי נרשמה לבית הספר אלפיה.

הפיקסיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיות קטנות בעלות כוחות מיוחדים שמחוברות לבנות ווינקס. בתחילת עונה 2 הפיקסיות היו לכודות אצל הלורד דרקר, ובנות ווינקס והמומחים הצילו אותן. במהלך עונות 2–3 הפיקסיות היו עם בנות ווינקס באלפיה, אבל לקראת סוף עונה 3 הפיקסיות חזרו לכפר הפיקסים. בעונה ה-6 הפיקסיות של טקנה ומוזה הוחלפו בפיקסיות אחרות, הסיבה לכך לא ידועה.

בשנת 2011, עשו ספין אוף למועדון ווינX בשם "פופיXי", בו רואים הרפתקאות שונות של הפיקסים בכפר הפיקסים.

  • לוקט (מאי יעקובסון) - הופיעה בעונות 2–4, 6-7. הפיקסית של הניווט/חצים. הייתה כלואה בעונה 2 בכלא של לורד דארקר. הפיקסית המחוברת לבלום.
  • אמור (אלה פטר) - הופיעה בעונות 2–4, 6-7. הפיקסית של האהבה. בעונה 2 הייתה כלואה בכלא של לורד דארקר. הפיקסית המחוברת לסטלה.
  • צ׳טה (מאיה בר שלום) - הופיעה בעונות 2–4, 6-7. הפיקסית של הרכילות והפיטפוטים. בעונה 2 הייתה כלואה בכלא של לורד דארקר. הפיקסית המחוברת לפלורה.
  • פיף - הופיעה בעונות 2–4, 6-7. הפיקסית של השינה והחלומות. במהלך הסדרה היא לא דיברה. הפיקסית המחוברת לליילה.
  • טון (ספיר דרמון) - הופיעה בעונות 2–4. הפיקסית של הנימוסים. בעונה 2 הייתה כלואה בכלא של לורד דארקר. הפיקסית המחוברת למוזה במהלך עונות 2–4.
  • שרי - הופיעה בעונות 6–7. הפיקסית של מזג האוויר. הפיקסית המחוברת למוזה מעונה 6.
  • קרמל - הופיעה בעונות 6–7. הפיקסית של האפייה. הפיקסית המחוברת לטקנה מעונה 6.
  • דיג'יט (מיכל רשף) - הופיעה בעונות 2–4. הפיקסית של הטכנולוגיה. הייתה כלואה בעונה 2 בכלא של לורד דארקר. הפיקסית המחוברת לטקנה במהלך עונות 2–4.
  • ליבי - הופיעה בעונות 2–4. הפיקסית של ההודעות, המכתבים והדואר. בעונה 2 היא הובילה בטעות את אייסי לכפר הפיקסים, שם היא חטפה את כתב היד.
  • זיג - הופיעה בעונות 2–3. הפיקסית של החרקים. אוהבת נינג'ות. היא עזרה לבנות ווינקס מספר פעמים, למשל: בעונה 2 בפרק 14 היא עזרה להם להציל את דיאספרו.
  • נינפאה - הופיעה בעונות 2–4, 6. מלכת הפיקסים והפיקסית של הטבע. במהלך עונה 2 היא שמרה על אחד מעותקי כתב היד.

הסלקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שומרות השערים הקסומים באוקיינוסים. בעונה החמישית טרייטנוס לקח מהם את הכוחות וכך הוא הצליח להיכנס לאוקיינוס האינסוף. הסלקיות הופיעו בעונה 5 בלבד.

  • סרינה - הופיעה בעונה 5. הסלקית המחוברת לבלום, והשומרת של האוקיינוס של דומינו.
  • איליריס - הופיעה בעונה 5. הסלקית המחוברת לסטלה, והשומרת של האוקיינוס של סולריה.
  • למי - הופיעה בעונה 5. הסלקית המחוברת לליילה, והשומרת של האוקיינוס של אנדרוס.
  • סונה - הופיעה בעונה 5. הסלקית המחוברת למוזה, והשומרת של האוקיינוס של מלודי.
  • ליתיה - הופיעה בעונה 5. הסלקית המחוברת לטקנה, והשומרת של האוקיינוס של זניט.
  • דייזירי - הופיעה בעונה 5. הסלקית מחוברת לפלורה, והשומרת של האוקיינוס של לינפאה.
  • פילה - הופיעה בעונה 5. השומרת של האוקיינוס של כדור הארץ.

החיות הקסומות[עריכת קוד מקור | עריכה]

החיות הקסומות הן חיות המקושרות לבנות ווינקס, והמחזיקות של הכוח המושלם של היקום. בסוף עונה 7 הן הפכו לברבור כסוף בעזרת הכוח המושלם של היקום.

  • סקוונק - הופיע בעונה 7. החיה הקסומה של ליילה. חי בתקופה הפרהיסטורית של מג׳יקס. הוא חיה מסוג קרקאראיי. רגיש מאוד ונוטה לבכות ולהשפריץ נהרות של דמעות מעיניו.
  • אמרוק - הופיע בעונה 7. החיה הקסומה של פלורה. חי בלינפאה. הוא חיה מסוג זאב קסום.
  • קריטי - הופיעה בעונה 7. החיה הקסומה של מוזה. חיה בתקופת ימי הביניים של כדור הארץ. היא חיה מסוג חתול נוצה. בעלת יכולת ליצור יצירות באמצעות טפריה ובעלת כישרון לאוריגמי.
  • שייני - הופיעה בעונה 7. החיה הקסומה של סטלה. היא חיה שהיא גם ציפור וגם נשר. כמו סטלה, הכוח שלה הוא להפיץ אור. חובבת תכשיטים בתור מאכל ומאוהבת בברנדון.
  • פליטר - הופיע בעונה 7. החיה הקסומה של טקנה. חי בליבה של זניט. הוא מסוג סנאי טכנוקסם. הכוח שלו הוא לייצר אנרגיה. בעל יכולת תיקון מהיר של חפצים.
  • אלאס - הופיע בעונה 7. החיה הקסומה של בלום. הוא חד קרן בעל קרן קסומה. בהתחלה היה רע ומפלצתי מפני ששתה מים שמזוהמים בכוח קסם אפל.

המומחים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוחמים שלומדים בבית הספר המזרקה האדומה ובעונה שש בלבד בלינפאה (חוץ מנאבו), ובני הזוג של בנות ווינקס בסדרה.

  • סקיי (דניאל זילברשטיין/ לירון לב/ דניאל מגון) - הופיע בעונות 1–8. הנסיך של ארקליון ובן זוגה של בלום. בעונה הראשונה התחזה לברנדון. בעונה השלישית סקאי מכושף על ידי דיאספרו שעבדה עם בלטור כדי שסקאי יהיה איתה במקום עם בלום, סטלה מצילה אותו בזכות אבק הפיות. איבד את הזיכרון בעונה 5 בגלל כישוף של אייסי אבל פלורה מחזירה לו את התליון (שאותו תכנן להעניק לבלום, אך איבד אותו) וכך הזיכרון שלו חוזר. חברו הטוב ביותר של סקיי הוא ברנדון.
  • ברנדון (ניר חלמיש/ אביתר אדיר) - הופיע בעונות 1–8. עוזרו של הנסיך סקאי ובן זוגה של סטלה. בעונה הראשונה התחזה לנסיך סקאי. מומחה חזק ביותר נדיב וטוב לב. בעונה השנייה הכריחו אותו להתחתן עם נסיכת ארץ למטה בשביל להגן על סטלה הוא הסכים להתחתן איתה אבל אמור הצילה אותו. בעונה הרביעית מיצי ניסתה לקחת אותו מליבה של סטלה, אבל לא הצליחה. חברו הטוב ביותר של ברנדון הוא סקאי.
  • טימי (זיו מאיר) - הופיע בעונות 1–8. גאון מחשבים ובן זוגה של טקנה. אוהב וביישן. בעונה 2 טימי נותן לבנות טריקס להתחמק עם חפץ קסום וחשוב בלי להילחם בהן ובלי לנסות לקחת להן אותו מה שגורם לטקנה לא לרצות לדבר איתו ולקרוא לו פחדן.
  • היליה (תומר גלר\ אלדד פריבס) - הופיע בעונות 2–8. בן זוגה של פלורה ואחיינו של סאלדין. לפני שהוא ופלורה נהיו בני זוג היה כותב לה שירים וריבן היה צוחק עליו על זה. לעומת המומחים האחרים לא היה לו אומץ לספר לפלורה על אהבתו אך הם נהיו בני זוג כשפלורה התוודתה בפניו.
  • ריבן (גיל נתנזון/ סער בדישי) - הופיע בעונות 1–6 ובעונה 8. בן זוגה של מוזה. ספורטאי קשוח, שוביניסט ושחצן ברמות. בעונה הראשונה הוא עזב את ארבעת המומחים, בטענה שבלום ניסתה לפגוע בו. בנוסף, הוא הפך לבן זוגה של דארסי ואז גילה שהיא ניצלה אותו והם נפרדו. בעונה השישית הוא נפרד ממוזה ועזב את המומחים לתמיד (לפחות ככה חשבנו).הוא חוזר בעונה 8 והמומחים מקבלים אותו בשמחה אבל מוזה פחות עד שהבינה שהוא עדיין מאוהב בה בזכות קסם של דרסי.
  • נאבו (צביקה פורמן) - הופיע בעונות 3–4. קוסם, לוחם ג'ודו והארוס של ליילה לשעבר. כדי להכיר את ליילה הוא עקב אחריה בעונה השלישית ואמר ששמו אופיר. בפרק 23 של העונה השלישית הוא מגלה לה את האמת, והיא סולחת לו. בעונה הרביעית הוא מציע לליילה נישואין והם מתארסים. בפרק 24 של העונה הרביעית הוא מקריב את עצמו כדי להציל את הפיות הארציות של ממלכת טיר נאן אוג ובסוף הקרב בטיר נאן אוג הוא מת מוות טראגי.
  • רוי - הופיע בעונות 5–6. מאוהב בליילה ומתחרה עם נקס על ליבה, ולחוסר מזלו מפסיד. נעלם מעונה 6 בלי להגיד כלום. בעונה 5 נשלח מטעם אביה של ליילה לעזור לבנות ווינקס בחיפושים אחר אבני האין סוף.

הפלדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפלדים הם לוחמים, כמו המומחים.

  • נקס - הופיע בעונות 6–8. בן זוגה של ליילה. יריבו של רוי.
  • טורן - הופיע בעונות 6–7. בן דוד של סקאי ובעלה של דפני החל מסוף העונה השישית.

הנבלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לכל נבל יש מטרה וכוח שונה.

בנות טריקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

חבורה של שלוש מכשפות שהן אחיות ביולוגיות: אייסי, דארסי וסטורמי. למדו במגדל המעונן בעונה הראשונה עד שגריפין, מנהלת בית הספר, גירשה אותן משם כי עשו צרות. צאציהן של המכשפות הקדומות. בנות טריקס הופיעו בכל העונות חוץ מעונה 4, תחילת עונה 7 והמחצית הראשונה של העונה השמינית. בסוף העונה השמינית הן עברו לצד של הווינקס ואחרי זה לא צוין אם הן עדיין מרושעות או שהן שינו את דרכן.

  • אייסי (סיגל ברייזבלט/ ליאת הר לב/ עינת אזולאי) - הופיעה בעונות 1–3, 5-8. מכשפת הקרח. הגדולה מבנות טריקס. אייסי היא קרה, חזקה ונבונה. בעונה החמישית, היא ניסתה ביחד עם טרייטנוס להשתלט על אוקיינוס האינסוף. אייסי היא ההמשך לבלדונה, המכשפה הקדומה של הקרח והקור. בעונה השמינית התגלה שאייסי היא נסיכת הכוכב דיימונד שקוסמת שאמנית מרושעת כבשה אותו והפכה את אחותה ספיר לשועלת שלג. כשבעקבותיו שנתה את צבע שיערה ונשבעה להיות המכשפה החזקה ביותר ביקום. בסוף העונה השמינית נתנה לבלום את הכוכב השביעי.
  • דארסי (לירז צ'רכי\ ספיר דרמון\ מאיה בר שלום) - הופיעה בעונות 1–3, 5-8. מכשפת האשליות. דארסי היא טיפוס שקט וחכם. דארסי אוהבת טיפוח עצמי. דארסי היא ההמשך של ליסיס, המכשפה הקדומה של החושך וההיפנוזה. בפועל יצאה עם ריבן בעונה הראשונה, אך למעשה היא הטילה עליו כישוף, וגרמה לו לשמש בתור מרגל מטעמה.
  • סטורמי (שחף וולמן\ מאיה בר שלום) - הופיעה בעונות 1–3, 5-8. מכשפת הסופות. הצעירה מבנות טריקס. הפזיזה והיהירה בחבורה משתי האחרות, ולעיתים גם טיפשה. סטורמי היא ההמשך של ת'רמה, המכשפה הקדומה של הרוח והסופות.

החיות הקסומות של הטריקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • פרוסטבייט - סלמנדרת הקרח של אייסי. התמזג איתה בסוף העונה השביעית. בלטור בעונה השמינית כנראה הפריד ביניהם והוא נשאר בלימבו.
  • קמי - זיקית החושך של דארסי. התמזג איתה בסוף העונה השביעית. בלטור בעונה השמינית כנראה הפריד ביניהם והוא נשאר בלימבו.
  • אוקיולה - ינשוף הסערה של סטורמי. התמזג איתה בסוף העונה השביעית. בלטור בעונה השמינית כנראה הפריד ביניהם והוא נשאר בלימבו.

המכשפות הקדומות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלוש מכשפות בשם: בלדונה, ליסיס, ות'רמה. אמהות כל המכשפות והאמהות הקדומות של הטריקס.

  • בלדונה - הופיעה בעונות 1-3, 5. מכשפת הקרח והקור.
  • ליסיס - הופיעה בעונות 1-3, 5. מכשפת החושך וההיפנוזה.
  • ת'רמה - הופיעה בעונות 1-3, 5 מכשפת הרוח והסופות.

הקוסמים של המעגל השחור (ציידי הפיות)[עריכת קוד מקור | עריכה]

הנבלים הראשיים של העונה הרביעית. קבוצה של ארבעה קוסמים שהתעוררו לחיים בתחילת העונה הרביעית כאשר בלום חשפה את תמונתם באגף הרשעים של אלפיה. בעבר גנבו הקוסמים את הקסם מכדור הארץ, מה שגרם לאנשים לא להאמין בקסם, ולכדו את הפיות הארציות. מטרתם היא לחטוף את רוקסי כדי לקבל כוח מלא ולהשתלט על כדור הארץ. בסוף העונה מובסים על ידי בנות ווינX בעזרת הפיות הארציות של כדור הארץ והמומחים.

  • אוגרון (צביקה פורמן) - הופיע בעונה 4. מנהיג הקבוצה. סופג כוחות קסם ומחזיר באותו קסם. בגללו אהובה של לילה נבו לא זכה להזדמנות שנייה של חיים מפני שהוא זרק את מתנת הגורל האחרונה של הווינקס ונתן אותה לפרח נבול .
  • גנטלוס - הופיע בעונה 4. בעל יכולות גלי הלם.
  • דומאן (יורם יוספסברג) - הופיע בעונה 4. בעל יכולות שינוי צורה. נהרג על ידי נאבו בפרק 24 של העונה הרביעית.
  • אנגאן - הופיע בעונה 4. בעל יכולת מהירות.

נבלים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • לורד דרקר/הצל של הפניקס-(עוף החול) (יורם יוספסברג) - הופיע בעונה 2. הנבל הראשי של העונה השנייה. עוף החול ושליט ממלכת מפלצות הצל. ההפך מהדרקון הגדול. מנסה להשיג את ארבעת חלקי כתב היד על מנת לנקום במג'יקס. הפך את בלום לשחורה. בסוף העונה התגלה שהוא כלא את אבלון והשתיל שיבוט שלו בבית ספר כדי להתקרב לווינקס.
  • בלטור/וולטור (יורם יוספסברג/ תמיר גינזבורג) - הופיע בעונה 3 ובעונה 8. הנבל הראשי בעונה השלישית והשמינית. מכשף הנוצר על ידי המכשפות הקדומות. הובס בעבר על ידי הוריה הביולוגיים של בלום, אוריטל ומריון, ונכלא בממד אומגה. בעונה השלישית, הטריקס מוצאות אותו, משחררות אותו והוא מציע להן לברוח יחד איתו. יחד הם בורחים מהכוכב, ובמשך כל העונה השלישית הם מנסים להשתלט על אזורים בממד הקסום. כוחות הקסם שלו משתווים רק לאלו של בלום, ובסוף עונה 3 הווינקס מביסות אותו. בעונה השמינית הוחיה מחדש על ידי אובסקויורום, ואחרי שהוא הובס על ידי הווינקס, הוא שחרר את הטריקס מהלימבו שאליו בנות ווינקס כלאו אותן בסוף העונה השביעית. בהמשך אייסי שחררה אותה ואת שתי בנות הטריקס האחרות משליטתו, ובסוף העונה השמינית בגדו בו, לאחר שהן שמעו שמטרתו היה להביא את כוחות האופל מהממד האפל, והן תרמו להבסתו באופן סופי.
  • מנדרגורה (נורית בנאי קורן) - הופיעה בסרט הראשון של מועדון ווינX, "מועדון ווינX: סוד הממלכה האבודה". משרתת של המכשפות הקדומות. בעלת צבא חרקים.
  • קסנדרה (אורלי קטן) - רוזנת ואימה של שימרה. ארוסתו לשעבר של רדיוס. הופיעה בעונה השלישית בלבד. עשתה עסקה עם בלטור על מנת לוודא שהיא תהיה השליטה היחידה בסולריה, וכן כישפה את ארוסה על מנת שיעשה כל מה שהיא תרצה. אחרי שסטלה חשפה את הפנים האמיתיות שלה ושל ביתה, היא נאסרה בגין בגידה בממלכה.
  • שימרה (מאי יעקובובסקי) - הופיעה בעונה השלישית בלבד. ביתה של קסנדרה. שיתפה פעולה עם אימה ובלטור על מנת להדיח את סטלה מתפקיד היורשת של בית המלכות של סולריה, ושהיא תהיה היורשת היחידה. מפונקת יותר מסטלה. אחרי שסטלה חשפה את הפנים האמיתיות שלה ושל אימה, היא נאסרה בגין בגידה בממלכה והתואר הושב לסטלה.
  • טרייטנוס (סער בדישי) - הופיע בעונה 5 בתור נבל ראשי ובסרט "מועדון ווינX: במעמקי הים הקסום" בתור נבל משנה. אחיהם של נראוס וטרסה, ובן דוד של ליילה. מקנא באחיו שנהפך למלך של אנדרוס. בעזרת פסולת רעילה, הוא הופך למפלצת. בעונה ה-5, הוא שיתף פעולה עם בנות טריקס ויחד איתן הוא הפך את משפחתו באנדרוס למוטנטים, והשתלט על הממד הקסום. בסוף העונה החמישית הוא הובס על ידי בנות ווינקס והוגלה לממד השיכחה. הוחזר בסרט "מועדון ווינX: במעמקי הים הקסום", שבסופו הוגלה שנית לממד השיכחה.
  • פוליטאה - הופיעה בעונה 5, והייתה נבלית ראשית בסרט "מועדון ווינX: במעמקי הים הקסום". חברה לשעבר של דפני שקוללה בקללת סיירניקס.
  • המוטנטים - הופיעו בעונה החמישית בתור צבאו של טרייטנוס, כשהוא כישף את כל תושביה התת-מימיים של אנדרוס, כולל משפחתו ובסרט "מועדון ווינX: במעמקי הים הקסום" בתור הצבא של פוליטאה, כשהיא יוצרת אותם מלהקת מדוזות.
  • סלינה (שחר קדוש) - הופיעה בעונה 6. בעזרת ספר האגדות היא יצרה מפלצות שנלחמו בבנות ווינקס. לקראת סוף העונה השישית, היא שחררה את אשרון מקובץ האגדות, וגילתה שהוא רימה אותה. בסוף העונה היא הפכה לטובה.
  • אשרון - הופיע בעונה 6. יצר את קובץ האגדות ונלכד בפנים. הוא שכנע את סלינה לשחרר אותו מקובץ האגדות, ולאחר שהיא שחררה אותו משם הוא בגד בה וזרע הרס בממד הקסום. בסוף העונה, בלום נכנסה לספר האגדות והביסה אותו.
  • קלשרה (אורלי קטן) - הופיעה בעונה 7. יכולה לשנות צורה לכל חיה שרק תרצה, והיא מנסה להשיג את הכוח המושלם של היקום יחד עם אחיה, ברפיליוס. למדה בבית ספר אלפיה עם המנהלת פרגונדה. בסוף העונה השביעית קלשרה נוצחה על ידי בנות ווינקס.
  • ברפיליוס (סער בדישי) - הופיע בעונה 7. אחיה של קלשרה. גנב מרוקסי את אבן המסע בזמן שלה, כדי לעקוב אחרי בנות ווינקס. בסוף העונה השביעית הוא גנב את הכוח המושלם של היקום והחזיק בו. בסופו של דבר ברפיליוס הפך לטוב.
  • דיאספרו (אורלי קטן, עינת אזולאי) - הופיעה בעונות 1–3, 5–6, 8. האקסית של סקאי והאויבת המושבעת של בלום, והיא נלחמה בה מספר פעמים. במהלך הסדרה דיאספרו שיתפה פעולה עם בלטור ובנות טריקס. מונתה בעונה 5 לאשת הקשר של המלך ארנדור.
  • אובסקיורום/ארגן (ערן מור) - הופיע במחצית הראשונה של העונה השמינית כשהוא החיה את בלטור. שמו האמיתי הוא ארגן שהיה אחיה של דורונה שליטת הלומניות, והרגיש נחות ממנה. אז הוא החיה את בלטור על מנת שיעזור לו להיות השליט של ממלכת האור. אחרי שדורונה הבינה את הצרכים שלו, היא השיבה אותו לצורתו הקודמת והפכה אותו לשליט לצידה.
  • זוללי הכוכבים - הופיעו במחצית הראשונה של העונה השמינית בתור הצבא של בלטור ואובסקיורום. במקור הלומניות הן שהפכו ליצורים האלה. תפקידם היה לשאוב אור מליבות הכוכבים על מנת לספק כוח לבלטור.
  • המכשפה השאמנית (ענת ניב) - הופיעה בעונה 8 שהייתה בעלת צבא גולמי קרח שכבש את כוכבה של אייסי, דיימונד. והפכה את אחותה של אייסי ספיר, לשועלה.
  • כוחות האופל - כוחות אפלה שהם למעשה הממונים על בלטור. כלואים בממד האפל, מבלי שצוין איך הם הגיעו לשם. בלטור תכנן להוציאם כשיאסוף את כל שבעת הכוכבים.

צוותי בתי הספר[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • פרגונדה (ענת ניב) - הופיעה בעונות 1–8. פיה, המנהלת של בית הספר אלפיה, למדה בבית הספר אלפיה בצעירותה וחלמה לנהל אותו. בעונה 3 הפכה לעץ בגלל הכישוף של בלטור. הייתה חברה במסדר האור יחד עם סאלדין וגריפין. במהלך הסדרה היא עוזרת לבנות ווינקס, מספרת להן על כוחות חדשים ונותנת להן מידע כדי להילחם נגד אויבים. בעונה השישית התגלה שהיא מנהלת את בית הספר כבר 100 שנים.
  • גריזלדה (אורלי קטן, עינת אזולאי) - הופיעה בעונות 1–8. אחראית משמעת, וסגנית המנהלת של פרגונדה בבית ספר אופיה. למדה בבית הספר אלפיה בצעירותה, והייתה שותפתה של פרגונדה במעונות.
  • פרופסור ויזגיז - גמד הופיע בעונות 1–8. מורה לשינוי צורה בבית ספר אופיה, והמורה הוותיק ביותר מבין המורים בבית הספר.
  • פרופסור פלדיום - הופיע בעונות 1–8. מורה לטבע ומחשבים. בעונה הראשונה היה עם שיער חום ובעונה השנייה החליף את צבע שיערו לבלונד.
  • פרופסור אבלון - הופיע בעונות 2–3. מורה לקסמים טכניים. במהלך העונה השנייה הוחלף על ידי מתחזה. אבלון נראה גם בסרט "מועדון ווינX: סוד הממלכה האבודה".
  • דפני (אפי בן ישראל) - הופיעה בעונות 1–3, 5–7. מורה להיסטוריה של הקסם החל מהעונה השישית. אחותה הגדולה של בלום, ובתם הבכורה של מריון ואוריטל. בעקבות שהצילה את אחותה בלום, היא כושפה על ידי המכשפות הקדומות וקוללה בקללת סיירניקס ומאז הייתה כנינפה באגם רוקלוצ׳י. בפרק האחרון של העונה החמישית היא חזרה לחיים בעזרת משאלת סיירניקס של בלום. בעונה השישית היא החלה ללמד באופיה ויצאה למספר מסעות עם בנות ווינקס, התאהבה בטורן, בן דודו של סקאי, והפכה לאשתו.
  • פרופסור דופור - הופיעה במספר פרקים בעונות 1–2.
  • המורה לבלט - הופיעה בעונה 3.
  • אופליה - אחות בית הספר.
  • ברבטה - ספרנית בית הספר. פרגונדה ביקשה ממנה להסתיר את הספרים שעוסקים בדפני, לאחר שבלום החלה לחקור על עברה בעונה הראשונה.
  • מאסטר ספוגליה - הטבח של בית הספר. הופיע בעונה הראשונה בלבד.
  • מבילה (אפי בן ישראל) - מנהלת בית הספר שקדמה לפרגונדה. הופיעה בעונה 7. קלשרה, גריפין ופרגונדה היו תלמידות בתקופת כהונתה. הייתה הבעלים של ספר החיות הגדול שאותו קלשרה גנבה ממנה. בעלת שני נמרים.

המזרקה האדומה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סאלדין - הופיע בעונות 1–3 ובעונה 5. מנהל המזרקה האדומה, ודודו של היליה. היה חבר במסדר האור לפני שהמסדר התפרק.
  • קודטורה (יואב בר -לב) - הופיע בעונות 1–3 ובעונה 5. המורה של המזרקה האדומה ללחימה.

המגדל המעונן[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • גריפין (אפי בן ישראל, מאיה בר שלום) - הופיעה בעונות 1–3 ובעונות 6,8. מכשפה, המנהלת של המגדל המעונן, ומורה ללחשים. בעונה 3 סופר שהיא שיתפה פעולה עם בלטור, אבל עזבה אותו והצטרפה למסדר האור. בעונה השישית התגלה שהיא בת 200 שנה.
  • פרופסוריות אדילטרוד וזרטוסטרה - הופיעו בעונה 2. אחיות שמלמדות על גילוי עתידות.

דמויות משניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קיקו - הופיע בעונות 1–8. ארנב המחמד של בלום.
  • אוריטל - הופיע בעונות 5–7. המלך של דומינו. בעלה של מריון, ואבא של דפני ובלום. בסרט "מועדון ווינX: סוד הממלכה האבודה" סקאי שחרר אותו מממד אובסידיאן.
  • מריון - הופיעה בעונות 5–7. המלכה של דומינו. אשתו של אוריטל, ואמא של דפני ובלום. בסרט "מועדון ווינX: סוד הממלכה האבודה" סקאי שחרר אותה מממד אובסידיאן.
  • המלך רדיוס - הופיע בעונות 1–3, 5-6,8 המלך של סולריה. הגרוש של לונה, ואבא של סטלה בעונה 3 קסנדרה מטילה עליו כישוף אבל סטלה מצילה אותו
  • המלכה לונה - הופיעה בעונה 1 ובעונות 5–6. הגרושה של רדיוס, ואמא של סטלה.
  • המלך ארנדור - הופיע בעונות 1–5. המלך של ארקליון ואבא של סקיי.
  • מיאלה - הופיעה בעונה 3 ובעונות 6–8. אחותה של פלורה, גרה בלינפאה.
  • המלך נפטון - הופיע בעונה 5. מלך הים של אנדרוס.
  • המלכה ליג'אה - הופיעה בעונה 3 ובעונה 5 ובעונה 8 מלכת הים של אנדרוס. בעונה 3 היא התעוורה וכמעט מתה על ידי כישוף אפל של בלטור, אבל בזכות ליילה היא הצליחה לחזור לראות וניצלה.
  • טרסה - הופיעה בעונה 3 ובעונה 5. הנסיכה של הים של אנדרוס, וביתם של המלך נפטון והמלכה ליג'אה.
  • נראוס - הופיע בעונה 5. נסיך הכתר של הים של אנדרוס. בנם של המלך נפטון והמלכה ליג'אה.
  • טרדור - הופיע בעונה 3 ובעונה 5. המלך של אנדרוס ואבא של ליילה.
  • ניאובה - הופיעה בעונה 3 ובעונה 5. המלכה של אנדרוס ואמא של ליילה.
  • מייק - הופיע בעונות 8, 1–6. האבא המאמץ של בלום, גר בגרדניה. עובד ככבאי.
  • וונסה - הופיעה בעונות 1-6,8. האמא המאמצת של בלום, גרה בגרדניה. עובדת בחנות פרחים.
  • רודוס - הופיע בעונה 7. אבא של פלורה ומיאלה, גר בלינפאה. יחד עם אשתו, אליסה, הוא מרפא חיות קסומות ומגדל את רוב הצמחים שקיימים בממד הקסום.
  • אליסה - הופיעה בעונה 7. אמא של פלורה ומיאלה, גרה בלינפאה. יחד עם בעלה, רודוס, היא מרפאה חיות קסומות ומגדלת את רוב הצמחים שקיימים בממד הקסום.
  • אלקטרוניו - הופיע העונות 6–7. אבא של טקנה, גר בזניט. מפתח מכשירים טכנוקסומים.
  • מגנטיה - הופיעה בעונות 6–7. אמא של טקנה, גרה בזניט. מפתחת מכשירים טכנוקסומים.
  • מירטה (מאיה בר שלום) - הופיעה בעונות 1–3 ובעונה 5. מכשפה לשעבר אשר לומדת בבית ספר אלפיה, והחברה הטובה ביותר של לוסי. בעונה הראשונה היא הפכה לדלעת על ידי בנות טריקס, ובעזרת פלורה היא חזרה לעצמה. בהמשך נראה שהיא הפכה לפיה.
  • לוסי (אורלי קטן) - הופיעה בעונות 1–3. מכשפה שלומדת במגדל המעונן, והחברה הטובה ביותר של מירטה. לוסי לא אוהבת את המראה שלה. חלק מהזמן לוסי רצתה להיות אחת מבנות טריקס משום שפחדה מהן.
  • נרו - הופיע בעונה 1. ברווז המחמד של אייסי, שנוצר על ידי כישוף של בנות ווינX. הוא חושב שאייסי היא אמא שלו. הפך לחבר של קיקו בסיום העונה הראשונה. כששלושת בנות טריקס הובסו בעונה הראשונה וגורשו למנזר, הוא בחר ללכת איתן ומאז הוא לא הופיע בסדרה. שמו בדיבוב המקורי הוא פפה.
  • נוט - הופיע בעונות 1–3 ובעונה 8. טרול שעבד בתחילה עם הטריקס. בהמשך העונה עבר צד ונהיה טוב. בסוף העונה הראשונה נהיה אב הבית של אלפיה. קצר רואי, דבר שהוא מפצה בזוג משקפיים שהוא מרכיב. בלום ראתה אותו לראשונה כשהוא נלחם בסטלה בגרדניה בעונה הראשונה.
  • וינונה - הופיעה בעונה 1. כלבתו של סקיי.
  • מיצי - הופיעה בעונות 1–5. שכנתה ויריבתה של בלום ובהמשך, גם של שאר הבנות. ניסתה לפתות את ברנדון בעונה הרביעית למורת רוחה של סטלה. באחד מפרקי העונה הרביעית עשתה עסקה עם הקוסמים של המעגל השחור, והיא וחברותיה הפכו לפיות על מנת להשמיד את בנות ווינקס.
  • ג'ייסון קווין - הופיע בעונה 4. אמרגן וסוכן אומנים שמוזה הייתה המיוצגת שלו. מוזה חשבה תחילה שהוא מעוניין בה, אך היא התבדתה במהרה שהוא רצה שהיא תשיר בחתונה שלו. יצר תחרות זמר בבר המוזיקה "פרוטי", ובהמשך החתים את כל בנות ווינקס כלהקה.
  • אנדי - הופיע בעונה 4. חברה לשעבר של בלום בתקופת התיכון (טרם גילתה את היותה פיה). הופיע עם ההרכב שלו בבר המוזיקה "פרוטי", ובהמשך התחרה בתחרות הזמר בבר.
  • ג'רד - בחור שהיה מאוהב במוזה באחד הפרקים בעונה השנייה. הטריקס הפנטו אותו על מנת להסתנן למערכת ההדמיה. בסוף העונה השנייה נודע שהוא התגבר על מוזה ושהוא בזוגיות חדשה.
  • קריסטל - הופיעה בעונה 5. נסיכת לימפיה שהחלה בעונה 5 ללמוד באלפיה. היא והיליה מכרים ותיקים, טרם הכיר את פלורה. בעלת כוחות ריפוי.
  • אומניה - הופיעה בעונה 5 ובסרט השלישי. בת ים שמשמשת כמלכתן של הסילקיות.
  • אמנטיה - נסיכת ארץ למטה. הופיעה בעונה 2. נסיכה שתלטנית שניסתה להתחיל עם ברנדון ולהינשא לו. בסוף נישאה לספונסוס שהיה מאוהב בה. בהמשך עזרה לווינקס במלחמה נגד דרקר. חובבת לחימה.
  • ספונסוס - תושב של ארץ למטה. הופיע בעונה 2. היה מאוהב באמנטיה ובסוף נישא לה.
  • מורגנה - הופיעה בעונות 4 ו-6. מלכת הפיות הארציות ואימה של רוקסי. אשתו של קלאוס. בהמשך גרמה לבעלה לשכוח אותה, באמצעות קסם ולאחר מכן בטלה אותו. רצתה להילחם ולהביס את הקוסמים האפלים במשך כל העונה הרביעית. בסוף העונה ויתרה על הכתר והחלה לעבוד בבר המוזיקה "פרוטי" עם בני משפחתה.
  • קלאוס (יורם יוספסברג) - אביה של רוקסי והבעלים של בר המוזיקה "פרוטי". הופיע בעונה הרביעית. העסיק את המומחים, למעט טימי, במשך כל העונה.
  • ארתו - כלבה של רוקסי. הופיע בעונה הרביעית בלבד.
  • נבולה - פיית השלום ומלכת הפיות הארציות השנייה לאחר פרישתה של מורגנה. הופיעה בעונות 4 ו-6. בתחילה השתלטה על רוקסי דרך המעגל הלבן, לאחר שהפיות הארציות בו נכלאו. בהמשך, מרדה במורגנה וחלק מהפיות (כולל לילה, לאחר מותו של נאבו) הלכו איתה. בסוף התחרטה על המעשה והוכתרה לשליטת הפיות הארציות, לאחר פרישת מורגנה. בעונה השישית הפכה את ארמון המלכות לבית הספר לפיות ארציות.
  • אורלנדו - נגן לאוטה צעיר שהופיע בעונה השביעית. חבר בלהקת תיאטרון נודדת בימי הביניים. הווינקס סייעו ללהקה שלו במחזה שלהם בתמורה למציאת חתולת הנוצה שאותה הכיר מאז ימי ילדותו.
  • מייסי - אחותה הקטנה של מיצי. הופיעה באחד מפרקי הספיישל של עונה 5, שבו היא תכננה לשתול פרח נדיר שמעניק כוחות קסם.
  • מיילי - נערה סינית שחיה עם גורים של דובי פנדה, על מנת להגן עליהם מאנשים שרוצים לפגוע בהם. הופיעה בעונה השביעית. בלום משכנעת אותה שיש בני אדם שרוצים לסייע לבעלי חיים, והיא עוזבת את גורי הפנדה על מנת לשוב לכפרה ולחפש את האנשים האלה.
  • אוראיון - מדען שהופיע בעונה 8. גנב אבני רובי על מנת לשקם את ליבת הכוכב שלו שניזוקה על ידו. בהמשך בנה ליבות מלאכותיות על מנת לשקם את הליבות שניזוקו על ידי זוללי הכוכבים.
  • טווינקלי - לומנית שנשלחה על ידי מלכתה דורונה לעזור לבנות ווינקס בעונה 8. נוהגת להגיד "כוכבי קולי" כשהיא מתלהבת ממשהו.
  • דורונה (מאיה בר שלום) - שליטת ממלכת האור שהופיע בעונה 8. אחותו של ארגן, שהפך לאובסקיורום על ידי בלטור כשהוא הרגיש נחות ממנה. ציידה את טווינקלי בכוחות מיוחדים שיסייעו לה לעזור לבנות ווינקס וכן, נתנה לבנות ווינקס עצמן את כוח "קוסמיקס".
  • לומילה - אחת מהלומניות שכושפו על ידי אובסקיורום. חברתה הטובה של טווינקלי, אשר השיבה אותה חזרה לצורתה הקודמת שהיא הזכירה לה מי היא הייתה ובכוח האהבה שלה.
  • גלתיאה (ענת ניב) - נסיכת מלודי. מארגנת תחרויות ריקודים בדיסקוטק המקומי. בעונה השלישית החלה ללמוד בבית ספר אלפיה.
  • נובה - תלמידה מסולריה ואחת מנתינות הממלכה של סטלה. הופיעה בעונה השלישית בלבד. שמשה כאשת קשר של סטלה (כשהיא הייתה בגלות ממלכתה בגלל קסנדרה ושימרה) ודיווחה לה את החדשות לגבי מה שמתרחש בממלכתה.

מקומות בסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הממד הקסום[עריכת קוד מקור | עריכה]

המקום בו רוב עלילת הסדרה מתרחשת חוץ מבעונה הרביעית. בממד הקסום ישנם עולמות קסומים וכוכבי לכת שונים. הממד הקסום נוצר על ידי הדרקון הגדול (כפי שהוזכר בעונה הראשונה), ומקור כוחותיה של בלום בסדרה.

מג'יקס/קסם[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אלפיה (אופייה)- בית ספר לפיות, מנהלת בית הספר היא פרגונדה. בבית ספר אלפיה לומדות בנות ווינקס.
  • המזרקה האדומה - בית ספר לגיבורים, מנהל בית הספר הוא סלאדין ובו לומדים המומחים. בית הספר שופץ בעונה השנייה לאחר המתקפה של בנות טריקס.
  • מגדל הענן (המעונן) - בית ספר למכשפות, מנהלת בית הספר היא גריפין. בבית ספר למדו בנות טריקס בעונה הראשונה, עד שגריפין זרקה אותם משם בגלל הפשעים שביצעו.
  • עיר קסם/עיר מג'יקס - עיר הבירה של הממד הקסום.

עולמות בממד הקסום[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • דומינו / ספארקס - הכוכב של האש. בדומינו נמצאות הישיבות עם כל הממלכות. המלך והמלכה של דומינו הם אוריטל ומריון, ההורים של דפני ובלום.
  • סולריה - כוכב השמש והממלכה של סטלה. רדיוס הוא המלך של הממלכה.
  • אנדרוס - כוכב המים והממלכה של ליילה. באנדרוס יש את השער הקסום לממד אומגה.
  • ארקליון - הממלכה של הנסיך סקאי.
  • מלודי - כוכב המוזיקה שממנו באה מוזה. נסיכת מלודי היא גליטאה.
  • לינפאה - כוכב הטבע והצמחים שממנו באות פלורה ומיאלה. כוכב זה הוא ביתן של פלורה ומיאלה. נסיכת לינפאה היא קריסטל.
  • זניט - כוכב הטכנולוגיה שממנו טקנה באה.
  • מנזר אור הסלע (לייט-רוק) - הממד של הנזירים בממד הקסום. שומרי מנזר הסלע כלאו את בנות טריקס שמה בסוף העונה הראשונה ובסוף העונה השלישית, כדי שילמדו להיות טובות ולא מרושעות.
  • ממד אומגה - כוכב הקרח בממד הקסום המשמש כבית כלא. הפושעים הגרועים ביותר מכל רחבי הממד הקסום מגיעים לשם. בלטור הוא היחידי שהצליח לצאת משם והוא יצא בעזרתן של הטריקס. השער לממד אומגה נמצא באנדרוס.
  • אובסידיאן - הממד של הסיוטים שנמצא מעבר לממד הקסום. בסוף הסרט "מועדון ווינX: סוד הממלכה האבודה" הממד הושמד.
  • רליקס - הממד הקסום בו מוחזק כוח הרליקס, הכוח שדרקר, הנבל הראשי של העונה השנייה, ניסה להשיג.
  • עולם קובץ האגדות - ממד הנמצא בתוך קובץ האגדות. הממד המכיל בתוכו את כל האגדות המיסטיות שהאנושות אי פעם ידעה.
  • עולמות המיני - ממד קסום המכיל בתוכו תת-עולמות קטנים, הנקראים 'עולמות מיני'. כל עולם מיני הוא בעצם הלב של מקום מסוים בעולם האמיתי, וקיים בין שני העולמות חיבור קסום.

כדור הארץ[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך הסדרה, בנות ווינקס ביקרו פעמים רבות בכדור הארץ, והתרחשה בו כמעט כל העונה הרביעית.

  • גרדניה - עיר בכדור הארץ שבא גרו בלום ורוקסי, וגרים שם מייק וונסה, ההורים המאמצים של בלום. המקומות שנמצאים שם: הבית של הוריה המאמצים של בלום, בר המוזיקה פרוטי, הבית של משפחתה של רוקסי, וחנות "אהבה וחיות". לפני 16 שנה, דפני שלחה את בלום לכדור הארץ בשביל להגן עליה, שם מייק מצא אותה בבניין שעלה באש.
  • טיר נאן אוג - אי קטן בכדור הארץ מול חופי אירלנד שלא מופיע בשום מפה. אי הבירה של הפיות הארציות של כדור הארץ.

כוחות ושדרוגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כוחות של ווינקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ווינקס קסום[עריכת קוד מקור | עריכה]

זהו הכוח הקסום הבסיסי של הפיות המלווה את בנות ווינקס בעונות 2–1, ועד פרק 68 בעונה השלישית. שאר הפיות משתמשות בשינוי זה רק בעזרת הפעלת אנרגיה וריכוז, אך בנות ווינקס בחרו להשתמש בשם המועדון שלהן על מנת להשתנות לפיות - לכן שם השינוי נקרא ווינקס קסום.

מראה: בגדים מנצנצים וכנפיים קטנות.

יכולות נלוות

  • צירוף קסם - זהו כוח שמלווה את בנות ווינקס בפרקים האחרונים של העונה השנייה (פרקים 46–52), והוא נועד לחזק את הכוח הבסיסי. ניתן לפיה לקבל את כוח צירוף הקסם אם היא מתגברת על החסרונות והחולשות שלה. למשל: כשבלום חילצה את עצמה ואת חבריה מצרה וכשפלורה סיפרה להיילה שהיא אוהבת אותו וכשסטלה השלימה עם ליילה, הם קיבלו את כוח צירוף הקסם. בעזרת צירוף הקסם אפשר להשתנות במקומות חסרי קסם.

מראה: בנות ווינקס מקבלות מעיין סיכה שבה אבן חן ומין אביזר על המותן \ הכתף .

מכושפות[עריכת קוד מקור | עריכה]

כוחות מכושפים - אלו כוחות המלווים את בנות ווינקס בסרט מועדון ווינX: סוד הממלכה האבודה ובעונה השלישית והשמינית. ניתן לקבל את הכוחות כאשר בנות ווינקס הקריבו מעצמן לטובת אנשים קרובים מהעולם שלהן. את הכוחות המכושפים שלה בלום מקבלת אחרונה ובדרך אחרת משאר הבנות מכיוון שהעולם שלה הושמד ולא נותר אדם שבשבילו תוכל להקריב מעצמה.

מראה: בגדים קצרים או שמלות, תכשיטי רגליים בגדלים שונים מהקרסול עד הברך, כפפות עד המרפקים, שרשרת אבק פיות, כנפיים בגודל בינוני או גדול ושיער ארוך יותר.

יכולות נלוות

  • אבק פיות - כוח הנובע מהכנפיים, בעזרתו אפשר להסיר כישוף אפל. לבנות ווינקס מצורף בקבוקון של אבק פיות כאשר הן במצב של פייה ׳מכושפת׳.
  • מיני ווינקס - היכולת להפוך לפייה מיניאטורית, מאפשר להיכנס לסדקים ולחורים קטנים. עד לסרט "מועדון ווינX: סוד הממלכה האבודה" בו בלום הפכה לפיה מלאה עם כוחות מכושפים מושלמים, בלום לא הייתה יכולה להשתמש בכוח זה מפני שהיא לא קיבלה את הכוחות המכושפים כמו שאר הבנות, על ידי הקרבה למען מישהו אחר.
  • לפי מה שמנהלת בית הספר אלפיה, פרגונדה, אמרה לבנות ווינקס בפרק הראשון של העונה הרביעית, יש רמות גבוהות יותר של פיות שניתן להגיע אליהן רק על ידי הכוחות המכושפים.

מאמינות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאמינות - זהו כוח המלווה את בנות ווינקס בעונה הרביעית, לאחר שהן גורמות לרוקסי להאמין בפיות. ניתן לקבל את כוח המאמינות רק על ידי אמונה בקסמים.

מראה: בגדים קצרים ומנצנצים וכנפיים גדולות.

יכולות נלוות

  • כנפי מהירות על - כוח הגורם לכנפיים שלהן להשתנות ולעוף מהר יותר.
  • כנפי השתגרות - שינוי כנפיים שהבנות משתמשות בו כדי לעבור ממקום למקום.
  • כנפי מעקב - היכולת לראות מה היה לפני שהן הגיעו\לפני הרבה שנים.

המתנות של הגורל[עריכת קוד מקור | עריכה]

המתנות של הגורל הן פיתוח של כוחות האמינות, אותו מקבלות בנות ווינקס מן הפיות הנצחיות. ישנן שלוש מתנות גורל:

סופיקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

סופיקס - זהו כוח שהבנות מקבלות בפרק 97 של עונה 4. הן מקבלות את הכוח הזה כאחת מתוך שלושת מתנות הגורל של הפיות הנצחיות. זוהי המתנה של החוכמה.

מראה: הבנות נראות כמו בנות משבט אינדיאני. בכוח זה שידרגו להן את הכנפיים.

כוחות נלווים:

  • בלום - להבה פנימית
  • סטלה - טיפה של אור
  • פלורה - נשימה של הטבע
  • מוזה - הרמוניה טהורה
  • טקנה - סדר מופתי
  • ליילה - קצב נמרץ
לביקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

לביקס - זהו כוח שהבנות מקבלות בפרק 100 של עונה 4. הבנות מקבלות את הכוח כאחת משלושת מתנות הגורל של מהפיות הנצחיות. זוהי המתנה של הלב.

מראה: לבנות יש בגדים יותר חמים, עם פרוות. בכוח זה שידרגו להן את הכנפיים.

כוחות נלווים:

  • בלום - אש קרח
  • סטלה - אור קריסטל
  • פלורה - טבע לא מנוצח
  • מוזה - מלודיית שלג
  • טקנה - נשימה קרירה
  • ליילה - קרני ברק
המתנה השחורה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המתנה השחורה - המתנה השלישית והאחרונה של הגורל. המתנה השחורה הוא כישוף שיכול להציל בן אדם ממוות וניתן להשתמש בה רק פעם אחת. בפרק 24 של עונה 4 כשנאבו מת, ליילה רצתה להשתמש במתנה השחורה כדי להציל אותו, אך אוגרון לקח אותה והטיל את הכישוף על פרח שנבל. ליילה שמרה את הפרח לזכר נאבו. זוהי המתנה של החיים.

הרמוניקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרמוניקס - כוח מעונה 5, המאפשר להילחם מתחת למים כדי להשיג את הכוח של סיירניקס.

מראה: קוקו (חוץ מלטקנה), כתר עם צדפים עליו, שמלה ארוכה, נעליים עם סרטים וכנפיים קטנות.

סיירניקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיירניקס - הכוח של אוקיינוס האינסוף. כוח מעונה 5 ו-8 (סיירניקס קריסטל) בנות ווינקס קיבלו אותו אחרי שבאמצעות כוח הרמוניקס הן הצליחו למצוא את שלוש האבנים: אבן הביטחון העצמי, אבן האמפתיה, ואבן האומץ. דפני אחות של בלום, משתמשת בכוח הזה משום שהיא "הנימפה של סיירניקס". באמצעות סיירניקס בנות ווינקס יכלו להיכנס לאוקיינוס האינסוף מתי שרצו.

מראה: קוקו (חוץ מלטקנה), גרביונים שמחוברים לנעליים וסרט על היד כנפיים בגודל בינוני יחד עם הבגדים הבנות מקבלות צבעים חדשים לשיער כאשר נכנסות למים.

מכות סיירניקס מיוחדות:

  • בלום - האש של סיירניקס.
  • פלורה - הפרח של סיירניקס.
  • סטלה - האור של סיירניקס.
  • ליילה - הגל של סיירניקס.
  • מוזה - הקול של סיירניקס.
  • טקנה - ההילה של סיירניקס.

בלומיקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

בלומיקס - כשכולן ניסו להשמיד את קובץ האגדות, כולן איבדו את הכוחות שלהן חוץ מבלום, מפני שאי אפשר להשמיד את אש הדרקון. לאחר מכן בלום נתנה לכל אחת חלק מלהבת הדרקון שלה. עם אש הדרקון, בנות ווינקס מקבלות את הכוח כשהן מראות נתינה, שיתוף פעולה, ואומץ.

מראה: בגדים ארוכים, נזר, גלימה קצרה, וכנפיים גדולות.

מיטיקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיטיקס - כשהבנות ווינקס מצאו את אלדורה, הן הגיעו יחד לבית ספר שמנוהל על ידי מלכת הפיות, נבולה. בבית הספר הן מקבלות את שרביטי מיטיקס, לאחר שהן הגנו על בית הספר והוכיחו את עצמן. עם כוחות מיטיקס בנות ווינקס יכולות להיכנס לספר האגדות.

מראה: שמלה קצרה, שרביט מיטיקס וסוג של סיכה.

פרפרפליקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרפרפליקס (butterflix) - כוח המלווה את בנות ווינקס בעונה השביעית ובתחילת העונה השמינית. כאשר בנות ווינקס ורוקסי נסעו לעבר והצילו את חופרי החור, בנות ווינקס קיבלו את כוח הפרפרפליקס. (בעונה השמינית נקרא גם פרפריקס, ופרפר-פליקס). כוח הפרפרפליקס מיוחד כי הוא אינו יכול לפגוע אלא רק לעזור ולשמור על החיות.

מראה: צמה (חוץ מלטקנה), קעקוע פרפר על היד, נעלי עקב, סיכה לשיער בצורת פרפר, שמלה נפוחה וכנפי פרפר.

טייניקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

טייניקס - הכוח המושלם שקיבלו מהחיות הקסומות. הכוחות האלה מאפשרים לבנות ווינקס להיכנס לעולמות מיני.

מראה: בגדים עם אבני חן עליהם, תכשיטים וכנפיים עשויים מאבני חן.

קוסמיקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

קוסמיקס - כוח המלווה את בנות ווינקס בעונה השמינית. הן קיבלו אותו ממלכת לומניה על ידי כך שהצילו את הממלכה מבלטור שהשמיד את מקור הכוח של הממלכה ובנות ווינקס שיקמו אותו.

מראה: בגדים עם כוכבים מנצנצים, תכשיטים בצורת כוכבים, סיכה בצורת כוכב, גוון שונה לשיער עם כוכבים מנצנצים עליו וכנפיים קטנות עם כוכבים שנמצאים בפנים וזולגים החוצה.

סירניקס קריסטל[עריכת קוד מקור | עריכה]

גרסה של כוחות סירניקס, גרסה של הכוח במצבים של קור קיצוני שיחמם את הגוף (כמו שינוי לביקס בעונה 4 שנגזר מכוח המאמינות) כשהבנות צללו לאגם החצי-קפוא של דיאמונד, הכוכב של אייסי. הגבישים מאירים את אפלולית העמקים החשוכים באגם.

כוחות של הטריקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

גלומיקס - צמידים ושרשרת העשויים מכוח הרליקס. לורד דרקר הכין את כוח זה לטריקס כדי שילחמו יותר חזק.

אל מכושפות - כוח שניתן לטריקס על ידי בלטור כדי שיעצרו את הווינקס מלהיכנס למגדל המעונן.

סופר טריקס - כוח שנוצר בכך שהמכשפות הקדומות, נכנסו לטריקס כדי להפוך אותן לחזקות יותר, אף על פי כך שזה לא ממש כוח.

סיירניקס אפל - גרסה אפלה של סיירניקס שניתנה לטריקס על ידי טרייטאנוס.

מכשפות אפלות - שינוי צורה שהטריקס נתנו לעצמן בעונות 6–7, לא ידוע איך הן השיגו אותו.

מכשפות משנות צורה - כוח שניתן להן מקסם פראי ששילב אותן עם החיות הקסומות שלהן.

מונחים בסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אש הדרקון - מקור כוחותיה של בלום בסדרה. הכוח שהיה שייך בעבר לדרקון הגדול שיצר את הממד הקסום. אש הדרקון הוא כוח חזק מאוד הוא ההפך מהכוחות החשוכים של לורד דרקר. יש גם שני סוגים של להבת אש הדרקון: אש חיובית השייכת לבלום ואש שלילית השייכת לבלטור, הנבל של העונה השלישית. האש השלילית חזקה מאוד ומסוכנת. בעונה הראשונה הטריקס מנסות להשיג את אש הדרקון כדי להשתלט על הממד הקסום.
  • טבעת החרב - טבעת הקסם של סטלה שעברה במשך דורות במשפחתה בממלכת סולריה. הופיעה רק ב-3 העונות הראשונות ולא הוזכרה או נראתה יותר אחרי זה. עם הטבעת אפשר לעבור ממקום למקום (רק אם בעל הטבעת יודע את המיקום המדויק)-זו משמעות הטבעת. לטבעת החרב שתי צורות - טבעת ושרביט. בעונה 1 בלום אמרה שהטבעת היא מקור הכוח של סטלה.
  • הדרקון הגדול - דרקון שיצר את הממד הקסום כפי שנאמר בפרק 6 של העונה הראשונה, הדרקון הגדול יצר את הממד הקסום בעזרת שאיפות האש שלו.
  • מסדר האור - חבורה של מכשפים גדולים שנלחמו נגד כוחות האופל. מסדר האור נוסד על ידי אוריטל ומריון. במסדר האור חברו אוריטל, מריון, פרגונדה, סלאדין, גריפין והאגאן.
  • פיקסיות - מיני פיות הנמצאות בממד הקסום, אשר גרות בכפר הפיקסים. פיות ופיקסים מתחברות זו לזו לאחר שנוצר ביניהן חיבור קסום.
  • כתב היד - חפץ קסום המחולק לארבעה חלקים והוא פותח שער לרליקס, בו מוחזק כוח הרליקס. בעונה ה-2 ארבעת החלקים היו באלפיה, במגדל הענן, במזרקה האדומה ובכפר הפיקסים.
  • המעגל הלבן - המפתח לממד הפיות הארציות ומקור הכוח של הפיות הארציות.
  • המעגל השחור - מקור הכוח של הקוסמים של המעגל השחור בעונה 4 .
  • הפיות הארציות - הפיות של כדור הארץ והמלכה שלהן היא מורגנה הפייה. בימי קדם בכדור הארץ שלטו הפיות הארציות על הכוכב עד שלכדו אותם ארבעת הקוסמים מקבוצת "המעגל השחור". הן בעלות כוחות הטבע של כדור הארץ, והכניסה היחידה לממד שלהן היא דרך האי טיר נאן אוג.
  • התליון של ארקליון - תליון של סקאי שלפי האמונה מי שמחזיק בו ימצא אהבה אמיתית עם הבחורה שהוא אוהב.
  • קובץ האגדות - ספר אגדות קסום שמאפשר לקורא בו להוציא את האגדות שנמצאות בו לעולם האמיתי. קובץ האגדות הוא לא רק ספר, הוא מכיל ממד שלם שבתוכו נמצאות כל האגדות. קובץ האגדות נוצר על ידי אשרון והוא שייך לסלינה. בסוף עונה 6 סלינה נועלת אותו.
  • מטות מיטיקס (המטות הקסומים) - מטות קסומים המשמשים כעזר בקרב וגם כמפתח כניסה לעולם של קובץ האגדות.
  • הכוח המושלם והחזק ביקום - כוח שנמצא בתוך עולם המיני שנמצא בפסל הקריסטל של חופר החור.
  • הפרפרית הזהובה - המגן של עולם המיני ושל הלב של אלפיה.
  • צמידי טייניקס - צמידים מיוחדים המשמשים כמפתח כניסה לעולמות המיני של טייניקס.

שידור ופרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

למועדון ווינX יש 8 עונות ו-208 פרקים (26 פרקים בכל עונה) באורך 19–23 דקות. העונות 1–8 דובבו לעברית, ושודרו בערוץ הילדים (עונות 1–4), בערוץ ניקלודיאון (עונות 5–7) ובערוץ KidZ (עונה 8).

שידור[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה מספר פרקים תקופת שידור מקורית איטליהאיטליה תקופת שידור בישראל ישראלישראל
שידור ראשון שידור אחרון שידור ראשון שידור אחרון
1 26 28 בינואר 2004 26 במרץ 2004 1 ביולי 2004 שודר בשנת 2004
2 26 19 באפריל 2005 14 ביולי 2005 שודר בשנת 2006 שודר בשנת 2007
3 26 29 בינואר 2007 28 במרץ 2007 22 באוגוסט 2007[2] שודר בשנת 2007
4 26 15 באפריל 2009 13 בנובמבר 2009 2 באוקטובר 2009[3] שודר בשנת 2010
5 26 16 באוקטובר 2012 24 באפריל 2013 9 בדצמבר 2012 21 בנובמבר 2013
6 26 6 בינואר 2014 16 בינואר 2014 1 ביוני 2014 6 בנובמבר 2014
7 26 21 בספטמבר 2015 3 באוקטובר 2015 1 ביולי 2015 20 בדצמבר 2015
8 26 15 באפריל 2019 17 בספטמבר 2019 17 במאי 2020 21 ביוני 2020

פרקי עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר הפרק (בסדרה) מספר הפרק (בעונה) שם הפרק בעברית תאריך שידור מקורי איטליהאיטליה תאריך שידור בישראל ישראלישראל
1 1 האירוע הבלתי צפוי 28 בינואר 2004 2004
2 2 ברוכים הבאים לממד הקסום 30 בינואר 2004
3 3 בית ספר לפיות 2 בפברואר 2004
4 4 הביצה השחורה 4 בפברואר 2004
5 5 פגישה עם אסון 6 בפברואר 2004
6 6 המשימה 9 בפברואר 2004
7 7 חברים בצרה 11 בפברואר 2004
8 8 הפרידה 13 בפברואר 2004
9 9 בגידה 16 בפברואר 2004
10 10 המבחן של בלום 18 בפברואר 2004
11 11 המפלצת והמלכה 20 בפברואר 2004
12 12 גברת קסם 23 בפברואר 2004
13 13 הסוד הגדול 25 בפברואר 2004
14 14 הסוד של בלום 27 בפברואר 2004
15 15 כבוד 1 במרץ 2004
16 16 כישוף קר 3 במרץ 2004
17 17 הסוד 5 במרץ 2004
18 18 דרקון האש 8 במרץ 2004
19 19 נפילתה של קסם 10 במרץ 2004
20 20 המשימה: דומינו 12 במרץ 2004
21 21 כתר החלומות 15 במרץ 2004
22 22 המגדל המעונן 17 במרץ 2004
23 23 משחקי כוח 19 במרץ 2004
24 24 המצור 22 במרץ 2004
25 25 האתגר הגדול 24 במרץ 2004
26 26 נפילתן של המכשפות 26 במרץ 2004

פרקי עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר הפרק (בסדרה) מספר הפרק (בעונה) שם הפרק בעברית תאריך שידור מקורי איטליהאיטליה תאריך שידור בישראל ישראלישראל
27 1 עוף החול 19 באפריל 2005 2006
28 2 הטריקס חוזרות 21 באפריל 2005 2006–2007
29 3 מבצע הצלה 26 באפריל 2005
30 4 הנסיכה אמנטיה 28 באפריל 2005
31 5 חיבור קסום 3 במאי 2005
32 6 החתן הבורח 5 במאי 2005
33 7 האבן המסתורית 10 במאי 2005
34 8 הורס המסיבות 12 במאי 2005
35 9 הסוד של פרופסור אבלון 17 במאי 2005
36 10 האולם של הכתב העתיק 19 במאי 2005
37 11 מרוץ נגד הזמן 24 במאי 2005
38 12 ווינקס - יחד 26 במאי 2005
39 13 הפיקסיות הבלתי נראות 31 במאי 2005
40 14 הקרב על כוכב ארקליון 2 ביוני 2005
41 15 ההצגה חייבת להימשך 7 ביוני 2005
42 16 הלו-ווינקס 9 ביוני 2005
43 17 מצטרפים למכשפות 14 ביוני 2005
44 18 בתוך המגדל המעונן 16 ביוני 2005
45 19 המרגל בצללים 21 ביוני 2005
46 20 כפר הפיקסים 23 ביוני 2005
47 21 כוח צירוף קסם 28 ביוני 2005
48 22 סכנה בשטח פתוח 30 ביוני 2005
49 23 זמן האמת 5 ביולי 2005
50 24 האסירה של דרקר 7 ביולי 2005
51 25 פנים מול פנים עם האויב 12 ביולי 2005
52 26 עוף החול מתגלה 14 ביולי 2005 2007

פרקי עונה 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר הפרק (בסדרה) מספר הפרק (בעונה) שם הפרק בעברית תאריך שידור מקורי איטליהאיטליה תאריך שידור בישראל ישראלישראל
53 1 הנשף של הנסיכה 29 בינואר 2007 2007
54 2 הסמל של בלטור 31 בינואר 2007
55 3 הפיה והחיה 2 בפברואר 2007
56 4 המראה של האמת 5 בפברואר 2007
57 5 ים הפחד 7 בפברואר 2007
58 6 בחירתה של ליילה 9 בפברואר 2007
59 7 מסדר האור 12 בפברואר 2007
60 8 יריב לא נאמן 14 בפברואר 2007
61 9 הלב והחרב 16 בפברואר 2007
62 10 אלפיה במתקפה 19 בפברואר 2007
63 11 מלכודת לפיות 21 בפברואר 2007
64 12 דמעות הערבה השחורה 23 בפברואר 2007
65 13 נפנוף כנפיים אחרון 26 בפברואר 2007
66 14 זעם 28 בפברואר 2007
67 15 אי הדרקונים 2 במרץ 2007
68 16 מתוך האפר 5 במרץ 2007
69 17 במאורת הנחש 7 במרץ 2007
70 18 התיבה של בלטור 9 במרץ 2007
71 19 ברגע האחרון 12 במרץ 2007
72 20 הפיקסיות תוקפות 14 במרץ 2007
73 21 הסוד של המגדל האדום 16 במרץ 2007
74 22 מבוך הקריסטל 19 במרץ 2007
75 23 אתגר המכשף 21 במרץ 2007
76 24 לב אפל 23 במרץ 2007
77 25 הקרב באגם 26 במרץ 2007
78 26 התחלה חדשה 28 במרץ 2007

פרקי עונה 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר הפרק (בסדרה) מספר הפרק (בעונה) שם הפרק בעברית תאריך שידור מקורי איטליהאיטליה תאריך שידור בישראל ישראלישראל
79 1 ציידי הפיות 15 באפריל 2009 2 באוקטובר 2009
80 2 עץ החיים 17 באפריל 2009 2009–2010
81 3 הפיה האחרונה בכדור הארץ 20 באפריל 2009
82 4 אהבה וחיות 22 באפריל 2009
83 5 מיצי והמתנה 24 באפריל 2009
84 6 פיה בסכנה 27 באפריל 2009
85 7 אני מאמינה בכן 29 באפריל 2009
86 8 אני רוצה להיות פיה 1 במאי 2009
87 9 תאמיני בעצמך 4 במאי 2009
88 10 השיר של מוזה 6 במאי 2009
89 11 כולן יחד 8 במאי 2009
90 12 אבא, אני פיה 11 במאי 2009
91 13 המתקפה של הקוסמים 13 במאי 2009
92 14 שבע: המספר המושלם 14 באוקטובר 2009
93 15 שיעורי קסם 16 באוקטובר 2009
94 16 עולם וירטואלי 19 באוקטובר 2009
95 17 האי המכושף 21 באוקטובר 2009
96 18 זעם הטבע 26 באוקטובר 2009
97 19 בממלכה של דיאנה 28 באוקטובר 2009
98 20 המתנות של הגורל 30 באוקטובר 2009
99 21 המערה של סיבילה 2 בנובמבר 2009
100 22 המגדל הקפוא 6 בנובמבר 2009
101 23 המבחן של בלום 6 בנובמבר 2009
102 24 יום הדין 9 בנובמבר 2009
103 25 הסודות של מורגנה 11 בנובמבר 2009
104 26 קרח ואש 13 בנובמבר 2009 2010

פרקי עונה 5[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר הפרק (בסדרה) מספר הפרק (בעונה) שם הפרק בעברית תאריך שידור מקורי איטליהאיטליה תאריך שידור בישראל ישראלישראל
105 1 הדליפה 16 באוקטובר 2012 9 בדצמבר 2012
106 2 ההתעוררות של טרייטנוס 17 באוקטובר 2012 10 בדצמבר 2012
107 3 חוזרים לאלפיה 18 באוקטובר 2012 11 בדצמבר 2012
108 4 הספר של סיירניקס 19 באוקטובר 2012 12 בדצמבר 2012
109 5 פרח הלילו 22 באוקטובר 2012 13 בדצמבר 2012
110 6 האתגר של גריינור 23 באוקטובר 2012 16 בדצמבר 2012
111 7 הצדפים הנוצצים 24 באוקטובר 2012 17 בדצמבר 2012
112 8 כמו אבן אודם 25 באוקטובר 2012 18 בדצמבר 2012
113 9 האבן של האמפתיה 26 באוקטובר 2012 19 בדצמבר 2012
114 10 קסם חג המולד 29 באוקטובר 2012 20 בדצמבר 2012
115 11 הטריקים של הטריקס 30 באוקטובר 2012 9 ביוני 2013
116 12 מבחן האומץ 1 בנובמבר 2012 10 ביוני 2013
117 13 סיירניקס 2 בנובמבר 2012 11 ביוני 2013
118 14 כס המלכות של הקיסר 8 באפריל 2013 12 ביוני 2013
119 15 עמוד האור 9 באפריל 2013 13 ביוני 2013
120 16 ליקוי חמה 10 באפריל 2013 16 ביוני 2013
121 17 השתקפות רחוקה 11 באפריל 2013 23 ביולי 2013
122 18 היצור הזולל 12 באפריל 2013 24 ביולי 2013
123 19 הלווייתנים המזמרים 15 באפריל 2013 25 ביולי 2013
124 20 בעיות באהבה 16 באפריל 2013 28 ביולי 2013
125 21 הדייט המושלם 17 באפריל 2013 29 ביולי 2013
126 22 להקשיב ללב 18 באפריל 2013 30 ביולי 2013
127 23 עין הכריש 19 באפריל 2013 18 בנובמבר 2013
128 24 מצילים את מפרץ גן העדן 22 באפריל 2013 19 בנובמבר 2013
129 25 הקרב על אוקיינוס האינסוף 23 באפריל 2013 20 בנובמבר 2013
130 26 סופו של טרייטנוס 24 באפריל 2013 21 בנובמבר 2013

פרקי עונה 6[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר הפרק (בסדרה) מספר הפרק (בעונה) שם הפרק בעברית תאריך שידור מקורי איטליהאיטליה תאריך שידור בישראל ישראלישראל
131 1 ההשראה של סיירניקס 6 בינואר 2014 1 ביוני 2014
132 2 קובץ האגדות 3 בינואר 2014 2 ביוני 2014
133 3 בית הספר המעופף 20 בינואר 2014 3 ביוני 2014
134 4 כוח בלומיקס 31 בינואר 2014 4 ביוני 2014
135 5 האולם המוזהב 7 בפברואר 2014 5 ביוני 2014
136 6 מערבלות הלהבות 14 בפברואר 2014 8 ביוני 2014
137 7 הספרייה האבודה 17 בפברואר 2014 9 ביוני 2014
138 8 מתקפת הספינקס 10 בפברואר 2014 10 ביוני 2014
139 9 מקדש הדרקון הירוק 3 במרץ 2014 11 ביוני 2014
140 10 הסוד של החממה 10 במרץ 2014 12 ביוני 2014
141 11 חלומות שבורים 17 במרץ 2014 15 ביוני 2014
142 12 זוהר בין הצללים 24 במרץ 2014 16 ביוני 2014
143 13 הפיה הסנדקית 31 במרץ 2014 17 ביוני 2014
144 14 כוח מיטיקס 7 באפריל 2014 21 באוקטובר 2014
145 15 תעלומת קלברה 31 ביולי 2014 22 באוקטובר 2014
146 16 פלישת הזומבים 1 באוגוסט 2014 23 באוקטובר 2014
147 17 קללת פירוו'וד 1 באוגוסט 2014 26 באוקטובר 2014
148 18 הטוטם הקסום 1 באוגוסט 2014 27 באוקטובר 2014
149 19 מלכה ליום אחד 2 באוגוסט 2014 28 באוקטובר 2014
150 20 המסיבה הגדולה של סטלה 2 באוגוסט 2014 29 באוקטובר 2014
151 21 פרנקנשטיין מאוהב 2 באוגוסט 2014 30 באוקטובר 2014
152 22 קפה המוזיקה 3 באוגוסט 2014 2 בנובמבר 2014
153 23 ההמנון 3 באוגוסט 2014 3 בנובמבר 2014
154 24 דו-קרב אגדי 3 באוגוסט 2014 4 בנובמבר 2014
155 25 אשרון 3 באוגוסט 2014 5 בנובמבר 2014
156 26 ווינקס לנצח 4 באוגוסט 2014 6 בנובמבר 2014

פרקי עונה 7[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר הפרק (בסדרה) מספר הפרק (בעונה) שם הפרק בעברית תאריך שידור מקורי איטליהאיטליה תאריך שידור בישראל ישראלישראל
157 1 הפארק הטבעי של אלפיה 21 בספטמבר 2015 1 ביולי 2015
158 2 פיות צעירות מתבגרות 21 בספטמבר 2015 2 ביולי 2015
159 3 פרפרפליקס 22 בספטמבר 2015 5 ביולי 2015
160 4 הצבע הראשון של היקום 22 בספטמבר 2015 6 ביולי 2015
161 5 חבר מהעבר 23 בספטמבר 2015 7 ביולי 2015
162 6 הרפתקה בלינפאה 23 בספטמבר 2015 8 ביולי 2015
163 7 תיזהרו מהזאב 24 בספטמבר 2015 9 ביולי 2015
164 8 חזרה לימי הביניים 24 בספטמבר 2015 12 ביולי 2015
165 9 החתולה הקסומה 25 בספטמבר 2015 13 ביולי 2015
166 10 ווינקס לכודות 25 בספטמבר 2015 14 ביולי 2015
167 11 משימה בג'ונגל 26 בספטמבר 2015 15 ביולי 2015
168 12 חיה קסומה לטקנה 26 בספטמבר 2015 16 ביולי 2015
169 13 הסוד של החד קרן 27 בספטמבר 2015 19 ביולי 2015
170 14 כוח טייניקס 27 בספטמבר 2015 2 בדצמבר 2015
171 15 האבנים הקסומות 28 בספטמבר 2015 3 בדצמבר 2015
172 16 חזרה למפרץ גן עדן 28 בספטמבר 2015 6 בדצמבר 2015
173 17 אבודים בתוך טיפת מים 29 בספטמבר 2015 7 בדצמבר 2015
174 18 יום הבננה 29 בספטמבר 2015 8 בדצמבר 2015
175 19 קשת בענן קסומה 30 בספטמבר 2015 9 בדצמבר 2015
176 20 תינוקות ווינקס 30 בספטמבר 2015 10 בדצמבר 2015
177 21 עולם מטורף 1 באוקטובר 2015 13 בדצמבר 2015
178 22 ממלכת היהלומים 1 באוקטובר 2015 14 בדצמבר 2015
179 23 הסוד של אלפיה 2 באוקטובר 2015 15 בדצמבר 2015
180 24 הפרפרית המוזהבת 2 באוקטובר 2015 16 בדצמבר 2015
181 25 הרמוניה חדשה וקסומה 3 באוקטובר 2015 17 בדצמבר 2015
182 26 הכוח של החיות הקסומות 3 באוקטובר 2015 20 בדצמבר 2015

פרקי עונה 8[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר הפרק (בסדרה) מספר הפרק (בעונה) שם הפרק בעברית תאריך שידור מקורי איטליהאיטליה תאריך שידור בישראל ישראלישראל
183 1 לילה של הכוכבים 15 באפריל 2019 17 במאי 2020
184 2 ממלכת הלומניות 16 באפריל 2019 18 במאי 2020
185 3 ההתקפה על הליבה 17 באפריל 2019 19 במאי 2020
186 4 כוכבת הפופ 18 באפריל 2019 20 במאי 2020
187 5 הסוד של אוראיון 19 באפריל 2019 21 במאי 2020
188 6 אבדון כוכב המגדלור 22 באפריל 2019 24 במאי 2020
189 7 לכודות בפרומישה 23 באפריל 2019 25 במאי 2020
190 8 למעמקי אנדרוס 24 באפריל 2019 26 במאי 2020
191 9 האור של גורגול 25 באפריל 2019 27 במאי 2020
192 10 הידרה מתעוררת 26 באפריל 2019 28 במאי 2020
193 11 האוצר של סיידריה 29 באפריל 2019 31 במאי 2020
194 12 מסיבת הפתעה בכדור הארץ 30 באפריל 2019 1 ביוני 2020
195 13 הצל של ולטור 1 במאי 2019 2 ביוני 2020
196 14 כוכבית המשאלות 29 ביולי 2019 3 ביוני 2020
197 15 החיפוש אחר הכוכבים הראשוניים 30 ביולי 2019 4 ביוני 2020
198 16 פסטיבל הניצוץ 31 ביולי 2019 7 ביוני 2020
199 17 לבוש מתאים למלכה 1 באוגוסט 2019 8 ביוני 2020
200 18 עמק חדי הקרן המכונפים 2 באוגוסט 2019 9 ביוני 2020
201 19 המגדל מעבר לעננים 3 באוגוסט 2019 10 ביוני 2020
202 20 הלב של לינפאה 11 בספטמבר 2019 11 ביוני 2020
203 21 תחרות הריקודים במלודי 12 בספטמבר 2019 14 ביוני 2020
204 22 הסוד של הרמוניה 13 בספטמבר 2019 15 ביוני 2020
205 23 בין הארץ והים 14 בספטמבר 2019 16 ביוני 2020
206 24 דיימונד הקפוא 15 בספטמבר 2019 17 ביוני 2020
207 25 השועלה הלבנה 16 בספטמבר 2019 18 ביוני 2020
208 26 כתוב בכוכבים 17 בספטמבר 2019 21 ביוני 2020

הסרטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרטים אמורים להיות כרונולוגית בין העונות, אבל האירועים בהם נראים מנותקים. אף על פי שדומינו הופשרה בסרט "מועדון ווינX: סוד הממלכה האבודה" היא לא מוזכרת עד העונה החמישית. בסרט "מועדון ווינX: סוד הממלכה האבודה" סקאי ממונה למלך בפועל, אבל בסדרה נראה שארנדור עדיין המלך. בסופו של סרט זה, סקאי הציע נישואין לבלום. בסרט "מועדון ווינX: הרפתקה קסומה" סקאי הציע לבלום נישואין בשנית, אבל בסדרה הם עדיין לא התחתנו. בעונה הרביעית נאבו מת מוות טראגי, אך בסרט "הרפתקה קסומה" הוא בחיים. בסרטים "מועדון ווינX: הרפתקה קסומה" ו"מועדון ווינX: במעמקי הים הקסום" בנות טריקס היו חופשיות, אף על פי שנכלאו בסופי העונות.

במהלך 2018, Rainbow S.p.A מסרו כי הסרט "מועדון ווינX: במעמקי הים הקסום" הוא סרט ה-3D האחרון שיופק לסדרה.

מועדון ווינX: סוד הממלכה האבודה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – מועדון ווינX: סוד הממלכה האבודה

הסרט עלה לאקרנים בישראל ב-17 ביולי 2008.

לפני 16 שנים קבוצה של קוסמים בשם "מסדר האור" נלחמו נגד שלוש המכשפות הקדומות. בקרב האחרון, אוריטל ומריון מנהגי המסדר ושליטי דומינו נעלמו יחד עם המכשפות הקדומות. כעת, גורל הממלכה נכתב על ידי בלום, הבת של אוריטל ומריון. בלום, עם חברותיה בנות ווינקס מגיעות למבצר של האגן (מי שהכין את החרב של אוריטל) בשביל לקבל מידע על הוריה שנעלמו, אבל הוא לא מסוגל לתת מידע. בינתיים בבית ספר אלפיה בנות ווינקס (חוץ מבלום) מקבלות תעודות שהופכות אותם לפיות משמר של הממד הקסום. בלום לא מקבלת תעודה מפני שהיא לא פיה מלאה. בלום חזרה לגרדניה להוריה המאמצים מייק וונסה שהיא מוטרדת שהיא לא פיה מלאה ושבן זוגה, סקאיי, נאלץ לעזוב אותה לזמן רב בשל חובותיו כנסיך הכתר של ארקליון. ביום ההולדת של בלום, בלום חולמת על דפני. בחלום, דפני מספרת לבלום על ספר שנמצא בדומינו בו כתוב על גורל הוריה. בנוסף, דפני מביאה לבלום את המסכה שלה, שבעזרת היא יכולה לראות איך דומינו נראתה בעבר. בלום התעוררה מהחלום והופתעה לראות את המומחים ובנות ווינקס במסיבת הפתעה שהם עשו לכבודה, יחד הם יצאו לדומינו. בנות ווינקס והמומחים הצליחו במשימה והגיעו לספר, שם הם קראו שהוריה של בלום לכודים בממד בשם "אובסידיאני" יחד עם שלוש המכשפות הקדומות. לוקט, הפיקסית של בלום, מביאה לבנות ווינקס והמומחים מתוך עץ החיים מפתח המוביל לתוך הממד. בתוך הממד, הווינקס והמומחים נלחמים נגד מנדרגורה, המשרתת של המכשפות הקדומות. סקאיי, שהפך למלך אחרי התפטרותו של אביו, מצליח לשחרר את החרב של אוריטל ומשחרר את הממד. הווינקס והמומחים מנצחים את מנדרגורה, ובלום נפגשת לראשונה עם הוריה. אחרי הקרב, בלום הפכה לפיה מלאה.

בסוף הספר אומר שהווינקס הן פיות השומרות על כל היקום.

מועדון ווינX: הרפתקה קסומה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – מועדון ווינX: הרפתקה קסומה

הסרט עלה לאקרנים בישראל (דיבוב עברית, תלת־ממד) ב-21 ביולי 2011, והופץ ב-DVD באוקטובר של אותה השנה על ידי "NMC יונייטד" וסרטי שפירא.

בזמן חגיגה באלפיה, בנות טריקס גונבות מצפן מיוחד שמאפשר להן גישה לעץ החיים. בכישוף אפל הן מוחקות את כל הקסם הטוב מהעץ ומשאירות רק את הקסם של המכשפות. בלום מקבלת מתנה מהוריה, סוסה בשם פג. בינתיים, סקיי מציע נישואין לבלום, ואביה אוריטל מסכים, אך אבא של סקיי, המלך ארנדור, מסרב שהם יתחתנו. סקיי נאלץ לבטל את הצעה ובלום נכנסת לעצב עמוק. אוריטל מבקר בכדור הארץ ומייק (אביה המאמץ של בלום) מראה לו תמונות וקלטות מהילדות של בלום - אותה הוא פספס. הכישוף של הטריקס מיושם והווינקס, כמו שאר הפיות, מאבדות את כוחותיהן. הווינקס והמומחים טסים לאברם, עיר אבודה בארקליון שם נמצא זרע של הקסם הטוב. גם הטריקס והמכשפות הקדומות מגיעות בעקבותיהם ומתפתח קרב, כשגם אוריטל וארנדור מצטרפים. במהלך הקרב אייסי בטעות תוקפת את הזרע ומשחררת את הקסם הטוב. פג אוכלת מהזרע והופכת לחד קרן. אייסי אומרת שהיא יכולה להתמודד עם בלום לבדה, אבל בלדונה אומרת לה שתיזהר - כל הווינקס קיבלו בחזרה את כוחותיהן וזה עכשיו 6 נגד 4. הווינקס משנות צורה למאמינות, ומתפתח קרב איתנים צמוד. כשהמכשפות הקדומות רואות שהטריקס לא יכולות לבד הן נכנסות לטריקס כדיבוק, הופכות אותן למכשפות רבות עוצמה. הווינקס מצליחות לנצח בשילוב כל הכוחות ביחד, וארנדור ואוריטל מתפייסים.

מועדון ווינX: במעמקי הים הקסום[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – מועדון ווינX: במעמקי הים הקסום

הסרט עלה לאקרנים בישראל ב-11 בדצמבר 2014.

הסרט מתחיל בבית ספר לפיות, אלפיה, שם בנות ווינקס מקבלות את התלמידות החדשות בטקס שבו הן מציגות להן את הכישרונות שלהן בתור פיות. בתום הטקס, בלום יוצאת עם חיית המחמד שלה, קיקו, לדייט עם ארוסה סקאי בגרדניה הנמצאת בכדור הארץ. לבינתיים, באוקיינוס האין - סופי בנות טריקס מנסות להשתלט על כס הקיסר אבל לא מצליחות. דבר זה זימן את פוליטיאה שמסבירה להן שהן מבזבזות את הזמן ושרק טרייטנוס יוכל להשתלט על כס הקיסר. יחד הן עושות עסקה בשביל להחזיר את טרייטנוס מממד השכחה, אשר אפשר להחזיר אותו רק עם כוח של נסיך צעיר. ברגע שהם ישחררו את טרייטנוס מממד השכחה הטריקס ישכנעו אותו להשיג פנינה שבעזרתה אפשר לשחרר את פוליטיאה מהקללה של סיירניקס. אחר כך, הם ישתלטו ארבעתן על כס הקיסר. הטריקס יוצאות לגרדניה בשביל לחטוף את סקאי (שהוא בעצם נסיך צעיר). בנות טריקס הורסות לבלום וסקאי את הדייט ונלחמות מולם. בסופו של דבר, בנות טריקס חטפו את סקאי ובלום נשארה בגרדניה מעולפת. הטריקס לקחו את סקאי לכס הקיסר, וטרייטנוס הופיעה. לפני שטרייטנוס הופיעה פוליטאה הלכה ואמרה לבנות טריקס שידברו איתו על הפנינה ושבשום פנים ואופן לא יזכירו אותה. הטריקס דיברו עם טרייטנוס ויחד הם יצאו להשיג את הפנינה. לבינתיים בבית ספר אלפיה, בנות ווינקס מטפלות בבלום ומספרות לה שהם מצאו אותה מעולפת בגרדניה. בלום נזכרה במה שקרה ובנות ווינקס יוצאות למסע חדש - להציל את סקאי! בנות ווינקס לא מצליחות להיכנס לאוקיינוס האין - סופי מפני שטרייטנוס חסם את הכניסה לשם. פרגונדה סיפרה לבנות ווינקס שהדרך היחידה להיכנס לשם היא דרך ממד השכחה. בנות ווינקס נכנסו לממד השכחה, שם בלום מוצאת את עצמה מעולפת. אחרי שהיא התעוררה היא ראתה אשליה של סקאי שהוא אומר לה שהיא נטשה אותו. בלום הבינה שזו אשליה והעירה את בנות ווינקס שהיו גם מעולפות. הווינקס הגיעו לאוקיינוס האין - סופי. הווינקס הגיעו לכס הקיסר שם הם נלחמו נגד פוליטאה. סקאי שהיה שם מעולף התעורר ואמר לבנות ווינקס שיעצרו את בנות טריקס וטרייטנוס שהולכים למצוא את הפנינה. בנות ווינקס יצאו לעצור אותם אבל זה היה מאוחר מידי ובנות ווינקס נלכדו בתוך מנהרה תת-קרקעית. בסופו של דבר, בנות ווינקס הצליחו להשתחרר משם. בזמן הזה, פוליטאה חוטפת מבנות טריקס וטרייטנוס את הפנינה ומשתחררת מקללת סייריניקס. שזה קרה, הסתבר שפוליטאה בגדה בבנות טריקס. היא נלחמה נגד בנות טריקס ונצחה אותם ואת טרייטנוס היא הפנטה שיעבוד בשבילה. בנות ווינקס נלחמו נגד פוליטאה ובעזרת סקאי הם ניצחו אותה והחזירו את השקט לאוקיינוס האין - סופי. מאוחר יותר בבית ספר אלפיה, בנות ווינקס וסקאי דיברו על מה שקרה, בלום נישקה את סקאי וקיקו הביא לסקאי גלידה.

הספיישלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – מועדון ווינX: ספיישלים

לסדרה יצאו 4 פרקי ספיישל באורך 45 דקות, אשר מתקצרים את שתי העונות הראשונות של הסדרה. הספיישלים נוצרו על ידי ערוץ ניקלודיאון אשר רכש את הסדרה, ורצה לשדר את הפרקים של הסדרה במהירות. הספיישל הראשון שודר באיטליה ב-21 בנובמבר 2011, ובישראל ב-25 בדצמבר 2011 בערוץ הילדים.

ספין-אוף[עריכת קוד מקור | עריכה]

לסדרה יצאו שתי סדרות ספין אוף ועיבוד לייב אקשן בשם "גורל: סאגת ווינX".

פופיXי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – פופיXי

סדרת הבת הראשונה של מועדון ווינX, אשר מתמקדת בהרפתקאות של הפיקסים בכפר הפיקסים. בעונה השישית של מועדון ווינX, הופיעו דמויות מהסדרה פופיXי בסדרה, בנוסף המראה של הפיקסים השתנו למראה שהיה להם בפופיXי. הסדרה שודרה לראשונה באיטליה ב-10 בינואר 2011, ובישראל בשנת 2010 בערוץ הילדים.

עולם הווינX[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – עולם הווינX

סדרת הבת השנייה של מועדון ווינX, אשר מתמקדת במשימה חשאית של בנות ווינX בכדור הארץ. הסדרה שודרה לראשונה באיטליה ב-28 בינואר 2017, ובישראל ב-2 באפריל 2017 בערוץ זום.

מדיות נוספות בזיכיון[עריכת קוד מקור | עריכה]

מחזות זמר ומופעים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקניות המגלמות את בנות מועדון הווינX באירוע באיטליה
  • ב-1 בדצמבר 2013 התקיים ברוסיה מופע על הקרח בשם "winx FULL".
  • ב-7 בפברואר 2013 התקיים ברוסיה מופע בשם "winx на" (בעברית ווינקס נא).
  • בחודש ספטמבר 2005, הושק באיטליה המחזמר "כוח ווינקס" ("Winx Power"). בעקבות ההצלחה לה זכה המחזמר באיטליה, הוא הוצג בהמשך גם בבלגיה, בהולנד (בשנת 2006) ובפורטוגל (בשנת 2009).
  • בנובמבר 2008 הושק מופע "ווינX על הקרח" ("Winx On Ice").
  • לכבוד עשור הסדרה, הועלה לבמות באיטליה מחזמר בשם "Winx Club Musical Show" עם כל להיטי הסדרה. המחזמר יצא לסיבוב הופעות עולמי.

משחקי וידאו ואפליקציות[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאורך השנים יצאו לשווקים מספר רב של משחקי וידאו והאפליקציות המבוססים על הסדרה. משחקי הווידאו והאפליקציות:

  • Winx Club (מיועד לגיים בוי אדוונס).
  • Winx Club (מיועד ל-PC ופלייסטיישן 2).
  • Winx Club: Join the Club (מיועד ל-PSP).
  • The Quest for the Codex (מיועד ל-DS ו-GBA).
  • Winx Club: Mission Enchantix (מיועד ל-DS ו-GBA).
  • Winx Club Secret Diary 2009 (מיועד ל-DS).
  • Dance Dance Revolution Winx Club (מיועד ל-Wii).
  • Winx Club: Winx Sirenix Power (מיועד ל-iOS ול-Android).
  • Winx Club: Sirenix Magic Oceans (מיועד ל-iOS ול-Android).
  • Winx Club: Bloomix Quest (מיועד ל-iOS ול-Android).
  • Winx Club:The Mystery Of The Abyss (מיועד ל-iOS ול-Android).
  • Winx Club: Saving Alfea (מיועד ל-iOS ול-Android).
  • Winx Club: Winx Party (מיועד ל-iOS).

מוזיקה ו-DVD[עריכת קוד מקור | עריכה]

לסדרה יצאו שלל DVD ופסקולים של הסדרה:

  • בשנת 2004 יצא דיסק באיטליה עם שירים מהסדרה (באורך מלא) הנקרא "מועדון ווינX - שירים קסומים (Winx Club Magiche Canzoni)" הכולל את שיר הפתיחה, שיר הסיום, שיר שינוי הצורה וגם את השיר "בלום הקסומה". הדיסק כולל גם גרסאות קריוקי וגם את שיר הפתיחה באנגלית.
  • בשנת 2006 יצא בהולנד דיסק בשם "ווינX סינקס (Winx Sinx)" שבו משתתפות כביכול מוזה ובלום בתור מנחות של מופע. הדיסק כולל שירים של זמרים וזמרות אמריקאים והולנדים. השיר האחרון בדיסק הוא שיר בונוס בהולנדית שאותו מבצעות מוזה ובלום. הדיסק השני הוא די.וי.די של קריוקי.
  • בשנת 2008 יצא בפורטוגל דיסק הנקרא "ווינX-המועדון (Winx-The Club)". הדיסק כולל חלק מן השירים מהדיסק האיטלקי, וכמו שהיה באיטליה, גם דיסק זה כולל קריוקי.
  • בשנת 2008 יצא דיסק בפורטוגל הנקרא "מועדון ווינX השירים החדשים! (Winx Club - As Novas Músicas!)" עם שירי הסרט כולל גרסאות קריוקי לאותם שירים. אף על פי שזה נראה מבלבל, זהו אינו פסקול הסרט.
  • בשנת 2009 יצא באיטליה DVD הנקרא "מועדון ווינX בקונצרט (Winx Club In Concerto)" הכולל קליפים עם שירים על דמויות הסדרה. שלושת הקליפים הראשונים שב-DVD הם ב-3D. שני השירים הראשונים הם למעשה שירים מתוך הסרט, והשיר השלישי מופיע גם במופע "ווינX על הקרח". הקליפים בDVD מופיעים בשלוש גרסאות: איטלקית, אנגלית ובגרסת קריוקי עם מילות שיר באנגלית או באיטלקית לפי בחירה. בנוסף, יצא גם דיסק עם השירים בגרסאות אלה. באותה השנה ובשנת 2010 יצא דיסק זה במקומות נוספים בעולם: בצרפת (דיסק לשמיעה), בפורטוגל (דיסק לשמיעה), בפולין (דיסק DVD), בגרמניה (דיסק DVD) וברוסיה (שירי הדיסק באנגלית אך השיר האחרון והנוסף הוא השיר "Fly\Segui Il Tuo Cuore" מתוך הסרט שמבוצע על ידי להקה רוסית. בכל דיסק שמיעה או דיסק DVD יש 15 שירים או קליפים (חוץ מהדיסק ברוסיה).
  • בשנת 2009 יצא באיטליה דיסק הנקרא "מועדון ווינקס שירו איתנו 2" הכולל שירים מתוך "מועדון ווינX בקונצרט" באורך מלא וגם כולל את שיר הפתיחה של העונה הרביעית וגם גרסת קריוקי של שיר זה.
  • בעקבות המופעים שנערכו באיטליה ("Winx Power Show" ו-"Winx On Ice"), יצאו מופעים אלה גם ברוסיה ("Winx On Ice") וגם בפורטוגל ("Winx Power Show"). המופע ברוסיה (בשנת 2010) כולל את אותה העלילה כמו באיטליה ואף את אותם השירים חוץ משני שירים אשר לא מופיעים בפסקול האיטלקי (שיר המכושפות והשיר "את האחת"). המופע בפורטוגל (בשנת 2009) כולל דווקא שירים מתוך המופע "Winx On Ice" אך כפי הנראה השירים לא שונו בהרבה מהגרסה האיטלקית. מכיוון שמופע זה הוא בעצם גרסה פורטוגזית של המופע "Winx Power Show", החליטו להוסיף עוד שיר הדומה לאחד השירים במופע האיטלקי והוסיפו גם גרסאות קריוקי כמו במופע של "Winx On Ice".
  • בשנת 2010 יצא דיסק עם שירי העונה הרביעית באנגלית, שאותם שרה הזמרת אליסה רוזאלי. בין השירים נמצאים שיר הפתיחה, שיר ההשתנות של ווינX מאמינות והשיר של "אהבה וחיות".

קומיקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

נכון לינואר 2024, יש לסדרה 236 חוברות קומיקס ובכל חודש יוצאת חוברת קומיקס חדשה. ארבע חוברות הקומיקס הראשונות מבוססת על 4 הפרקים הראשונים של ווינקס, ובשאר החוברות יש סיפורים חדשים. כדי להתאים כרונולוגית לסדרה, במספר חוברות יש תקציר של פרקים שקרו באותו זמן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מועדון ווינX בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Winx, fatine italiane coprodotte negli USA(הקישור אינו פעיל, 14.6.2020)
  2. ^ יעל תאנה-שפריר, חודש של הפתעות בערוץ הילדים, באתר News1 מחלקה ראשונה, 18 ביולי 2007
  3. ^ יעל תאנה-שפריר, תוכניות חדשות בערוץ הילדים, באתר News1 מחלקה ראשונה, 27 בספטמבר 2009