מופע שנות ה-70

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף מופע שנות השבעים)
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: ויקיזציה, ניסוחים לא אנציקלופדיים, פירוט יתר.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: ויקיזציה, ניסוחים לא אנציקלופדיים, פירוט יתר.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
מופע שנות ה-70
That '70s Show
סוגה קומדיית מצבים
יוצרים מארק ברזיל, בוני וטרי טרנר עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי דייוויד טראנליאר
שחקנים לורה פריפון, אשטון קוצ'ר, מילה קוניס, טופר גרייס, דברה ג'ו רופ, קורטווד סמית', דני מסטרסון, וילמר ולדראמה, ליסה רובין קלי, דון סטארק, טניה רוברטס, ג'וש מאיירס
פסקול That '70s Show Presents – That '70s Rockin' Album, That '70s Show Presents – That '70s Jammin' Album עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הברית
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 8
מספר פרקים 200
תוכנית המשך מופע שנות ה-90 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
חברת הפקה פוקס המאה ה-20 בטלוויזיה, The Carsey-Werner Company עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה בן ווהן עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 22 דקות
שידור
רשת שידור FOX
רשת שידור בישראל הטלוויזיה החינוכית
הוט 3
ביפ
הוט קומדי סנטרל
yes Comedy
נטפליקס
תקופת שידור מקורית 23 באוגוסט 199818 במאי 2006 (22 דקה) עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מופע שנות השבעיםאנגלית: That '70s Show) היא קומדיית מצבים אמריקאית מצליחה, זוכת פרס אמי ששודרה ברשת FOX האמריקנית בשנים 19982006, ועסקה בחייהם של צעירים בעיירה הדמיונית ״פוינט פלייס״ שבוויסקונסין, בין אמצע שנות ה-70 ועד לסופם.

בעונותיה הראשונות זכתה הסדרה להצלחה ניכרת, ותרמה רבות להתפתחות הקריירה של כוכביה הבולטים, ובהם אשטון קוצ'ר, טופר גרייס ומילה קוניס. עזיבתם של גרייס בסוף עונה 7, וקוצ'ר בראשית עונה 8, סימנה שקיעה מהירה בפופולריות של הסדרה והפקתה הופסקה עם תום העונה השמינית, שנחתמה בביקור אורח של כוכבי הסדרה בעבר, ובניסיון לחתום את קווי העלילה השונים בעונותיה הקודמות, כשמקום נותר גם למופע איחוד מיוחל בעתיד.

הסדרה אופיינה בכמה אלמנטים ייחודיים וחוזרים, כמו השימוש בצילום הסובב במעגל ("המעגל"), כשהמצלמה עוברת מדמות אחת למשנה, פעמים רבות תוך שהמדברים עסוקים בעישון מריחואנה. אלמנט ייחודי חוזר נוסף היה השימוש במסך מפוצל, בו תיאור של אירוע מוגש על ידי מספר דמויות בו זמנית, כשהתיאור של כל אחת מהן שונה.

בישראל שודרה הסדרה בטלוויזיה החינוכית, הוט 3 וערוץ ביפ. כיום משודרת הסדרה בשידורים חוזרים בערוצים הוט קומדי סנטרל ,-yes comedy.

באוקטובר 2021 פורסם כי סדרת המשך, מופע שנות ה-90, הוזמנה ע״י נטפליקס.[1] העונה הראשונה כוללת עשרה פרקים ומחזירה חלק מהדמויות המוכרות.[2]

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הציר המרכזי בעלילת הסדרה הקומית הוא מעלליהם של צעירים, שהבילוי החביב עליהם הוא ישיבה במרתף ביתו של אריק פורמן, אחד מבני החבורה, ועישון מריחואנה. בין הצעירים מתקיימות מערכות יחסים וקשרים רומנטיים, כאשר הקשרים הבולטים בהם הם הקשרים בין אריק פורמן הציני והחנון לבין דונה פינסיוטי האינטליגנטית והפמיניסטית, הקשר בין מייקל קלסו הנאה והטיפש וג'קי ברקהארט השטחית והשתלטנית, והקשר בין ג'קי לסטיבן הייד הציני והמרדן. דמות בולטת נוספת בסדרה היא "פז" — לפז אין הרבה חברות למרות שיש לו "צרכים" רוב הזמן. הוא בן לאחת ממדינות העולם, ששמו ומקום מוצאו האמיתיים אינם נחשפים לעולם. משך הזמן שבו הסדרה מתרחשת נע בין סוף כתה י' עד לשנה וחצי אחרי סיום התיכון של הדמויות הראשיות. על אף שהסדרה נמשכה 8 עונות, היא מתרחשת בין השנים 1976 ועד סוף 1979.

מקום בולט בסדרה מוקצה לאביו ואמו של אריק פורמן. אביו הנרגן של אריק, רד, מפגין העדפה בולטת לאחותו של אריק, לורי. רעייתו, קיטי, מפגינה אהבה דווקא לאריק, ורוכשת חיבה גם לשאר בני החבורה.

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 1–25 (25 פרקים). החלה ב-23 באוגוסט 1998 והסתיימה ב-26 ביולי 1999.

העונה מתחילה בכך שאריק מקבל את מכוניתו של אביו, ובסוף הפרק הראשון דונה מנשקת את אריק, והם מתחילים לצאת. לורי, אחותו של אריק, חוזרת הביתה ומפתה את קלסו לבגוד בג'קי: חברתו של קלסו שכולם בחבורה (במיוחד הייד) לא סובלים. אמו של הייד נוטשת אותו, והוא עובר לגור אצל משפחת פורמן.

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 26–51 (26 פרקים). החלה את שידוריה ב-28 בספטמבר 1999 והסתיימה ב-22 במאי 2000.

רד מפוטר מעבודתו ובוב (אביה של דונה) מעסיק אותו אצלו לתקופת החגים. באמצע העונה ג'קי מגלה שקלסו בוגד בה, זורקת אותו ומתחילה להתאהב בהייד שלא רוצה אותה בכלל. לאחר שכנועים רבים הייד מסכים לצאת עם ג'קי לדייט, הם מתנשקים אך לא מרגישים כלום וג'קי מפסיקה לחזר אחרי הייד. עקב מצבה הכלכלי של משפחת פורמן, מתחיל הייד לעבוד בחנות צילום של היפי תמהוני בשם ליאו, המעשן גם הוא סמים.

עונה 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 52–76 (25 פרקים). החלה ב-3 באוקטובר 2000 והסתיימה ב-22 במאי 2001.

תקופת החגים מסתיימת ורד מוצא עבודה בתור מנהל של "פרייס מארט" - חנות כלבו. החנות של בוב פושטת רגל עקב עלייתה של "פרייס מארט". דונה מקבלת עבודה בתור שדרית רדיו ברדיו W.F.P.P, מה שגורם לה ואריק לריבים רבים בעקבות הקנאה שלו כלפיה. לקראת סוף העונה אריק מעניק לדונה "טבעת הבטחה" אך היא שנלחצת מהמחויבות עונדת את הטבעת על שרשרת במקום על האצבע מה שגורם להם להפרד בסוף העונה. ג'קי וקלסו חוזרים באמצע העונה.

עונה 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 77–103 (27 פרקים). החלה ב-25 בספטמבר 2001 והסתיימה ב-21 במאי 2002.

מידג', אמה של דונה, עוזבת את בוב. דונה מתחילה לצאת עם קייסי קלסו (אחיו של מייקל), מה שגורם לאריק לקנא. לבסוף קייסי נפרד מדונה, וכאשר היא מנסה לחזור לאריק היא נתקלת בסירוב. ג'קי בוגדת בקלסו כאשר היא מתנשקת עם הבוס שלה וכשהיא מגלה על כך לקלסו הוא נפגע. לאחר מריבות רבות ג'קי מבינה שהיא עדיין פגועה מהבגידה של קלסו, אשר מבין שהוא פגוע מהיחס המזלזל של ג'קי אליו, והשניים נפרדים אך לאחר כמה בירורים הם חוזרים. בסוף העונה ג'קי מציעה לקלסו להתחתן איתה, מה שגורם לו לברוח לקליפורניה יחד עם דונה השבורה מפרידתה מקייסי וסירובו של אריק.

עונה 5[עריכת קוד מקור | עריכה]

104-128 (25 פרקים). החלה ב-17 בספטמבר 2002 והסתיימה ב-14 במאי 2003.

חודשיים אחרי סוף העונה הקודמת, בסוף הקיץ, אריק מבין שהוא עשה טעות בכך שלא חזר לדונה, והוא נוסע לקליפורניה להחזיר אותה ואת קלסו. ג'קי והייד מתחילים לצאת ופז מתחיל לעבוד במשרד הרישוי, שם הוא פוגש את נינה, איתה הוא סוף סוף מאבד את בתוליו. דונה עוברת לבית-ספר קתולי עקב בריחתה לקליפורניה, שמעורר שמחה רבה בקרב הבנים בעיקר בגלל המדים שהיא לובשת. קלסו מגלה שג'קי והייד יוצאים והוא עושה הכול כדי להפריד בין השניים. אריק מציע לדונה נישואין, והשניים מתארסים. כאשר הוריהם מגלים על אירוסיהם, הם מתנגדים לכך ורד (אביו של אריק) מפטר אותו מעבודתו. חנות הצילום נסגרת, והייד מוצא עבודה במסעדה של בית מלון מוזנח, קלסו מצטרף אליו כעוזר מלצר. אביה של ג'קי נכנס לכלא עקב שוחד, והיא עוברת לגור אצל דונה ואף חולקת איתה את חדרה. פז חולם חלום ארוטי על קלסו, ולאחר שפז מיידע את החבורה על כך, קלסו נבוך ומפוחד והוא הולך להתנחם אצל ג'קי. כאשר הייד רואה אותם הוא טועה לחשוב שהיא בגדה בו ובתגובה בוגד בה. קלסו מגלה על כך, אבל כשג'קי מנסה להסביר להייד שהיא ומייקל לא עשו כלום, הייד מבין שטעה ומספר לה בלב כבד על בגידתו. ג'קי לא סולחת לו ובעקבות כך היא והייד נפרדים. פז מצייר ציור על "מגדל המים", נתפס על ידי המשטרה וכתוצאה מכך כמעט מגורש מארצות הברית. לורי ופז מתחתנים כדי שפז יוכל להישאר במדינה. כאשר רד מגלה על נישואיהם, הוא מקבל התקף לב.

עונה 6[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 129–153 (25 פרקים). החלה ב-29 באוקטובר 2003 והסתיימה ב-19 במאי 2004.

ג'קי והייד חוזרים. קלסו מגלה שהוא הכניס בחורה בשם ברוק להריון במהלך הופעה. אריק ודונה מתכוונים להתחתן אך אריק בורח מכיוון שהוא חושש שהוא הורס לדונה את החיים ושהיא לא תוכל לעשות את מה שהיא תמיד רצתה. בסוף העונה הוא חוזר והשניים מבטלים את אירוסיהם, אך לא נפרדים.

עונה 7[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 154–178 (25 פרקים). החלה ב-8 בספטמבר 2004 והסתיימה ב-18 במאי 2005.

דונה צובעת את שיערה לבלונד ואריק מחליט שהוא רוצה שנת חופש. רד קונה חנות אגזוזים (לרכב). הייד פוגש את אביו האמיתי - ויליאם ברנט העשיר, בעל הרשת לתקליטים "גרובס", ומגלה שאביו שחור. הייד מגלה שיש לו גם אחות שחורה, אנג'י, והשניים פותחים חנות לתקליטים ואנג'י מתחילה לצאת עם קלסו. לקלסו נולדת בת בשם בטסי, והוא בוחר בהייד וג'קי להיות סנדקים. ג'קי והייד נפרדים באמצע העונה אך חוזרים להיות ביחד בהמשך העונה ובסוף העונה שוב נפרדים. בסוף שנת החופש, אריק מחליט לעזוב לאפריקה כדי להיות מורה על מנת לממן את לימודיו לקולג', מאחר שהוריו בזבזו את הכסף שחסכו לו. קלסו ופז עוברים לגור ביחד. לקראת סוף העונה גם ליאו שב לחיי החבורה.

עונה 8[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 179–200 (22 פרקים). החלה ב-2 בנובמבר 2005 והסתיימה ב-18 במאי 2006.

בתחילת העונה קלסו מציע לג'קי נישואים, בהתחלה היא מתכננת להסכים, אך לאחר מחשבה לעומק היא לבסוף מסרבת להצעתו. קלסו מרוצה מהסירוב, מכיוון שבדיוק קיבל הצעת עבודה בתור מאבטח במועדון "פלייבוי" בשיקגו (שם גם נמצאת בתו הטריה), ועוזב את פוינט פלייס בפרק הרביעי בעונה. בהמשך העונה אריק נפרד מדונה בעת שהותו באפריקה, אך דונה ממשיכה הלאה ויוצאת עם רנדי, בחור שעובד בחברת התקליטים. הייד חוזר מלאס ווגאס וג'קי מגלה שהוא התחתן כשהיה שיכור עם חשפנית, שעוברת לגור אצל משפחת פורמן עקב נישואיה עם הייד. השניים נפרדים באמצע העונה, מכיוון שהייד גילה שיש לה בעל נוסף ולכן נישואיהם מעולם לא היו חוקיים. ג'קי תופסת את מקומו של קלסו בדירה והיא מתחילה לחזר אחרי פז, שלא רוצה אותה. בסוף העונה השניים הופכים לזוג. הפרק החותם את העונה (והסדרה) מתרחש ביום האחרון של שנת 1979. קלסו מגיע לביקור בפוינט פלייס על מנת לחגוג את סוף העשור עם חבריו. גם אריק חוזר לדונה בטיסה מאוחרת לאחר שפספס טיסה מוקדמת.

הדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדמויות הראשיות
שם הדמות שם השחקן עונות
1 2 3 4 5 6 7 8
אריק אלברט פורמן טופר גרייס ראשי אורח
ג'קלין "ג'קי" ביולה ברקהארט מילה קוניס ראשי
מייקל כריסטופר קלסו אשטון קוצ'ר ראשי אורח
סטיבן ג'יימס הייד השלישי דני מסטרסון ראשי
דונה מרי פינסיוטי לורה פריפון ראשי
"פז" וילמר ולדראמה ראשי
רנדי פירסון ג'וש מאיירס ראשי
לורי פורמן ליסה רובין קלי / כריסטינה מור אורח ראשי אורח
קתרין אן "קיטי" פורמן דברה ג'ו רופ ראשי
רג'ינלד אלברט "רד" פורמן קורטווד סמית' ראשי
מידג' פינסיוטי טניה רוברטס ראשי אורח
בוב פינסיוטי דון סטארק ראשי
ליאונרד קינג מיקי "ליאו" צ'ינגקווייק טומי צ'ונג אורח ראשי אורח ראשי
ברניז
פורמן
 
 
ברט
סיגרדסון
 
 
 
ביאטריס
סיגרדסון
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
רד
פורמן
 
 
 
 
 
קיטי
פורמן
 
 
 
 
בוב
פינסיוטי
 
 
 
מידג'
פינסיוטי
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
לורי
פורמן
 
 
 
 
 
אריק
פורמן
 
 
 
 
 
 
 
דונה
פינסיוטי
 
 
 
 
 
 
 
 


החבורה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אריק פורמן (טופר גרייס) (עונות 1–7, אורח ב-8): נער רזה חלש ונחמד. העלילה מתרחשת ברובה במרתף שלו. רגיש ואוהב את מלחמת הכוכבים. חבר של דונה בעונות 1–3 ו- 5–7. ציני וצייתן, אוהב את הלהקות KISS, פינק פלויד, לד זפלין וסטיקס. הוא ואביו לא מסתדרים אף על פי שבינו לבין אביו מכנים דומים. בסוף עונה 7 עוזב לאפריקה להיות מורה כדי לממן את לימודיו בקולג'.
  • דונה פינסיוטי (לורה פריפון): חברתו של אריק, ארוסתו עד שהבריז לה ביום החתונה. נאה, פמיניסטית וקשוחה. חכמה ביותר ונוטה להילחם למען זכויות האישה. דונה היא נערה שקולה ועומדת על שלה. חברה של רנדי בעונה 8. עובדת בתחנת הרדיו בתוכנית של ג'רי "הרעם" - 'הצליל', בה משדרת תחת הכינוי "דונה הלוהטת". יש לדונה שתי אחיות, ואלרי וטינה. טינה נראית רק פעם אחת בעונה הראשונה ואילו ואלרי מוזכרת כמה פעמים במהלך שתי העונות הראשונות. מסיבה לא ידוע הן לא נראות או מוזכרות לאחר העונה השנייה.
  • סטיבן הייד (דני מסטרסון): החבר הכי טוב של אריק. צעיר, מרדן וציניקן. מרכיב משקפי שמש ברוב הפרקים. הוריו נטשו אותו והוא גר במשך רוב העונות במרתף של אריק. קשוח, עבריין צעיר, מתנגד לשלטונות ומעשן סמים קלים. עובד אצל ליאו בחנות הצילום עד שליאו נעלם. מהעונה השביעית מנהל חנות תקליטים העונה לשם "grooves" ברשת של אביו הביולוגי ויליאם ברנט (W.B) ומכיר את אחותו אנג'י שיצאה עם קלסו לזמן מה. הייד אוהב להקות רוק ובעיקר את לד זפלין ואריק קלפטון. הייד מראה את הערצתו ללהקות רוק בכך שמרבה ללבוש חולצות של להקות כמו הביטלס, פינק פלויד, הרולינג סטונז ועוד רבים אחרים.
  • מייקל קלסו (אשטון קוצ'ר) (עונות 1–7, אורח ב-8): צעיר, טיפש ושטחי, אך מושך. הוא סומך על היופי שלו שיועיל לו בחיים. חלומו הגדול הוא להיות אסטרונאוט. נוהג להחליף בנות זוג באופן תכוף. חבר של ג'קי בעונות 1–4 עד אשר נפרדו כשהיא גילתה שהוא בוגד בה. במהלך יחסיהם נוטה קלסו לבגוד בג'קי עם אחותו של אריק, לורי, עם פאם מייסי שהופיעה בעונה הרביעית, ובנות נוספות. במהלך עונה 4 מגלה קלסו שגם ג'קי בגדה בו עם הבוס שלה בחנות הגבינה. בעונה 6 מגלה שהוא הכניס אישה להריון ובתחילת עונה 8 הוא עובר לשיקגו כדי לחיות קרוב לתינוקת שלו. הוא שטותי וילדותי ואוהב את תוכניות הילדים של חג המולד. אחרי ששומע עלבון מוצלח של אחד מהחבורה, נוהג לצעוק "!!!Burn" ("אכלת אותה!!!").
  • ג'קלין "ג'קי" ביולה ברקהארט (מילה קוניס): סנובית, יפה, עשירה ומפונקת, אכזרית ולפעמים אנוכית. מרגיזה וקלילת דעת, לפעמים מתנהגת בילדותיות. חלומה הוא להיות דוגמנית. חברה של קלסו בעונות 1–4 אבל נפרדת ממנו אחרי שגילתה שהוא בגד בה עם לורי, פאם מייסי ועוד בנות. חברה של הייד בעונות 5–7 אבל נפרדת ממנו כשהיא מגלה שהוא התחתן בלאס וגאס כשהיה שיכור. בסוף עונה 8, מחזרת אחרי פז והם הופכים לזוג. מתבגרת ומשתנה במהלך העונות. אוהבת חדי-קרן ואת להקת ABBA.
  • פז (וילמר ולדראמה): מהגר במסגרת תוכנית חילופי סטודנטים שארץ מוצאו לא ידועה לאורך כל הסדרה. "פז" איננו שמו האמיתי, אלא ראשי התיבות של foreign exchange student - תלמיד זר במסגרת תוכנית חילופי סטודנטים. הוא חברותי, סוטה, מתוק, מאמין לכל דבר שאומרים לו, מוזר ובעל לב טוב. חובב פורנוגרפיה וממתקים. יש לו "צרכים". נוהג לחזר אחרי דונה וג'קי שדוחות אותו, ואף להציץ בזוגות המקיימים יחסי מין. עובד במספרה בחלק מעונות הסדרה. אוהב להגיד "יום טוב!" (!GOOD DAY) כדי לסיים ויכוח, וכשהצד השני משיב "אבל פז..." (BUT FEZ...), צועק "אמרתי יום טוב!" (!I SAID GOOD DAY). בסוף עונה 8 נענה לחיזורי ג'קי והשניים הופכים לזוג.
מוצאו של פז אינו ידוע, ולא ידוע מהיכן הגיע. (מוצאו של השחקן וילמר ולדראמה הוא באמריקה הלטינית, אך לא בהכרח בעניין הדמות פז). במהלך הסדרה, יש רגעים בהם מוזכרת מדינת מוצאו, תמיד כשבדיוק יש רעש שלא מאפשר לשמוע. כל מה שנאמר על המדינה זה שהיא מאוד נטולת ציוויליזציה. באחד מהפרקים בעונה האחרונה מגיע חבר שלו מהבית, והוא לבן ועם מבטא לא מזוהה אחר לגמרי.
  • רנדי פירסון (ג'וש מאיירס) (דמות ראשית בעונה 8): עובד בחנות התקליטים של הייד, כאשר אריק עוזב את הסדרה הוא הדמות אשר מחליפה אותו, יוצא עם דונה לכמה זמן.

דמויות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • רד פורמן (קורטווד סמית'): אביו של אריק. אדם מבוגר, שמרן וקשוח, בעל נטייה לשתיית בירה. רד ידוע במזג רוחו העצבני ושנאתו לאנשים אחרים. הוא מרבה לאיים על אנשים שיכניס את רגלו לישבן שלהם בכל מיני דרכים וביטוים שונים, מזג רוחו ואיומיו נובעים מסוג של פוסט טראומה מאז ששירת במלחמת העולם השנייה ובמלחמת קוריאה. נוהג לכנות אחרים: "טמבל!" (!dumbass). מרבה לכעוס על בנו אריק ולהתייחס בצורה עוינת כלפיו, ולעומת זאת נותן יחס מועדף לביתו לורי.
  • קיטי פורמן (דברה ג'ו רופ): אמו המביכה של אריק, בעלת צחוק מתגלגל ידוע שבאחד הפרקים הודתה שצחוק זה נגרם כאשר היא חשה מבוכה. שם משפחתה לפני הנישואין היה סיגרטסון[3]. נוהגת לשתות הרבה אלכוהול. על פי מסד הנתונים IMDb, בכל אחד מהפרקים של העונה הראשונה, נאלצה השחקנית דברה ג'ו רופ להתמודד עם עיצוב מחודש של שיערה, דבר שגרם לנזקים בשיערה. לאחר שהסבה את תשומת לבם של המפיקים, החל מהעונה השנייה ולכל אורך הסדרה, חבשה השחקנית פאה נוכרית. ובתחילת העונה ה-8 מחליטים לשנות את עיצוב שיערה, ומאז הפסיקה בחבישת הפאה.
  • ברט סיגרדסון (טום פוסטון) (עונה 5): אביה של קיטי. נוהג להירדם כאשר מדברים איתו. הוא שפוט של אשתו, אך נוטה להיעלם כאשר היא מחפשת אותו. מת במהלך העונה החמישית.
  • ביאטריס "בי" סיגרדסון (בטי וייט) (עונה 5): אמה של קיטי. שתלטנית וחסרת אמפתיה, נוהגת לצעוק על בעלה ולשלוט עליו. מרבה לשתות אלכוהול.
  • ברניז פורמן (מריון רוס): אימו של רד. היא וקיטי לא סובלות זו את זו. מתה כשאריק הסיע אותה לביתה. הופיעה בארבעה פרקים בלבד.
  • בוב פינסיוטי (דון סטארק): אביהן של דונה, ואנרי וטינה. בעל חנות מוצרי חשמל עד שפושט את הרגל. שקוע בקשיים כלכליים עד שממציא פטנט ומתעשר. אדם מוזר בעל תסרוקת אפרו לא מוצלחת במיוחד (שמתגלה בעונות המוקדמות כפאה). למרות המראה החיצוני שלו, מצליח לו עם נשים. בעונות 4–5 יוצא עם ג'ואן סטופאק. בעונה 6 מתחיל לצאת עם פאם, אמה של ג'קי, אך הם נפרדים וחוזרים עד שובה של אשתו לשעבר ואמה של דונה, מידג'. בוב מתחיל לצאת עם שתיהן במקביל בידיעתן. לאחר מכן נפרד מפאם ובוחר להישאר עם מידג'. אך השניים נפרדים ומידג' חוזרת לקליפורניה.
  • מידג' פינסיוטי (טניה רוברטס) (עונות 1–3, 6-7): אמה של דונה, נשואה לבוב עד לעונה הרביעית, יפה, אך לא חכמה במיוחד.
  • לורי פורמן (ליסה רובין קלי / כריסטינה מור) (עונות 1–3, 5-6): אחותו הגדולה של אריק. נערה מופקרת. נוהגת לבלות עם גברים רבים במיטה ונלעגת בשל כך על ידי הדמויות השונות. שכבה כמה פעמים עם קלסו בזמן שהוא יצא עם ג'קי. שכבה עם המרצה שלה באוניברסיטה וכן עם גברים נשואים. הילדה המועדפת של רד. בסוף עונה 5 התחתנה עם פז בנישואים פיקטיביים כדי למנוע את גירושו מהארץ, ובעונה 6 התגרשו. בעונות 2 ו-3 הייתה בעלת תפקיד ראשי. בעונות 1, 5 ו-6 הייתה דמות אורחת. בעונה השישית ליסה רובין קליי הוחלפה על ידי כריסטינה מור בשל פשיעה וכניסה לבית הכלא.
  • ליאו (טומי צ'ונג) (עונות 2–4, 7-8): היפי מזדקן, מכור לסמים ולעיתים קרובות שוכח את מה שאמר או עשה דקות או אפילו שניות לאחר מכן. הייד רואה אותו בתור דימוי לאבא שמעולם לא היה לו. תחילה מעסיקו של הייד בחנות הצילום ולימים עובד בחנות התקליטים של הייד. קיבל את אות "לב הארגמן" האמריקני על גבורתו במלחמת העולם השנייה. מעניק להייד את מכוניתו בחינם לאחר שסירב למכור אותה לקלסו תמורת 500 $ כיוון שראה בהייד את הבן שלא היה לו.
  • ויליאם ברנט (טים רייד) (עונות 7–8): אביו של סטיבן. עשיר, שחור, בעל רשת חנויות תקליטים.
  • ברוק רוקוול (שאנון אליזבת') (עונות 6–7): עובדת כספרנית, נערה חכמה ומצליחה בלימודים, בת זוגו של קלסו אותה הכניס להריון במהלך הופעה. במהלך הפרקים שבהם הופיעה היא מתלבטת רבות האם להכיר את ילדתה לקלסו, שבו היא לא בוטחת בגלל חוסר אחריותו. לבסוף היא עוברת עם התינוקת להתגורר לשיקגו וקלסו מבקר אותן לפעמים.
  • פאמלה "פאם" ברקהרט (איב פלמב (עונה 1) / ברוק שילדס (עונה 6)): אמה של ג'קי, יפה מאוד ולכן מחוזרת על ידי כל הבחורים. יוצאת עם בוב (השתתפה בכמה פרקים).
  • פאם מייסי (ג'ניפר ליונס): לומדת בתיכון בו לומדים החבורה, נערה מופקרת, והגורם לבגידה של ג'קי וקלסו (מוזכרת רבות אך השתתפה במספר פרקים בלבד).
  • קייסי קלסו (לוק וילסון) (עונה 4, אורח ב-6 ו- 7): אחיו הגדול של מייקל קלסו. יוצא עם דונה בעונה 4, ולכן שנוא על ידי אריק, ואף בגלל הכינוי של קייסי לשמו של אריק - "פורפליי" (משחק מקדים, נשמע כמו פורמן) אך אריק בין העונות התחיל לחבב אותו. קייסי קלסו מתחבב על ידי רד בשל שירותו הצבאי ועל ידי קיטי בשל המראה החיצוני שלו. לקראת סוף העונה הוא נפרד מדונה באכזריות. בעונה 6, הוא מופיע כאורח ומתגלה כמנחה במועדון החשפנות שאליו לקחו ג'קי וקיטי את דונה במסיבת הרווקות שלה. הוא מופיע שוב בעונה 7 בתור מורה לחינוך גופני הבוחן את אריק לסיום התיכון.
  • בטסי קלסו: בתם של מייקל וברוק.
  • ג'ואן סטופאק (מו גפני): חברתו של בוב לאחר עזיבתה של מידג' (עונות 4–5). היא ורד לא מסתדרים.
  • אנג'י ברנט (מגאלין אצ'יקונווק): אחותו השחורה של סטיבן. במהלך העונה יוצאת עם קלסו (עונה 7).
  • צ'רלי ריצ'רדסון (ברט האריסון) (עונות 7–8): בנו של אחד מחבריו של רד. הופך לאחד מהחבורה עד שנופל ממגדל המים ומת (הדמות השלישית והאחרונה שמתה בסדרה).
  • רוי קין (ג'ים גאפיגן) (עונות 5–6): מעסיקם של אריק, סטיבן ומייקל במסעדת המלון "HOLIDAY HOTEL". איש מוזר שלא מצליח עם נשים.

מקומות מרכזיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בית משפחת פורמן: מורכב מהמרתף, בו מבלים בני החבורה את רוב זמנם, הסלון, בו מבלה משפחת פורמן ומארגנת מסיבות, המטבח, בו אוכלת משפחת פורמן את ארוחות הבוקר והצהריים ומדברת שם על נושאי היום, החדר של אריק, שם מתקיימות עלילות בין אריק לדונה, החצר והחניה, שם קורים הדברים שקשורים לשכנות בין משפחת פורמן לבין משפחת פינסיוטי ולמכוניות של אריק, רד, סטיבן ומייקל וחדר האוכל, שם לרוב אוכלת משפחת פורמן את ארוחות הערב.
  • בית משפחת פינסיוטי: מורכב מהמטבח, בו מקיימת משפחת פינסיוטי קשר באמצעות ריבים, פיוסים ועוד, הסלון, בו לעיתים מבלה דונה עם חברותיה והחדר של דונה, שם כמו בחדרו של אריק מתקיימות עלילות בין אריק לדונה.
  • THE HUB: המועדון בו מבלים בני החבורה ומשוחחים בדרך כלל על חיי החברה שלהם.
  • מגדל המים: מגדל מים אליו מרבים בני החבורה לטפס ולעיתים ליפול ממנו.
  • מסעדת HOLIDAY HOTEL: מסעדת המלון, שם עובדים אריק, סטיבן ומייקל עם מעסיקם רוי, ומשוחחים לרוב על צרותיהם עם נשים.
  • חנות התקליטים: שם סטיבן בהתחלה מועסק יחד עם אחותו אנג'י על ידי אביו עד שמקבל עליה בעלות.
  • FATSO BURGER: מסעדת המזון המהיר שם לעיתים אוכלים חלק מהדמויות.
  • PRICE MART: חנות הכלבו, שם רד מעסיק את אריק ומקיים איתו קשרים שלאו דווקא קשורים לשאר הדמויות.
  • תחנת WFPP: תחנת הרדיו בה עובדת דונה ולימים מככבת בה.
  • סלון היופי: שם פז מקבל עבודה כחופף שיער ושם עושות הבנות את טיפולי היופי שלהן.
  • חנות המציאות של בוב : שם בילו קלסו ורד את ערב חג המולד, ואף בוב מעסיק את רד כעובד, אבל הדבר לא מחזיק זמן רב.

שיר הפתיח[עריכת קוד מקור | עריכה]

שיר הפתיח של הסדרה הוא "In The Street" של להקת ביג סטאר, שנכתב על ידי אלכס צ'ילטון וכריס בל, ויצא לאור ב-1972 באלבום הבכורה של הלהקה. בסדרה הוא מופיע בביצועה של להקת Cheap Trick שנבחרה במיוחד על מנת לבצע את השיר בעבור התוכנית. לאורך העונה הראשונה מסתיים השיר בפתיח בקריאות Woohoo Yeah של סולן הלהקה, רובין זנדר, אולם החל מהעונה השנייה ולכל אורך התוכנית, קריאות הWoohoo Yeah הוחלפו בקריאות כפולות של we're all alright! ("אנחנו בסדר!"). בסוף הפתיח חותם את השיר השחקן דני מסטרסון (סטיבן הייד) בקריאות Hello Wisconsin ("שלום, וויסקונסין"). בכל פעם שהתוכנית משודרת, מרוויח צ'ילטון (ומ-2010, יורשיו) סכום תמלוגים בסך 70 דולר. גרסאות שונות של השיר נערכו והובאו לשידור בפרקים מיוחדים כגון הפרק לכבוד חג ליל כל הקדושים, חג המולד והספיישל לכבוד מחזות הזמר.

רייטינג[עריכת קוד מקור | עריכה]

הטבלה שלהלן מציגה את מדרוג הצפייה של מופע שנות השבעים בארצות הברית. טור ה"דירוג" מציין את דירוגה של מופע שנות השבעים ביחס לסדרות אחרות ששודרו באותה עונת-שידורים, בשעות צפיית השיא. שיטת הדירוג בארצות הברית דומה לזו שבישראל, ומסתמכת אף היא על מדד נילסן. טור ה"צופים" מתאר את כמות הצופים הממוצעת בעת השידור הראשון של כל פרק. "תחילת העונה" מתייחס לתאריך שידור פרק הפתיחה של העונה, ו"סיום העונה" מתייחס לתאריך השידור של הפרק האחרון.

עונה פרקים תחילת העונה סיום העונה שנות שידור דירוג צופים
(במיליונים)
1 25 23 באוגוסט 1998 26 ביולי 1999 1998-1999 #27 11.82
2 26 28 בספטמבר 1999 22 במאי 2000 1999-2000 #29 12.11
3 25 3 באוקטובר 2000 22 במאי 2001 2000-2001 #24 14.56
4 27 25 בספטמבר 2001 21 במאי 2002 2001-2002 #33 13.42
5 25 30 באוגוסט 2002 14 במאי 2003 2002-2003 #31 13.86
6 25 29 באוקטובר 2003 19 במאי 2004 2003-2004 #43 11.74
7 25 8 בספטמבר 2004 18 במאי 2005 2004-2005 #52 9.36
8 22 2 בנובמבר 2005 18 במאי 2006 2005-2006 #76 6.21

בישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

בישראל שודרה הסדרה תחילה בטלוויזיה החינוכית עד עונתה השלישית. לאחר מכן נרכשה לשידור על ידי ערוץ הוט 3, אשר שידר את עונה 4 ואילך וכן את העונות הקודמות בשידורים חוזרים. מאוחר יותר שודרה הסדרה במלואה בערוץ ביפ. כיום משודרת הסדרה בשידורים חוזרים בערוצים הוט קומדי סנטרל ו-yes comedy. כמו כן הסדרה הייתה זמינה לצפייה במשך מספר שנים בשירות ה-VOD של הוט, שם זכתה לצפיות רבות. בהמשך הפכה הסדרה זמינה לצפייה גם בשירות נטפליקס אך הוסרה בתאריך 7 בספטמבר 2020.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Joe Otterson (October 8, 2021). ‘That ’70s Show’ Spinoff ‘That ’90s Show’ Ordered at Netflix, Kurtwood Smith and Debra Jo Rupp to Return. Variety. retrieved May 1, 2022
  2. ^ Lesley Goldberg (April 30, 2022). ‘‘That ’70s Show’ Original Stars Close Deal to Return for Netflix Sequel. Hollywood Reporter. retrieved May 1, 2022
  3. ^ בפרק מספר 24 של העונה השלישית בסדרה, "Backstage Pass" נאמר כי שמה ברווקות היה קיטי סיגרטסון