מורטל קומבט: כיבוש

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מורטל קומבט: כיבוש
Mortal Kombat: Konquest
כתובית הפתיחה
כתובית הפתיחה
מבוסס על מורטל קומבט עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה אמנויות לחימה
שחקנים פאולו מונטלבן
דניאל ברנדהרט
קריסטנה לוקן
טרייסי דגלאס
ברוס לוק
ג'ף מיק
ארץ מקור ארצות הברית
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 1
מספר פרקים 22
הפקה
מפיקים בפועל לורנס קזנוף
חברת הפקה Threshold Entertainment
חטיבת הטלוויזיה של ניו ליין סינמה
הפצה האחים וורנר טלוויזיה עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר צילומים אולפני הוליווד של דיסני, אורלנדו, פלורידה
אורך פרק 45 דקות
שידור
רשת שידור TNT (ארצות הברית)
ערוץ 3 (ישראל)
תקופת שידור מקורית 3 באוקטובר 199822 במאי 1999
קישורים חיצוניים
www.mkcsite.com
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מורטל קומבט: כיבושאנגלית: Mortal Kombat: Konquest) היא סדרת טלוויזיה אמנויות לחימה אמריקאית המבוססת על זיכיון משחקי הווידאו מורטל קומבט. הסדרה הופקה על ידי החברות Threshold Entertainment וחטיבת הטלוויזיה של ניו ליין סינמה ושודרה ברשת TNT מ-3 באוקטובר 1998 ועד 22 במאי 1999. היא צולמה באולפני הוליווד של דיסני באורלנדו, פלורידה. למרות פופולריותה הרבה, הסדרה בוטלה לאחר עונה אחת בלבד עקב עלויות הפקה גבוהות וסופה נשאר עם קליף האנגר פתוח.

סדרה זו היוותה הקדמה לסרטי הקולנוע "מורטל קומבט" ו"מורטל קומבט 2".

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתקופה קדומה, ממלכת הארץ הייתה צעירה ונחשקת. הקיסר שאו קאהן, שהיה מגלומן חזק ואכזר, רצה לצרף את כדור הארץ לאוסף הממלכות הכבושות שלו, הידועות בשם "העולם החיצון" (Outworld). כדי להגן על כדור הארץ, נערכת מדי דור אליפות "מורטל קומבט", תחרות שבה מתחרי ממלכת העולם החיצון וממלכת הארץ מחליטים על גורל כדור הארץ. לפני כ-500 שנה, הנזיר קונג לאו הדגול הביס את מכשפו של שאו קאהן, שאנג טסונג. לאחר שקונג לאו ריחם על חייו, שאו קאהן כלא את שאנג טסונג במערות הקובלט.

מטלתו הבאה של קונג לאו היא לאמן דור חדש של לוחמים למען התחרות הבאה, ואשר יחרפו את נפשם למען כדור הארץ. הוא מתחבר לשני לוחמים - סירו, שומר ראש לשעבר, וגנבת בשם טז'ה. שלושת החברים החדשים מודרכים בעיר ז'וזין המסתורית על ידי אל הרעם ריידן, ונמצאים בקרבות תמידיים עם לוחמים של ממלכת העולם החיצון וממלכת הארץ כסקורפיון, סאב זירו, רפטייל, נוב-סאיבוט, המכשף קואן-צ'י ולוחמותיו, וכן המכשף שאנג טסונג הכלוא אשר נשבע לנקום בקונג לאו על תבוסתו המשפילה. יחד עם שאנג טסונג כלואה גם וורפקס, לה יש אג'נדה משלה.

הסדרה מציגה לראשונה את השבטים המאכלסים את ממלכת העולם החיצון - את סאב זירו משבט הלין-קוויי, את הלוחם האלמותי סקורפיון משבט השיראי-ריו, ואת רפטייל, לוחם שבט הזאטרנים דמויי הלטאה. מוצגת הנסיכה קיטאנה, שמצודדת עצמה עם קונג לאו (כשם שצודדה עצמה עם צאצאו לו קאנג בסרט מורטל קומבט), וכן דמות חדשה שאינה מוכרת בזיכיון המשחקים בשם הקיסרית קרייה, המצודדת עצמה עם רפטייל.

נקודות דמיון בין הסדרה למשחקי הווידאו[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • המכשפים שאנג טסונג וקוואן צ'י כורתים ברית במהלך הסדרה. זו הייתה תחזית למשחק שיבוא בהמשך, "מורטל קומבט: ברית קטלנית".
  • כנופיית "הדרקון השחור" הוצגה לראשונה בסדרה. בהמשך יצאו במשחק דמויות החברות בכנופיה זו כקיינו, קאבאל, ג'ארק, קוברה וקירה.

רשימת שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקנים ראשיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקנים אורחים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]