אמיו אונליין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף מו אונליין)
ערך מחפש מקורות
רובו של ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, וככל הנראה, הקיימים אינם מספקים.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
ערך מחפש מקורות
רובו של ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, וככל הנראה, הקיימים אינם מספקים.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: ניסוחים לא אנציקלופדיים לאורך כל הערך ובעיקר בפסקת הדמויות. כמו כן יש לקצר משמעותית את פסקת הדמויות, ולעדכן על סמך הדמויות שהתווספו מעונה 6 ומעלה..
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: ניסוחים לא אנציקלופדיים לאורך כל הערך ובעיקר בפסקת הדמויות. כמו כן יש לקצר משמעותית את פסקת הדמויות, ולעדכן על סמך הדמויות שהתווספו מעונה 6 ומעלה..
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
אמיו אונליין
MU Online
לוגו המשחק
לוגו המשחק
כללי
תאריך הוצאה 6 באוקטובר 2003
סוגה MMORPG
פיתוח Webzen
הוצאה לאור Webzen Games עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור קוריאה הדרומית עריכת הנתון בוויקינתונים
עיצוב Webzen
דרישות תוכנה
גרסה Season 17 Part 2 (יצאה ב-22 ביוני 2022)
מצבי משחק מרובה משתתפים
פלטפורמות Microsoft Windows
מדיה הורדה דיגיטלית
דרישות מערכת
מעבד פנטיום 4 במהירות 2 GHz
זיכרון 1GB
כרטיס מסך תואם DirectX 9.0c
מקום פנוי 2GB
בקרים מקלדת ועכבר
muonline.webzen.com/en
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
תמונת מסך מתוך המשחק: לוחם בעיר לורנסיה

אמיו אונלייןקוריאנית: 뮤 온라인, באנגלית: MU online; ידוע בטעות גם כמו אונליין) הוא משחק תפקידים המוני מרובה משתתפים. זהו משחק פנטזיה תלת־ממדי ברוח ימי הביניים. המשחק פותח על ידי החברה הקוריאנית Webzen ושווק בעבר על ידי K2 Network אך כיום מופץ אך ורק על ידי Webzen.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק כולו מתרחש ביבשת האבודה "מו". על פי עלילת המשחק, היבשת מו, שבעבר נשלטה על ידי קיסרים אדירים, נקלעה למלחמות בין שליטיה הרבים והעלובים. אנטונידס, אחד השליטים, הונה והביא בטעות ליבשת שד הקרוי בשם "קוּנְדוֹן" (Kundun), כתוצאה מכך שליטי היבשת נהרגו, ובהיעדר יורש, תקוות היבשת תלויה בהרפתקנים שאמורים לאחד כוחות, להילחם בשד, ולהחזיר את השלום והשלווה ליבשת. יצורים, חפצים ומקומות רבים במשחק לקוחים מהמיתולוגיה הנורדית, כגון פנריר, ולהאלה ומידגארד.

יש הטוענים כי עלילת המשחק מבוססת על ספרו של ג'יימס צ'רצ'וורד "היבשת האבודה מו". לפי הספר, מו היא אחת היבשות שנעלמו מתחת לפני הים, בדומה לאטלנטיס וללמוריה. עם זאת, אין קשר בין תוכן הספר לבין המשחק מלבד שם היבשת "MU" המשמש גם כשם המשחק.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

כשאר משחקי התפקידים ההמוניים ברשת, עם התחלת המשחק השחקן נדרש ליצור דמות מתוך מספר סוגי דמויות ומטרתו היא להתקדם במשחק. ההתקדמות במשחק מבוססת על נקודות ניסיון ורמות, כאשר את נקודות הניסיון ניתן להרוויח באמצעות הריגת מגוון מפלצות החל ממפלצות חלשות, דוגמת עכבישים, גובלינים ודרקונים, עד למפלצות חזקות כגון גורגונות, טנטלוסים וקרומי אלפא, ולבוסים אימתניים דוגמת קאנדן וסלופן. לכל מפלצת יש רמה מינימלית שניתן להרוג אותה, והם יכולות להפיל מגוון חפצים כגון כסף, כלי נשק, שריונות ותכשיטים המשמשים לשיפור או יצירת חפצים, כאשר את החפצים החזקים ביותר ניתן להשיג מהמפלצות החזקות ביותר.

המשחק מציע מגוון מפות, החל משלוש מפות בסיסיות - נוריה שם דמויות האלפית מתחילות, Elveland שם דמויות המזמנת מתחילות, ולורנסיה שם שאר הדמויות מתחילות, ועד למפות חזקות יותר שניתן להשתגר אליהם, או ללכת רגלית, מרמות מסוימות.

מערכת קרבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשחק ישנה מערכת PvP (שחקן נגד שחקן) מפותחת. ניתן לאתגר שחקן אחר לדו-קרב ולכך נדרשת הסכמתו. עם זאת, ניתן גם לקיים קרבות ולהרוג שחקנים אחרים מחוץ למסגרת הדו-קרב. ההבדל הוא שכאשר שחקן תוקף שחקן אחר מחוץ למערכת הדו-קרב, מופעלת אצל השחקן האחר מערכת הגנה עצמית ואם התוקף מצליח להרוג את המגן, הוא הופך לרוצח (Player Killer). רוצח לא יכול להשתגר למפות אחרות, או לקנות חפצים מהחנויות במשחק עד שיעבור פרק זמן של כמה שעות, המשתנה בין שרתי המשחק. על שחקן ההורג שחקן אחר בתוך מערכת הדו-קרב לא יחולו המגבלות הללו. כאשר שחקן הופך לרוצח, שחקנים אחרים יכולים להרוג אותו מבלי להיות רוצחים. לא כל שכן, שחקן אחר הרג רוצח כמה פעמים יעבור לסטטוס "גיבור".

גילדות, בריתות ו Castle Siege[עריכת קוד מקור | עריכה]

מערכת הגילדות במשחק מפותחת וכוללת אפשרות לערוך קרבות בין גילדות יריבות, ואף ליצור בריתות שכוללות עד 5 גילדות שונות. מדי שבוע מתקיימת במשחק תחרות בשם Castle Siege שבה מספר בריתות לוחמות אחת בשנייה בקרב של שעתים על מי שולט בטירת הסייג ומי משאר את חותמו במשחק.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

השחקנים בוחרים את דמותם מבין שש דמויות: אביר אפל, קוסם אפל, אלפית קשתית, גלדיאטור קסום, לורד אפל, מזמנת או לוחם הזעם. עם הזמן, הדמות צוברת ניסיון והצלחות, והרמה של הדמות עולה. כשרמת הדמות עוברת סף מסוים, יש לדמות יכולת לעבור שינוי צורה ולהפוך לדמות מסוג אחר, בעלת יכולות מתקדמות יותר.

לוחם[עריכת קוד מקור | עריכה]

אביר אפל Dark Knight[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדמות הבסיסית ביותר מבין האבירים. אביר אפל יכול להשתמש במגוון רחב של כלי נשק: חרבות, חניתות, רמחים ואלות. לאביר האפל יש יריב קבוע, והוא הקוסם האפל. לאחר שהוא צובר ניסיון ועולה ברמות, האביר יכול לעבור שינוי צורה, ולהפוך לאביר להב.

לוחם הלהב Blade Knight[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמות אביר חזקה יותר מהאביר האפל. ללוחם הלהב יש יותר עוצמה, יותר מיומנויות, ויכולת להשתמש במבחר גדול יותר של כלי נשק. גם ללוחם הלהב יש יריב קבוע: אדון הנשמות. כחלק של העונה השלישית הפרק הראשון גם כאשר לוחם הלהב צובר מספיק ניסיון הוא מסוגל לעבור שינוי צורה ולהפוך ל"אדון הלהב (Blade Master)".

אדון הלהב Blade Master[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמות אביר חזקה יותר מאביר הלהב. לאדון הלהב יש סקילים חדשים הנוצרים מעונה 3 ומעלה לאדון הלהב יש יותר עוצמה, יותר מיומנויות, ויכולת להשתמש במבחר גדול יותר של כלי נשק. גם לאדון הלהב יש יריב קבוע: אדון נשמות עוצמתי. וכתוספת לעונה השלישית, לאדון הלהב יש יכולת ללבוש זוג כנפיי אביר רמה שלישית. לאחר רמה 220 לאבירי הלהב ולאדוני הלהב יש אפשרות לבצע משימה שבסופה השחקן רוכש מיומנות נוספת וחזקה הנקראת "קומבו (Combo)"קומבו היא סוג של סקיל משולב שנוצר לאחר 3 סקילים שנעשו ברצף הקומבו הוא סקיל החזק ביותר במשחק.

קוסם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קוסם אפל Dark Wizard[עריכת קוד מקור | עריכה]

קוסם אפל

הדמות הבסיסית ביותר מבין דמויות הקוסמים. לקוסם האפל יש יכולת לבצע כשפים שונים המשפיעים על היריב. הקוסם מתחיל עם כישוף "כדור אנרגיה" אך הוא יכול להשיג במהלך המשחק כישופים איתם הקוסם יכול להקפיא את היריב, להרעיל אותו, או לשרוף אותו. הקוסם האפל יכול להשתמש גם בכשפי הגנה, כגון יצירת מגן סביבו. הקוסם מוגבל ביחס לאבירים במבחר כלי הנשק בהם הוא יכול להשתמש, אך יש לו אפשרות להחזיק מטות שיגבירו את כוח הקסם שלו. לאחר שהוא צובר ניסיון מספיק, יכול הקוסם להפוך לשומר נשמות, ומאוחר יותר לשומר נשמות עוצמתי.

אדון הנשמות Soul Master[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמות קוסם חזקה יותר מהקוסם האפל, אדון הנשמות הוא יריב של לוחם הלהב. לאדון הנשמות יש יותר כוח קסם מגוון רחב יותר של כשפים, סוגי סטים ומטות. כמו כן כאשר אדון הנשמות צובר מספיק ניסיון, יכול אדון הנשמות להפוך לאדון נשמות עוצמתי, יכול לרכוש את הכישוף הנדיר והחזק ביותר הנקרא "נובה (Nova)"

אדון נשמות עוצמתי Grand Master[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמות קוסם חזקה אף יותר מאדון הנשמות, יריבו של אדון הלהב. לאדון הנשמות העוצמתי יש יותר כוח קסם מגוון רחב יותר של כשפים, סוגי סטים ומטות. וכתוסף לעונה השלישית, לאדון הנשמות העוצמתי, יש יכולת ללבוש זוג כנפיי קוסם רמה שלישית. לאחר רמה 200 לאדוני הנשמות ואדוני הנשמות העוצמתיים יש יכולת לבצע משימה שבסופה השחקן יכול לרכוש את הכישוף הנדיר והחזק ביותר הנקרא "נובה (Nova)".

אלפית[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלפית Fairy Elf[עריכת קוד מקור | עריכה]

היא קשתית רבת עוצמה שמשתמשת בחץ וקשת כדי לפגוע ביריביה. האלפיות יכולות להחזיק רק חרבות ואלות מתוך מבחר קטן, וקשתות. לאלפיות יש כוח זימון מפלצות, שבאמצעותו הן יכולות לגרום למפלצות להכות ביריביהן. לדוגמה, האלפיות יכולות להיעזר בקרב במפלצות שונות שאותן הן מזמנות. לאחר שהאלפית מגיעה לרמה מסוימת, יש לה יכולת להפוך לאלפית מוזה. לאלפית יש גם קסמים ייחודיים רק לה שנקראים באפים - Buffs - שמחזקים את כח ההגנה שלה וכוח ההתקפה שלה (וגם של אנשים אחרים עליה היא מכוונת) ובכך היא הופכת לשימושית ביותר. לכנפיים שלה יש צורה של כנפיי פייה ולכן הן נקראות כנפיי פייה/שדון (Fairy Wings).

אלפית מוזה Muse Elf[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח של האלפית, בעלת מבחר גדול של קשתות ורובי קשת, סטים עוצמתיים ובשלב מתקדם של המשחק יכולה לעבור עוד פיתוח ולהפוך לאלפית נעלה.

אלפית גבוהה High Elf[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח של האלפית המוזה, מקבלת יכולת לשלוט (מהעונה השלישית) בקשתות רבות עוצמה, בסטים חדשים ובכנפיים חדשות ברמה 3 - כנפיי האשליות.

מזמנת[עריכת קוד מקור | עריכה]

מזמנת Summoner[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמות חדשה שהצטרפה למשחק בעונה השלישית פרק 2.למזמנת יש קסמים וכנפיים ייחודיים לה והיא יכולה לשלוט גם בחלק קטן של הקסמים של קוסם אפל ובטווח רחב של קסמים משל עצמה. היא נקראת מזמנת משום שיש לה מגנים שיש להם יכולת לזמן מפלצת בעלת כוח חזק. ברמה מסוימת היא יכולה לעבור שינוי ולהפוך למזמנת ארורה.

מזמנת מגואלת Bloody Summoner[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח של המזמנת, בעלת סטים וכלי נשק חזקים במיוחד ובעלת כנפיים חדשות. בשלב מתקדם יותר של המשחק היא הופכת לגבירת הממדים.

גבירת הממדים Dimension Summoner[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח של המזמנת הארורה, בעלת טווח אדיר של סטים וכלי נשק חדשים וכנפיים רמה 3 חדשות.

הגלדיאטור[עריכת קוד מקור | עריכה]

גלדיאטור קסום Magic Gladiator[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמות שמשלבת יכולות של קוסמים ושל אבירים. ניתן ליצור דמות של גלדיאטור קסום רק לאחר שדמות קודמת - מכל סוג - הגיעה לרמה 220. הגלדיאטור הקסום יכול להשתמש במטות של קוסמים, אך גם חרבות וסכינים של אביר. כמו כן הגלדיאטור הקסום מוגבל בסוגי המטות והחרבות. גלאדיאטור קסום יכול להשתמש רק בסוגים החלשים של נשקי האביר, מטות הקוסם ומיומנויותיהם. לגלדיאטור קסום יש נשק סטים וכנפיים המיוחדים אך ורק לו. כתוסף לעונה השלישית לגלאדיאטור הקסום יש יכולת להשתמש במגוון רחב וחזק יותר של נשק כנפיים וסטים.

שליט הדו-קרב Duel Master[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח של הגלדיאטור הקסום שמסוגל לשלוט בטווח עצום של כלי נשק וסטים חדשים מהעונה השלישית של המשחק וגם מקבל אפשרות לכנפיים ברמה 3 (Wings of Hurricane), חובת העבודה השלישית קיימת.

האדון האפל[עריכת קוד מקור | עריכה]

שליט אפל Dark Lord[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניתן ליצור דמות מסוג זה רק כאשר דמות אחרת מגיעה לרמה 250. דמות זו משלבת את היכולות של כל שאר הדמויות. כבר ברמות נמוכות היא חזקה יותר מדמויות אחרות באופן משמעותי. דמות זאת יכולת לפקוד על חיות כגון: עורב אפל וסוס אפל. דמות זאת בניגוד לדמויות אחרות יכולה להקים גילדה ובה 80 אנשים (אך זה תלוי ברמה שלה, 80 אנשים רק ברמה המקסימלית - 400 כאשר בשאר הדמויות האחרות מדובר במקסימום של 40 איש פר גילדה). כתוסף לעונה השלישית לאדון האפל יש סוגים נוספים של סטים ונשק וגלימה חדשה.

אדון הקיסרים Lord Emperor[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח של השליט האפל שמהעונה השלישית מקבל גם הוא טווח עצום של כלי נשק וגלימה מפותחת ברמה שלישית.(mantle of monarch)

לוחם הזעם[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוחם הזעם Rage Fighter[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדמות החדשה ביותר במשחק. הופיעה לראשונה בעונה 6 פרק ראשון.

אדון האגרוף Fist Master[עריכת קוד מקור | עריכה]

שינוי הצורה היחיד של לוחם הזעם לאחר סיום המשימה.

רמת התפתחויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אביר קוסם אלפית מזמנת גלדיאטור לורד לוחם
אביר אפל קוסם אפל אלפית מזמנת גלדיאטור קסום לורד אפל לוחם הזעם
לוחם הלהב אדון הנשמות אלפית מוזה מזמנת ארורה אדון הדו-קרב אדון הקיסרים אדון האגרוף
אדון הלהב אדון נשמות עוצמתי אלפית גבוהה גבירת הממדים

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]