מחלקה סגורה (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מחלקה סגורה
The Ward
בימוי ג'ון קרפנטר עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי דאג מנקוף עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט מיכאל רסמוסן, שון רסמוסן עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים אמבר הרד
מיקה בורם
ג'ארד האריס
לינדסי פונסקה
מיימי גאמר
דניאל פאנאבייקר
פטריק טרדוויי עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה מרק קיליאן עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום Yaron Orbach עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה BiM Distribuzione, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 29 בספטמבר 2011 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 88 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט אימה עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מחלקה סגורה (אנגלית: The Ward) הוא סרט אמריקאי משנת 2010. זהו מותחן פסיכולוגי מז'אנר האימה בבימויו של ג'ון קרפנטר ובכיכובם של אמבר הרד, מיימי גאמר, דניאל פאנאבייקר וג'ארד האריס. הסרט מביא את סיפור חייה של נערה מאושפזת ותחת השגחה בשם קריסטין (אמבר הרד) שנרדפת על ידי רוח מסתורית בדמות זומבי. ככל שהסכנה מתקרבת יותר ויותר היא מגיעה למסקנה שהרוח הזו עשויה להיות אפלה יותר מכל מה שהיא איי פעם יכלה לדמיין.

הסרט צולם בבית החולים Eastern State Hospital שבמדינת וושינגטון. זהו סרטו הראשון באורך מלא של קרפנטר מאז "רוחות המאדים" משנת 2001.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

באורגן הכפרית בצידו הצפוני של בית החולים הפסיכולוגי ב-1966, מטופלת צעירה בשם תמי מותקפת ונהרגת באמצעות כוח בלתי נראה במהלך הלילה.

קריסטין (אמבר הרד) נערה מתוסבכת מציתה בית חווה נטוש וזמן קצר לאחר מכן נעצרת. כוחות המשטרה לוקחים אותה לאגף הצפוני בבית החולים הפסיכיאטרי בו תמי נרצחה שם היא פוגשת את שאר המטופלות במחלקה: איריס (לינדסי פונסקה), שרה (דניאל פאנאבייקר), אמילי (מיימיי נאמר) וזואי (לורה לייג'). קריסטין נלקחת אל חדרה, החדר שהיה בעבר של תמי ולאחר מכן הולכת להיפגש עם הפסיכולוג ד"ר סטריינג'ר (ג'ראד הריס).

היא לא מסוגלת להיזכר בשום דבר מעברה. מאוחר יותר היא מתעוררת באמצע הלילה ורואה דמות מזוויעה צופה בה. בזמן שהיא עם איריס ואמילי היא רואה 2 אנשים מסתכלים עליה מחדרו של ד"ר סטריינג'ר, אבל הבנות לא מצליחות לזהות מי אלה. בזמן שהתקלחה קריסטין הותקפה על ידי דמות לא מזוהה אבל בזמן שהלכה לספר לאחות מה קרה לה האחות סיממה אותה והעבירה אותה טיפול בחשמל. במהלך טיפול עם הדוקטור איריס מזכירה את תמי אבל ישר נעצרת על ידי הדוקטור.

במהלך הטיפול הדוקטור משתמש בהיפנוזה כל להגיע לזכרונות המוסתרים של איריס, אחרי הטיפול איריס נהרגת על ידי הדמות המסתורית.

קריסטין מנסה לגלות מה קרה לחברה שלה. במחברתה של איריס יש ציור של אותה דמות מסתורית אשר תקפה אותה עם השם אליס הודסון בראש המחברת.

(אליס הייתה מטופלת בבית החולים). באותו לילה למרות הזהרותיהן של זואי ושרה על כך שזה לא אפשרי לעזוב קריסטין ואמילי מנסות ללכת למצוא את איריס ולברוח אך האזעקה מופעלת והתוכנית מסוכלת על ידי רוחה של אליס וקריסטין מתעלפת. היא מתעוררת בחדרה עם ידיעה שאמילי נתפסה.

בדרכה אל משרדו של הדוקטור שרה מפלרטטת עם האחות ונדחת על ידה. היא הלכה אל שאר הבנות ושאלה את קריסטין מה קרה לתוכנית שלהם למצוא את איריס תוך כדי רמיזה על כך שחיפשו במקומות הלא נכונים אחרי שהתווכחה עם אמילי היא מחושמלת ונהרגת על ידי רוחה של אליס.

קריסטין שמה לב ששרה נעלמה. ומגלה שהבובה של זואי שייכת לאליס אז היא מכריחה את זואי לספר לה מה קורה היא מגלה שכל הבנות היו מעורבות ברצח של אליס בהנהגת תמי בגלל שאליס התנהגה אליהן לא יפה כל הזמן. עכשיו הרוח אחריהם בשביל נקמה.

אמילי מנסה להתאבד במחשבה שגורלה נחרץ, קריסטין מנסה לעצור אותה אך רוחה של אליס מופיעה והורגת את אמילי בכך שהיא משספת לה את הגרון.

קריסטין מתכננת ניסיון בריחה אחרון בכך שהיא מחזיקה את זואי כבת ערובה מדומה אך נתפסת ומסוממת על ידי רוי ששמה אותה בכותנות משוגעים.

אחרי הכל היא מצליחה להימלט מהכותנות ולוקחת איתה את זואי לניסיון בריחה אחרון זואי נתפסת על ידי הרוח ונהרגת (מחוץ למסך).

אחרי מרדף צמוד בבית החולים היא מצליחה להרוג את הרוח ומגיעה למשרדו של הדוקטור שם היא מוצאת את תיק המטופלת של אליס הדסון שמציין את דרכי הטיפול בה ואת כל אחת משמות הבנות כולל קריסטין בעצמה. הדוקטור תופס את קריסטין במשרדו ומוצא בכך שקריסטין היא אחת מכל האישיות של אליס הדסון האמיתית וגם נגלה אלינו שאליס נחטפה וכעברה התעללות שהייתה קטנה אליס נשארה קשורה במשך שבועות באותו בית שקריסטין שרפה.

בניסיון לשרוד את הטראומה המוח של אליס התחיל ליצור אישיות חדשות של כל אחת מהבנות במחלקה ואישיותה של אליס נעלמה בתוך כל האישיות האחרות. הדוקטור ניסה שיטות שונות כדי להחזיר את אישיותה האמיתית של אליס בכך שיצר את ה"רוח" שהרגה את כל שאר הבנות הוא הסביר שהטיפול שלה עזר עד שקריסטין הופיעה עוד אחת מנסיונותיו של המוח של אליס להגן עליה כך שלא תצטרך לחיות מחדש את הטראומה. אחרי הטיפול הרוח של אליס מופיעה ומעיפה אותה ואת קריסטין מהחלון לאחר מכן מתעוררת כאליס.

הוריה של אליס מגיעים לקחת אותה הביתה כי היא עכשיו טופלה ובריאה לחלוטין. לאחר שאספה את חפציה אליס מסתכלת מבט אחד אחרון בחדר ופותחת את הארון שם קריסטין ומופיעה ותוקפת אותה והמצלמה משחירה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מחלקה סגורה בוויקישיתוף