מיומנה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מיומנה בהופעה

מיומנה היא להקה ישראלית רב-תחומית המשלבת תיאטרון מחול, תנועה, קול ומשחק, שמרכזה היה ב"בית מיומנה" ביפו העתיקה (כיום נמצא בית הלהקה בהרצליה, בקניון ארנה). השם מיומנה נגזר מן המילה "מיומנות". בקבוצה כחמישים אמנים ממדינות שונות, ובהם רקדנים, זמרים, שחקנים, אקרובטים ועוד.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1996, אילון נופר ובועז ברמן, יצרו את המופע הראשון מבית היוצר של מיומנה. ברמן ונופר אספו מכל רחבי העולם קבוצה קטנה של אמנים, כל אחד מרקע שונה ועם מגוון כישרונות. מועשרים מתהליך יצירה עם שחקנים רב-תרבותיים, כישרוניים ומלאי השראה, הקבוצה עודדה התפתחות והעמקת הכישרון האישי של כל אחד מהם בתחומו ובמקביל אפשרה לימוד מיומנויות נוספות ומכאן שמה של הלהקה – מיומנה, ב-2004 העלתה הלהקה מופע לילדים הנקרא "אדרבה".

כיום (2014) למיומנה חברים ממעל לעשרים לאומים שונים, קבוצת מיומנה הפכה ליצואנית תרבות מהמובילות בישראל, עם צוות בינלאומי המסייר ובמקביל עם הופעות בבית מיומנה, הממוקם בנמל יפו העתיקה.

אלמנטים מרכזיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת דרכה, הלהקה חקרה את הצלילים המיוצרים על ידי חפצים דוממים ומגוונים כגון מכלי אשפה, סנפירים וכדורי משחק על מנת ליצור מקצבים שונים במהלך ההופעה. עם השנים, החלה לחקור כלי נגינה שונים מכל העולם, לשלב אותם בהופעותיה השונות וליצור מגוון צלילים חדש.

שיתופי פעולה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצוותים השונים של הלהקה, המופיעים לעיתים בו-בזמן במקומות שונים בישראל וברחבי העולם. הלהקה שיתפה פעולה עם הרכבים וזמרים שונים ובניהם דין דין אביב, ריטה, ברי סחרוף, משינה, מתי כספי ומוזיקה האלקטרונית אינפקטד מאשרום. עם האחרונים הם יצרו גרסאות חדשות ליצירות ההרכב המשלבות אלמנטים של הלהקה (כדוגמת הטראק "Converting Vegetarians", שהגרסה המשולבת שלו הושמעה בהופעות העשור, הפריימרה לאלבום Converting Vegetarians 2 וIM20 של אינפקטד מאשרום).

היוצרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אילון נופר מתמחתה בכלי הקשה, מוזיקה אוריינטלית וריקודי בטן, ניגנה בהרכבים שונים וסיירה בעולם כמוזיקאית ורקדנית.

בועז ברמן, למד באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים ולמד בניו יורק נגינה על כלי הקשה אפרו-קובנים. כנגן כלי הקשה, מנהל מוזיקלי, מוזיקאי ומעבד מקצועי, הוא ליווה והקליט עם אמנים ישראליים ובינלאומיים מובילים רבים.

בשנת 1996 אילון ובועז ברמן הגו את הרעיון של יצירת מופע ביחד.

למיומנה מספר מופעים: "מיומנה" - המופע הראשון והקלאסי, "אדרבא" – מופע לילדים, "בחונטוס" שיתוף פעולה מוזיקלי-תאטרלי ייחודי עם דייוויד ברוזה, "BE" - ורסיה מיוחדת לתיאטרון אוף ברודוויי בניו יורק, "זרמים" – מופע חוץ מיוחד לפסטיבל האורות בירושלים, "רקונטו" – הסיפור מאחורי קבוצת מיומנה, מופע מיוחד לספרד, "מומנטיטו" – פנטסיה מוזיקלית לילדים, "מומנטום" בה נחקרו הגבולות בין האמן והטכנולוגיה ו-GAME ON - מופע משותף עם הבלט הישראלי בהשראת פולחן האביב של סטרווינסקי ובכוריאוגרפיה של עידו תדמור.


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מיומנה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]