מייטי מורפין פאוור ריינג'רס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
מייטי מורפין פאוור ריינג'רס
פתיח התוכנית
פתיח התוכנית
מבוסס על Kyōryū Sentai Zyuranger, Gosei Sentai Dairanger, Ninja Sentai Kakuranger עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה פעולה/הרפתקאות לילדים
יוצרים חיים סבן ושוקי לוי
שחקנים אוסטין סט. ג'ון (עונות 1-2)
טווי טרנג (עונות 1-2)
וולטר ג'ונס (עונות 1-2)
איימי ג'ו ג'ונסון (עונות 1-3)
דייוויד יוסט (עונות 1-3)
ג'ייסון דייוויד פרנק (עונות 1-3)
ג'וני יונג בוש (עונות 2-3)
קארן אשלי (עונות 2-3)
סטיב קרדנאס (עונות 2-3)
קתרין סאתרלנד (עונה 3)
מדבבים בעברית ראה פירוט
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 3 + מיני סדרה
מספר פרקים 145
תוכנית המשך Masked Rider עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
חברת הפקה סבן אנטרטיינמנט עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה סבן קפיטל גרופ, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה רון וסרמן עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 20 דקות, ללא פרסומות
שידור
רשת שידור Fox Kids
רשת שידור בישראל ערוץ 2 (עונות 1–3)
ערוץ הילדים (עונות 2–3)
תקופת שידור מקורית 28 באוגוסט 199327 בנובמבר 1995
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מייטי מורפין פאוור ריינג'רסאנגלית: Mighty Morphin Power Rangers, "פאוור ריינג'רס משני צורה אדירים") היא סדרת טלוויזיה אמריקאית פופולרית לילדים, והיא המוצר הראשון של זיכיון "פאוור ריינג'רס"[1]. הסדרה בת 145 פרקים והופקה לטלוויזיה על ידי חברת "סבן אנטרטיינמנט" לערוץ Fox Kids בין השנים 1993 -1995. היא נוצרה על ידי צמד המפיקים הישראלים-אמריקאים חיים סבן ושוקי לוי, והתבססה על הסדרה היפנית "סופר סנטאי".

בעקבות הצלחת הסדרה, הופק והופץ בשנת 1995 סרט המבוסס עליה.

בשנת 2010 הוציאה חברת דיסני את 32 הפרקים הראשונים של העונה הראשונה מחדש בתוספת של שינויים דיגיטליים וקטעי מעבר בסגנון קומיקס.

ב-19 באפריל 2023 יצא בנטפליקס סרט בשם "פאוור ריינג'רס: מאז ולתמיד" לציון 30 שנה לסדרה ומאחד כמה משחקני הסדרה.

בישראל שודרה העונה הראשונה בערוץ 2 והעונה השנייה והשלישית שודרו בערוץ הילדים.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה הראשונה (1993- 1994, 2010)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בגרסה הראשונה של התוכנית, מכשפה נבזית בשם ריטה ריפולסה מצליחה לחמוק מהמקום בו הייתה כלואה במשך 10,000 שנה ומנסה להשתלט על כדור הארץ בעזרת העוזרים שלה גולדאר, סקורפינה (עקרבית), פינסטר, סקוואד ובאבו, וצוות לוחמי החימרים שלה.

כדי למנוע ממנה לעשות זאת, זורדון ועוזרו "אלפא 5" בוחרים באופן אקראי חמישה תלמידי תיכון אמריקאיים (ג'ייסון, בילי, טריני, זאק וקימברלי) כדי להציל את העולם. זורדון מעניק להם את "ממירי הכח" אשר מאפשרים להם לשנות את צורתם[2] לגיבורי-על לאחר אמירת סיסמה. לכל ריינג'ר יש נשק ייחודי לו ורכב רובוטי ייחוד בצורת בעל חיים פרהיסטורי שנקרא "זורד". הרכבים מתלכדים ביחד ליצירת רובוט ענקי החמוש בחרב, שנקרא "מגה-זורד". בכל פרק מתנהל קרב בין הפאוור ריינג'רס ובין מפלצות הנשלחות על ידי ריטה ריפולסה לכדור הארץ. בשלב מסווים כאשר המפלצת עומדת להפסיד ריטה משתמשת במקל הקסמים שלה על מנת להפוך את המפלצות למפלצות ענק. ברגע זה הפאוור ריינג'רס קוראים למגה-זורד אשר מופעל על ידם ומשתמשים בו כדי לחסל את אותן מפלצות ענק לתמיד.

במהלך העונה הראשונה מצטרף לתיכון תלמיד חדש, טומי אוליבר, נער בעל כישרון רב באמנויות לחימה אשר נבחר בידי ריטה להיות הריינג'ר הירוק אשר ילחם למענה כדי להשמיד את הפאוור ריינג'רס. הריינג'רס מצליחים לבסוף לעצור את טומי ולשבור את הכישוף אותו הטילה ריטה על טומי והוא עובר לצד של הטובים כפאוור ריינג'ר. לאחר פגרה ארוכה של כמה פרקים, זורדון שוב מצרף את טומי לחבורה וביחד הם מנצחים את ריטה.

העונה השנייה (1994 -1995)[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שריטה נכשלה בהשמדת הפאוור ריינג'רס, מגיע ממימד אחר יצור בשם לורד זד אשר תופס את מקומה של ריטה כנבל הראשי בסדרה ומנסה בעצמו להשתלט על העולם ולהשמיד את הפאוור ריינג'רס.

לורד זד מחזיר את ריטה לכלא ממנו הצליחה להשתחרר בתחילת העונה הראשונה. הוא גם משפר את החימרים של ריטה והופך אותם לחזקים יותר. הפאוור ריינג'רס משדרגים את הזורדים שלהם וטומי מאבד את כוחותיו של הריינג'ר הירוק לנצח בשל העובדה שבעונה הקודמת ריטה השתמשה בכישוף אשר שאב את כל כוחותיו של הריינג'ר הירוק. לבסוף טומי מקבל כוחות חדשים והופך לפאוור ריינג'ר חדש בצבע לבן והופך למנהיג החבורה במקומו של ג'ייסון. במסע הארוך של הפאוור ריינג'רס נגד כוחות האופל של זד, ג'ייסון, זאק וטריני נבחרים לייצג את ארצם בשיחות שלום בשווייץ. בשל כך, הם נאלצים לוותר על ממירי הכוח שלהם ועל תפקידם כחלק מהצוות של הפאוור ריינג'רס. את מקומם של השלושה תופסים שלושה נערים חדשים - רוקי, אדם ועיישה. בהמשך העונה, ריטה ריפולסה מצליחה לחזור לירח ולהשקות את לורד זד בשיקוי אהבה בעת שהוא ישן. זד מתאהב בריטה ומתחתן איתה, מה שמוביל לשיתוף כוחות מלא של השניים נגד הפאוור ריינג'רס.

מייטי מורפין פאוור ריינג'רס - הסרט (1995)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – פאוור ריינג'רס - הסרט

סרט קולנוע באורך מלא. הפאוור ריינג'רס נמצאים בשיא כוחם אך הם מאוימים מצד יצור מיתולוגי בשם אייבן אוּז, מפלצת סגלגלה העשויה חומר סגלגל ודוחה הנקרא "אוּז" ומגעיל שנכלא לפני עידנים, אשר משתף כוחות עם לורד זד וריטה. הוא נעזר ביצורים העשויים מהאוּז כדי להשמיד את הפאוור ריינג'רס. הוא חודר למפקדת הפאוור ריינג'רס והורס אותו לגמרי, ותוך כדי הורס גם את מתחם הכוח של זורדון ומשאיר אותו חסר אונים. הפאוור ריינג'רס מגלים זאת והם נותרים חסרי כוחות, הם מצליחים לנצל את שארית כוחות המפקדה כדי להטיסם לכוכב פידוס, שם ימצאו מכשפה רבת עוצמה שתשלח אותם למסע מסוכן להחזיר את הכוחות שלהם. בינתיים, אייבן אוז שולט בטירתו של זד, ובמבוגרי העיר בעזרת האוז והם משמשים כעבדיו, ובונים לו שני רובוטים חזקים שמקור כוחם הוא אוז. הפאוור ריינג'רס חוזרים אל כדור הארץ ומגלים את החורבן שאייבן אוז זרע ומצליחים לשקם את מפקדת הפאוור ריינג'רס ובכך גם את מרכז כוחו של זורדון, את אלפא ואת כל מרכזי הבקרה. הריינג'רס יוצאים לעיר כדי להתעמת עם אייבן אוז ומשתמשים במגה-זורדים חדשים כדי להביס את אייבן אוז והרובוטים שלו. הריינג'רס מנצחים את אייבן אוז והשקט שב לעיר.

העונה השלישית (1995)[עריכת קוד מקור | עריכה]

זד וריטה שוב נכשלו בהשמדתם של הפאוור ריינג'רס. ממימד אחר מגיח יצור ושמו "ריטו רבולטו", אחיה של ריטה. ריטו מביא לריטה וזד הפתעה - יצורים חזקים יותר מהחימרים - "הטנגות", ציפורים גדולות שצורחות כמו עורבים בעלות עוצמה חזקה ביותר שמסוגלות להביס את הריינג'רס.

ריטו אשר מעוניין להשמיד את הריינג'רס מחליט שלא לשלוח מפלצת אלא להכין להם מלכודת ומצליח בסופו של דבר להרוס את הזורדים אשר כושלים במהלך הלחימה. בעקבות כך זורדון מודיע שכל כוחותיהם המיוחדים של הריינג'רס נעלמו אבל אלפא מודיע שיש סוג של גורם אחד שיכול להשיב לריינג'רס את כוחותיהם. הריינג'רס משוגרים למדבר שם הם מוצאים מערה אשר מובילה אותם לתוך מקדש עתיק בו הם פוגשים לוחם נינג'ה ששמו נינג'ור. הוא ידע שהם נבחרו להיות הפאוור ריינג'רס. הוא עורך להם טקס מיוחד ומעניק להם את כוח הנינג'ה (לא קשור לעונה 11) מחזיר להם את הכוחות ומביא להם סמלי חיות אחרים, זורדים חדשים ואפילו אופנועי כרישים.

בהמשך, בעקבות ההחלטה של קימברלי לעזוב לפלורידה בעקבות משלחת ספורט בהתעמלות קרקע, קימברלי נאלצת להיפרד מחבריה ולהעניק את ממיר הכוח שלה למישהי אחרת. לבסוף היא מעניקה את הממיר שלה לקאת'רין (קאט) היילארד, מהגרת חדשה מאוסטרליה.

פאוור ריינג'רס חייזרים (1996)[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערה: עונה זו נחשבת כחלק מהעונה השלישית של המייטי מורפין פאוור ריינג'רס.

בעונה זו חמישה חייזרים מגיעים לכדור הארץ ומגלים שהם לא עומדים לחיות שם עוד הרבה זמן בגלל שהם יצורים ימיים והסביבה בכדור הארץ לא מתאימה להם. אבא של ריטה, אדון הרשע, מצליח להפוך את הריינג'רס לילדים. בעקבות כך זורדון שולח את הריינג'רס הצעירים למצוא את גבישי הזיאו כדי לחזור לצורתם. לאחר שהם חוזרים לצורתם המקורית, הסדרה המקורית מסתיימת ומתחילה סדרת ההמשך, "פאוור ריינג'רס זיאו".

פאוור ריינג'רס: מאז ולתמיד[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרט שיצא ב-19 באפריל 2023 ברשת "נטפליקס". הסרט מתחיל שהחבורה המקורית נלחמת בריטה ששבה לחיים ולבשה גוף קיברנטי, בעת ניסוי של בילי לאחר שהקים מרכז בקרה חדש, באמצעות חברה שבבעלותו, על מנת להשיב את זורדון לחיים. ריטה משיבה לחיים גם את המינוטאור והלטחש בגוף קיברנטי חדש ומחייה את צבא החיימרים המקוריים שלה. בעת המתקפה, ריטה הורגת את טריני וזאק מחליט לאמץ את ביתה, מין. כמו כן ריטה שובה את קימברלי, ג'ייסון וטומי. ובילי וזאק, ביחד עם אלפא 9 מביאים את קטרין ואת רוקי. ובהמשך, מין הופכת לריינג'רית הצהובה השלישית ומצטרפת למלחמה.

הדמויות והשחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

צוות הפאוור ריינג'רס[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ג'ייסון לי סקוט - (אוסטין סט. ג'ון): ריינג'ר הטירנוזאורוס האדום המקורי, והמנהיג הראשון של החבורה. המומחה ביותר מבין החבורה באמנויות לחימה.
  • זאקארי "זאק" טיילור - (וולטר ג'ונס): ריינג'ר המסטודון השחור המקורי.
  • בילי קרנסטון - (דייוויד יוסט): ריינג'ר הטריצרטופס הכחול וריינג'ר הנינג'ה הכחול. החזיק בתפקיד למשך התקופה הארוכה ביותר, ונחשב לחכם ולביישן שבחבורה. מנהיג הריינג'רס ב"פאוור ריינג'רס: מאז ולתמיד". שב ל"פאוור ריינג'רס זעם קוסמי" שבה הוא משמש כמנטור שלהם.
  • טריני קוואן - (טווי טרנג): ריינג'רית נמר שן-חרב הצהובה המקורית והיא כמעט היחידה שמבינה את בילי שהוא מדבר בשפה גבוהה. נהרגה ב"פאוור ריינג'רס: מאז ולתמיד".
  • קימברלי הארט - (איימי ג'ו ג'ונסון): ריינג'רית הפטרודקטיל הוורודה וריינג'רית הנינג'ה הוורודה המקורית. היא חובבת קניות ובקטע של טומי.
  • טומי אוליבר - (ג'ייסון דייוויד פרנק): ריינג'ר הדרקון הירוק, ריינג'ר הנמר הלבן וריינג'ר הנינג'ה הלבן. בהתחלה ריטה השתלטה עליו והוא היה רע, אבל הריינג'רס הסירו את הכישוף והוא הפך לטוב. כוחו הירוק היה זמני, אבל לאחר זמן מה הוא קיבל כוחות חדשים של הריינג'ר הלבן והפך למנהיג הריינג'רס. החזק שבחבורה.
  • רוקי דה-סאנטוס - (סטיב קרדנאס): ריינג'ר הטירנוזאורוס האדום השני וריינג'ר הנינג'ה האדום. מחליף את ג'ייסון.
  • אדם פארק - (ג'וני יונג בואש): ריינג'ר המסטודון השחור השני וריינג'ר הנינג'ה השחור. מחליף את זאק.
  • אעיישה קמפבל - (קרן אשלי): ריינג'רית נמר שן-חרב הצהובה השנייה וריינג'רית הנינג'ה הצהובה. מחליפה את טריני וחברה טובה של קימברלי.
  • קת'רין "קאט" הילארד - (קתרין סאתרלנד): מהגרת חדשה מאוסטרליה שמנסה להתחבר לחבורה, ריטה וזד השתלטו עליה, וגרמו לה לקחת את הכוח הוורוד, אבל היא טובה בסוף והופכת לריינג'רית הנינג'ה הוורודה השנייה שמחליפה את קימברלי.
  • מין קוואן -(צ'ארלי קרש): ריינג'רית נמר שן-חרב הצהובה השלישית. בתה של טריני ובתו המאומצת של זאק. הופיעה בסרט הטלוויזיה "פאוור ריינג'רס: מאז ולתמיד". קיבלה את כוחות הריינג'ר שלה באמצעות המתמר של אימה המנוחה, לאחר שריטה (בגרסה הקיברנתית שלה) הרגה אותה. הופיעה בפרק האחרון של "פאוור ריינג'רס זעם קוסמי".

זורדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דינו-זורד[עריכת קוד מקור | עריכה]

רעם-זורד[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • דרקון אדום רעם-זורד (ג'ייסון/רוקי).
  • אריה ירוק רעם-זורד (זאק/אדם).
  • חד-קרן כחול רעם-זורד (בילי).
  • גריפין צהוב רעם-זורד (טריני/אעיישה).
  • ציפור-אש וורוד רעם-זורד (קים).
  • נמר לבן רעם-זורד (טומי).
  • טור רעם-זורד ההובלה (טומי/ג'ייסון).

נינג'ה-זורד[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קוף אדום נינג'ה-זורד (רוקי).
  • צפרדע שחור נינג'ה-זורד (אדם).
  • זאב כחול נינג'ה-זורד (בילי).
  • דוב צהוב נינג'ה-זורד (אעיישה).
  • עגור וורוד נינג'ה-זורד (קים/קאט).
  • בז לבן נינג'ה-זורד (טומי).

שוגון-זורד[עריכת קוד מקור | עריכה]

באטל-בורגס[עריכת קוד מקור | עריכה]

מגה-זורדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דינו-זורד (עונה 1)[עריכת קוד מקור | עריכה]

רעם-זורד (עונה 2)[עריכת קוד מקור | עריכה]

נינג'ה-זורד (עונה 3)[עריכת קוד מקור | עריכה]

שוגון-זורד (עונה 3 + עונת החייזרים)[עריכת קוד מקור | עריכה]

הטובים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • זורדון - (קול על ידי בוב מנהאן/דייוויד פילדינג): ישות תוכן בין ממדית מחלל החיצון שהיה לשעבר מכשף חזק נגד המכשפה הגלקטית ריטה עד שהיא שמה עליו כישוף ללכוד אותו בכלא פיתול הזמן, הוא האנרגיה של כוחותיהם של הפאוור ריינג'רס ושל מרכז הבקרה. בפרק הפיילוט הוא נקרא זולתר. בעונת המגה פורס מתגלה כי היה לו חניך בשם גוסיי שהוא סוג של טוטם בין ממדי כמו זורדון.
  • אלפא 5 - (קול על ידי ריצ'רד סטיבן הורביץ): רובוט אלפא מדגם 5 ועוזרו הנאמן של זורדון, תמיד מרגיש בודד ומאוד סקרן איך בני אדם חיים. פרק ספיישל בכיכובו שהופיע בקלטות הווידאו בלבד נקרא "חג המולד הקסום של אלפא".
  • באלק וסקאל - (פול שרייר השני & ג'ייסון נברי): צמד בריונים לא-יוצלחים באנג'ל גרוב, שבעונה ראשונה הם מציקים לחבורה, בעונה השנייה הם רוצים לדעת לגבי זהותם של הפאוור ריינג'רס אך הם תמיד נכשלים, ובעונה השלישית הם נרשמים לאקדמיה לשוטרים ומסיימים אותו בהצטיינות. מופיעים ב"פאוור ריינג'רס מאז ולתמיד" בהופעת קמע בשלט פרסומת לכריך. בתרגום הישן, שיצא עם שידור הסדרה בישראל בשפת המקור, הם נקראו "גולמן" ו"גולגולת".
  • ארני - (ריצ'רד גנל): מנהל הקפיטריה באנג'ל גרוב. אימן את טומי, באחד הפרקים, לבחינות לנבחרת הרוגבי של אנג'ל גרוב.
  • קווגמייר - (קווין תומפסון): אישון קסום שחי על אי האשליות (אי של ריטה שאליו נשלחו הריינג'רס בפרק הכפול "אי האשליות").
  • נינג'ור -(קול על ידי קים שטראוס): לוחם נינג'ה שעוזר לריינג'רס נגד המפלצות של ריטה וזד. יכול להגדיל את עצמו, וכן לשנות את מצב הקרב שלו כשהוא מתעצבן במצב הענקי שלו. כלי התחבורה שלו זה ענן.
  • פרד קולמן - (ג'יימי קרופט): ילד שמופיע ביקום של הסרט של הפאוור ריינג'רס. חי עם אביו וחולם להיות ריינג'ר. גילה שאביו כושף על ידי האוז שאיוון חילק לילדים בפארק השעשועים (כאשר הוא שכנע אותם שהאוז הוא למעשה שעשוע). בהמשך, לאחר שאיוון הורה למבוגרי העיר המכושפים להתאבד בקפיצה לתוך התהום, הוא שכנע את צעירי העיר לעזור לו לשבור את הכישוף שאיוון הטיל על ההורים.
  • פאוור ריינג'רס חייזרים - (Alien Rangers): חמישה ריינג'רס חייזרים שנשלחו מכוכב אקוויטר לכדור הארץ כדי לעזור לזורדון ולפאוור ריינג'רס לאחר שהם נהפכו לילדים נגד המפלצות של ריטה וזד. הזורדים שלהם הם השוגון זורד (עד סוף עונת החייזרים) והבאטל בורגס.
  • דולציה - (גבריאל פיצפטריק): לוחמת שחיה בכוכב הלכת פיידוס. מכרה ותיקה של זורדון וככל הנראה בת גילו. ביקום של הסרט היא זו שהעניקה לריינג'רס את כוחות הנינג'ה שלהם.
  • מר קפלן (הנרי קאנון): מנהל התיכון שבו הריינג'רס לומדים. בעל פאה נוכרית. כיכב בין עונות המייטי מורפין לעונת הטורבו.
  • גברת אפלבי (רויס הרון): המחנכת את הריינג'רס. כיכבה בין עונות המייטי מורפין לעונת הטורבו.
  • הנסיך דסק/כוח המסכה (טד ז'אן רוברטס): נסיך הכוכב אדנויי. בעל מתמר משלו שיכול לשנות את עצמו לגיבור העל "כוח המסכה (או הפרש במסכה, תלוי בתרגום)", שבו פגשו הריינג'רס בתחילת העונה השלישית (למעט קימברלי שהייתה מצוננת באותה עת) בהרפתקה שלהם על אותו כוכב (כאשר הפרק הכפול נועד לקדם את העונה השלישית עצמה, את הסדרה "כוח המסכה" שעלתה באותה תקופה ואת הקלטת של טומי ללימוד אומנות הקרטה).
  • אנג'לה (רנה גריגס): מושא אהבתו של זאק בעונה הראשונה. נהיו זוג לקראת סופה. ואחרי זה לא נראתה יותר.
  • אלפא 8: רובוט שהופיע בסרט "פאוור ריינג'רס :מאז ולתמיד". בעת הניסוי של בילי הוחזרה ריטה והשתמשה בגופו בשביל הגוף הקיברנטי שלה.
  • אלפא 9: רובוט שהופיע בסרט "פאוור ריינג'רס :מאז ולתמיד". משמש כעוזרו של בילי במרכז הבקרה החדש.

הרעים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ריטה ריפולסה (Rita Repulsa) - מכשפה נבזית אשר מצליחה לחמוק ממקום המכלוא בו היא הייתה כלואה במשך 10,000 שנה והיא מנסה לאורך העונות הראשונות של הסדרה להשתלט על כדור הארץ. זורדון כלא אותה לפני זמן רב. לאחר שהיא גורשה על ידי לורד זד למשך תקופה היא חזרה וגרמה לו להינשא לה בידי שיקוי אהבה. סובלת מכאבי ראש בכל תבוסה נגד הריינג'רס. שחקנית הגוף שלה, מאצ'יקו סוגה (Machiko Soga, ביפנית 曽我 町子), שיחקה את אותה הדמות שנקראה במקור המכשפה בנדורה (ביפנית 魔女バンドーラ) גם בגרסה היפנית של סדרה זו ("Kyōryū Sentai Zyuranger", ביפנית "恐竜戦隊ジュウレンジャ", אשר שודרה ביפן ב-1992). את קולה דיבבה מחדש ברברה גודסון, שבהמשך הוחלפה בסוזן בראדי. שחקנית הגוף מהעונה השנייה ועד "פאוור ריינג'רס בחלל" הייתה קרלה פרז.
  • לורד זד (Lord Zedd) - אחד הדמויות הנבזיות ביותר בגלקסיה. מחזיק מטה ארוך שמסומן ב"Z". הוא נתן לריטה להחליף אותו בזמן שהוא מנסה להשתלט על הגלקסיה, אבל לאחר שריטה נכשלה הוא חזר למקומו. הוא יותר חזק ומתוחכם מריטה, אך התאהב בה כשחזרה. זד נהג ליצור בעצמו את מפלצותיו על ידי כך שהוא היה לוקח חפצים מכל מיני מקומות. שב לחיים ב"פאוור ריינג'ס דינו זעם" לאחר שהפך לטוב בסוף "פאוור ריינג'רס בחלל".זד שב לשמש בתור הנבל הראשי בעונת "פאוור ריינג'רס זעם קוסמי", לאחר שהוקפא באחד מפרקי העונה השנייה, עם כוח משודרג ותחת הכינוי "מאסטר זד". זד הוא הדמות המקורית הראשונה שנוצרה בגרסה האמריקאית אשר לא התבססה על הסדרה היפנית המקורית.
  • אייוואן אוז (Ivan Ooze) הנבל הראשי ביקום של הסרט. נכלא על ידי חבורת צעירים שקדמה לריינג'רס בהנהגתו של זורדון, בתוך ביצה. שוחרר על ידי זד לאחר 10,000 שנים כשזה רצה שהוא ישמיד את זורדון, כדי שהוא יביס את הפאוור ריינג'רס. לאחר המעשה הוא בגד בזד וריטה, לאחר שהם גילו שהוא לא חיסל את הריינג'רס כליל, וכלא אותם בכדור שלג והשתלט על המפקדה. לאחר מכן הוא הובס על ידי הריינג'רס לאחר שהם דחפו אותו לכיוון של כוכב השביט האלי (בשפת המקור: כוכב השביט של ריין).
  • גולדאר (Goldar) - אחד הרשעים הבולטים בסדרה, חצי אריה חצי מפלצת עם חליפה מוזהבת וחרב. היה העוזר של ריטה. לאחר שאיכזב את ריטה הוא איבד את כנפיו והיה צריך לשגר את עצמו ממקום למקום. לאחר בואו של לורד זד, הוא קיבל את כנפיו בחזרה ועבר לשרת אותו במקום את ריטה. ב"פאוור ריינג'רס זיאו" אחרי הפיצוץ הוא איבד את זכרונו ביחד עם ריטו וכמו כן גם את כנפיו שנית והם החלו לשרת את באלק וסקאל. אחרי כן הושבו כנפיו וזכרונו על ידי ריטה וזד. אחרי שהושמד ב"פאוור ריינג'רס בחלל" הוא הושב לחיים בפרקי הספיישל בעונה השנייה של "פאוור ריינג'רס ביסט מורפרס" בצורה משודרגת ששמה "גולדאר מקסימוס". בפרק הפיילוט נקרא פליידאר.
  • סקורפינה (Scorpina) - חצי אישה חצי עקרב, אחת העוזרות של ריטה שתמיד שיתפה פעולה עם גולדאר שהוא אחיה נגד הריינג'רס. בעלת שני מצבים :מצב הלוחמת ומצב המפלצת בכל פעם שריטה הגדילה אותה. הופיעה רק בעונה הראשונה ובשני פרקים בלבד בעונה השנייה. שחקנית הגוף שלה אמי קאוואי (Ami Kawai, ביפנית 河合 亞美) שהופיעה כמו מאצ'יקו סוגה בגרסה היפנית (Kyōryū Sentai Zyuranger, ביפנית 恐竜戦隊ジュウレンジャ) ושנקראה במקור לאמי (ביפנית 秘密蠍官ラミイ), וגם היא דובבה מחדש. בעונה השנייה גילמה את סקורפינה השחקנית סברינה לוּ, בפרק מקורי לחלוטין.
  • פינסטר (Finster) - מדען אשר מכין במעבדה שלו מפלצות שונות או חימרים שישמשו את ריטה ולורד זד. נאמן לריטה עד מאוד.
  • סקוואט ובאבו (Squatt and Baboo) - חברים טובים, שני עוזריה הטיפשים של ריטה. סקוואד הוא יצור שמן דמוי גובלין עם תיק קטן המכיל מוצרים מסוכנים, באבו הוא יצור דמוי חצי עטלף חצי מפלצת שמתמחה בהכנת שיקוים רעילים או קסם שחור נגד הפאוור ריינג'רס. באחד הפרקים השניים יצרו מפלצת משלהם. סקוואט נקרא בפרק הפיילוט גרוֹק, ובאבו נקרא בפרק הפיילוט מוֹנגוֹ.
  • לוקאר (Lokar) - ראש של יצור מרושע שריטה זימנה אותו בשני פרקים.
  • מורדאנט (Mordant) - יצור דמוי חזיר. עוזר של ריטה וזד שקיים רק ביקום של הסרט. מחליף למעשה את סקוואט, באבו ופינסטר.
  • ריטו רבולטו (Rito Revolto) - אחיה הטיפש של ריטה. הוא לפעמים קורא ללורד זד בשם "אד". הוא חזק מאוד, ודומה לעצמות. ב"פאוור ריינג'רס זיאו" הוא וגולדר איבדו את הזיכרון שלהם בעקבות הפיצוץ במרכז הבקרה. בעקבות המקרה הזה שירתו את באלק וסקאל עד שריטה וזד השיבו את הזיכרון שלהם.
  • לוחמי הרגל:
  • חימרים (Putty Patrollers) - הלוחמים של ריטה. יצורים אשר עשויים חימר. הם די טיפשים ובכל קרב נגד הריינג'רס הם תמיד נכשלים. מופיעים בדרך כלל עם מפלצת, או לפני שהיא מופיעה. בעלי יכולת לשנות צורה לבני אדם. שבו להופעה קצרה בעונה השנייה של "פאוור ריינג'רס ביסט מורפרס".
  • חימרים "זי" (Z-Putty Patrollers) - החימרים של זד. אלו מתוחכמים וחזקים יותר מהקודמים, אך החולשה שלהם זה ה"זי" במרכז הבטן שלהן. מופיעים בדרך כלל עם מפלצת, או לפני שהיא מופיעה.
  • טאנגות (Tengu Warriors/Tenga Warriors) - לוחמי-ציפור גדולים של ריטו. שונים מהחימרים וחזקים יותר מהם. ניתנו לריטה וללורד זד לאחר שאלו נישאו. בסרט הם צבא שנוצר על ידי איוואן אוז על מנת לעצור את הריינג'רס בכוכב הלכת פיידוס. הצבא היחיד בסדרה שמדבר.
  • אנשי האוז (Oozemen) - לוחמים שיצר איוואן כדי להילחם בריינג'רס בזמן שהוא יוצא לסגור חשבון עם זורדון. יכולים להיות מושמדים כשהם נבעטים במהירות לעבר קיר או רצפה, או נמעכים.

הדיבוב העברי[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפרקים הראשונים שודרו בדיבוב לעברית בערוץ 2 ולאחר מכן פרקים דובבו רק בקלטות וידאו. בקלטות אלו דובבו כמעט כל פרקי העונה הראשונה, כמה פרקים מהעונה השנייה, והסרט. בגרסה העברית השתתפו בדיבוב הדמויות:

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ שמבוסס על הסדרה היפנית סופר סנטאי
  2. ^ כנראה שם הסדרה בא מהקריאה "It's Morphin' Time!" שפירושה "זה הזמן לשינוי צורה!"