מיילס קיין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מיילס קיין
Miles Kane
לידה 17 במרץ 1986 (בן 38)
ליברפול, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2004 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים תיכון הילבר עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה אינדי רוק עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה גיטרה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים קולומביה רקורדס עריכת הנתון בוויקינתונים
www.mileskane.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מיילס פיטר קייןאנגלית: Miles Peter Kane; נולד ב-17 במרץ 1986 באנגליה) הוא מוזיקאי אנגלי, סולן משותף בלהקת "לאסט שאדו פאפטס" (Last Shadow Puppets). לשעבר חבר בלהקת "הרסקלס" (The Rascals), לפני שהלהקה הכריזה על התפרקותה באוגוסט 2009.

כיום קיין עוסק בקריירת סולו וממשיך לקחת חלק בלהקתו "לאסט שאדו פאפטס" ביחד עם סולן הארקטיק מאנקיז, אלכס טרנר. עד היום הוציא קיין שלושה אלבומי סולו: Colour of the Trao (אלבום הבכורה של קיין שיצא ב-9 במאי 2011), Don't Forget Who You Are (יצא ב-3 ביוני 2013) ואלבומו האחרון, coup De Grace (יצא ב-10 באוגוסט 2018, דרך חברת התקליטים וירג'ין אי.אם.איי רקורדס (Virgin EMI Records).

חייו האישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיילס קיין נולד בעיירה בירקנהד שבמחוז מרזיסייד, היה ילד יחיד וגדל בעיקר בכפר מיאולס שבאזור. כילד, לפני שלמד לנגן גיטרה, קיין ניגן בסקסופון. בני הדודים של קיין ג'יימס ואיאן סקלי, שני החברים המייסדים של להקת "קורל" (The Coral), גם כן היו השפעה גדולה על הטעם המוזיקלי של קיין בהתבגרותו. כיום קיין ידוע כאוהד הקבוצה ליברפול ובנוסף ידוע בקשרים טובים עם שחקן הכדורגל של אברטון, לייטון ביינס.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דה ליטל פליימס (The Little Flames)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בגיל 18, קיין הצטרף ללהקת "דה ליטל פליימס" כגיטריסט יחד עם אווה פיטרסן (סולנית ווקאלית), גרג מיגהול (תופים), ג'ו אדוארדס (בס) ומאט גרגורי (גיטרה) בדצמבר 2004. הלהקה חתמה בחברת דלטהסוניק רקורדס (Deltasonic Records), אשר הושוו בין השאר לחבריהם לליילבל, להקת "דה קורל" (The Coral), וגם ללהקות בעלות פרופיל גבוה כמו הארקטיק מאנקיז. הם יצאו לסיבוב הופעות יחד עם הלהקות The Corals, The Zutons, The Dead 60s, והארקטיק מאנקיז. הלהקה התפרקה ב-2007 לפני שחרור אלבום הבכורה שלהם, שלבסוף השתחרר ב-2016.

הרסקלס (The Rascals)[עריכת קוד מקור | עריכה]

קיין (קולות וגיטרה), ביחד עם גרג מיגהול (תופים) וג'ו אדוארדס (בס ולעיתים קולות רקע). קיין לקח חלק גדול בכתיבת השירים ללהקה. הלהקה, שחבריה הכירו אחד את השני מהילדות, המשיכו איפה שThe Little Flames עצרה וחתמו שוב,גם הם בחברת דלטהסוניק רקורדס, רק עם פחות חברי להקה הפעם.

בדצמבר 2007, הוציאו הרסקלס את המיני אלבום הראשון שלהם "Entitled Out of Dreams", רק שבעה חודשים לאחר שהתחברו כלהקה, האלבום לא נחל הצלחה רבה. אך במהרה הרסקלס נהפכו ליותר מצליחים, לאחר שיצאו לטור יחד עם הארקטיק מאנקיז ב-2007 וב-23 ביוני 2008 הוציאו הרסקלס את אלבום הבכורה שלהם, "Rascalize". ב-2009 הודיע קיין על עזיבת הלהקה על מנת שיוכל להתמקד בקריירת הסולו שלו.

The Last Shadow Puppets[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2007 דיווחו מגזינים בריטיים שסולן הארקטיק מאנקיז אלכס טרנר מקליט אלבום ביחד עם סולן הרסקלס, אז להקה צעירה ולא מוכרת, מיילס קיין, ואליהם יתלווה המתופף ג'יימס פורד. ב-20 בפברואר 2008 הוציאו חברי הסופרגרופ את אלבומם הראשון, "The Age of the Understatement". הסינגלים באלבום היו The Age of the Understatement, Standing Next to Me ו-My Mistakes Were Made for You. ב-2009 אמר אלכס טרנר בראיון שההרכב מחכה להקליט חומרים חדשים, אך באוקטובר 2010 הודיע קיין שהוא רוצה לקדם קודם את קריירת הסולו שלו לפני שיתפנה להקליט אלבום חדש עם טרנר ופורד. ב-2011 טרנר סיפר שהתכנונים להקלטת אלבום חדש שוב עלו.

ב-2016 יצא האלבום השני של הלהקה, Everything You've Come To Expect, ומיני-אלבום נוסף שהורכב מ-2 גרסאות שונות לשירים מהאלבום החדש ו-4 קאברים לשירים ישנים.

Colour of the Trap[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-22 בנובמבר 2010 הוציא קיין את הסינגל הראשון שלו, Inhaler. ארבעה חודשים מאוחר יותר, ב-20 בפברואר 2011 פרסם את הסינגל השני, Come Closer, שהגיע למקום ה-85 במצעד הסינגלים הבריטי. ב-27 במרץ 2011 שחרר את הסינגל השלישי מהאלבום, Rearrange, שהגיע למקום ה-149 במצעד. האלבום עצמו יצא ב-9 במאי באותה שנה, כשהוא מציג 12 רצועות כאשר כולן נכתבו על ידי קיין, ובכתיבת מחצית מהן השתתף גם אלכס טרנר. בהמשך השנה הופיע קיין בעצמו עם שירי האלבום החדש שלו ואף התלווה לארקטיק מאנקיז בשתי הופעות שלהם.

Don't Forget Who You Are[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-13 במרץ 2013 פרסם קיין שהוא יוציא בקרוב אלבום נוסף, שני בקריירת הסולו שלו. ב-30 במרץ הוציא את הסינגל הראשון מהאלבום הנושא את שם האלבום, Don't Forget Who You Are. השיר זכה להצלחה רבה והגיע למקום השמיני במצעד הסינגלים הבריטי. השיר אף הופיע בפסקול המשחק פיפ"א 14.

Coup De Grace, Dr. Pepper's Jaded Hearts Club Band, ואלבום ההמשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

בספטמבר 2017, קיין שר בלהקת מחווה לביטלס בשם Dr. Pepper's Jaded Hearts Club Band (אנ'). בין חברי הלהקה היו גם הזמר של להקת מיוז - מת'יו בלאמי, חבר להקת Nine Inch Nails - אילן רובין ומתופף להקת Zutons - שון פיין.

במרץ 2018, סיפר קיין לעיתון ה"Evening Standart" על אלבומו החדש שייקרא "Coup De Grace", אשר ייצא בקיץ 2018. הסינגל הראשון הנקרא 'Loaded' יצא באפריל 2018 וחודש לאחריו, יצא לאותו סינגל גם קליפ. ביוני 2018, קיין הכריז שהאלבום ישתחרר ב-10 באוגוסט 2018. חודשיים לאחר מכן, באוקטובר 2018 יצא קיין לסיבוב הופעות אירופאי. בין האומנים שהשתתפו באלבום ניתן למצוא את לנה דל ריי, זאק דוז ועוד.

בנובמבר 2019, ליווה קיין את ליאם גלאגר בסיבוב ההופעות שלו ברחבי הממלכה המאוחדת ואירלנד.

בספטמבר 2019, הכריז קיין שהתחיל להקליט ולעבוד על אלבום חדש והוא מקווה להשלים אותו עד חג המולד בשנה שלאחר מכן.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מיילס קיין בוויקישיתוף