מייקל אימפריולי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מייקל אימפריולי
Michael Imperioli
אימפריולי,2007
אימפריולי,2007
לידה 26 במרץ 1966 (בן 58)
מאונט ורנון, ניו יורק, ארצות הברית
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1988 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים מכון לי סטרסברג לתיאטרון ולקולנוע עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים Vadim Imperioli עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרס אמי לשחקן המשנה הטוב ביותר בסדרת דרמה (2004) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'יימס מייקל אימפריוליאנגלית: James Michael Imperioli, נולד ב-26 במרץ 1966) הוא שחקן, תסריטאי ובמאי קולנוע אמריקאי ממוצא איטלקי, זוכה פרס אמי ומועמד לפרס גלובוס הזהב.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אימפריולי שיחק בתפקיד משני בסרטו המצליח והמפורסם של מרטין סקורסזה מ-1990 "החבר'ה הטובים", בדרמה הרומנטית משנת 1991 "קדחת הג'ונגל" שביים ספייק לי, ובדרמת הפשע משנת 1992, "אבות ובנים" לצד ג'ף גולדבלום. בשנת 1993 שיחק בסרט הרומנטי "ג'ואי בריקר" לצד ג'ינה גרשון. בשנת 1995 שיחק בסרטו של ספייק לי "קלוקרס" בתפקיד הבלש ג'ו ג'ו, ובסרט הדרמה "שום דבר מתוק" בתפקיד ראשי לצד מירה סורבינו.

אימפריולי קיבל את מירב פרסומו ב-1999 כאשר לוהק לתפקיד של כריסטופר מולטיסאנטי, קרוב משפחה של טוני סופרנו (ג'יימס גנדולפיני) בסדרת הטלוויזיה של HBO "הסופרנוס", בה שיחק בתפקיד ראשי בכל 6 עונות הסדרה.

ב-2000 הופיע לצד וסלי סנייפס בסרט "מעשי היעלמות" ששודר ב-HBO. הוא גם הופיע בסדרת הדרמה הפופולרית של NBC "חוק וסדר". בעונת הטלוויזיה 2008/09 הוא שיחק את ריי קארלינג בסדרה האמריקאית "חיים על המאדים".

בשנת 2009 ביים את סרטו הראשון "הרוחות הרעבות", סרט דרמה בהשתתפותם של אמורי כהן וסטיב שיריפה.

בשנת 2013 הופיע שוב בסרט של הבמאי ספייק לי "שבעה צעדים", ובסרט "הקריאה" בכיכובה של האלי ברי. בשנת 2014 שיחק במותחן "הכתבנית" לצד קייטי קסידי.

בשנת 2017 שיחק בסדרת הטלוויזיה "לוציפר" כמלאך אוריאל, אחיו של כוכב הסדרה - לוציפר (טום אליס). בשנת 2018 שיחק בסדרת הטלוויזיה הקומית של ABC "אלכס בע"מ" שיצר וכיכב בה זאק בראף. שיחק גם במיני-סדרה "הבריחה מדנמורה" שביים בן סטילר. בשנת 2019 שיחק לצדו של ניקולס קייג' בסרט "ראשוני". ב-13 במרץ 2019 הוכרז שאימפריולי ישחק בסדרת הטלוויזיה "אספן העצמות: לינקולן" ברשת NBC, בתור בלש במשטרת ניו יורק ריק סליטו.[1]

ב-2020 החל להנחות פודקאסט בשם "Talking Sopranos" יחד עם חברו לסדרה סטיב שיריפה, שבו משוחחים השניים על תקופת הצילומים של הסופרנוס ומנתחים את פרקי הסדרה.[2] ב-2022 העלו השניים מופע יחד עם וינסנט פסטורה (פוסי מהסופרנסו) שהוצג על במות ברחבי ארצות הברית בו הם משוחחים על הסדרה.

ב- 2020 שיחק בסרטה הראשון של רג'ינה קינג כבמאית "לילה אחד במיאמי" בדמותו של מאמן האגרוף אנג'לו דאנדי.

בשנת 2022 לוהק לאחת הדמויות הראשיות בעונתה השנייה של סדרת הטלוויזיה "הלוטוס הלבן" מבית רשת HBO. באותה שנה החל לשחק בסדרת הטלוויזיה הקומית "This Fool" ברשת הולו; בסדרה הוא מגלם את פיין.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

באחת מתוכניות האירוח האמריקאיות הוא אמר שהוא נבחן 400 פעמים עד שהשיג את התפקיד הראשון שלו.

בשנת 1995 הוא התחתן עם ויקטוריה צ'לובוסקי ולהם שלושה ילדים. הוא גר בסנטה ברברה שבמדינת קליפורניה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מייקל אימפריולי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Petski, Denise (13 במרץ 2019). "Michael Imperioli To Star In 'Lincoln', NBC Pilot Based On 'The Bone Collector' Books". Deadline Hollywood. נבדק ב-9 בנובמבר 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ אתר הפודקאסט "Talking Sopranos"


ערך זה הוא קצרמר בנושא אישים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.