מיכאל גריילסאמר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מיכאל גריילסאמר
גריילסאמר בהופעה בצוללת 2020
גריילסאמר בהופעה בצוללת 2020
לידה 30 במאי 1981 (בן 42)
ירושלים, ישראל
שם לידה מיכאל גריילסאמר
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רגאיי, פולק, רוק, מוזיקה קלטית, פופ, ומוזיקת עולם
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה כינור
בן או בת זוג שמרית דרור גריילסאמר עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מיכאל גריילסאמר (נולד ב-30 במאי 1981) הוא זמר, כנר ויוצר ישראלי.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיכאל גריילסאמר נולד בירושלים לפרופ' אילן ולמרים גריילסאמר אשר עלו מצרפת ומבלגיה, מרצים באוניברסיטה. כשהיה בן 5 החליט גריילסאמר כי הוא מעוניין ללמוד לנגן בכינור. בילדותו נחשב לילד פלא, ובטרם גילה את הרוק והרגאיי, למד מוזיקה קלאסית בישראל ומחוץ לה. גריילסאמר למד בתיכון הרטמן בירושלים והוא בן למשפחה מסורתית בת חמישה ילדים העוסקים כולם במוזיקה. אחיו הגדול, דוד גריילסאמר, הוא מנצח ופסנתרן בעל שם עולמי. בגיל 16 קנה מיכאל את הגיטרה הראשונה שלו, והחל לכתוב שירים פרי עטו. בגיל 18 התגייס לצה"ל שם שירת במפקדת התיאום והקישור בעזה. בשנת 2007 התחתן עם היוצרת והזמרת שמרית דרור גריילסאמר, איתה נולדו לו שני ילדים. בשנת 2012 אימץ אורח חיים טבעוני בעקבות חוויה מטלטלת של לידת בנו: "משהו בחווית הלידה ממקום כל כך קרוב, כל כך ראשוני, לא איפשר לי לאכול אוכל מהחי. אותו ולד חי שהחזקתי בידיי הזכיר לי כמה צריך לכבד את כל מי שחי על כדור הארץ".[1]

קריירה מוזיקלית[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיכאל גריילסאמר החל את הקריירה המוזיקלית שלו בשנת 2002 בלהקת "קטיפה שחורה", להקה ישראלית המנגנת מוזיקה קלטית. הלהקה זכתה להצלחה גדולה בארץ. גריילסאמר היה כנר הלהקה במשך ארבע שנים והיווה חלק מרכזי בהצלחת הלהקה. בשנת 2006 הוזמן להקליט באלבומו של מוש בן ארי, "מסע ומתן" (בין השאר בשיר "אנצל") ולקח חלק בהצלחת האלבום. גריילסאמר החל ללוות את בן ארי בכינור בהופעותיו בישראל ומחוצה לה וניגן בדיסק "Live" שיצא לאחר מכן. בשנת 2008 שיתף פעולה עם הזמרת עלמה זוהר, וניגן במספר שירים באלבומה "דברי" (בין השאר בשירים "עם הגב" ו"אגו טריפ") שזכה להצלחה גדולה.

בשנת 2008 יצא לקריירה מוזיקלית עצמאית והחל לעבוד עם המפיק המוזיקלי אסי איילון על אלבומו הראשון (שהפיק בין השאר אלבומים של עלמה זוהר, התקווה 6 ומוש בן ארי). בשנת 2009 יצא אלבומו הראשון, הנקרא "מתעורר". האלבום, שמשלב סגנונות מגוונים כגון רגאיי, רוק, פופ ופולק, זכה להצלחה עצומה. הסינגל הראשון שיצא מהדיסק, "אשתי היקרה - לא נרדם" אותו כתב והלחין, הגיע למקום השני במצעד גלגלצ, הושמע אלפי פעמים ברשתות הרדיו השונות ונצפה על ידי יותר מרבע מיליון איש ב"יוטיוב". הסינגל השני "יאללה בואי" (במקור של להקת "Louise Attaque" הצרפתית) זכה אף הוא להצלחה.

ב-1 בספטמבר 2009 חתם גריילסאמר על חוזה עם חברת התקליטים הצרפתית "נאיב", שבה חתומים בין השאר קרלה ברוני ומריאן פיית'פול. האלבום, הנקרא "Je me réveille", יצא בצרפת במרץ 2010. באלבום זה, חלק מהשירים מ"מתעורר" זכו לגרסאות בצרפתית והשאר נשארו בגרסתם המקורית. בשנת 2009 מיכאל הופיע כמופע חימום של הזמרת האמריקאית מייסי גריי. באותה שנה הופיע במסגרת "פסטיבל התמר" כהופעת חימום ללהקת הוויילרס, להקתו המקורית של בוב מארלי. בשנת 2010 ביצע מספר שירים בקונצרט מחווה לסרג' גינסבורג שנערך באופרה בתל אביב בהשתתפות בנו של גינסבורג, לולו, הזמרת הצרפתייה "אליזה" ואחרים. באותה שנה התארח בהופעתם של צמד הזמרים האפריקאיים "אמאדו ומרים" בזאפה תל אביב.

בנובמבר 2011 יצא אלבום משותף למיכאל ולאשתו, שמרית דרור גריילסאמר, "בפריז". האלבום זכה לשבחים בתקשורת הישראלית ושיריו הושמעו ברשתות הרדיו השונות. במיוחד זכו להצלחה השירים "טו דו דו" ו"תרקדי". שני הקליפים לשירים צולמו ונערכו על ידי וניה הימן, יוצר ובמאי ישראלי. בנוסף גריילסאמר שיתף פעולה באלבום עם הפזמונאי הידוע יעקב רוטבליט שכתב את מילות השיר "לאן שאלך" שבאלבום. באותה שנה גריילסאמר חימם את זיגי מארלי בבארבי תל אביב. גריילסאמר מפורסם בהופעותיו האנרגטיות והסוחפות ולבושו האקסנטרי.

גריילסאמר הופיע בחו"ל פעמים רבות ועשה מספר סיבובי הופעות בינלאומיים. בין השאר הופיע באירופה במדינות כדוגמת צרפת ואנגליה, באיים הקריביים (ברבדוס) ובהודו (דלהי, ג'אייפור, צ'אנדיגאר וקאנפור). הופעות אלו זכו לתשומת לב רבה ולשבחים מצד התקשורת המקומית. גריילסאמר שהה באוטווה, קנדה בינואר ובפברואר 2013 כחלק מתוכנית האומנים הבינלאומית של "קרן שוסטרמן" שם הופיע ונתן כיתות אומן באוניברסיטת "'קרלטון".

באוגוסט 2015 מיכאל הפיק מופע מחווה לשיריו של ר׳ שלמה קרליבך בבית אבי חי בשם "קרליבך ברגאיי בו שילב בין שיריו המוכרים של קרליבך לצד שירים שלעולם לא הוקלטו לאלבום.

ביוני 2016 יצא מיכאל בקמפיין גיוס המונים באתר הדסטארט עבור הפקת אלבומו הבא.

מקורות השפעה מוזיקליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיכאל גריילסאמר דובר צרפתית כשפת אם וגדל בין שתי התרבויות, הישראלית והצרפתית. הוא נותן ביטוי בשיריו לשתי התרבויות ונע בין השפה העברית, הצרפתית והאנגלית. בנוסף הושפע מאוד מעברו במוזיקה הקלאסית ומרבה לשלב את כינורו בשיריו הנחשב כסימן ההיכר שלו. גריילסאמר למד בבתי ספר דתיים והשפעת הדת והאמונה ניכרים בשיריו (כדוגמת "מי זה מי זה" ו"הלכתי לחווה לחפש תשובה" שנכתב בהיותו בן 17).

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי סולו[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • "מתעורר" - "NAIVE 2009 "Je me réveille
  • "בפריז" (2011) מיכאל ושמרית גריילסאמר 2B Vibes/Lev Group 2011

אלבום להקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • "Nonprofit Band" בשנת 2013

ככנר עם אמנים אחרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פסקולים לסרטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • החול והם (DISPLACED, LES ENFANTS TERRIBLES DE l'EXODUS (2008
  • מרחב מוגן (2009) זוכה פרס אופיר
  • (2011) Le deuxième cinéma

כחלק מאוסף[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ארומה "בין הטיפות" 2010 (עם השיר "אשתי היקרה")
  • ארומה "בטן גב" 2010 (עם השיר "יאללה בואי")
  • באלבסטה 2012 (עם השיר "טו דו דו")

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מיכאל גריילסאמר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ מיכאל גריילסאמר, על המעבר לטבעונות, בעמוד הרשמי של האמן.