מכללת סוויט ברייר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מכללת סוויט ברייר
Sweet Briar College
מכון לימודים פרטי ללא מטרות רווח
מוטו

-Rosam quae meruit ferat - She who has earned the rose may bear it.

מי שמגיע לה הוורד, תישא אותו
תקופת הפעילות 1901–הווה (כ־123 שנים)
מייסדים Indiana Fletcher Williams עריכת הנתון בוויקינתונים
בעלי תפקידים
סגן נשיא ג'ו אלן ג'ונסון פארקר
יו"ר Meredith Jung-En Woo עריכת הנתון בוויקינתונים
סגל 64
סטודנטים
725
סטודנטים לתארים מתקדמים 11
שונות
כינוי קבוצת הספורט Vixens
מיקום
מיקום סוויט ברייר וירג'יניה, ארצות הברית
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
קואורדינטות 37°33′14″N 79°04′48″W / 37.5539°N 79.08°W / 37.5539; -79.08
www.sbc.edu
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
בית סוויט ברייר, בעבר הווילה בסגנון איטלקי של אלייג'ה פלצ'ר (1825), בימינו מושב נשיאי מכללת סוויט ברייר

מכללת סוויט ברייראנגלית: Sweet Briar College) היא מכללה פרטית לבנות, המלמדת תרבות כללית (ל"אמנויות חופשיות") ביישוב סוויט ברייר, וירג'יניה, בארצות הברית, כ-19 ק"מ צפונית מלינצ'בורג. המוטו הלטיני של בית הספר הוא Rosam quae meruit ferat, כלומר "מי שמגיע לה הוורד, תישא אותו".

שטח המכללה הוא כ-13,000 דונם שנתרמו לשם הקמתה בשנת 1901 על ידי משפחתה של אינדיאנה פלצ'ר ויליאמס (1828-1900). בית הספר חבר באיגוד הדרומי של המכללות ובתי הספר. בחודש מרץ 2015 הודיעה המכללה כי תסגור את שעריה בתום שנת הלימודים האקדמאית 2014-2015.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בית הספר נקרא על שם המטע "סוויט ברייר" שהשתייך לאלייג'ה פלצ'ר (Elijah Fletcher,‏ 1789 - 1858) מורה, איש עסקים וראש העיר לינצ'בורג בשתי קדנציות. את השם "סוויט ברייר", לפי סוג של ורד הנקרא Briar, מיחסים לאשתו של פלצ'ר,מריה קרופורד. באמצע המאה ה-19 החזיק פלצ'ר במטע שלו בין 80- 100 עבדים. אחרי שחרורם בשנת 1865, חלקם המשיך לעבוד, תמורת שכר, ולחיות בו. אחרי מותו של אלייג'ה פלצ'ר, בתו אינדיאנה ירשה את המטע וכשהלכה לעולמה בשנת 1900, בהתאם לצוואתה אדמותיו שימשו להקמת מכללה לבנות, לזכר בתה דייזי שנפטרה בגיל 16 ולא הייתה לה הזדמנות ללמוד במכללה.

אדריכלות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קמפוס המכללה שוכן למרגלות הרי בלו רידג'. הסגנון האדריכלי של המכללה - של "התחייה הקולוניאלית" - נשלט על ידי עבודתו של ראלף אדמס קראם,שהטביע את חותמו גם על בניית הקמפוסים של אוניברסיטת פרינסטון ושל אקדמיית וסט פוינט. הקמפוס כולל גם את חלקת הקברות של המטע סוויט בייר, שבו נטמנו שישים עבדים.

21 מתוך 30 המבנים של המכללה וכן "בית סוויט ברייר" (הווילה בסגנון איטלקי של אלייג'ה פל'קר, בימינו מושב נשיא המכללה) מוכרים על ידי הרשם הלאומי לאתרים היסטוריים של ארצות הברית כ"מחוז ההיסטורי של מכללת סוויט ברייר".

דירוגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

המכללה זוכה באופן קבוע לאורך השנים בדירוגים גבוהים מטעם ארגונים שונים. בשנת 2000, מבין 20% המכללות הראשונות, סוויט ברייר דורגה במקום הרביעי, לפי כל חמשת הקריטריונים, בסקר הלאומי למעורבות סטודנטים NSSE המודד את יעילות הלמידה.

במדריך למכללות לשנת 2014 של "פרינסטון רוויו" בין 20 המכללות הראשונות בארצות הברית, דורגה סוויט ברייר במקום הרביעי. גם הקמפוס מדורג בין היפים בארצות הברית. במדריך הנ"ל היא דורגה במקום השישי.

פעילות אקדמית[עריכת קוד מקור | עריכה]

המכללה מפעילה 60 קורסים לתואר ראשון, וכן שלוש תוכניות טרום-תואר בתחום המשפטים, הרפואה והרפואה הווטרינרית. בנוסף יש לה שני מסלולים לתואר שני, פתוחים לשני המינים.

מכללת סוויט ברייר הייתה המכללה השנייה לבנות שהכינה לתואר שני בהנדסה.

המכללה מעניקה גם מספר תוכניות השתלמות בחו"ל, מהן המקיפות למשך שנה הן Junior Year בספרד ובצרפת.

חיי הקמפוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוב הסטודנטיות גרות בקמפוס למשך לימודיהם. קיימים 7 מעונות סטנדרטיים ומגורים עצמאיים בגרין וילג' ובפאטסון האוס, זמינים לנשים מן המעמד הגבוה. למכללה יש חמישים מועדונים וארגונים.

ספורט[עריכת קוד מקור | עריכה]

קבוצות הספורט של המכללה ידועות בכינוי "ויקסנס" (Vixens). הן פעילות בהוקי דשא, לקרוס, כדורגל, סופטבול,שחיה,טניס,כדורעף. בקמפוס פעיל גם מועדון לסיוף

הסטודנטיות משתתפות גם בפעילות ספורט ופנאי כמו טיולים בהרים ובמערות, דיג, טיפוס הרים, קיאק, סקי. קיימת גם תוכנית מקיפות לרכיבה על סוסים.

בוגרות מפורסמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]