מכשפות בחוץ-לארץ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף מכשפות בחוץ לארץ)
מכשפות בחוץ לארץ
Witches Abroad
כריכת הספר במהדורה האנגלית
כריכת הספר במהדורה האנגלית
מידע כללי
מאת טרי פראצ'ט
שפת המקור אנגלית
סוגה פנטזיה
נושא מעשייה עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה בשפת המקור Victor Gollancz
תאריך הוצאה 1991
מספר עמודים 291
הוצאה בעברית
הוצאה כנרת
תאריך 2001
תרגום חגי ברקת
סדרה
סדרת ספרים עולם הדיסק, עלילות המכשפות
ספר קודם אחיות הגורל
הספר הבא Lords and Ladies
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מכשפות בחוץ לארץ הוא ספר מסדרת "עולם הדיסק" רבת המכר של טרי פראצ'ט. הספר הוא השלישי בסדרת המכשפות, והוא מכיל פרודיה על מעשיות (בפרט מעשיות האחים גרים) וטיולים לחוץ לארץ.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר מותה של המכשפה דיזדרטה, שתפקדה גם כפיה טובה, מועבר שרביט הקסמים שלה למאגרט שן-שום, דבר שהופך אותה לפיה טובה של בחורה צעירה בשם אמבראלה. בגלל שדיזדרטה לא השאירה הוראות הפעלה לשרביט, מאגרט מצליחה בעיקר רק להפוך דברים לדלעת. למרות חוסר ניסיונה, מאגרט נאלצת למלא את הבטחת דיזדרטה לאמבראלה - שהיא לא תחותן עם הדוכס של העיר גנואה. מאגרט מחליטה לנסוע לעיר גנואה, ביחד עם המכשפות הזקנות סבתא רוח-שעווה ונני אוג. מסען רצוף הרפתקאות ושלל חוויות המזכירות אגדות וסיפורים ידועים, והוא משמש פרודיה לחלקן.

לאחר הגעתן לגנואה מאגרט מגלה שלאמבראלה יש שתי פיות טובות - השנייה היא לילי, שלא מחבבת את מאגרט. מתברר שלילי, שהיא בעצמה מכשפה, הקשתה על מסען של המכשפות לגנואה, והיא זאת שגרמה להרפתקאות המוזרות בדרכן. מתברר גם שלילי מנסה לשדך את אמבראלה לדוכס, ושהיא מנסה ליצור בגנואה תרחיש דומה לתרחיש בסינדרלה. המכשפות, שתופסות את מקומה של אמבראלה בנשף מסכות, מתגלות ומושלכות לצינוק, ומאוחר יותר משוחררות על ידי אמבראלה. ריכוז גבוה של כשף שובר קסם שהופעל על הדוכס, והוא חוזר לצורתו הטבעית - צפרדע. לילי, שרואה שתוכניתה נכשלה, מנסה לברוח אך לבסוף סבתא רוחשעווה מצליחה להביס ולכלוא אותה בתוך מראה. מתגלה ששמה הוא "לילי רוחשעווה" ושהיא אחותה של סבתא רוחשעווה.

אמבראלה מתבשרת כי מכיוון שהדוכס נהפך לצפרדע, ומכיוון שהיא בתו של הברון, השליט הקודם של גנואה, היא עכשיו שולטת על העיר. פעולתה הראשונה בתפקיד היא לבטל את כל הנשפים, שאותם היא מתעבת. לבסוף שלוש המכשפות חוזרות לביתן, אך בדרך הארוכה יותר, מכיוון שבה נמצא פיל אותו הן רוצות לראות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא ספרות. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.