מלחמה למען האלונים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מלחמה למען האלונים
War for the Oaks
מידע כללי
מאת אמה בול
שפת המקור אנגלית
סוגה פנטזיה אורבנית
הוצאה
הוצאה הוצאת אייס עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הוצאה 1987
מספר עמודים 328
הוצאה בעברית
הוצאה הוצאת מודן
תאריך 2006
תרגום דוד חנוך
קישורים חיצוניים
הספרייה הלאומית 002508588
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מלחמה למען האלוניםאנגלית: War for the Oaks) הוא ספר מאת אמה בול. זהו ספר פנטזיה, המשתייך לקטגוריית "הפנטזיה האורבנית". הספר זכה בפרס לוקוס מטעם המגזין "לוקוס" והיה מועמד לפרס מטעם האגודה המיתופואטית. הספר תורגם לעברית על ידי דוד חנוך ויצא לאור בהוצאת הספרים מודן.

הספר הוא ספר ביכורים של הסופרת, וככזה היא בחרה לשתף את הקוראים בתהליכי כתיבתו. הן הפרולוג והאפילוג עוסקים בהלך היצירה של הספר, ובסופו מובא תהליך ייחודי של עיבוד הספר לתסריט קולנועי.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גיבורת הסיפור היא אדי מק'קאנדרי, מוזיקאית וזמרת, החוזרת הביתה בתום הופעה כושלת עם הלהקה של אהובה לשעבר, ומוצאת את עצמה מותקפת על ידי זר אימתני וכלב גדול הגורמים לה לאובדן הכרה.

כשהיא מתעוררת, היא מגלה שהזר האימתני הוא שומר הראש החדש שלה, לאחר שנבחרה בעל כורחה להיות בת התמותה הנדרשת, כדי ששתי חצרות ממלכת הפיות תוכלנה להילחם אלה באלה, ורק נוכחותה בקרבות תאפשר מיתה של חיילי שני הצדדים, שאם לא כן – מלחמתם תימשך לנצח.

אדי מוצאת את עצמה נסחפת למאבק לא לה, שבמקביל אליו עליה לשקם את חייה, להקים להקה חדשה, לתקן חברויות ולפתח קשרים, וזאת כשפוקה חצוף, מציק וקנאי – צמוד אליה בכל שעות היממה ומשמש לה הן כמגן והן כטפיל מציק ועוקצני, שלא תמיד שש לשתף פעולה עם צרכיה, או להשיב לשאלותיה.

הסיפור משלב אלמנטים מודרניים עכשוויים, דוגמת להקות רוק, גיטריסטים פרועים, אופנועים ושירים של פיטר גבריאל, דייוויד בואי ורבים אחרים, ואלמנטים פנטסטיים דוגמת פיות, מלכה טובה ומלכה רעה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]