מלקולם ריד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מלקולם ריד
Malcolm Reed
מלקולם ריד
מלקולם ריד
תוכנית טלוויזיה "מסע בין כוכבים: אנטרפרייז"
הופעה ראשונה הפרק "Broken Bow: Part 1" - פרק הבכורה של "מסע בין כוכבים: אנטרפרייז", 2001
הופעה אחרונה הפרק "These Are the Voyages...‎" - פרק סיום הסדרה של "מסע בין כוכבים: אנטרפרייז", 2005
מספר הופעות 98 פרקים
גילום הדמות דומיניק קיטינג
מידע
גזע אנושי
מין זכר
מקצוע קצין טקטי, קצין חימוש
שיוך צי הכוכבים
אזרחות פדרציית הכוכבים המאוחדת
דמויות קשורות
משפחה סטיוארט - אבא
מרי - אמא
מדליין - אחות
ארצ'י - דוד

מלקולם רידאנגלית: Malcolm Reed) הוא דמות בדיונית ביקום הבדיוני של זיכיון "מסע בין כוכבים", המופיע בסדרת הטלוויזיה "מסע בין כוכבים: אנטרפרייז" ומשרת כקצין הטקטי וכקצין החימוש על סיפון ספינת החלל "אנטרפרייז". הוא בעל דרגת לוטננט, ואחת מהדמויות המרכזיות במשך כל 4 העונות של הסדרה. את דמותו מגלם השחקן הבריטי דומיניק קיטינג.

ביוגרפיה של הדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוריו של ריד הם סטיוארט ומרי, ויש לו אחות, מדליין. הם הופיעו על המסך בפרק "Silent Enemy" בעת שיצרו קשר עם האנטרפרייז. בנוסף להוריו ולאחותו, קרובי משפחה ידועים אחרים הם הדוד ארצ'י ושתי דודות רווקות.

דודו של אביו של ריד היה בצי המלכותי הבריטי על פני כדור הארץ, אך נהרג בפעולה בזמן ששימש כמהנדס הראשי של אוניית הוד מלכותה "קלמנט" (באנגלית: "Clement"; צוללת אשר פגעה במוקש שנותר ממלחמה ששמה לא צוין). לריד יש הערכה רבה לדוד שלו, לא רק בשל מעשי הגבורה שלו, אלא מפני שלשניהם יש פוביה מטביעה. הוא אחד ממספר מצומצם של גברים במשפחתו אשר לא הצטרף אל הצי המלכותי, עובדה שהובילה לחיכוך כלשהו עם אביו, יוצא הצי המלכותי. ריד הוא גם צופה מצטיין, אשר קיבל 28 אותות הצטיינות, שניים יותר מאשר מפקדו, ג'ונתן ארצ'ר.

ריד אלרגי לקרדית אבק הבית, אבקה של עץ אלון, עשבים טרופיים, ואנזימים צמחיים שונים, לרבות ברומלין, אשר, למרבה האירוניה, נמצא באננס, המאכל האהוב עליו. הוא גם נוטה לחוש במחלת-חלל בנסיבות מסוימות.

לריד יש תחושה כמעט אובדנית של הקרבה עצמית, ולעיתים הוא חש ברגשות חרטה בנוגע לשבילים בהם לא הלך בחיי האהבה שלו; הוא וצ'ארלס טאקר יש לפחות אקסית אחת במשותף. בפרק "Shuttlepod One" נחשף כי ריד מאוהב בט'פול, אך פרט לכך - מעולם לא הרחיב עוד בנושא.

בפרק "Divergence" נחשף כי בשנת 2149, ריד, אז סג"ם, גויס כסוכן לשלוחה מסתורית של מודיעין צי הכוכבים, אשר ב-"מסע בין כוכבים: חלל עמוק תשע" יהיה מזוהה כשם "מחלקה 31". ריד האמין שהוא עזב מאחוריו את מחלקה 31, כאשר הוצב בשנת 2151 על סיפון ספינת החלל אנטרפרייז, אולם בשנת 2154 הוא מופעל מחדש כסוכן במהלך משימה להשבתו של ד"ר פלוקס אשר נחטף על ידי קבוצה של קלינגונים המנסים למנוע הפצתו של וירוס מהונדס גנטית ברחבי האימפריה הקלינגונית. חלק מהמשימה שלו כולל חבלה בפיסת מידע אשר עשויה לסייע לאנטרפרייז למצוא את הקלינגונים מהר יותר. לשם כך, ריד, באופן זמני, הושעה מתפקידו ונכלא בתא מעצר על ידי ג'ונתן ארצ'ר, למרות שמאוחר יותר ארצ'ר מחזיר את ריד לתפקידו לאחר שקבע כי הוא הוצב ב-"סיטואציה בלתי אפשרית" על ידי מפעילו ממחלקה 31, האריס.

בעקבות המשימה הנ"ל, ריד דרש שהאריס לא יתקשר איתו שוב. האריס, לעומת זאת, השיב כי ריד לקח על עצמו מחויבות, שאיננו יכול פשוט לסגת ממנה. ואכן, ריד מאוחר יותר יחדש את הקשר עם האריס - בהוראת ארצ'ר - במהלך אירועים המתרחשים בפרק "Terra Prime". עלילת פרק זה מאשרת שמועות שראשיתן בימים הראשונים של הסדרה: כי לוטננט ריד אולי היה מעורב איכשהו ביצירתו של מדור 31.

יקום המראה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גרסה חלופית של ריד מופיעה בפרק הכפול "In a Mirror, Darkly", אשר עלילתו המתקיימת ביקום המראה. מעט מאוד ידוע על גרסה זו של ריד, חוץ מזה שהוא קצין בדרגת מייג'ור ב-MACO corps (ראשי תיבות של: Military Assault Command Operations), המפקד על כל יחידות ה-MACO שעל האנטרפרייז.

ריד המציא את "תא היגון", המשמש לעינויי אסירים. אחרי שעבר אל הדיפאיינט (NCC-1764), אשר נסחפה אל יקום המראה, הוא מוביל צוות לנסות וללכוד נוסע סמוי מגזע גורן שעל הספינה. צוותו של ריד נהרג כאשר הגורן מפוצץ פצצה אשר נמצאת בדרכם. ריד, שנפגע קשות, מספיק עוד לומר: "אכזבתי אותך, קפטן", המראה כי גם ביקום המקביל יש לו אותה תחושה אובדנית של הקרבה עצמית. מאוחר יותר, ד"ר פלוקס אמר כי לריד היה של סיכוי של 50/50 להחלמה, אבל שהוא לא חושב שלמישהו היה באמת אכפת אם ריד היה שורד. בסופו של דבר, לא נחשף אם ריד שרד או לא.

פיתוח הדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאור ההיסטוריה הארוכה של "מסע בין כוכבים" בייצוג דמויות מכל הגזעים, הצבעים והאמונות, כמה אוהדים עתרו לסרטי פרמאונט במשך שנים בדרישה לכלול דמות קבועה של גיי או ביסקסואל. בשלב הפיתוח של "מסע בין כוכבים: אנטרפרייז", נמסר כי המפיקים יועדו במקור את אחת מהדמויות הראשיות להיות הדמות הראשונה של הומו בתולדות "מסע בין כוכבים". תאוריה זו התבדתה, כאשר על פי סיפור רקע מוקדם נקבע בירור כי נטייתו המינית של ריד (כמו גם של כל האחרים) היא הטרוסקסואלית. השחקן דומיניק קיטינג, מצדו, הצהיר בכנס מדע בדיוני שהאפשרות שהדמות שלו תהיה הומו נידונה ונדחה, אם כי לא ברור מה היה ההקשר של דיון זה ומי קיבל את ההחלטה הסופית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]