ממלכת הדמיון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ממלכת הדמיון
Imaginationland
פרק מ"סאות' פארק"
קני, ג'ימי, באטרס, קייל וסטן (מימין לשמאל) על מכונת הדמיון המעופפת, חלק א'
מספר פרק חלק א':10
חלק ב': 11
חלק ג': 12
מספר עונה 11
קוד הפקה חלק א': 1110
חלק ב': 1111
חלק ג': 1112
תאריך שידור מקורי חלק א': 17 באוקטובר 2007
חלק ב': 24 באוקטובר 2007
חלק ג': 31 באוקטובר 2007
אורך 25 דקות לכל פרק, 75 דקות לכל הפרקים יחד
שפה אנגלית
תסריט טריי פארקר
בימוי טריי פארקר
דף הפרק ב-IMDb

ממלכת הדמיוןאנגלית: Imaginationland) היא טרילוגיית פרקי טלוויזיה בסדרה המצוירת סאות'פארק. הטרילוגיה זכתה בפרס אנני ובפרס אמי וזכתה למדרוג גבוה בשידורה. ב-2008 יצאה טרילוגיית הפרקים כסרט שהופץ ישירות ל-DVD הכולל בונוסים וקטעים לא מצונזרים.

החלק הראשון שודר ב-17 באוקטובר 2007[1], החלק השני ב-24 באוקטובר 2007[2] והחלק השלישי ב-31 באוקטובר 2007[3].

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חלק ראשון[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפרק מתחיל כאשר קרטמן מחפש לפרקון ביער. לקייל, שהיה עם קרטמן ביער בזמן החיפוש, היה ספק שקרטמן יוכל למצוא לפרקון אמיתי, והתערב איתו שאם הוא יצליח להוכיח שלפרקונים קיימים הוא ימצוץ לו את אשכיו, ואם לא הוא יהיה חייב לו עשרה דולרים. לתדהמתו של קייל, קרטמן מצא לפרקון אך כאשר הוא רדף אחריהם, הם תפסו אותו במלכודת. הלפרקון מזהיר את קייל וקרטמן שפיגועי טרור רבים יתרחשו בקרוב, לאחר שהלפרקון נעלם מתחיל קרטמן לרקוד ומחייב את קייל למצוץ לו את אשכיו אך קייל מסרב בטענה כי דבריו של הלפרקון אינם הגיוניים וישנה סבירות גבוהה שהכל בדיחה של מישהו. למחרת, משוחח קייל עם חבריו סטן, באטרס, קני מקורמיק וג'ימי עד שמופיע אדם זר ושואל אותם אם הם ראו שדון, קייל עונה לאיש כי שדונים הם דמיוניים והאיש עונה לו כי אם משהו דמיוני זה לא אומר שהוא לא אמיתי. האיש מזמין את הילדים לעלות על "מכונת הדמיון המעופף" שלו ומקסים אותם כאשר הוא שר להם שיר הנקרא "ארץ הדמיון". המכונה המעופפת מתחילה להמריא ומתקדמת לכיוון "ארץ אבודה". בסוף השיר נוחתת במכונה בארץ הדמיון.

לדבריו של האיש, הארץ כולה היא פרי דמיונם של בני האדם. לפתע מופיעים המוני טרוריסטים אסלאמיים המתחילה לפוצץ את המקום, להרוס את בתי מגורים ולהרוג אנשים דמיוניים (הסצנה היא פרודיה לחלק מהסרט להציל את טוראי ריאן של סטיבן ספילברג). הילדים נמלטים מהמקום על דרקון הלוקח אותם למקום מבטחים, לעומת באטרס שנלקח על ידי הטרוריסטים כבן ערובה. למחרת מתעורר קייל שבטוח כי הכל היה חלום, אך סטן שעמד לידו סיפר לו כי זה אמיתי וכי באטרס נעלם.

בינתיים, קרטמן כועס על קייל כי לא מצץ לו את אשכיו למרות שמצא שדון ולכן הוא מביא אותו לבית המשפט, שם הוא מחויב למלא את ההסכם בתוך 24 שעות או שייעצר. במקביל מקבלת מחלקת ההגנה של ארצות הברית סרטון וידאו בו מודיעים טרוריסטים כי יש בידם מספר שבויים, וביניהם באטרס; מחלקת ההגנה פעורת פה ולא יודעת מה לעשות, כדי למצוא רעיונות יצירתיים הם פונים לאנשי המקצוע של הוליווד כדי שיעזרו להם, הם מתאכזבים ממ. נייט שאמלאן שאומר להם כי חייב להיות סוף עם טוויסט ומייקל ביי שאומר להם כי חייבים להיות אפקטים מיוחדים בעלות גבוהה הם מבקשים עצה ממל גיבסון שאומר להם כי יש משהוא לא אמיתי בווידאו שהם קיבלו. לאחר בדיקה מעמיקה מגלה מחלקת ההגנה כי הווידאו נשלח מארץ הדמיון, והם מחליטים לחפש את קייל וסטן.

בינתיים בארץ הדמיון, הטרוריסטים מעבירים כמה שבויים (בניהם באטרס) לצד הרע של ארץ הדמיון; במקביל מכין קרטמן מסיבה גדולה שבה כולם ייראו את קייל מוצץ את אשכיו, קייל נכנע בניסיונותיו לעזור לבאטרס ומגיע עם סטן למסיבה. כאשר קרטמן מכריז כי קייל ימצוץ את אשכיו, נכנסים אנשי ביטחון ולוקחים את קייל וסטן איתם. לאחר שקייל וסטן נלקחים קרטמן צועק על כך שאנשי הביטחון הרסו את ההתערבות, לאחר מכן הוא טופס טרמפ עם נהג משאית לוושינגטון כדי להשלים את ההתערבות. הפרק נגמר כאשר קרטמן אומר "אל תטעה קייל, עוד לפני שהעניין ייגמר תוכל למצוץ את אשכיי".

חלק שני[עריכת קוד מקור | עריכה]

באטרס בורח מנבלי ממלכת הדמיון, חלק ב'

הפרק מתחיל כאשר באטרס מתעורר ומוצא עצמו במיטתו שבביתו, אך לאחר מכן הוא מגלה כי זה היה חלום והוא עדיין בארץ הדמיון. מספר רב של מפלצות, רוצחים ונבלי על פורצים את גדר החלק הרע של ארץ הדמיון ומתחילים להשתלט על החלק הטוב וגם להרוג את הטרוריסטים; ראש העיר של החלק הטוב בארץ אומרת לכל היצורים הטובים לברוח לטירה שביער סוכריות הגומי, עוד לפני שראש העיר עצמה בורחת לטירה, אלן ריפלי מהנוסע השמיני משפד אותה וממש לפני שהוא אוכל אותה היא אומרת לבאטרס ללכת לטירת סאנשיין ולהיזהר בדרך מהיצורים הרעים. במקביל, קרטמן נוסע לוושינגטון ובדרך חולם על הרגע שבו קייל ימצוץ את אשכיו.

כבקשת ראש העיר נס באטרס לטירת סאנשיין, אט אט נהרגים היצורים שרדפו אחריו והוא חובר לסנארף מחתולי הרעם ומלך הסוכריות על המקל. לפתע רואים השלושה מינוטאורוס ואת ג'ייסון וורהיס אונסים את תותית ובכך מדביקים אותה באיידס ולבסוף הורגים אותה, לאחר מכן היצורים המשיכו בדרכם לאנוס ולהדביק עוד אנשים במחלה. לאחר שבאטרס, מלך הסוכריות על מקל וסנארף צפו במעשה המזעזע הם ממשיכים בדרכם. במקביל נחקרים קייל וסטן בפנטגון, שם הילדים לומדים כי הפורטל לארץ הדמיון נבנה בתקופת המלחמה הקרה והוא נשלט על ידי הממשלה (סטארגייט).

קרטמן מצליח לפרוץ למשרדי הפנטגון ומספר להם כי התערב עם קייל וכי הוא לא קיים את ההתערבות, קרטמן מביט בתשוקה זמן רב בקייל אך לפתע נשמעת אזעקה (אם כי קרטמן מאמין שקייל אחראי עליה כדי לצאת מההתערבות). הסיבה לאזעקה היא יצורי חג מולד שנמצאו ביער, הממשל האמריקאי שולח חיילים למקום על מנת לבדוק את הדבר. כאשר מגיעים החיילים ליער הם מתחילים להילחם בהם אך היצורים אונסים אותם. מעט לאחר מכן, אדם דוב חזיר פורץ את הפורטל לפנטגון, הורג שני עובדים ותופס את קייל בצווארו; אחד העובדים מצליח לסגור את הפורטל והאדם דב חזיר חוזר לתוכו.

קייל נפצע בצורה חמורה ומותו נקבע במקום. קרטמן צועק ומתעצבן על כך שקייל מת, במיוחד בשל כך שהוא לא ימצוץ את אשכיו. קרטמן מבצע לקייל החייאה וסוטר לו שוב ושוב עד שקייל מתחיל לבכות, קרטמן הצליח וקייל חזר להכרה ומפונה לבית חולים. קרטמן שמח על כך שקייל חי אך קייל לא שמח מכיוון שהוא מודע לכך שחייב נצלו על ידי קרטמן פעם נוספת.

בינתיים בארץ הדמיון באטרס, מלך הסוכריות על מקל וסנארף מגיעים אל הטירה (הדומה בארכיטקטורה שלה לריוונדל). השומרים של הטירה חושדים שלבאטרס יש קשר למתקפת הטרור ומביאים אותו כבול לפני מועצת התשעה, אשר בה נמצאים הדמויות הידועות בכל ממלכת הדמיון: אסלן, גנדלף, גינדה המכשפה הטובה, ישו, לוק סקייווקר, מורפיאוס, פופאי, וונדר וומן וזאוס. המועצה מחליטה כי באטרס הוא "המפתח", גיבור אגדי שיציל את כולם; באטרס מתנגד לקביעה שהוא הגיבור אך המועצה מסבירה לו כי אין לו ברירה אחרת לא יוכל לחזור לביתו. הדמויות הטובות מתחילות להתכונן לקרב מול הדמויות הרעות ולהפך, למרות שחלקם לא כשירות לקרב.

בינתיים בפנטגון הגנרל רואה כי הדמיון מתחיל להשתולל. במקביל בבית החולים מתעורר קייל והוא רואה לצידו את קרטמן, קרטמן מחזיק בידו את החוזה וקייל מבין כי קרטמן הציל אותו למטרת ביצוע ההתערבות בלבד.

חלק שלישי ואחרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרטמן לבוש כאפיפיור בבית החולים, חלק ג'

לקראת המלחמה צועדים היצורים הדמיוניים הטובים לכיוון באטרס, גנדלף ולוק סקייווקר מספרים לו כי בתור בן אדם רגיל הוא יכול ליצור דברים באמצעות הדמיון שלו בארץ הדמיון. באטרס מנסה לדמיין את סנטה קלאוס מביא לו מתנות אך במקום זה הוא מדמיין את אביו בתור מפלצת נוראית.
במקביל בעולם האמיתי מתעורר קייל, הוא רואה כי קרטמן מתכונן לכך שהוא ימצוץ את אשכיו: מכין גלידה ומתלבש כאפיפיור. באותו הזמן קייל יוצר קשר טלפתי עם סטן שנכלא בממלכת הדמיון בחלק הקודם, הוא שומע קול חצוצרה ואומר כי "משהוא גדול הולך לקרות...". החצוצרה, מתברר, מבשרת את הגעת צבא היצורים הדמיוניים הרעים.

לאחר שנשמעת החצוצרה צבא היצורים הדמיוניים הרעים מגיע, צבא היצורים הדמיוניים הטובים (בראשותו של ישו) מתפעלים מגודל היצורים מכיוון שהם מעטים. שני הצדדים מתחילים להילחם ונראה שהצד הטוב בדרך לתבוסה. אך באטרס מצליח להשתלט על הדמיון שלו ולדמיין גיבוי ואמצעי לחימה העוזרים לחבריו הטובים.
בינתיים הפנטגון מודים כי כל האירועים שקרו אכן אמיתיים, זאת בעקבות הדלפת הווידאו על ידי אל גור. במקביל בית המשפט קובע כי יצורים דמיוניים אינם אמיתיים וקייל לא צריך למצוץ את אשכיו של קרטמן. קייל עוזב את בית המשפט כאשר קרטמן משתולל מאחוריו עצבני בעקבות ההחלטה, בשל כך קרטמן פורץ שוב לפנטגון ומנסה לצותת למדענים שאומרים כי ממלכת הדמיון אכן אמיתית. קרטמן וקייל מצליחים לשכנע את הפנטגון שלא לפוצץ את ממלכת הדמיון מכיוון שהיצורים הם כמו אנשים - בעלי חיים ובעלי מודעות. קייל מודה שייצורים דמיוניים קיימים, ולכן הוא נדרש למצוץ את אשכיו של קרטמן. לאחר שקייל מודה שייצורים דמיוניים קיימים הוא נוזף וצועק על קרטמן בשל כך שלא אכפת לו מבאטרס וסטן הכלואים בממלכת הדמיון, קייל מוסיף כי הכל קרה בגלל ההתערבות הטיפשית שהוא הציע והוא מעדיף ללכת לכלא מאשר להשפיל את עצמו במציצת אשכיו של קרטמן. אל גור פורץ לחדר ושואל מדוע הפצצה עוד לא שוגרה ומגלה כי רצף השיגור בוטל, הוא אומר "אדם דב חזיר חייב למות!" ולאחר מכן מרסק את לוח הבקרה בניסיון להפעיל את הפצצה אך במקום לפעיל את הפצצה הוא פותח את הפורטל וכולם נשאבים לתוך ממלכת הדמיון.

קרב היצורים הדמיוניים נמשך ונוטה לניצחון הצד הטוב כאשר הכל נקטע בפיצוץ גדול שהורס את הכל ומשאיר ריקנות לבנה גדולה. באטרס שורד איכשהו את הפיצוץ ומשחזר בדמיונו את כל ממלכת הדמיון ואנשיה כפי שהיו לפני הפיצוץ. לאחר השחזור היצורים הרעים כלואים, כולם מריעים לבאטרס. במקביל קרטמן מבין כי הוא יוכל לדמיין כל דבר, והוא מדמיין את קייל מוצץ את אשכיו, מנגד אומר קייל שזה דמיוני בלבד ומצדו זה לא קרה מעולם. ראש העיר של ממלכת הדמיון מצליחה לחזור לחייה ומברכת את באטרס, במקביל סנטה אומר לילדים כי הגיע הזמן שיחזרו הביתה.

באטרס במיטתו והוריו לידו, באטרס מספר להם את כל מה שחלם והם מראים לו כותרת עיתון שמוכיחה כי הכל היה אמיתי, הוריו מודיעים לו כי הוא מקורקע מכיוון שלא חזר לעולם האמיתי בזמן לסדר את המרתף.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקת הטרילוגיה החלה ביולי 2007 ונמשכה כשלושה חודשים עד השידור המקורי, למרות שבדרך כלל הפקת פרק לוקחת כשבוע בלבד. הרעיון המקורי היה ליצור סרט באורך מלא, מאט סטון ציין כי "זה לא הרגיש לנו נכון" ולכן הופקו שלושה פרקים בהמשכים[4].

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

טרביס פיקט מאתר IGN נתן לחלק הראשון דירוג של 9.1/10, שיבח את הפרק וכתב כי "(הפרק) חכם ויצירתי ויספק רגעים שמחים ומצחיקים גם לאחר שהוא נגמר"[5]. ג'רום קוסן מאתר 411Mania שיבח את החלק הראשון וכתב עליו כי הוא "פרק גדול", לעומת שני החלקים השניים שעליהם כתב כי הם חלשים[6]. ג'וש מובל מאתר A.V Club ציין לשבח את כל שלושת החלקים וכתב כי הם מצחיקים ומדהימים[7]. באתר TV Squad שלושת החלקים קיבלו ציון לשבח[8]. באתר IMDb קיבלו שלושת החלקים יחד ציון של 8.5[9].

החלק הראשון לא רק שזכה לביקורות חיוביות, אלא גם למדרוג גבוה - 3.4 מיליון צופים והתוכנית הנצפית ביותר ביום השידור המקורי בקרב גברים בגילאי 18 - 49[10].

הטרילוגיה זכתה בפרס אנני לפרק הטלוויזיה הטוב ביותר ולפרס אמי לסדרת הטלוויזיה הטובה ביותר[11].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • "ממלכת הדמיון", במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Episode guide. South Park Studios.
  2. ^ Episode at SouthParkStudios.com
  3. ^ Episode Guide. South Park Studios
  4. ^ AV Club Interview with Trey Parker and Matt Stone at spscrpitorium.com
  5. ^ Fickett, Travis. "South Park: "Imaginationland" Review". IGN. News Corporation.
  6. ^ Cusson, Jerome. "Goin' Down to South Park 10.17.07: Imaginationland". 411mania.com. אורכב מ-המקור ב-2008-02-22. נבדק ב-2014-02-27.
  7. ^ ג'וש מובל, South Park: Imaginationland, באתר T.V. Club, ‏1 בנובמבר 2007
  8. ^ "South Park: Imaginationland". TV Squad.
  9. ^ ממלכת הדמיון, באתר IMDb
  10. ^ "Imaginations are Running Wild in an All-New 'South Park' Wednesday, October 24..." PR Newswire. 2007-10-22. ארכיון מ-2012-07-20. נבדק ב-2014-02-27.
  11. ^ "60th Primetime Emmy Awards". Academy of Television Arts and Sciences.