מסודרים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
מסודרים
סוגה דרמה קומית
יוצרים אסף הראל
מולי שגב
כותבים אסף הראל
דוד ליפשיץ
איתי רייכר
בני בשן
דניאל נקסטרד
ערן זרחוביץ'
בימוי שחר ברלוביץ'
עודד רסקין
שחקנים אסף הראל
אסי כהן
מאור כהן
ערן זרחוביץ'
יעל שרוני
פרסים פרסי האקדמיה לטלוויזיה 2007: הסדרה הקומית הטובה ביותר, התסריט הטוב ביותר והבימוי הטוב ביותר
פסקול שרון הולצמן - "מה שאני רוצה" (שיר פתיחה)
ארץ מקור ישראל
שפות עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 2
מספר פרקים 22
הפקה
מפיק ליאת בנאסולי עריכת הנתון בוויקינתונים
מפיקים בפועל ליאת בנאסולי
חברת הפקה קשת
מוזיקה סוליקו
אורך פרק 35 דקות (נטו)
שידור
רשת שידור קשת, ערוץ 2
תקופת שידור מקורית 17 בפברואר 20071 באוגוסט 2009
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
כוכבי הסדרה מימין לשמאל: מאור כהן, ערן זרחוביץ', אסי כהן ואסף הראל

מסודרים היא דרמה קומית ישראלית, זוכת פרס האקדמיה לטלוויזיה, שיצר מולי שגב יחד עם אסף הראל, שגם משחק בתפקיד הראשי בסדרה. הסדרה שודרה בשידורי "קשת" בערוץ 2 ב-2007[1]. ההצלחה לה זכתה הסדרה בעונה הראשונה הובילה לחידושה לעונה שנייה בת 11 פרקים שעלתה ב-2009[2]. בסיום שידור העונה השנייה הודיעה קשת שלא תופק עונה נוספת. בינואר 2016 הסדרה נמכרה לערוץ 4 הבריטי[3].

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה עוסקת בארבעה חברים, גיא פוגל (אסף הראל), תומר לוי (אסי כהן), ארז קליינר (ערן זרחוביץ') ושגיא ברלד (מאור כהן), שביצעו אקזיט ומכרו את הסטארט-אפ שלהם, "ג'ימלאיה", לתאגיד אמריקאי בסכום של 217 מיליון דולר. במהלך הסדרה מצליחים הארבעה להגשים את הפנטזיות החומריות שלהם, מבחירות נדל"ן וקניית מכוניות יוקרה, ועד תענוגות האלפיון העליון, אך עדיין נאבקים בדרכם אל האושר בחיים. בין המשתתפים בסדרה, לצד הארבעה, יעל שרוני, דנה עדיני, דובלה גליקמן, עלמה זק ומלי לוי. קו העלילה הכללי של הסדרה מבוסס על מכירת חברת מיראביליס הישראלית, מפתחת תוכנת ה-ICQ, לחברה האמריקנית AOL בשנת 1998[4].

העונה הראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה הראשונה כללה 11 פרקים ושידורה החל ב-17 בפברואר 2007.

בתחילת העונה הראשונה החבורה מקבלת הודעה שהאקזיט שלהם הצליח וחברת הסטארט-אפ שלהם, ג'ימלאיה, העוסקת בשילוב בין משחקי פלייסטיישן לכושר גופני, נמכרה ב-217 מיליון דולר. לוי מחליף בנות זוג בתדירות גבוהה עד שהוא מתאהב ביועצת הכספים של החבורה, מאיה. גיא נפרד מאיילת ונכנס לדיכאון, עד שהוא פוגש את אביגיל ונהיה בן זוגה. ארז קונה את קבוצת הכדורגל של ילדותו, הפועל קריית אונו ולא זוכה להוקרה שציפה לה.

העונה השנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה השנייה הופקה כשנה לאחר עליית הסדרה, ב-2008 וכללה 11 פרקים ששודרו החל מה-19 במאי 2009[5].

הפרק הראשון של העונה השנייה עלה ב-HOT VOD ב-17 במאי בבכורה. העונה מתחילה בכך שגיא פוגל חוזר משהות ארוכה בארצות הברית לאחר שהתפטר מחברת סוני, ומציע לחבריו לעבוד על מוצר חדש שחשב עליו, קסדה שסורקת את המרחב סביב החובש ומציגה במרחב דמויות וירטואליות. הוא מצליח לאסוף את חבריו שפנו לעיסוקים שונים והם מקימים חברת סטארט אפ חדשה, "אינובייט" (Innovate), ומתחרים בסער שקד, יזם היי-טק שמנסה לגנוב מהם את הרעיון ואף מנסה לצרף לחברה שלו את קליינר. קליינר מצטרף לחברה של שקד ומספר בחשאי לחבריו על מהלכיו העסקיים של שקד. בוועידת היי טק שנתית מצליחים פוגל, לוי וברלד להתל בשקד ולשכנע אותו שהמוצר שלהם פועל היטב, אף על פי שפעולתו עדיין חלקית בלבד. בהמשך העונה נפרצת הדירה של החבורה ונגנבת מכוניתו של לוי. הוא נוסע עם ברלד ליהודה ושומרון על מנת להחזיר אותו ונקלע לעוצר בבית משפחה מקומית. בשובם הוא קובע עם גנב המכונית מפגש במחסום, אך כוחות הביטחון חושדים שהגנב מחבל ומפוצצים אותו ואת המכונית של לוי. על מנת לשפר את תדמיתו שנפגעה מהפרשה, הוא שוכר יועץ תקשורת וקונה אגם בטורקיה על מנת לייבא את מימיו ולמלא את הכנרת. לאחר מכן הוא מתעניין בקריירה פוליטית ופוגש מספר חברי כנסת שמפצירים בו להצטרף למפלגותיהם. הוא מקים מפלגה משלו יחד עם קליינר וברלד. תדמית המפלגה נפגעת כשידיעות שליליות מתפרסמות בעיתונות על קליינר ועל ברלד וקליינר נאלץ לפרוש. על מנת לשפר את תדמיתו מביא לוי למכירת אינובייט במחיר גבוה למיקרוסופט ובסוף העונה המפלגה מצליחה להיבחר לכנסת.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • תומר לוי (אסי כהן): סמנכ"ל ג'ימאליה בתחילת העונה הראשונה. מתואר כאדם נהנתן, יהיר ולעיתים חם מזג. הוא נהנה להוציא את כספו בצורה ראוותנית וכובש את לבן של נשים רבות. מחזר אחרי מאיה ומתאהב בה ולקראת סוף העונה מתפתח בין השניים רומן. בתחילת העונה השנייה מתגלה כי הוא ניצל את המשבר הכלכלי וקנה חברות רבות שנקלעו למשבר. תוך שנה הוא הפך לאחד האנשים המשפיעים במשק הישראלי, והוא אפילו חוגג את יום הולדתו ה-30 במסיבת ענק בכיכר רבין בתל אביב ומזמין אליה את כל תושבי ישראל. בסוף העונה השנייה הוא מתמודד לכנסת ונבחר, לאחר מכן חבריו עוזבים את ביתו מפני שהם אינם יכולים לחיות עמו יותר בגלל התנהגותו כלפיהם.
  • גיא פוגל (אסף הראל): מנכ"ל ג'ימאליה בתחילת העונה השנייה. הוא שקול יותר והאדם הנורמלי ביותר בין הארבעה. פוגל מתמודד במהלך העונה הראשונה עם פרידה מבת זוגו, איילת (עלמה זק), ועם פרידת אביו מאמו. לקראת סוף העונה הראשונה קיבל תפקיד ניהול פרויקט הפיתוח של פלייסטיישן 4 בחברת סוני והוא נוסע לארצות הברית עם בת זוגו, אביגיל. בתחילת העונה השנייה הוא מתפטר מסוני מפני שהמשבר הכלכלי הביא לביטול הפרויקט שעליו היה ממונה. הוא חוזר לישראל ומשכנע את חבריו להקים ביחד חברת סטארט אפ חדשה.
  • שגיא ברלד (מאור כהן): המעצב הראשי בג'ימאליה. דמותו מבולבלת ושוות נפש, ורגעים קומיים רבים בסדרה מבוססים על כך ועל השימוש שלו בסמים קלים. בעונה השנייה מתברר כי הוא הצטרף לקומונה של גורו בשם אושר (בני בשן), שמתקיימת בעיקר מהכספים שברלד תורם. הוא מתכוון בתחילה להישאר בקומונה, אך פוגל משכנע אותו להצטרף לחברה שלו. דמותו נקראה על שם הקומיקאי ירון ברלד.
  • ארז קליינר (ערן זרחוביץ'): המתכנת הראשי בג'ימאליה. מתואר כנירוטי וחנון. לאחר המכירה קונה את קבוצת ילדותו, הפועל קריית אונו. בעונה השנייה מתגלה כי הוא מרצה בפקולטה למדעי המחשב במרכז הבינתחומי הרצליה. הוא מתקשה ביצירת קשר ובחיזור אחר נשים וחבריו עוזרים לו בכך לעיתים קרובות.
  • מאיה ברקת (יעל שרוני): יועצת הכספים של החבורה בעונה הראשונה. אמא לילד בן 8 בשם יונתן. היא מנסה לעבוד באופן מקצועי, אך הם מקשים עליה. ותומר אף מחזר אחריה, היא מתחמקת אך בסוף העונה מתחיל רומן בין השניים.

דמויות משנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אילן פוגל (דב גליקמן): אביו של גיא. גיא קונה להוריו כרטיסים לטיול מסביב לעולם, ובזמן טיול במזרח הרחוק הם נפרדים וחוזרים בנפרד. אחרי הפרידה מאשתו עובר לגור בדירה הישנה של גיא בתל אביב ומתנסה בחוויות שונות שאותן לא הרשה לעצמו בשעה שהיה נשוי, ושמביכות את גיא.
  • אביגיל כרמי (דנה עדיני): חברתו של גיא. בהיכרות הראשונה ביניהם הסתיר את היותו עשיר והם נפרדו לתקופה קצרה כשגילתה ששיקר לה. בעונה השנייה היא סטודנטית לאמנות באוניברסיטת ניו יורק.
  • יעל שני (מלי לוי; עונה ראשונה): דוגמנית צמרת ישראלית. הייתה בת זוגו של תומר למשך פרקים אחדים.
  • סער שקד (דן שפירא; עונה שנייה): יזם היי טק צעיר שמכר את החברה שלו תמורת 400 מיליון דולר, ואויבו של תומר. בתחילת העונה גיא מציע לו להשתתף בפרויקט החדש שלו, אך בסוף החבורה מקימה חברה בלעדיו והוא הופך למתחרה שלהם. הוא מתערב איתם שהמוצר שלהם לא עובד ולאחר שהם משכנעים אותו במרמה שהוא טועה, הוא נאלץ לעמוד במילתו ולקנות נתח מהחברה במחיר גדול יחסית. בסוף העונה הוא מטה את הכף לטובת מכירת החברה.
  • שירי הרמן (ורד פלדמן; עונה שנייה): כתבת כלכלה חדשה וצעירה של חברת החדשות. במהלך הסדרה היא מנהלת רומן סודי עם תומר שמכנה אותה "שנקל".
  • שירזי (עמוס תמם: עונה ראשונה): שחקן בקבוצת הכדורגל הפועל קריית אונו נחשב לשחקן המפתח של הקבוצה.

שידור הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה שודרה לראשונה ביום שבת, 17 בפברואר 2007 והפכה להצלחה מידית עם רייטינג של 30%[6]. הפרק הרביעי של העונה הראשונה ששודר ב-10 במרץ 2007 השיג רייטינג של 30.4% והפך לפרק הנצפה ביותר של הסדרה כולה[7]. פרק הפתיחה של העונה השנייה שודר ב-2009 וזכה לנתון מעולה של 26.1% רייטינג[8]. פרק סיום העונה השנייה, שהיה גם הפרק האחרון של הסדרה השיג 21.5%[9].

עונה פרקים תאריך שידור ממוצע רייטינג
1 11 17 בפברואר 2007 - 12 במאי 2007 26.5%
2 11 19 במאי 2009 - 1 באוגוסט 2009 23.3%

הסדרה שודרה ב-קשת 12 ב-25 באפריל 2022 בשידורים חוזרים.

הצלחת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בטקס פרסי האקדמיה לטלוויזיה של שנת 2007 זכתה הסדרה בפרס הסדרה הקומית הטובה ביותר, התסריט הטוב ביותר והבימוי הטוב ביותר, והשחקן אסי כהן זכה בפרס השחקן הקומי הטוב ביותר על משחקו בסדרה[10]. רשת FOX האמריקאית רכשה את הזכויות להפיק גרסה מקומית של הסדרה, אך תוכנית זו לא יצאה לפועל[11]. ב-2017 עלתה לשידור הסדרה Loaded (אנ') בערוץ ערוץ 4 הבריטי, לאחר שקנו את זכויות השידור. שהופקה בשיתוף הרשת האמריקאית AMC[12].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ מאי עגנון, עכבר העיר, סידרו אותנו, באתר הארץ, 18 בפברואר 2007
  2. ^ איילה פנייבסקי, עכבר העיר, מסודרים 2: כולם יצאו מרוויחים, באתר הארץ, 20 במאי 2009
  3. ^ איתי שטרן, עוד אקזיט ל"מסודרים": נמכרה לערוץ 4 הבריטי, באתר הארץ, 14 בינואר 2016
  4. ^ שרון שפורר, "המסודר": צחי סולטן גוזר קופון של 9 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2007, באתר TheMarker‏, 7 במאי 2007
  5. ^ רותם רוזנטל, עכבר העיר, מסודרים 2: להיות תומר לוי, באתר הארץ, 27 במאי 2009
  6. ^ יעל גאוני, ‏"הישראלים" מסודרים, באתר גלובס, 18 בפברואר 2007
  7. ^ יעל גאוני, ‏החבר"ה מסודרים עם 28.4% רייטינג, באתר גלובס, 18 במרץ 2007
  8. ^ יעל גאוני ושירות גלובס, ‏רייטינג ממוצע של 25% לגמר "הישרדות איי הפנינה"; 33% רייטינג בעת הכרזת הזוכה, באתר גלובס, 24 במאי 2009
  9. ^ יעל גאוני, ‏טבלת הרייטינג השבועית: "כוכב נולד" והדרמות בראש, באתר גלובס, 19 ביולי 2009
  10. ^ מערכת עכבר העיר, מי זכה?, באתר הארץ, 21 ביוני 2007
  11. ^ יעל גאוני, ‏בדרך לאמריקה: רשת FOX מעוניינת להפיק גרסה אמריקנית ל"מסודרים" של קשת, באתר גלובס, 5 בספטמבר 2007
  12. ^ יונתן כיתאין, ‏העיבוד הבריטי ל"מסודרים" ישודר גם ב-AMC האמריקאית, באתר גלובס, 26 באוקטובר 2016
הקודם:
2006 - אמא'לה
פרס האקדמיה לטלוויזיה - סדרה קומית
2007 - מסודרים
הבא:
2008 - הכל דבש