מסחר אוטומטי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מסחר אוטומטי הוא מסחר בשוק ההון באמצעות תוכנת מחשב אשר מבצעת הוראות מסחר בצורה אוטומטית. הוראות אלו מבוצעות במהירות של מילישניות ללא התערבות הסוחר מלבד שלב הזנת התניות לקניה/מכירה של ניירות ערך.

בצורה זו מתאפשר לסוחר להזין פקודות מבעוד מועד והמערכת האוטומטית ממתינה במקום סוחר הבורסה לשילוב התנאים המבוקשים לשם קניה או מכירה של ניירות הערך.

מסחר אוטומטי מול מסחר אלגוריתמי[עריכת קוד מקור | עריכה]

להבדיל ממסחר אלגוריתמי בו שיטת המסחר הוטמעה בקוד המקור של מערכת המסחר, במסחר אוטומטי הסוחר מזין נקודות כניסה ותנאים שונים המבוססים על מקורות מידע שונים ונתונים שונים משוק ההון בשדות הרלוונטיים אשר נמצאים במערכת המסחר האוטומטי.

בנוסף, בדרך כלל במסחר אלגוריתמי, קוד המקור אישי וסודי ואינו ידוע לכלל הציבור, שכן לא מעט אנשי מקצוע עמלו על מנת להגיע לרמה שהוא יניב תשואה חיובית לאורך זמן. בין יתר העוסקים בפיתוח מערכת מסחר אלגוריתמי ניתן למצוא מתכנתים בכירים, מתמטיקאים ואנשי שוק ההון, אשר חוברים יחדיו על מנת לבנות אלגוריתם מסחר שיניב תשואה חיובית לאורך זמן. לעומת זאת במערכת מסחר אוטומטי, ניתן להזין כל פעם מחדש נתונים שונים, התוכנות נותנות פתרון טכנולוגי לקהל יעד גדול, הכולל גם משקיעים פרטיים, המבצעים מסחר עצמאי בבורסה.

בעשור השני של המאה ה-21, רבים מבתי השקעות מעניקים גישה למערכת מסחר אוטומטי לאלו הסוחרים דרכם בבורסה בישראל.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]