מסכים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מסכים
סוגה דרמה, רומנטיקה
יוצרים אודי סגל, לוליפופ הפקות בע"מ, יזהר הר-לב, ארז קו-אל, דקלה קידר, סיון ארבל, רונה סגל, יונתן גורפינקל, אלדד זיו, איתן ענר, דני סירקין, אבנר ברנהיימר, עודד לוטן, דוד אופק, עומר תדמור, אודי ירושלמי, יורם מנדל
שחקנים אניה בוקשטיין, רן דנקר, איתי תורג'מן, רינת מטטוב, דאנה איבגי, יורם חטב, הנרי דוד, דניאלה קרטס, אורי גוטליב, חנה חגין, שרון אלכסנדר, אורנה פיטוסי, אורי אומנותי, בר בלפר, קובי שטמברג, ולדימיר פרידמן, ריימונד אמסלם
ארץ מקור ישראל
שפות עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 2
מספר פרקים 100
הפקה
חברת הפקה לוליפופ
אורך פרק כ-30 דקות
שידור
רשת שידור yes stars ישראלי
yesVOD
תקופת שידור מקורית 20072009
קישורים חיצוניים
yes.walla.co.il?w=1%2F7010
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מסכים היא סדרת דרמה בת שתי עונות העוסקת במערכות יחסים שונות המתקיימות בווידאו צ'ט. הסדרה מביאה שפה טלוויזיונית חדשה המורכבת מטכנולוגיה של עולם הווידאו צ'טים, מצלמת המחשב. כל קו עלילה בסדרה מצולם משלוש זוויות הנותנות לצופה תחושת שותפות במתרחש מאחורי הצ'אט - החיים הלא וירטואליים. הסיפורים אינם קשורים אחד לשני, וכל אחד מהם מבוים ומתוסרט על ידי אנשים שונים[1]. הסדרה הייתה הפקה משותפת של אתר וואלה! ו-YES[2].

עונות הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה ראשונה (50 פרקים)[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה הראשונה שודרה בין ה-27 ביוני ל-6 בספטמבר 2007[3].

הנמלט[עריכת קוד מקור | עריכה]

בני יוצר קשר עם שירי, בתו של מאפיונר העומד להרוג אותו בגלל חוב כספי. הוא מנסה לתעד אותה מפלילה את אביה ברצח. בני מספר לשירי שהכיר אותה מילדותה בשיכון ד' שבבאר שבע. היא אינה זוכרת אותו והוא מתרץ זאת בכך שהיה ילד מופנם ושקט בילדותו. הוא מציג עצמו כאיש עסקים מצליח המסתובב בעולם, אך למעשה הוא מתחבא בדירת מסתור (ואף מארגן בכל פעם תפאורה אחרת). היא לא יודעת שהבחור נמלט מפני אביה ראש המאפיה. במהלך הכרותם, שירי מתאהבת בו, ומספרת לו על חייה, על השתתפותה במחזה רומיאו ויוליה במסגרת לימודי משחק ועל שותפה המסומם שאף סימם אותה. בני מורה לאחיו לפצוע אותו, בלי ידיעתה.

שחקנים: אניה בוקשטיין (שירי), איתי תורג'מן (בני), ארז בן הרוש. בימוי: דני סירקין, תסריט: יזהר הר לב.

תומאס ונעמה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיפור המבוסס על תקדים משפטי מארצות הברית, שקבע כי גבר גרוש יכול לראות את ילדיו דרך מצלמת האינטרנט במשך רבע שעה בכל יום. בסדרה מדובר בזוג שנפרד והאב מואשם במעשה מגונה בילד. הוחלט שהילד יכול לבקר את האב, אבל האם תפקח עליהם דרך האינטרנט.

שחקנים: אורי גוטליב (תומאס), חנה חגין (נעמה) ואמנון וולף (הרצי). בימוי: איתן ענר; תסריט: ארז קו-אל.

גולי וגידי[עריכת קוד מקור | עריכה]

אב יוצר קשר עם בתו דרך האינטרנט אחרי שעזב אותה ואת אמה לפני כ-5 שנים, כשהייתה בת 12. מאז רק שלח לה ברכות לאקוניות ליום ההולדת. מתברר שהוא מתגורר בחו"ל וצריך ממנה משהו: תרומה של מח עצם.

שחקנים: דאנה איבגי (גולי), יורם חטב (גידי), מלאני פרס (קורדולה, אשתו של גידי), יותם ישי (איתמר). בימוי: סיון ארבל. תסריטאית: דקלה קידר.

דניה וזוהר[עריכת קוד מקור | עריכה]

חיילת שצילמה את עצמה שרה באתר נוסח יו-טיוב מקבלת פנייה מצעיר רוסי שחי בניו יורק. הוא רוצה להשתמש בחלק מהשיר כסימפול ביצירה מוזיקלית שכתב. הם מתאהבים וגוררים זה את זה לסיפור הרסני של סמים. "זה ה'טריינספוטינג' של הסדרה", מגדיר אותו מנדל.

שחקנים: הנרי דוד (דניה), דניאלה קרטס (זהר) ודנה עדיני (רוני). בימוי: יונתן גורפינקל; תסריט: רונה סגל.

דובים[עריכת קוד מקור | עריכה]

זוג בחורים מממשים את אהבתם לפני שאחד מהם נוסע לברלין, והקשר נמשך דרך האינטרנט. הבחור בברלין מסתיר את נטייתו המינית מאביו, אבל למרבה האירוניה גם האב מסתיר ממנו משהו - את היותו הומוסקסואל.

שחקנים: שרון אלכסנדר (זיו), יובל רז (בן), אלדד פריבס ( דרור), חני פירסטנברג (אילאיל). בימוי: עודד לוטן; תסריט: אבנר ברנהיימר.

לורנצו ואוזי[עריכת קוד מקור | עריכה]

צייר שמסתגר בביתו פוצח במערכת יחסים אינטרנטית עם בת 25 גותית ואפלה. "דן בן אמוץ פוגש את תומרקין", מגדיר מנדל את הצייר.

שחקנים: שמואל וילוז'ני (לורנצו) ורינת מטטוב (אוזי). בימוי: איתן ענר; תסריטאי: אלדד זיו. בסוף העונה אוזי יורה בעצמה בביתו של לורנצו בזמן שהוא בביתה שלה ורואה את כל הנעשה.

המחתרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

עיתונאית עובדת על תחקיר ויום אחד חודר למחשב שלה האקר בצורת דמות וירטואלית. היא נטפלת למחשב שלה וממררת את חייה.

שחקנים: אורנה פיטוסי (נירה), אורי אומנותי (האקר), קובי שטמברג (עופר). תסריט: יזהר הר לב; בימוי: דני סירקין. לבסוף התגלה שההאקר הוא, בעצם, האקרית - בתם של נירה ועמוס הירשנזון, שאומצה על ידי דב (בר בלפר).

אינסומניה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אדם מנסה לשבור את שיא גינס בחוסר שינה. הוא פותח אתר שבו הצופים יכולים לצפות בו 24 שעות ביממה. ילדה בת 12 מהמרת כמה זמן יעמוד במשימה, ואילו אמה מנסה לשכנע אותו לוותר על האתגר.

שחקנים: ולדימיר פרידמן (אולג), רותי בורנשטיין (טלי), רומי גרנט (תום). בימוי: דוד אופק; תסריט: עומר תדמור.

עונה שנייה (50 פרקים)[עריכת קוד מקור | עריכה]

נמרוד וללה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גלי היא חשפנית באינטרנט שמנסה לסיים את התואר שלה, אך מתקשה להחזיק את עצמה כלכלית. יום אחד עולה מולה באתר החשפנות נמרוד, בחור צעיר הסובל מפיגור קל שבדיוק עבר לגור לבד בדיור מוגן, וחושב שבאתר ימצא קוסמת שעושה טריקים. גלי מנסה לנפנף אותו בהתחלה, אך זה לא כל כך פשוט, כי נמרוד מתחיל להיות יותר ויותר משוכנע שגלי היא בעצם ללה, חברת ילדותו ואהבתו הראשונה שלא ראה מאז גיל 12. נמרוד מרבה להתקשר. הוא מחבב את גלי, בטוח שהיא ללה, ומציע לתת לה כסף. גלי לא רוצה לקחת את כספו, אך כשהיא מגלה שיש לו כישרון מיוחד לזכור מספרים וסטטיסטיקות של משחקי ספורט, היא מחליטה לנצל את הידע שלו.

שחקנים: נטע גרטי (גלי), רן דנקר (נמרוד) ומיכל גבריאלוב (אסתי). תסריטאי: ארז קו-אל; במאי: איתן ענר

אורה הכפולה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הילה, דוגמנית ישראלית מצליחה, עושה את צעדיה הראשונים בהוליווד לאחר שקיבלה תפקיד קטן בסרט של שפילברג. היא מלווה בכל צעד וצעד על ידי אמה אורה, שנשארה בארץ אך נמצאת תמיד בסביבה באמצעות המסך. זו תקופה קשה לאורה ולהילה, שרגילות להיות צמודות 24 שעות ביממה, שכן אורה היא לא רק האמא הפושרית הטיפוסית, היא גם שימשה כסוכנת של בתה מאז ילדותה, כשזו החלה לדגמן. אך הילה לא לגמרי לבדה בהוליווד. מצטרפת אליה נתניה, פליטת ריאליטי שהפכה מגישת טלוויזיה, שנשלחת לעשות על הילה סרט תיעודי. נתניה, תעשה הכל כדי לנצל את ההזדמנות שניתנה לה, ולו רק בשביל שרומנו המפיק, הראשון בעולם שבאמת האמין בה, ושאיתו יש לה מערכת יחסים מורכבת, יהיה גאה ומרוצה.

שחקנים: טל טלמון (הילה), מיקי קם (אורה), דניאלה וירצר (נתניה), דורון צברי רומנו. תסריטאים: אבנר ברנהיימר, גיא סידיס; במאי: דני רוזנברג.

איה וניצן[עריכת קוד מקור | עריכה]

כשההורים של איה וניצן החליטו על פרידה זמנית, עבר האב לדירה שכורה בתל אביב. כמה ימים אחר כך רבה איה המרדנית עם אמה ועוברת על דעת עצמה לגור עם אביה. ניצן נשארת עם אמא בבית בחיפה. איה בת ה 16 וניצן בת ה 12 מנסות להתמודד ולהבין את המצב החדש, ומקוות לגרום להורים לחזור. אלא שבמהלך חקירתן את נסיבות הפרידה, הן מגלות שאמא דפנה בקשר עם גבר מסוים ובטוחות שהיא בגדה איתו באבא עוזי.

שחקנים: הילה שניצקי (איה), נילי נויטל (ניצן), שירי גולן (דפנה), איצ'ו אביטל (עוזי). תסריטאית: דקלה קידר; במאית: סיון ארבל.

איילת ופאף דודי[עריכת קוד מקור | עריכה]

איילת היא אישה הסובלת מתסמונת טורט שהחליטה להיכנס להריון מתרומת זרע. היא מפרסמת באינטרנט סרטון בו היא מחפשת את תורם הזרע. הסרטון הופך ללהיט שעובר בכל הרשת, והיא מקבלת תגובות רבות ומתחילה וידאו-בלוג קבוע ומוצלח שבו היא מספרת על עצמה ועל בת דודתה ובעלה המוזר, בנצי. יום אחד מופיע מולה במסך פאף דודי (לביא זיטנר), בעל אתר למכירת ערכות לגידולים ביתיים, וטוען שהוא התורם.

שחקנים: יעל לבנטל (איילת), לימור גולדשטיין (עם), בנימין יגינדורף (בנצי), לביא זיטנר (פאף דודי). תסריטאיות: עיינה אברהם, יעל לבנטל, טליה לביא, הילה גרטי; במאית: טליה לביא.

ים יבשה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יעל ורועי הם חברי ילדות שגדלו יחד. האבות של שניהם היו שותפים וחברים הכי טובים, עד לפני כמה שנים, כשסכסוך בין השניים גרם לנתק בין המשפחות ולמפלה הכלכלית של משפחתו של רועי, שנאלצו לעזוב את הארץ. יעל ורועי היו אז בני 18. כיום, כ 7 שנים אחרי, רועי צץ חזרה בחייה של יעל. יום אחד כשיעל מדברת ב"מסכים" עם אביה, שנמצא בטיול על היאכטה שלו, היא מופתעת לראות שם את רועי. התרגשות הפגישה המחודשת מתפוגגת מהר מאוד כשיעל מבינה שנסיבות הגעתו של רועי אינן תמימות בכלל.

שחקנים: אביגיל ערמון (יעל), יפתח אופיר (רועי). תסריטאי: אורן יעקובי; במאי: שחר ברלוביץ'.

הנמלט 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

(המשך מהעונה הקודמת). עברה שנה, וכיום שירי היא שחקנית בהצגות ילדים, שיוצאת עם פבלו, כוכב טלנובלות שנמצא על אי, מנחה תוכנית בנוסח "הישרדות". שירי מופתעת לקבל שיחה מאביה, ויקטור חדאדייב, שחשבה שהוא בכלא בארצות הברית, ושאיתו לא דיברה מאז מה שקרה, ומגלה שאבא שלה עובד על עסקת טיעון עם המשטרה שתקנה לו הקלה משמעותית בעונש. בעזרת יונה אידלמן, השוטר שאחראי על המבצע, הוא משכנע את שירי לשתף פעולה.

שחקנים: אניה בוקשטיין (שירי), אנחל בונני (פבלו), שמוליק קלדרון (ויקטור חדאדייב), סמי הורי (יונה אידלמן). תסריטאי: יזהר הר לב; במאי: דני סירקין.

פרילנד[עריכת קוד מקור | עריכה]

בועז הוא בחור סטלן חסר אמביציות שחי במושב עם חברתו מזה שנים, ענת. הוא לא ממש אוהב את המקום ואין לו מה לעשות שם, לכן הוא לא מתנגד כשדרמוט, חבר אנגלי שלו, מבקש ממנו עזרה במשהו קטן, בתשלום לא רע בכלל. דרמוט רוצה שבועז יכנס לעולם הווירטואלי, ייצור לעצמו דמות וירטואלית ויצור קשר עם בחורה מסוימת שמסתובבת שם בחוף ומוכרת לאנשים אווטרים שהיא מעצבת. עז לא ממש מבין מה המטרה, וגם ענת לא מרוצה מהעיסוק הזה שלו שלוקח לו את רוב הזמן ונראה לה מוזר. היא אפילו מתחילה לקנא בבחורה הזו, לאקי, שבועז מדבר איתה כל הזמן.

שחקנים: אמנון פישר (בועז), טינקרבל (ענת), אנתוני קול (דרמוט), מאיה מרון (לאקי). במאי ותסריטאי: גור בנטביץ.

נבוכדנצר[עריכת קוד מקור | עריכה]

גדי הוא הבן של דבורה בר-און, שופטת בכירה, שהוחזר מהודו במצב פסיכוטי לאחר חוויית סמים קשה ובטוח שהוא נבוכדנצר, האחראי על חורבן הבית הראשון. גדי נמצא בכפר טיפולי המנוהל על ידי מישל (מאיר סוויסה), ומדבר עם אמו דרך ה"מסכים" לאחר שלא התמודד טוב עם ביקוריה. דבורה מוטרדת, בלשון המעטה, מכך שבהודו גדי התחתן עם חברתו נטלי. גדי ונטלי הם זוג מהאוניברסיטה, שניהם לומדים משפטים. הם נסעו יחד להודו בחופשת הסמסטר, שם התחתנו בספונטניות ממש לפני שלקחו את הטריפ שגרם לגדי להתקף.

שחקנים: יונתן מילר (גדי), רבקה נוימן (דבורה בר-און), מאיר סוויסה (מישל), ריימונד אמסלם (נטלי). תסריטאי: יזהר הר-לב; במאי: דני סירקין.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ רותה קופפר, סקס, שקרים ואינטרנט, באתר הארץ, 27 ביוני 2007
  2. ^ יעל גאוני, ‏סנונית ראשונה של פרויקט הווידאו האינטרנטי של וואלה ו-YES, באתר גלובס, 20 ביוני 2007
  3. ^ מערכת עכבר העיר, מכבים את המסך, באתר הארץ, 6 בספטמבר 2007