מסע בין כוכבים: סדרת האנימציה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מסע בין כוכבים: סדרת האנימציה
Star Trek: The Animated Series
פתיח הסדרה
פתיח הסדרה
מבוסס על מסע בין כוכבים: הסדרה המקורית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה אנימציה, מדע בדיוני
יוצרים ג'ין רודנברי עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי האל סאת'רלנד עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים ויליאם שאטנר, לנרד נימוי, דפורסט קלי, ג'יימס דוהאן, ג'ורג' טאקיי, נישל ניקולס, מייג'ל בארט
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 22 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיק נורם פרסקוט, לואו שאמר עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Filmation עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה פרמאונט, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 24 דקות
שידור
רשת שידור NBC
רשת שידור בישראל נטפליקס
תקופת שידור מקורית 15 בספטמבר 197312 באוקטובר 1974
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מסע בין כוכבים: סדרת האנימציהאנגלית: Star Trek: The Animated Series) היא סדרת טלוויזיה אמריקאית מבית היוצר של ג'ין רודנברי. הסדרה מבוססת על הסדרה המצליחה "מסע בין כוכבים: הסדרה המקורית" ושודרה במקור בין השנים 19731974 בערוץ NBC. היא כללה שתי עונות ובסך הכל 22 פרקים. הסדרה זכתה בפרס אמי לסדרות יומיות, מה שהופך אותה לסדרת מסע בין כוכבים הראשונה שזכתה בפרס אמי.

השם של הסדרה, כפי שמופיע במהלך כתוביות הפתיחה, הוא "מסע בין כוכבים" בלבד. התוספת "סדרת האנימציה" מקובלת לשם נוחות על־מנת להבדיל אותה משאר הסדרות.

עם ההתעניינות ההולכת וגוברת בשידורים החוזרים הגיע הרעיון לארגן כנס חובבים שיוקדש ל"מסע בין כוכבים", כלומר אירוע שבו יוקרנו פרקים נבחרים, יימכרו מוצרים הקשורים לסדרה והשיא יהיה פגישה עם חלק מהיוצרים והשחקנים. בינואר 1972 הדבר יצא לפועל והמארגנים ציפו שמספר המשתתפים יהיה בסדר גודל של כמה עשרות אנשים, 300 במקרה הטוב. הם לא היו ערוכים לקלוט את אלפיים המעריצים שהתייצבו במקום. כאשר נערך כנס נוסף שנה לאחר מכן, בתחילת 1973, הם נערכו לקבלת קהל של אלפיים איש, אליו הגיעו יותר מ־6,000. (ושוב, שנה מאוחר יותר, כשנערכו ל־6,000, המספר עבר את ה־10,000).

בפרמאונט הביטו במתרחש בשביעות רצון, הקשיבו לדרישת הקהל להחיות את הסדרה ולמרות זאת לא נקטו פעולה ממשית. חששם היה שמדובר באופנה חולפת ועד שיספיקו להרים הפקה מחודשת הדרישה תיעלם. מי שלא חשש להשקיע היו מספר אולפני הנפשה שפנו לרודנברי ולפרמאונט בהצעות ליצור גרסה מצוירת של הסדרה שתשודר בימי שבת בשעות הבוקר. רודנברי היה מודאג שמא המגבלות הכרוכות בשידור בשעה מוקדמת יפגעו ברוח הסדרה (שידור סדרה מצוירת בשעת ערב, שעת צפיית שיא, היה בחזקת עוד חזון למועד). נראה שזו הסיבה שבגללה העסקה שהציעו "אולפני פילמיישן" (Filmation) - שהעניקה לו חופש אמנותי מוחלט - זכתה להתממש.

מרביתו של צוות הסדרה המקורית, הן שחקנים והן כותבים, גויס להשתתף בסדרה המצוירת. אך האיחוד מחדש לא נמשך זמן רב מדי - עם תחילת העונה השנייה הסדרה נדונה לאותו גורל כמו קודמתה ובוטלה בטרם עת.

חוזה של שחקני-קול כולל בדרך-כלל תשלום עבור 2 עד 3 תפקידים ולכן כמעט כל דמויות המשנה דובבו על ידי השחקנים הראשיים.

מחווה לרגל 50 שנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במסגרת אירועי קומיק-קון 2023, הודיעה הפקת הזיכיון על הפקת "מסע בין כוכבים: מסעות קצרים מאוד", חמישה קטעי אנימציה קצרים בסגנון האנימציה שאפיין את הסדרה המצוירת, שבהם יככבו כמדובבים שחקנים שגילמו דמויות שונות בזיכיון לאורך השנים, בין השאר ג'ונתן פרייקס כוויליאם רייקר, דאג ג'ונס כסארו וארמין שימרמן כקווארק. את הפרקים כתב קספר קלי, שעבד לפני כן על "מסע בין כוכבים: מסעות קצרים", ומוכר בעיקר כיוצרו של הסרט הוויראלי הקצר "יותר מדי טבחים"(אנ').[1]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא טלוויזיה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.