מסע לגיל ארבע

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מסע לגיל ארבע
מידע כללי
מאת אורי אורלב
איורים אורה איל
שפת המקור עברית
סוגה ספר ילדים
הוצאה
הוצאה הוצאה ראשונה - הוצאת עם עובד
הוצאה שנייה ושלישית - הוצאת זמורה ביתן
תאריך הוצאה הוצאה ראשונה - 1985
הוצאה שנייה - 2005
הוצאה שלישית - 2015
מספר עמודים 24
קישורים חיצוניים
הספרייה הלאומית 001003806, 002482380, 003793376

מסע לגיל ארבע הוא ספר מאת אורי אורלב, המשתמש בספרות התפתחותית אשר מטפלת בשלב הגמילה, שלב שהילדים צריכים לעבור בעזרת ההורים כדי להשתחרר מהתלות.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גיבורת הסיפור היא מיה, ששמיכתה האהובה הולכת איתה לכל מקום ואין היא מוכנה להפרד ממנה. מיה רוצה להיות בת ארבע למרות שהיא בת שלוש וחצי, אביה מסביר לה שאין היא יכולה להיות בת ארבע כיוון שהיא ישנה עם השמיכה "שמיכי", אפילו אימה הייתה מעירה לה אך מיה הייתה ממשיכה בשלה.

בערב סבא וסבתא השכיבו את מיה לישון ומיה מציינת שוב בפניהם שהיא רוצה להיות בת ארבע, סבא וסבתא של מיה מסבירים לה שזה אפשרי, אך היא צריכה לצאת איתם למסע מסוכן. מיה מסכימה מיד ומתחיל המסע של מיה והגמילה מהשמיכה.

במסע שלהם הם עוברים ביער מפחיד בו זאב גדול, אחר כך נתקלים בסערה בים, הר געש פולט עשן. מיה לא מהססת ומצילה את סבא וסבתא כל פעם מחדש בעזרת שמיכתה וכל פעם אחרי ההצלה שמיכתה קטנה יותר. אך מיה תעשה הכל כדי להגיע ליעדה המבוקש ולהיות בת ארבע.

בבוקר שמיה מתעוררת היא שואלת את סבתא האם היא כבר בת ארבע? סבתא של מיה מאשרת זאת. מיה שמחה עד מאוד ורצה לספר לכולם אך שבאה לקחת את שמיכתה ראתה אותה כקרע קטן ומכווץ. מיה נזכרה במסע שעברה בלילה כדי להגיע לגיל ארבע, הניחה את פיסת השמיכה על מיטתה ורצה לספר לכולם שהיא בת ארבע.

בסוף הסיפור ניתן לראות שהגמילה מהשמיכה הצליחה על ידי המסע שעברה מיה עם סבא וסבתא.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]