Never

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף מעולם לא)

Neverאנגלית: מעולם לא) הוא משחק חברה מילולי שנהוג לשחק בין שני אנשים ומעלה ואינו דורש הכנות מראש. מקורו של המשחק אינו ידוע, אך חברי אחוות פי סיגמא סיגמא באוניברסיטת טנסי שבצ'טנוגה ערכו את חוקיו הרשמיים, ומאז קיבלה התפשטותו תנופה.

הביטוי "מעולם לא" מהווה חלק מכל משפט במשחק. מטרת המשחק היא לגרום לכל שחקן "להפסיד" על ידי סדרת וידויים שלו לגבי דברים שהוא דווקא כן עשה, ועל ידי כך לחייב אותו במטלה כלשהי שמומצאת במקום (די דומה למשימות החובה במשחק "אמת או חובה", רק שהמשימות במשחק זה לרוב בעלות תוכן "בוגר" יותר). במהותו מהווה המשחק משחק שתייה, כלומר מטרת השחקן לגרום לשחקנים האחרים לשתות, בעוד הוא עצמו נשאר פיכח.

מהלך המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. כל שחקן בתורו מכריז על דבר שמעולם לא עשה. לדוגמה: "מעולם לא נסעתי ברכבת הרים".
  2. כל אחד מהשחקנים האחרים במשחק שעשו את הדבר הנדון, מקבלים "נקודה רעה". ספירת הנקודות הרעות לכל אחד מהשחקנים לרוב נעשית בספירה על אצבעות כף היד. נהוג להחליט גם על מספר הנקודות הרעות בעטיו יש להנחית על השחקן מטלה: מספר זה נע במשחק "קצר" בין 3–5 ובארוכים מ־10 ומעלה.
  3. הסבב נמשך בצורה מעגלית.
  4. כאשר שחקן כלשהו מגיע לאותה מכסה מקסימלית של נקודות רעות, הוא נפסל ומקבל משימה לבצע שנקבעת על ידי שאר המשחקים במשחק.
  5. לאחר ביצוע המשימה, השחקן מאפס את נקודותיו והמשחק ממשיך להתנהל. ניתן גם לצבור משימות, תלוי בהלך הקבוצתי.

בסופו של דבר המשחק מסתיים ללא תלות בזמן או במטלות שניתנו, רק כאשר נמאס ממנו. בנוסף, למשחק גם קיימת גרסה הפוכה: Ever. כל אחד, בתורו, מספר על משהו שהוא עשה (באופן כללי, לדוגמה: "נסעתי ברכבת הרים"), ונקודה רעה ניתנת לשחקנים שלא עשו זאת גם הם.

ב"גרסת שתייה", במקום ספירת "נקודות רעות" כל אחד מהשחקנים שכן ביצעו את הדבר הנדון "מרימים כוסית" של משקה חריף. גרסה זו מובילה במהירות לווידויים יותר ויותר אינטימיים ולהשתכרותם של משתתפי המשחק.

Never מושאל לעיתים כביטוי שמשתמשים בו מחוץ למשחק, בתור הגדרה כללית לדברים שמישהו מעולם לא עשה. צורה זו נפוצה בבלוגים לרוב.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]