מקאפי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מקאפי
מטה החברה
מטה החברה
מטה החברה
נתונים כלליים
בורסה נאסד"ק (MCFE) עריכת הנתון בוויקינתונים
מייסדים ג'ון מקאפי
תקופת הפעילות 1987–הווה (כ־37 שנים)
חברת אם אינטל עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום המטה סנטה קלרה, קליפורניה, ארצות הברית
בעלות אינטל
ענפי תעשייה תעשיית התוכנה, אנטי-וירוס, אבטחת מחשב אישי ברשת, תעשיית אבטחת המחשבים עריכת הנתון בוויקינתונים
מוצרים עיקריים אנטי-וירוס, תוכנה, McAfee Anti Virus עריכת הנתון בוויקינתונים
 
www.mcafee.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מקאפיאנגלית: McAfee) שהייתה מוכרת בשנים 2014–2017 כחברת אינטל סקיוריטי (באנגלית: Intel Security Group)[1] היא חברת אבטחת מחשבים ויצרנית תוכנות אנטי וירוס ואבטחת מחשב הממוקמת בסנטה קלרה, קליפורניה ארצות הברית. החברה משווקת בכל העולם את McAfee VirusScan ומוצרי אבטחה והגנת המחשב, וכן שירותים הכוללים IntruShield, Entercept ומותגי Foundstone.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

החברה נוסדה בשנת 1987 על ידי ג'ון מקאפי[2] בשם McAfee Associates. מקאפי, שהיה עובד לוקהיד באותה תקופה, התחיל לפתח תוכנת אנטי-וירוס אחרי שגילה שהמחשב שלו נגוע בווירוס המחשב Brain. את התוכנה שכתב הפיץ בהצלחה כתוכנה שיתופית, כאשר רק חברות וארגונים התבקשו לרכוש רישיון.

בשנת 1989, לאור ההצלחה של התוכנה, עזב מקאפי את לוקהיד ועבר לעבוד במשרה מלאה בחברה, אותה הפעיל בתחילה מביתו. הוא התפרסם כמומחה לווירוסי מחשב. בשנת 1993 הונפקה החברה בבורסה לאחר הצלחות מסחריות, אך שנה לאחר מכן עזב מקאפי את תפקידו ופרש מהחברה, ושנתיים לאחר מכן מכר את כל החזקותיו בחברה.

בשנת 1997 התמזגה McAfee associates עם Network General לחברה חדשה בשם Network Associates. בשנת 2004 שונה המבנה האדמיניסטרטיבי של החברה. באביב של אותה שנה, בוצעו מספר שינויים בהחזקות החברה והמבנה העסקי וכתוצאה מכך הוחלט על חזרה לשם מקאפי וזאת במטרה להתמקד בטכנולוגיות אבטחה.

בין החברות שנקנו ונמכרו על ידי מקאפי, נמנית חברת Trusted Information systems אשר פיתחה כלי חומת אש (Firewall toolkit) שהופץ בגרסה חינמית כבסיס פרסומי של Gauntlet Firewall. בשלב מאוחר יותר גם הוא נמכר. כתוצאה משותפות קצרה בין מספר חברות, הייתה מקאפי מעורבת מאוד בעולם הקוד הפתוח, הרבה לפני חברות מסחריות אחרות.

לחברת מקאפי היו זכויות על שם החברה מול McAfee Coliseum – ביתם של קבוצת בייסבול אמריקנית מאוקלנד, קליפורניה בשם אוקלנד אתלטיקס (Oakland Athletics).

ב-19 באוגוסט 2010 נקנתה החברה על ידי חברת אינטל עבור סכום של 7.68 מיליארד דולר, והפכה לחטיבת אבטחת המידע של ענקית השבבים.

ב-7 בספטמבר 2016 הודיעה אינטל על מכירת 51% ממניות החטיבה ל-TPG, קרן השקעות מהגדולות בעולם, עבור סכום של 4.2 מיליארד דולר, ובכך חזרה מקאפי להיות חברה עצמאית.

ג'ון מקאפי, מייסד חברת האבטחה, הביע עניין ברכישת החטיבה אולם סורב בטענה להשבחת ערך הנכס בעקבות השם[דרוש מקור].

ב-23 ביוני 2021 ג'ון מקאפי נמצא מת בבית כלא בספרד לאחר שאושרה הסגרתו לארצות הברית בעקבות חשד לעבירות כלכליות[3].

מוצרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מוצרי מקאפי מבוססים על טכנולוגיית אבטחת המחשב ופיתחה פתרונות פרו-אקטיביים ושירותים מסביב לעולם וזאת כדי להבטיח ללקוחותיה גלישה בטוחה ברשת.

מוצרי החברה מותאמים לשימוש על ידי לקוחות ביתיים ועסקיים. בנוסף על כך, מוצריה פונים גם לסקטור הציבורי וחברות נותני שירותים ומאפשרת להם ליהנות מכל החידושים בהגנת ומניעת גנבת רגיש.

על מוצרי החברה נמנים:

  • מקאפי אבטחת אינטרנט (McAfee Internet Security).
  • מקאפי סריקת וירוס פלוס (McAfee VirusScan plus).
  • מקאפי הגנה משפחתית (McAfee family Protection).

בישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2006 רכשה מקאפי את אוניגמה, חברת הזנק מרמת החייל, תמורת 20–30 מיליון דולר. אוניגמה פיתחה מערכת DLP שהפכה לאחד המוצרים העיקריים של מקאפי.

בשנת 2011 רכשה מקאפי את סנטריגו, חברת הזנק מכפר סבא שפיתחה פתרון ניטור ואבטחת בסיסי נתונים. מרכז הפיתוח הישראלי נסגר ב-2018, לאחר שהחברה העבירה את הפיתוח של המוצר לאירלנד.

בשנת 2012 רכשה מקאפי את אינסייטיקס שעסקה במתן פתרונות אבטחת מידע לעסקים תמורת מיליון דולר[4]. התמיכה במוצרי החברה הופסקו ב-2016 והסניפים בפתח תקווה ורעננה נסגרו. הסניף האחרון ברמת החייל נסגר ב-2021[5].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מקאפי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]