מקס הזועם: כביש הזעם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מקס הזועם: כביש הזעם
Mad Max: Fury Road
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
בימוי ג'ורג' מילר עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ג'ורג' מילר
דאג מיצ'ל
פי.ג'יי. ווטן
תסריט ברנדן מק'ארתי, ג'ורג' מילר, ניקו לאת'וריס עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה מרגרט סיקסל עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים טום הארדי
שרליז ת'רון
ניקולס הולט
יו קיז-בירן
רוזי הנטינגטון-ויטלי
ריילי קיאו
זואי קרביץ
אבי לי קרשאו
קורטני איטון
מוזיקה Junkie XL עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום ג'ון סיל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה אוסטרליה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Kennedy Miller Mitchell
Village Roadshow Pictures
חברה מפיצה האחים וורנר
שיטת הפצה הורדה דיגיטלית, וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 7 במאי 2015 (התיאטרון הסיני TCL בהוליווד)
ישראלישראל 14 במאי 2015
אוסטרליהאוסטרליה 14 במאי 2015
ארצות הבריתארצות הברית 15 במאי 2015
משך הקרנה 120 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט פוסט-אפוקליפטי, סרט מדע בדיוני, סרט מותחן, סרט הרפתקאות, סרט פעולה, סרט דיסטופי עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 150 מיליון דולר
הכנסות $378,858,340 (24 בספטמבר 2015)
הכנסות באתר מוג'ו furyroad
פרסים 6 פרסי אוסקר
סרט קודם מקס הזועם וכיפת הרעם
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מקס הזועם: כביש הזעםאנגלית: Mad Max: Fury Road) הוא סרט פעולה פוסט־אפוקליפטי אמריקאי־אוסטרלי משנת 2015, אשר בוים, הופק ונכתב על ידי ג'ורג' מילר. סרט זה הוא הרביעי בסדרת סרטי "מקס הזועם", הראשון שיצא מזה 30 שנים והיחיד עד כה שבו מל גיבסון אינו מגלם את הדמות הראשית. בסרט מככבים טום הארדי, שרליז ת'רון, ניקולס הולט, רוזי הנטינגטון-ויטלי ויו קיז-ביירן. בנוסף, המתאבק האוסטרלי לשעבר ניית'ן ג'ונס מככב גם הוא בסרט.

הסרט יצא לאקרנים ב־14 במאי 2015 ברחבי ישראל ואוסטרליה וב־15 במאי 2015 בארצות הברית, שם הוא הוקרן ב־3D (תלת־ממד) וב־2D. בישראל, רשת בתי הקולנוע יס פלאנט הקרינו את הסרט ב־IMAX וב־4DX ("ארבעה ממדים") אף על פי שהסרט לא הומר לפורמט IMAX.

הסרט זכה בשישה פרסי אוסקר בקטגוריות התלבושות, עיצוב ההפקה, שיער ואיפור, עריכה, עריכת סאונד ומיקס סאונד מתוך עשר מועמדויות, כולל מועמדות לפרס אוסקר לסרט הטוב ביותר.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות שואה גרעינית, העולם הפך לשממה מדברית והציוויליזציה קרסה; ניצול בשם מקס (טום הארדי) נתפס על ידי "בני המלחמה", צבאו של הרודן "אימורטל ג'ו" ("ג'ו בן האלמוות"). הם מייעדים את מקס להיות תורם דם, והוא נכלא ומשמש כתורם בכפייה עבור בן מלחמה בשם נוקס. במקביל, נשלחת אימפרטור פיוריאוסה (שרליז ת'רון), אחת מסגניו של ג'ו במשאית משוריינת לאסוף דלק. כשהיא סוטה מהדרך, מבין ג'ו כי נשותיו – חמש נשים שנבחרו במיוחד לרבייה, ושאותן הוא נהג לאנוס ולענות – נעלמו ביחד אִתה. ג'ו זועם ומוביל את צבאו למרדף אחר פיוריאוסה, וקורא לעזרת בני בריתו מהערים הסמוכות "חוות־הקליעים" ו"עיר־גז".

נוקס מצטרף למרדף כשמקס קשור למכסה המנוע של מכוניתו, כדי להמשיך באספקת הדם. קרב פורץ בין המשאית לכוחותיו של ג'ו, ופיוריאוסה נוסעת לתוך סערת חול במטרה להתחמק מרודפיה. נוקס מנסה לפוצץ את המכונית שלו, כדי להשמיד את המשאית תוך הקרבה עצמית, אך מקס מצליח לסכל את תוכניתו והמכונית מתהפכת ומתרסקת עם שניהם. מקס מתעורר אחרי הסערה כשהוא עדיין כבול לנוקס המעולף. הוא לוקח אותו על גבו ומוצא את פיוריאוסה מתקנת את המשאית, ועמה הנשים: קפאבל, צ'ידו, טוסט, דאג ואנגהרד, שנמצאת בהיריון מתקדם. לאחר קרב עם פיוריאוסה, שבמהלכו מתעורר נוקס, משתחרר מקס מכבליו וגונב את המשאית, אך מנגנון בטיחות מנטרל את המנוע ומקס נאלץ לאפשר לפיוריאוסה ולנשים להתלוות אליו. הם משאירים את נוקס מאחור, והצבא של ג'ו אוסף אותו.

פיוריאוסה, מקס והנשים נוסעים לקניון צר הנמצא תחת שליטתה של כנופיית אופנוענים, במטרה לעשות אִתם עסקה שתבטיח להם מעבר בטוח, אך מאחר שכוחותיו של ג'ו דולקים אחריהם, הם נתקלים בהתנגדות מצד הכנופיה, ונאלצים לברוח בעוד האופנוענים מפוצצים את קירות הקניון כדי לחסום את דרכו של ג'ו. מקס ופיוריאוסה נלחמים באופנוענים בעוד מכוניתו של ג'ו, שבה נמצא גם נוקס, מתגברת על המחסום. הם תוקפים את המשאית ונוקס מצליח לעלות עליה. במהלך הקרב אנגהרד מגוננת על פיוריאוסה, נופלת מהמשאית, נדרסת על ידי המכונית של ג'ו, והיא והתינוק שבבטנה נהרגים. הנשים האחרות רוצות לחזור ולהציל אותה, אך פיוריאוסה מונעת בעדן והמשאית נמלטת.

פיוריאוסה מספרת למקס שהם בורחים למקום שנקרא "המקום הירוק", ארץ שלווה וּשקטה שהיא זוכרת מילדותה. קפאבל מוצאת את נוקס מתחבא בירכתי המשאית כשהוא מתוסכל מכשלונו, ומנחמת אותו. בלילה המשאית נתקעת בבוץ, פיוריאוסה ומקס מעכבים את כוחותיו של ג'ו בעזרת מוקשים, אבל בן הברית של ג'ו מחוות־הקליעים ממשיך במרדף אחריהם. נוקס עוזר למקס לשחרר את המשאית, ופיוריאוסה יורה בחוואי הקליעים, פוגעת בעיניו ומעוורת אותו. מקס יוצא להתעמת עם החוואי ואנשיו, וחוזר עם רובים ותחמושת כאשר הוא מכוסה בדם.

המשאית נוסעת במהלך הלילה דרך ביצות ומדבר, וביום למחרת הם פוגשים בדרכם אישה עירומה, מקס חושד שזו מלכודת, אבל פיוריאוסה פונה אל האישה ומספרת לה על עברה ועל השבט שאליו השתייכה. האישה העירומה קוראת לחברות השבט שלה, והן מזהות את פיוריאוסה כאחת משלהן, אשר נחטפה כשהייתה ילדה. פיוריאוסה נסערת לגלות כי קרקע הביצה שהם עברו הייתה המקום הירוק, שאינו מתאים עוד למחיה. הקבוצה מתכננת כעת לחצות מישורי מלח עצומים על אופנועים, בחיפוש אחר מקום להתיישב בו. מקס בוחר תחילה להישאר מאחור, אבל משנה את דעתו לאחר שהוא רואה חזיונות של ילד שלא הצליח להציל. הוא משכנע אותם לחזור למצודה של ג'ו, מכיוון שבה יש שפע מים וצמחייה שג'ו שומר לעצמו והיא אינה מוגנת כעת, וללכוד את ג'ו וצבאו בקניון של האופנוענים.

הקבוצה מתחילה את המסע חזרה למצודה, אך מותקפת בדרך בידי כוחותיו של ג'ו, ופיוריאוסה נדקרת על ידי אחד מאנשיו. ג'ו ממקם את המכונית שלו לפני המשאית כדי להאט אותה, בזמן שמקס נלחם בריקטוס ארקטוס, בנו האכזרי של ג'ו. ג'ו חוטף את טוסט, אך היא מסיחה את דעתו, וּמאפשרת לפיוריאוסה לחבר את המסכה של ג'ו לגלגלים המסתובבים של מכוניתו, אשר קורעים אותה מפניו והורגים אותו. נוקס מקריב את עצמו ומפוצץ את המשאית, ובכך הורג את ריקטוס, חוסם את הקניון ומאפשר למקס, פיוריאוסה, הנשים וּבנות השבט להימלט במכוניתו של ג'ו. בדרך למצודה מקס נותן לפיוריאוסה עירוי מדמו שלו, ועוזר לה לשרוד את פציעתה.

במצודה, התושבים צוהלים למראה גופתו של ג'ו, ופיוריאוסה, הנשים וּבנות השבט מתקבלות בתשואות ובברכה על ידי התושבים ובני המלחמה שנותרו מאחור. מקס לוכד את מבטה של פיוריאוסה, וּללא אומר נעלם בתוך הֶהמון.

צוות שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן דמות הערה
טום הארדי מקס "הזועם" רוקטנסקי הגיבור הראשי של הסרט
שרליז ת'רון פיוריאוסה סגניתו של אימורטן ג'ו, מובילה את ההברחה של נשותיו ונלחמת בג'ו וצבאותיו
רוזי הנטינגטון-וייטלי ספלנדיד אנגרד אחת מחמש הנשים שג'ו רוצה ללכוד
ניקולס הולט נוקס אחד מבין "בני המלחמה" שאותו ג'ו נידה וכלא אותו אך מצטרף אל מקס ופיוריאוסה במלחמה נגד ג'ו
יו קיז-ביירן אימורטן ג'ו (ג'ו בן האלמוות) השליט והמלך האכזרי וחסר הרחמים הרודני של "השממה", הממלכה הטוטליטרית שלו ומנהיג כוחו הצבאי הענק "בני המלחמה" שמנסה לתפוס את חמש הנשים כדי ליצור את הדור הבא של המין האנושי לתפיסותיו וצרכיו המעוותים. ג'ו עוטה על פניו מסכה מבעיתה בעלת צינורות-ואקום מיוחדים שעוזרים לו לנשום, ופה גדול בעל שיני סוס. כל המסכה עוזרת לו לנשום, שיערו הוא פרוותי ולבן-בלונדיני ולבושו הוא כמו של מלך, גלימה וחליפת קרב משוריינת ועיטורים עליה. הוא אביו של ריקטוס ארקטוס, אחד מבין הלוחמים של "בני המלחמה".

ג'ו הוא הנבל הראשי של הסרט השחקן קיז-ביירן גילם בשנת 1979, בצאת הסרט הראשון בסדרה את האנטגוניסט הראשי של הסרט הראשון ושב לגילום הנבל גם בסרט זה.

מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

את המוזיקה לסרט כתב והלחין, המוזיקאי של "300: עליית האימפריה", Junkie XL. לאחר שמילר שמע את הפסקול של "300: עליית האימפריה" בידי Junkie XL, הוא נפגש עם המלחין בסידני וזה חתם על חוזה הקלטת הפסקול של הסרט.

מקס הזועם: כביש הזעם - פסקול הסרט המקורי

מס' כותרת אורך
1. "Survive (Extended Version)" 1:40
2. "Escape (Extended Version)" 3:28
3. "Immortan’s Citadel (Extended Version)" 8:58
4. "Blood Bag (Extended Version)" 3:39
5. "Buzzards Arrive (Bonus Track)" 1:26
6. "Spikey Cars (Extended Version)" 4:08
7. "Storm Is Coming (Extended Version)" 6:16
8. "We Are Not Things (Extended Version)" 1:42
9. "Water (Extended Version)" 6:25
10. "The Rig (Extended Version)" 6:31
11. "Into the Canyon (Bonus Track)" 2:49
12. "Brothers In Arms (Extended Version)" 5:52
13. "The Chase (Bonus Track)" 3:16
14. "Moving On (Bonus Track)" 1:56
15. "The Bog (Extended Version)" 12:32
16. "Redemption" 1:45
17. "Many Mothers (Extended Version)" 8:58
18. "The Return To Nowhere (Bonus Track)" 5:17
19. "Claw Trucks (Extended Version)" 5:43
20. "Immortan (Bonus Track)" 11:10
21. "Chapter Doof" 6:49
22. "Walhalla Awaits (Bonus Track)" 2:40
23. "My Name Is Max" 2:23
24. "Let Them Up" 2:36
25. "Mary Jo Bassa (Bonus Track)" 2:26
26. "Coda (Bonus Track)" 4:43

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מידע וכתבות:

ביקורות:

הקודם:
2014: באבאדוק/עקבות במים
פרסי האקדמיה האוסטרלית לאמנויות הקולנוע והטלוויזיה – הסרט הטוב ביותר
2015: מקס הזועם: כביש הזעם
הבא:
2016: הסרבן
הקודם:
2015: בירדמן
פרס האקדמיה האוסטרלית לאמנויות הקולנוע והטלוויזיה הבינלאומי – הסרט הטוב ביותר
2016: מקס הזועם: כביש הזעם
הבא:
2017: לה לה לנד