מרכז משמעו"ת

מרכז משמעו"ת
Mashmaut center
Mashmaut center
Mashmaut center
מוסד חינוכי
תקופת הפעילות 1994–הווה (כ־30 שנה)
מיקום
מיקום שפרינצק 13, קריית מוצקין
מדינה ישראלישראל ישראל
קואורדינטות 32°50′12″N 35°04′37″E / 32.836706°N 35.076942°E / 32.836706; 35.076942
https://mashmautcenter.co.il/
(למפת חיפה רגילה)
 
מרכז משמעו"ת
מרכז משמעו"ת
מפה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מרכז משמעו”ת (ראשי תיבות של: מורשת, שואה, מסורת, ערכים ותקומה) הוא אתר לימוד חוויתי עבור הדור הצעיר והקהילה השוכן בקרית מוצקין ועוסק בתכני מורשת, שואה, מסורת, ערכים ותקומה. מתקיימים בו ימי עיון, סדנאות חווייתיות והרצאות.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרכז משמעו"ת נוסד בשנת 1994 כיוזמה של ד"ר לאה גנור מנהלת המרכז בשיתוף עם עיריית קריית מוצקין ומשרד החינוך. במרכז ניתן דגש על סוגיות הקשורות בעם היהודי במדינת ישראל ובתפוצות, זיכרון השואה והתקומה, מאבק באנטישמיות, קשרי חינוך עם פולין וגרמניה בתוכניות חינוכיות המאגדות תחומי תוכן ערכיים הנוגעים לישראלים ויהודים במדינת ישראל בעבר בהווה ובעתיד.

בפעילויות המרכז משתתפות קבוצות מגוונות כגון: תלמידים, משלחות נוער ומבוגרים מחו”ל, מורים, חיילים, שורדי השואה, עולים חדשים וקהילה.

המרכז מארגן ומלווה את פעילות הזיכרון וההנצחה של השואה והגבורה בעיר. כמו כן, המרכז משמש כבית עבור שורדי/ות השואה המהווים עמודי תווך בפעילויות היומיומית תוך כדי שמירה על קשר רציף וקבוע עם השורדים.

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

המרכז זוכה להערכה והוקרה רבה על עבודתו החינוכית בארץ וברחבי העולם.

בשנת הלימודים תשנ"ו הוענקה למרכז תעודת הצטיינות בכנסת על ידי יו"ר הכנסת, הפרופ’ שבח וייס, גב’ יהודית האוזנר והאגף לתרבות תורנית על כתיבת תוכניות לימודים ייחודיות בנושא השואה ועידוד תלמידים להנצחת קורבנות השואה באמצעות כתיבת עבודות.

בשנת הלימודים תש"ס הוענק פרס אשת החינוך לשנת תש"ס מטעם יד ושם למנהלת המרכז, ד"ר לאה גנור ובשנת 2020 הוענק לד"ר גנור צלב האבירות מאת נשיא פולין על תרומתה לפיתוח הדיאלוג הישראלי פולני.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]