משאבת הכסף

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לעדכן ערך זה.
ייתכן שהמידע המצוי בדף זה אינו מעודכן, אתם מוזמנים לסייע ולעדכן את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעדכון הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לעדכן ערך זה.
ייתכן שהמידע המצוי בדף זה אינו מעודכן, אתם מוזמנים לסייע ולעדכן את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעדכון הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
משאבת הכסף
לוגו התוכנית
לוגו התוכנית
סוגה שעשועון טלוויזיה
יוצרים גילי גולן, הראל יוספסון, עדי גולן
מנחים ליאור סושרד
פרסים עד מיליון ש"ח
ארץ מקור ישראלישראל ישראל
שפות עברית
מספר עונות 1
מספר פרקים 12
הפקה
מפיק גילי גולן, עדי גולן, תחיה אביכזר, יוני פארן
חברת הפקה "תנין הפקות" ו"דורי מדיה"
עורכים שני
אתר צילומים אולפני ג.ג בנווה אילן
אורך פרק שעה – שעה ורבע
שידור
רשת שידור ערוץ 2
פורמט (תמונה) 4:3
תקופת שידור מקורית 11 במאי 20123 באוגוסט 2012
קישורים חיצוניים
דף הבית

משאבת הכסף היה שעשועון טלוויזיה ישראלי מקורי, שהופק עבור הזכיינית "רשת" על ידי "תנין הפקות" ו"דורי מדיה". מטרת המשחק הייתה לשמור על מיליון שקלים לאורך 8 שאלות. את התוכנית הנחה ליאור סושרד. התוכנית הניבה נתוני רייטינג נמוכים בישראל[1], ולא עלתה לשידור לעונה נוספת.

חוקי המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשחק משתתפים 2 מתמודדים יחד נגד "משאבת הכסף" (אשר עוברת האנשה על ידי מנחה התוכנית), שבכל שאלה שואבת כסף מתוך הכסף שנותר למשתתפים. במשחק יש 8 שאלות, בהן בכל שאלה על המשתתפים לבחור נושא אחד מתוך 3 נושאים המוצגים בפניהם. נושא שנבחר יוחלף בנושא אחר בשאלה הבאה. רמת הקושי של השאלות עולה בהתאם למספר השאלות שהמשתתפים עברו.

השאלות במשחק הן שאלות סגורות, בהן יש 4 תשובות לשאלה. המנחה מציג קודם כל את התשובות, והשאלה עצמה מוצגת לאחר מכן. בסיום הקראת השאלה מתחילה הספירה לאחור להפעלת המשאבה. המשאבה מפסיקה כששני המשתתפים בוחרים תשובה.

למשתתפים ניתנות 3 שניות של חסד בהן המשאבה אינה שואבת כסף. המשתתפים אינם יודעים את הבחירה של המשתתף השני במשחק.

במשחק קיימים 2 גלגלי הצלה:

  • התייעצות – מאפשר לשני המשתתפים להתייעץ על התשובה שיבחרו. המשאבה ממשיכה לפעול גם בזמן הפעלת גלגל ההצלה הזה.
  • השתלטות – מאפשר לאחד השחקנים לבחור את התשובה עבור המשתתף השני.

ניתן להשתמש בגלגל הצלה פעם אחת. השימוש בגלגלי ההצלה אפשרי החל מהשאלה השנייה. בשאלה האחרונה לא קיימים גלגלי הצלה.

כאשר שני המשתתפים טועים בבחירתם המשחק מסתיים וכל הכסף נשאב. במידה ושני השחקנים בחרו 2 תשובות שונות ואחת מהן נכונה, המשאבה מגבירה את מהירות השאיבה, והאולפן משנה את צבעו לפי מהירות השאיבה. הרמות מיוצגות בצבעים: כחול, כתום ואדום. מהירות השאיבה לא תוגבר אם נעשה פיצול תשובות ברמה השלישית, המיוצגת בצבע אדום, אך המשחק יסתיים. המשחק יסתיים גם במקרה שבזמן שניתן למשתתפים לענות על התשובה לא נותר בידי המשתתפים כסף (כל הכסף נשאב).

בשאלה האחרונה ניתנת בידי השחקנים 2 אפשרויות, לאחר שהמשתתפים בחרו את נושא השאלה. הראשונה היא לשחק כרגיל, והשנייה היא – בתמורה ל־ 12 שניות חסד, השאלה תורכב מ־ 8 תשובות בהן 2 תשובות הן נכונות. בתשובה האחרונה השחקנים עונים יחד ויכולים להתייעץ, אך אין באפשרותם לבחור יותר מכמות התשובות הנכונות שקיימות בשאלה (תשובה אחת במשחק כרגיל או 2 תשובות במידה ובחרו לקבל 12 שניות של חסד).

בפרק אחד מתקיימים כמה משחקים, בדרך כלל בין 2 – 3 משחקים.

קניית הפורמט[עריכת קוד מקור | עריכה]

כ־10 מדינות, בהן צרפת, הולנד, ספרד, טורקיה ומספר מדינות בדרום אמריקה הביעו רצון לרכוש זכויות על הפורמט, והגיעו לישראל במטרה לצפות בהקלטת התוכנית[2]. "משאבת הכסף" הופצה בפסטיבל מיפ האחרון בקאן, על ידי "דורי מדיה גרופ". בזכיינית מספרים כי בעקבות כך הביעו מספר רב של גורמים התעניינות בקניית הפורמט. התוכנית עלתה בערוץ 2, Latina Televisión בפרו ב-20 ביולי 2014 וזכתה להצלחה ניכרת, והתוכנית תעלה לשידור לעונה נוספת במדינה זו במהלך 2015. בפברואר 2015 רכש ערוץ מרכזי בווייטנאם 2 עונות של משאבת הכסף לשידור ברחבי המדינה (52 פרקים בסה״כ)[3]. במאי 2015 רכש ערוץ Globo בברזיל את השעשועון, שישודר כחלק מתוכניתו של המגיש פאוסטו סילבה בימי ראשון בשידור חי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]