משחקי ילדים (ציור)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
משחקי ילדים
Children’s Games
מידע כללי
צייר פיטר ברויגל האב עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך יצירה 1560 עריכת הנתון בוויקינתונים
טכניקה וחומרים לוח עץ, צבע שמן עריכת הנתון בוויקינתונים
ממדים בס"מ
רוחב 161 ס״מ עריכת הנתון בוויקינתונים
גובה 118 ס״מ עריכת הנתון בוויקינתונים
נתונים על היצירה
מספר יצירה GG_1017 (המוזיאון לתולדות האמנות) עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום המוזיאון לתולדות האמנות
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

משחקי ילדים הוא ציור משנת 1560 מאת הצייר הפלמי פיטר ברויגל האב. הציור מציג לצופה המודרני שפע של מידע על כ-91 משחקי ילדים שונים שהיו נפוצים בעבר בארצות השפלה, ושנעלמו ברובם הגדול, אם כי ילדים עדיין משחקים בחלקם, כגון חמש אבנים, סביבון, תופסת וטיפוס.

התצפית היא מגובה בינוני כלפי מטה, וכנהוג לעיתים אצל ברוגל, ציר ההתרחשות העיקרי רץ מצד שמאל למטה כלפי ימין למעלה. נקודת המגוז היא הכנסייה ליד הפינה הימנית העליונה. התמונה לא מספקת "נקודה אידיאלית", כדי לראות את התמונה כולה בבהירות יש להתרחק ממנה, אך כדי לראות את הפרטים במלואם יש להתבונן בה מקרוב.

זוהי יצירה גדולה, 116 × 161 ס"מ, שמופיעים בה 200 ילדים - 122 בנים ו-78 בנות. ניתן לראות בתמונה את הגישה שהייתה מקובלת בתקופה של ברויגל, להתייחס לילדים כמבוגרים קטנים - כל הדמויות לובשות מלבושי מבוגרים, בנות בסינרים וכובעים כמו אימהותיהן, ובנים במעילים כמו אבותיהם. על בסיס זה, כמו גם העובדה שלא ידוע על ציורים שמתארים משחקי ילדים עד להופעת ציור זה, הדגים ההיסטוריון הצרפתי פיליפ אריאס את טענתו שמושג הילדות לא היה קיים בימי הביניים.[דרוש מקור][דרושה הבהרה]

הציור, צבעי שמן על לוח עץ, מוצג כיום במוזיאון לתולדות האמנות בווינה.

משחקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא משחקי ילדים בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ תהלוכת החתונה מופיעה בדיוק במרכז התמונה, ייתכן שזהו מבט אירוני על הטקס הקדוש או ביקורת על כך שנישואי קטינים מותרים
  2. ^ ייתכן שצבע התכלת בבגדי התינוק וגלימות המשתתפים מסמל לעג לעולם המבוגרים כי הוא מסמל גבר נבגד, כמו בציור "הפתגמים ההולנדיים"
  3. ^ שלפוחית השתן של החזיר הייתה בשימוש נרחב לחלק הפנימי של כדורים ספורטיביים וכבלון בחגיגות ופסטיבלים, כיום עדיין משמשת בחגיגות וקרנבלים מסורתיים באירופה וגם לצרכים רפואיים