משמר היום (סרט, 2006)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף משמר היום (2006))
משמר היום
Дневной дозор
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על משמר היום עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי טימור בקממבטוב עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי קונסטנטין ארנסט
אנטולי מקסימוב
תסריט סרגיי לוקיאננקו
טימור בקממבטוב
עריכה דמיטרי קיסליוב עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים קונסטנטין חבנסקי
מריה פורושינה
מוזיקה יורי פוטיינקו עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום סרגיי טרופימוב עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה רוסיה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה הערוץ הראשון (רוסיה), Bazelevs עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה ג'מיני פילמס (רוסיה)
פוקס (ארצות הברית)
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 1 בינואר 2006 (רוסיה)
משך הקרנה 132 דקות
שפת הסרט רוסית, ישנן גרסאות דיבוב אנגלי
סוגה סרט פעולה, סרט ערפדים, סרט המבוסס על יצירה ספרותית, סרט פנטזיה, סרט אימה, סרט בסוגת ספרות עלילה ספקולטיבית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב $4,200,000
הכנסות באתר מוג'ו daywatch
סרט קודם משמר הלילה עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

משמר היוםרוסית: Дневной дозор, "דנבנוי דוזור") הוא שמו של סרט מתח ופעולה רוסי בסוגת הפנטזיה. הסרט עלה לאקרנים ב-2006 בבימויו של טימור בקממבטוב, יליד קזחסטן. הסרט מבוסס באופן רופף על ספר באותו שם מאת סרגיי לוקיאננקו (ראה אור ב-1998) והוא המשכו של הסרט משמר הלילה.

בפסקול של הסרט שולבו מספר שירים של סיריוגה.

תקציר הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

זהו ראש השנה האזרחית של 2006, יותר משנה לאחרי אירועי משמרת הלילה. אנטון גורודצקי, גיבור הסרט הראשון, מוצא את עצמו באמצע עימות הולך וקרב בין "האחרים" לאנשי האור והחושך, אשר עדיין קשורים בהפסקת אש מתוחה. אנטון הוא עדיין פעיל משמרת הלילה, עובד כעת ומתחזק רומן עם סבטלנה. כיוון שייגור בנו הפך כעת לאחד מן האחרים, אנטון נאלץ בחשאי להשמיד ראיות של התקפות שייגור ביצע על אנשים רגילים, מה שמפר את ההסכם בין האחרים ובין אנשי משמר הלילה.

כדי לתקן את הטעות הקודמת שלו, כשניסה להשתמש בשירותה של המכשפה כדי להרוג את ייגור בילדותו (סצנה המופיעה בתחילת הסרט הראשון), אנטון מבקש למצוא את גיר הגורל האגדי, גיר קסום שיכול לשכתב את ההיסטוריה, שהיה פעם שייך לטמרלן, רכוש שהיה אחת הסיבות העיקריות להצלחות הצבאיות הרבות שלו.

בינתיים, זבולון, מנהיג האחרים מחכה ליום ההולדת של ייגור. ביום ההולדת, ייגור עתיד להפוך סופית לאחד מן האחרים ויוכל לרכוש את הכוח שיאפשר לאחרים לשבור את החוזה (שניתן היה לכבד רק כי אחרים חששו כי שני הצדדים יהרסו זה את זה).

אנטון משיג את הגיר ממקום המחבוא בבית קפה מרכז אסייתי במוסקבה ומשתמש בו כדי לזמן את ייגור. בתחילה הם מסתדרים היטב, אבל ייגור מתרעם כאשר אנטון מסרב לבקשתו כדי ליישר את ההדורים עם אמא של ייגור. אנטון לובש את המעיל הגדול שלו ויוצא להזמין אוכל. בשלב זה, הטלפון נייד מצלצל מעבר לקו מדברת סבטלנה. ייגור שעזב עם המעיל ובכיסו גיר הגורל כועס על החדירה שלה למערכת היחסים שלו עם אביו וצועק לה: "יש לו משפחה. אל תקראי לו שוב." הוא מנפץ את הטלפון באלימות ונעלם עם הגיר, שאותו הוא לוקח לזבולון. זבולון לא יכול להשתמש או אפילו לגעת בגיר, כיוון שהדבר יהווה הפרה ישירה של הסכם הפסקת האש שבין האחרים למשמרת הלילה.

מסיבת יום ההולדת של ייגור מתחילה זמן קצר לאחר מכן, האורחים הם האחרים (חלקם כוכבי הפופ הרוסי). סבטלנה רצה למקום המסיבה כדי למצוא את אנטון. ייגור מתעמת איתה, היא מנסה למנוע את ההתנגשות אבל ייגור שוב ושוב מערים עליה ומביע תרעומת על מערכת היחסים שלה עם אביו, סבטלנה בטעות מכה את ייגור וטיפת דם נוזלת מאפו. זבולון מפרש זאת כהפרה של הסכם הפסקת האש ומשתמשת בזאת כדי להכריז על מלחמת חורמה באנשי האור.

ייגור, עכשיו כחלק מהאחרים, משחרר אפוקליפסה על מוסקבה, הורג את מרבית אורחי המסיבה ומסנוור את סבטלנה. העיר נהרסת כמעט; קרב עז בין אור וחושך ניטש בעוצמה, עם ניצולים מועטים משני הצדדים. בעיצומו של התוהו ובוהו, אנטון, ששורד, מוצא את אליסיה המנסה להחיות את אהובה המת, קוסטיה, אך ללא הצלחה. היא לא יכולה להחיות אותו, כי מעשיה לא גרמו למותו. הסצנה מרמזת כי המשתמש בגיר יכול רק לשנות החלטות שהוא או היא עשו, לא של מישהו אחר. אנטון משכנע את אליסיה לתת לו את הגיר כך שהוא יוכל למנוע את הרס מוסקבה ומותם של עשרות רבות אחרים, אבל הוא נתפס כמעט מיד על ידי סבטלנה המבוהלת וייגור הזועם. אנטון שנאבק בכוח, כמעט מת מהמאמץ והוא ניצל ברגע האחרון על ידי גסר, מנהיג האור.

אנטון עובר דרך חורבות מוסקבה לבית שבו הוא, לפני ארבע עשרה שנה, ביקר בבית המכשפה - ביקור שגרם לרצף שלם של אירועים, החל בהצטרפותו של אנטון למשמר הלילה. אנטון כותב לא בולט על קיר בבית הזה ואז מוסקבה חוזרת למצב הרגיל, לפני שהושמדה והסרט חוזר לשנת 1992 ולסצנה הראשונה מהסרט הקודם.

באפילוג, כתוצאה מהשפעת הגיר, אנטון חושב להתמודד עם המכשפה, ומסרב לגרום נזק לעובר של אשתו, מי שעתיד להיות ייגור. הוא יוצא מהבית אל הרחוב, שם הוא פוגש את סבטלנה. זבולן וגסר צופים בהם מספסל בפארק, להוטים לראות אם אנטון יכיר בסבטלנה, למרות שמעולם לא פגש אותה בגלל שכתוב ההיסטוריה. תחזיתו של גסר תתברר כמדויקת: למרות שלא ידע איך או למה, אנטון מזהה את סבטלנה והם הולכים ביחד.

דמויות עיקריות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אנטון גורודצקי, איש משמר הלילה וגיבור הסרט (קונסטנטין חבנסקי)
  • גסר, מנהיג משמר הלילה במוסקבה (ולדימיר מנשוב)
  • זבולון, מנהיג משמר היום במוסקבה ודמות הרשע הראשית (ויקטור וורז'ביצקי)
  • הילד ייגור (דמיטרי מרטינוב)
  • סבטלנה (מריה גורושינה)
  • אוליה (גלינה טיונינה)
  • סמיון (אלכסיי מקלקוב)
  • לנה "גורת נמרים", משנת צורה ממשמר הלילה (אנה סליוסריובה)
  • אוליה (אליסה) (גלינה טיונינה)
  • הערפד קוסטיה (אלכסיי צ'אדור)
  • הערפד הקצב, אביו של קוסטיה (ולרי זולוטוחין)
  • הערפד אנדריי (איליה לגוטנקו)
  • הערפדית לריסה, חברתו של אנדריי (אנה דוברובסקאיה)
  • המכשפה (רימה מרקובה)
  • איליה "הדוב", משנה-צורה ממשמר הלילה (אלכסנדר סמוילנקו)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]