משתמש:אלוןארנון/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

עתיד כחול לבן היא תנועה ציבורית השואפת להבטיח לדורות את זהותה היהודית והדמוקרטית של ישראל, תוך שיח פנימי ישראלי מלכד. התנועה פועלת לחתימת הסכם ישראלי-פלסטיני של שתי מדינות לשני עמים, אך בהיעדר הסכם מעודדת נקיטת צעדים עצמאיים קונסטרוקטיביים לקידום מציאות של שתי מדינות לשני עמים.

התנועה נוסדה בשנת 2009 על ידי גלעד שר, לשעבר ראש צוות המו״מ עם הפלסטינים וראש לשכתו של רה״מ אהוד ברק וחוקר בכיר במכון למחקרי ביטחון לאומי, עמי אילון, ראש השב״כ ומפקד חיל הים לשעבר, ואורני פטרושקה, יזם הייטק ויזם חברתי. כמנכ"לית התנועה מכהנת דר נדלר.

התנועה פועלת על פי העיקרון כי רק באמצעות יצירת מציאות של שתי מדינות לשני עמים ניתן יהיה להבטיח כי ישראל תהיה מדינה דמוקרטית בעלת רוב יהודי מובהק, להגדיר גבולות קבע בטוחים, לקבע את מעמדה של ירושלים כבירת ישראל, לחזק את מעמדה של ישראל בעולם, להפנות משאבים למימוש מטרות לאומיות ולאפשר שגשוג וביטחון לדורות הבאים.

פעולה לתכנון אורבני[עריכת קוד מקור | עריכה]

תנועת "עתיד כחול לבן" מציעה לקיים עבודת תכנון יסודית שתסייע לשכנע את מקבלי ההחלטות שמשימת קליטת מתיישבי יהודה ושומרון היא ברת ביצוע.

  1. תכנון אזורי ואורבני: תכנית מפורטת לקליטת מתיישבים שייאלצו לעקור מבתיהם, במסגרתה יש לתת מענה לשאלות רבות דוגמת: היכן יש ליישב מחדש את המפונים (במרכז או בפריפריה? ביישובים קטנים או בערים? וכו'), מה מידת החשיבות של שימור המסגרות הקהילתיות הקיימות (האם רצוי להעתיק את היישובים על יושביהם, ככל האפשר?), ועוד.
  2. תכנון מקצועי: במטרה לספק מענה על שאלות כגון מה תפקיד המדינה במציאת פתרונות תעסוקתיים למפונים? האם יש לשמר את המשרות הציבוריות?

פעולה לחקיקת חוק קליטה, פינוי מרצון ופיצוי[עריכת קוד מקור | עריכה]

התנועה פועלת לקידומו של חוק קליטה, פינוי מרצון ופיצוי, שיעודד את המתיישבים הפרגמטיים, המתגוררים ביישובים מבודדים והמכירים בכך שבסופו של דבר ייאלצו להתפנות, לעשות כן מיוזמתם.

עקרונות התנועה קובעים כי כל הסכם בין ישראל לבין הפלסטינים, הכולל פינוי יישובים, יאושר רק לאחר הכרעת העם בבחירות כלליות או במשאל עם.

פעולה לשינוי השיח הציבורי בישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

"עתיד כחול לבן" פועלת לשינוי השיח הציבורי בישראל במטרה לגרום להתייחסות אל מתיישבי יהודה ושומרון כאל שותפים אמיתיים לשיח שוויוני, ולהדגיש את המחיר האישי והקהילתי שהם עתידים לשלם בוויתור על מפעל חייהם.

התנועה פועלת בקרב כלל המגזרים בציבור הישראלי, להדגשת החיוניות והדחיפות של פעולה ישראלית, קליטת מתיישבי יהודה ושומרון, לשמירה על המדינה היהודית ועל החזון הציוני.

פרויקט "דיאלוג על הקו"[עריכת קוד מקור | עריכה]

החל משנת 2011, במסגרת פרויקט "דיאלוג על הקו" של "עתיד כחול לבן" – מנהלות קבוצות של מובילי דעה צעירים מהימין המתנחלי (ציונים דתיים תושבי יהודה והשומרון) ומהשמאל הציוני שיח המבוסס על שפה ומרחב פעילות משותפים, חיבור אישי והבנה הדדית. מטרת הדיאלוג הינה חיזוק ובנייה מן היסוד של יחסי אמון, הכלה והקשבה לדעות ולעמדות של השני. במסגרת המפגשים עלתה הסכמה על ערכי סולידריות חברתית, אחדות העם, דמוקרטיה וכיבוד לא אלים של כל הכרעה דמוקרטית, אפילו על עתיד השטחים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אתרי התנועה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאמרים נבחרים[עריכת קוד מקור | עריכה]