משתמש:מוטיבציה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שלום, כיניתי את עצמי בכינוי מוטיבציה, כי אני דוגמה טובה למישהו שיש לו מוטיבציה ענקית ללמוד מדעים, אך לא קיבל בימי הילדות את כל הכלים הראויים לכך. נולדתי במשפחה חרדית (ספרדית - אם זה מעניין), וככזה למדתי בתלמוד תורה (אשכנזי - אם זה מעניין), שם בקושי למדתי את פעולות החשבון הבסיסיות וכן דקדוק רק בשעה האחרונה של היום. לאחר מכן, ברמה הישיבתית, אין לא חשבון ולא כלום, תלמוד והלכה בלבד. למדתי הרבה תלמוד במהלך חיי אך למזלי גם הרבה פילוסופיה עתיקה. ככל שהתבגרתי (כיום אני בן 24+) הבנתי שאני נמשך מאוד למדעים..., זה מסקרן אותי ואני אוהב את זה... כמובן רכשתי מושגים בסיסיים מאוד בכל תחומי המדע... (מיותר לציין שאני לא רואה במדע כמשהו סותר לדת. רבים מחכמי ישראל היו מדענים מלומדים ומשכילים בתקופתם שהיו מתמטיקאים, פיזיקאים, כימאים, רופאים, פילוסופים, ביניהם ניתן כמובן למנות את רס"ג והרמב"ם ועוד ועוד רבים וטובים, זה סתם מיותר להאריך בכך שהדרך שבה נוקטים החרדים בזמננו שלא להשכיל אינה בהכרח דרכה של היהדות ואפילו רחוקה כמטחווי קשת מדרכה האמיתית של היהדות)

אני מנסה להשלים הרבה ידע שחסר לי במדעים. אין לי חברים מדענים. אין לי הורים מדענים שאוכל לשאול אותם. אחד המקומות היחידים שבהם אני יכול לשאול שאלות במדע ועונים לי, זהו "הכה את המומחה" בויקיפדיה. מעניין לציין, שאני איני מכיר שם את אף אחד, ואף אחד אינו מכיר אותי, ובכל זאת יש שם מלומדים שנרתמים לסייע ולענות (לא רק לי) בסבלנות ובאדיבות, גם כאשר מדובר בשאלות אויליות בשבילם. למזלנו, האזור של "הכה את המומחה" התברך במדענים מהשורה הראשונה, ומשתתפים בו פרופסורים, דוקטורים, דוקטורנטים, מאסטרים, ובוגרים אקדמאיים, כולם נפגשים בשאלות שונות. מהן מעניינות אותם ומהן לא כל כך, אבל מכובדים אלה מנסים את כוחם בתשובות ושומרים על כושר בתחומי עניינם. בכל רמה אפשר ללמוד.

כולי תקוה שרבים כמוני יבואו לכאן ויפיצו שאלות במרחב הציבורי הזה, ישאלו ויחכימו וידעו וימשיכו לפתח את העולם, ויגרמו לכך שהעולם יתעורר משאננותו ושתהיה השכלה חינם לכל מבקש. כמו כן תקוותי שיבואו לכאן משיבים רבים משכילים הראויים להשיב ויפיצו תשובות במרחב הציבורי הזה וכולי כנ"ל.

דבר על ויקיפדיה: לדעתי, חלק מן הערכים בויקיפדיה כתובים ברמה גבוהה מאוד עד כדי כך שרק אחוזים מעטים באמת יכולים להבין את מה שכתוב שם, לעומת האחוזים הנצרכים באמת לאותו הערך שפעמים רבות אינם מבינים אותו. פעמים רבות ערכים, בפרט במדע, בנויים על תהליך שדומה לאינדוקציה מתמטית או כמו שכותב פרופ' רון אהרוני (שיטת "את זה כבר עשינו"). מתחילים ממקום מסויים בהנחה שכבר הקוראים היו במקומות קודמים לו. או בקיצור מתחילים את ההסבר מקומה תשיעית בזמן שהקוראים בקומת קרקע. צריך להוריד את הכתיבה לשפה של רוב האנשים שבעצם בעיקר בשבילם נוסדה האנציקלופדיה הזאת. המשפט של אלברט איינשטיין צריך להיות נר לרגלי עורכי ויקיפדיה: ""אם אתה לא יכול להסביר את זה לילד בן ארבע, כנראה שאתה לא מבין את הנושא בעצמך" או לפי נוסחה אחרת: "אם אתה רוצה לדעת אם הבנת דבר מסויים בעצמך, אתה צריך לדעת להסביר אותו לילד בגיל 6".

אני בעד תרומה של כל אזרח לחברה. בעד מלאכה לדתיים. בעד שלום בין דתיים לחילונים. בעד אי כפייה דתית על חילונים. בעד אי כפייה חילונית על דתיים. בעד מתן כבוד ראוי לנשים. בעד אי הפליה וגזענות של כל אדם מכל גזע דת ומין. בעד שלום בין כל האומות, נוצרים מוסלמים ויהודים.