משתמש:פוגמישו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שלום לקוראים היקרים,

מכיוון שנהוג לומר מספר מילים, אציין רק שאני אוהב מאוד לקרוא ומתעניין בנושאים שונים ומגוונים, כגון: היסטוריה כללית ויהודית, דתות, מדע, ארכיאולוגיה מקראית, פילוסופיה, משפט, כלכלה וקצת מכל דבר...

ערכים שתרמתי להם[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחום השואה: זונדרקומנדו, אדולף היטלר

בתחום הכלכלה: אולג דריפסקה,

ציטוטים מעניינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • "הנה הרוצה לפקח על עצמו, שתים הנה ההשקפות הצריכות לו: האחת - שיתבונן מהו הטוב האמיתי שיבחר בו האדם והרע האמיתי שינוס ממנו. והשנית - על המעשים אשר הוא עושה לראות אם הם מכלל הטוב או מכלל הרע. וזה בשעת מעשה ושלא בשעת מעשה: בשעת מעשה - שלא יעשה שום מעשה, מבלי שישקול אותו במאזני זאת הידיעה. ושלא בשעת מעשה - שיעלה לפניו זיכרון כלל מעשיו וישקול אותם כמו כן במאזני המשקל הזה, לראות מה יש בם מהרע ההוא ולטהר ממנו". (רבי משה חיים לוצאטו, מסילת ישרים, פרק ג, בביאור חלקי הזהירות).
  • "הגישה בדבר מערכת היחסים בין תורה למדע צריכה להיות כך: לא לקבל את כל שנטען בשם המדע כהלכה למשה מסיני ולנסות ל"סדר" את התורה בהתאם אלא להפך. מה שנכתב בתורה – אמת הוא לאמיתה גם בנושאי קוסמולוגיה ובריאה כמו בכל נושא אחר, בורא העולם יודע טוב יותר מכולם כיצד ברא את עולמו, במידה והמדע השכיל להגיע למסקנות שמסתדרות עם הכתוב בתורה – זכה. ולא – יש למדע בעיה". (הרב מרדכי נויגרשל).
  • "אני מאמין בקיומו של כוח יוצר ביקום הזה – כוח שהוא הבסיס והמהות של כל המציאות, ושאין להסבירו במונחים מטריאליסטיים. ההיסטוריה, בסופו של דבר, מונחית בידי הרוח, ולא בידי החומר... כאשר אין לקהילה הנהגה אלוהית, כאשר אין לה סדר מוסרי מוחלט, אין לה גם שום עקרונות קבועים ובלתי משתנים; לפיכך כמעט כל דבר – כוח, אלימות, רצח, שקר – הוא אמצעי מוצדק כדי להגיע אל "הארץ המובטחת". רלטיביזם מהסוג הזה מעורר בי תיעוב". (מרטין לותר קינג – אוטוביוגרפיה, עורך: קלייבורן קרסון, בהוצאת ידיעות אחרונות, עמ' 30).

ספרים מעניינים שקראתי[עריכת קוד מקור | עריכה]