משתמש:Amimqj/אוניברסיטת קרוליינה הצפונית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:לשכתב

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תרגום לקוי.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תרגום לקוי.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. שכתוב
Amimqj/אוניברסיטת קרוליינה הצפונית
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
בעלי תפקידים
נשיא קרול פלוט
סטודנטים
29,390
שונות
כינוי קבוצת הספורט UNC

אוניברסיטת קרוליינה הצפוניתאנגלית: University of North Carolina) היא אוניברסיטת מחקר ציבורית הממוקמת בצ'אפל היל, קרוליינה הצפונית, ארצות הברית. האוניברסיטה מדורגת באופן עקבי בין האוניברסיטאות הטובות ביותר בארצות הברית.

האוניברסיטה החלה לפעול ב-12 בפברואר 1795.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעצרת הכללית של צפון קרוליינה ב-11 בדצמבר 1789, הוחלט שתיבנה האוניברסיטה ב׳ קרוליינה הצפונית ליד חורבות קפלה, שנבחרה בשל המיקום המרכזי שלה בתוך המדינה. ההוראה החלה מסטודנטים לתואר הראשון בשנת 1795, היא אחת מהאוניברסיטאות הציבוריות העתיקות ביותר בארצות הברית ובמוסד הזה מעניקים תארים במאה השמונה עשרה.

במהלך מלחמת האזרחים האמריקנית, באוניברסיטה מושל דיוויד לורי סוויין אשר שכנע את נשיא הקונפדרציה ג'פרסון דייוויס לתת פטור לחלק מתלמידים מהטיוטה, ולכן האוניברסיטה הייתה אחד הבודדים בקונפדרציה שהצליחה להישאר פתוח. עם זאת, בצ'אפל היל סבל אובדן של יותר מאוכלוסייתה במהלך המלחמה מכפר כלשהו בדרום, וכאשר מספר תלמידים לא התאושש, האוניברסיטה נאלצה להיסגר במהלך השיקום מ-1 בדצמבר 1870 - 6 בספטמבר 1875.

למרות ספקנות ראשונית מאוניברסיטת הנשיא פרנק פורטר גרהאם, ב-27 במרץ 1931, החקיקה הועברה לקבוצת האוניברסיטה עם מדינת המכללה לחקלאות והנדסה והמכללה של האישה מאוניברסיטת צפון קרוליינה כדי ליצור את האוניברסיטה המאוחדות של צפון קרוליינה. ב-1963, האוניברסיטה המאוחדת נעשתה באופן מלא, למרות שרוב הנשים עדיין למדו בקולג' של האישה במשך השנתיים הראשונות שלהם, העברה לצ'אפל היל כג'וניורס, שכן תלמידי שנה א נדרשו לחיות בקמפוס והיו רק במעונות של נשים. כתוצאה מכך, המכללה של האישה הייתה שם "אוניברסיטת צפון קרוליינה בגרינסבורו", ואוניברסיטת צפון קרוליינה הפכה ל"אוניברסיטת צפון קרוליינה בצ'אפל היל." ב-1955.

במהלך שנות ה-60 של המאה ה-20 הקמפוס היה המיקום של מחאה פוליטית משמעותית. לפני המעבר של חוק זכויות אזרח משנת 1964, היו מחאות על הפרדה גזעית המקומית שהחלה בשקט במסעדות רחוב פרנקלין הובילו להפגנות והפרעות המוניות. החוק זכה לביקורת באופן מיידי על ידי נשיא אוניברסיטת ויליאם יום שישי, אבל לא נבדק על ידי העצרת הכללית של צפון קרוליינה עד 1965. היו תיקונים קטנים כדי לאפשר ביקורים "נדירים" אשר לא הצליחו להרגיע את ציבור הסטודנטים, במיוחד כאשר מועצת המנהלים של האוניברסיטה הנאמנים דחתה את החלטתו של הנגיד החדש פול פרדריק ארפ לאפשר הזמנות לרמקול המרקסיסטית הרברט Aptheker ופעיל זכויות אזרח פרנק וילקינסון, עם זאת, שני הרמקולים הגיעו לצ'אפל היל בכל מקרה.

מסוף 1990 ואילך, האוניברסיטה התרחבה במהירות עם עליית 15% בסך הכל אוכלוסיית סטודנטים ליותר מ 28,000 עד 2007. לדוג: בבניית מתקנים חדשים, שמומנו בחלקו על ידי הקמפיין "קרוליינה הראשונה" גיוס הכספים ותרומה שגדלה פי ארבעה ליותר מ -2 מליארד דולרים בעשר שנים בלבד. פרופ 'אוליבר סמיטיס זכה בפרס נובל ברפואה בשנת 2007 עבור עבודתו בגנטיקה.

בין המנהיגים בולטים של האוניברסיטה יש את דוד ורי סוויין (נשיא בשנים 1835 - 1868); ואדווין אנדרסון אלדרמן (1896 - 1900), שהיה גם נשיא אוניברסיטת טוליין ואוניברסיטת וירג'יניה. הנשיא הנוכחי הוא קרול פלוט האישה הראשונה אשר מחזיקה בתודעת העבר.

קמפוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

קמפוס האוניברסיטה אשר כולל 729 דונם, נשלט על ידי שני חצרות:: פולק המקום, פולק מקום נקרא על שמו של בוגר אוניברסיטה וילידי צפון קרוליינה הנשיא ג'יימס פולק, המקום נקרא על שמו של סמואל אוסביוס, המחבר המקורי של הצעת החוק ביקש השכר של האוניברסיטה. בסמוך ל"polke Place” יש חצר לבנים שקועה הידועה כבור שבו תלמידים נאספים לעתים קרובות ועוסק בויכוח ער עם רמקולים כגון הכומר הבור. מורהד פטרסון מגדל הפעמון, הממוקם בלב הקמפוס, מצלצל ברבע השעה. ב-1999, האוניברסיטה היית אחד משישה עשרה מקבלי אגודת פרסים מדליון אדריכלי נוף האמריקאי וזוהה כאחד מ-50 "יצירות אומנות" במכללה או באוניברסיטה בת"א גיינס בספרו הקמפוס כיצירת אמנות.

אקדמאים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תוכנית הלימודים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אוניברסיטת קרוליינה הצפונית מציעה 74 תוארי הדוקטורט ראשון. באוניברסיטה רשומים יותר מ 28,000 סטודנטים מכל 100 מחוזות צפון קרוליינה, 49 מדינות האחרות, ו47 מדינות אחרות. זוהי האוניברסיטה השנייה בגודלה בקרוליינה הצפונית, חוק המדינה מחייב שאחוז התלמידים מצפון קרוליינה בכל אחד נפגש בכיתה בכיתה ט 'או יעלה 82%. הסטודנטים מורכבים מסטודנטים לתואר ראשון ו17,981, 10,935 סטודנטים לתארים מתקדמים ומקצועיים (כמו של סתיו 2009). מיעוטים מהווים 30.8% מהאוכלוסייה לתואר הראשון של האוניברסיטה ויישומים מסטודנטים בינלאומיים אשר הוכפלו בחמש השנים האחרונות (מ702 ב-2004 ל 1,629 ב-2009). שמונים ותשעה אחוזים מהתלמידים שנרשמו בשנה הראשונה בשנת 2009 דיווחו על ממוצע ציונים של 4.0 ומעלה בקנה מידה 4.0 משוקלל. תלמידי האוניברסיטה מתחרים חזקים למלגות לאומיים ובינלאומיות. ב-2009, שני קשישים מהאוניברסיטה זכו במלגות רודוס. מגמות הפופולריות ביותר באוניברסיטה הן ביולוגיה, מנהל עסקים, פסיכולוגיה, עיתונאות ותקשורת המונים, ו[[מדעי המדינה], היא גם מציע תוכניות חו"ל 300 מחקר ב-70 מדינות.

ברמה לתואר הראשון, כל התלמידים חייבים למלא מספר דרישות השכלה כלליות, כחלק מתכנית לימודי חיבורי ביצוע, אשר הוצגה בשנת 2006. אנגלית, קורסים במדעי החברה, היסטוריה, שפה זרה, מתמטיקה ומדעי הטבע נדרשים מכל הסטודנטים, על מנת להבטיח שהם מקבלים חינוך במדעי רוח רחב. האוניברסיטה מציעה גם מגוון רחב של סמינרים בשנה הראשונה לתלמידי שנת א הנכנסים. אחרי השנה השנייה שלהם, סטודנטים עוברים למכללה לאמנויות ומדעים, או לבחור תכנית לימודים מקצועית לתואר ראשון במסגרת בתי הספר לרפואה, עסקי סיעוד, חינוך, בית מרקחת, מידע וספרנות, בריאות הציבור, או עיתונאות ותקשורת המונים. תואר ראשון מתקיים למגבלת שמונה סמסטרים של לימודים.

מדיניות ציבורית[עריכת קוד מקור | עריכה]

מחלקת אוניברסיטת קרוליינה הצפונית למדיניות ציבורית היא תכנית מדיניות ציבורית המציעה התמחויות בתחומים כגון מדיניות הגלובלית, בריאות, מדיניות חינוך, מדיניות מיסוי, וצדק חברתי. המחלקה הוקמה בשנת 2001.

בשנת 1979, תכנית הלימודים במדיניות ציבורית ני הייתה אחת מתוכניות התואר הראשון הראשונות במדיניות ציבורית, וחבר האיגוד הלאומי שכר למדיניות ציבורית ניתוח וניהול. היא התרחבה ב-1991 על ידי תכנית לימודים דוקטורט בינתחומי במדיניות ציבורית ניתוח. בשנת 1995 שתי תוכניות הלימודים אוחדו והחלו בגיוס סגל הליבה שלהם. בשנת 2001 תכנית הלימודים המשולבים הפכו למחלקה הנוכחית של מדיניות ציבורית.

אתלטיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קבוצות הספורט של קרוליינה הצפונית ידועות. הם מתחרים כחברה באיגוד האתלטיקה הלאומית קולגייט חטיבה (NCAA) ורמה (כדורגל קערת נפות (רמה תת FBS) לכדורגל), ובעיקר מתחרות בכנס החוף האטלנטי (ACC) בכל סוגי הספורט מאז העונה 1953 - 1954. הספורט של הגברים כולל בייסבול, כדורסל, קרוס קאנטרי, גידור, כדורגל, גולף, לקרוס, פוטבול, שחיה וצלילה, טניס, אתלטיקה קלה והיאבקות, בעוד ספורט נשים כוללים כדורסל, קרוס קאנטרי, גידור, הוקי שדה, גולף, התעמלות, לקרוס, חתירה, כדורגל, כדורסל, שחיה וצלילה, טניס, אתלטיקה קלה וכדורעף.

האוניברסיטה מתייחסת נכון לסתיו 2011 לשישה ענפי ספורט שונים, האוניברסיטה זכתה ב-40 אליפויות צוות בכדורגל נשים, ו-6 בהוקי שדה נשים. ב-1994 זכתה תוכנית תוכנית הספורט של האוניברסיטה זכתה בדירקטוריון גביע NCAA.

חיי הסטודנטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

[[קטגוריה:קרוליינה הצפונית]] [[קטגוריה:קרוליינה הצפונית: מבנים]] [[קטגוריה:קרוליינה הצפונית: אוניברסיטאות ומכללות]]