משתמש:Amire80/בואו לכתוב דקדוק ב'

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

לפני שנה וקצת סיפרתי לוויקיפדיה העברית שאני הולך לכתוב דקדוק – להעלות לוויקיטקסט את ספר הדקדוק העברי המונומנטלי של וילהלם גזניוס.

מה אתם יודעים, הדברים זזו מאז. הציצו כאן: en:s:Gesenius' Hebrew Grammar.

בקצרה – הנחתי את התשתית, יצרתי בוחטה של תבניות הזויות ותוכן עניינים, וכמו בסרט המוזר שבו קווין קוסטנר שמע קולות שאמרו לו "אם תבנה אותו, הוא יבוא": בא משתמש כמעט אלמוני והעלה כמעט את כל העמודים של הספר על גבי התשתית הזאת. ואז הוא נעלם.

מעוניינים לעזור בהקמת ספר הדקדוק העברי המקוון הראשון?[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • יש עוד שגיאות בספר – גם בעברית וגם באנגלית. לא הרבה, אבל יש, ובספר כזה אסור שיהיו שגיאות. צריך לפחות למצוא אותן, ורצוי גם לתקן.
  • צריך לסיים ליצור עמוד לכל סעיף. זה הדבר הכי דחוף, מכיוון שהספר הזה הוא כמעט היפרטקסט – יש בו כמות עצומה של הפניות מסעיף וסעיף. יצירת עמוד לכל סעיף תאפשר קישור בין הפסקאות וגם קישור נוח מערכים על עברית בוויקיפדיה אל ויקיטקסט. זה לא דורש הרבה הבנה בדקדוק עברי, אבל כן דורש טיפ־טיפה מיומנות עם תבניות. טיפ־טיפה. אם אתם מבינים מה קורה בקוד המקור של הדף הזה, אתם יכולים לעזור! ואם אתם לא מבינים, אשמח להסביר!
  • למתקדמים: להפעיל en:Wikipedia:AutoWikiBrowser. מי שיודע מה זה, לא צריך הסבר נוסף. מי שיודע להפעיל את זה, יקבל ממני רשימת ביטויים רגולריים שאפשר להפעיל על העמודים.

לא רוצים להתעסק עם עניינים טכניים, אבל מצליחים לקרוא את הספר ולהבין מה גזניוס רצה מכם?[עריכת קוד מקור | עריכה]

השתמשו במידע מהספר ושפרו את הערכים על הלשון העברית בוויקיפדיה!

לכל שאלה נוספת פנו לדף השיחה.