משתמש:Assafsh

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תיבת כישורי שפה
he משתמש זה דובר עברית כשפת אם.
en-4 This user speaks English at a near-native level. (אנגלית)
תיבות משתמש
משתמש זה בן 44 שנים, 6 חודשים ו־21 ימים.
משתמש זה נמצא בוויקיפדיה במשך
16 שנים, 9 חודשים ו־28 ימים.
משתמש זה מגדיר את עצמו כיהודי חילוני
משתמש זה הוא צלם חובב
משתמש זה הוא גיימר
משתמש זה הוא מילואימניק
משתמש זה הוא עבד היי טק מושפל
למשתמש זה אין תת חבורות נורמליות.
משתמש זה שותה מים מהברז
משתמש זה תומך בגישת לא אוכל לא שותה.
משתמש זה הוא בעל ידע באמנות
משתמש זה הוא בעל ידע במחשבים
משתמש זה הוא הומוסקסואל


מי אני[עריכת קוד מקור | עריכה]

אני אסף שטילמן, כמו זה וזה. בין יוני 2009 ועד מרץ 2012 גרתי באוסטרליה, מעבר כמעט בלתי מורגש מהרצליה. הגעתי לוויקיפדיה בסוף יוני 2007, אז העזתי להגיה את תקציב המדינה. סירבתי בתוקף להשקיע יותר, בפחד שהמקומיים יאכלו אותי חי על הטעות הראשונה. כעבור חודש, מסיבה לא ברורה, חזרתי לאותו שם משתמש והתחלתי להסתכן.

ערכתי את ציור, שהיה ממש הרוס; מיד לאחריו ערכתי את משחק מחשב, שבאופן מפתיע מאוד היה חובבני. אף אחד לא נשך את ראשי מעלי, אז המשכתי לעבוד על דברים שונים, רובם מתוקים.

כשהגיעה לבסוף המתקפה הנושכת בבאטלסטאר גלקטיקה, זה היה מעט מדי, מאוחר מדי.

מאז אני מבלה כאן כל יום כמעט, קורא ולעתים כותב. יש תכנונים לעתיד (ראו מטה).

אף על פי שלא הייתי מעוניין בתחום לפני ויקיפדיה, תרמתי רבות דווקא לתחום הבוטניקה (טקסונומיה של צמחים בעלי פרחים). בתקווה להשלים את כל המינים הצומחים בארץ, ומינים חשובים אחרים. לעולם לא יושלם (אפילו עם הקדשת שנה שלמה מחיי לעריכה רצופה), אבל כיוון זה טוב.

לאחר המעבר לסידני, החלטתי לתת לתחום עדיפות ולמפות את סידני בוויקיפדיה העברית, תחום שהוזנח עד מאוד. הרבה דברים הפוכים יש כאן. בינתיים הספקתי להכיר ולהבין את הסיפור של פרברי סידני העיר, האזור המרכזי במטרופולין, ואף להפיק לקח: טוב לשכב עם המושל ראלף דרלינג, יש סיכוי שיקראו לחצי העיר על שמך.

נ.ב: אני בויקישיתוף. תמונות צריכים, תמונות יש.

שיטת עבודה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקיפדיה היא עצומה, וברור שהיא מתפתחת כל הזמן. יש מאות אלפי ערכים שעדיין צריך לכתוב, וגם אלו הקיימים בדרך כלל דורשים שיפור מתמיד. מספר התורמים מוגבל, ולאלו ממילא יש זמן (וסבלנות) מוגבלים גם כן, ולכן צריך לתעדף. יש מאמצים קבוצתיים כמו בית השיטה, אבל אני מעדיף שיטה רקורסיבית.

  • 1. הבט בדף של הנושא שבחרת. אם אין בו קישורים אדומים, סגור את הדף ועבור לדף הפתוח האחרון. אחרת:
  • 2. לחץ על קישור אדום של ערך מעניין לעריכה בעמוד נפרד.
  • 3. כתוב ערך חדש, ושבץ קישורים בין המילים השונות. שמור את העמוד.
  • 4. חזור ל-1.

כמו עכביש, אפשר לעבור בין הנושאים המעניינים בוויקיפדיה ולהכניס להם ערכים רלוונטיים. תורת הגרפים משתלמת.

אני התחלתי לערוך ממש כך: מציור עברתי לצבעי מים, גואש, פסטל ואקריליק, שהיו לוקים בחסר, ויצרתי את ג'סו, צללית ועיפרון מסיס במים. מפסטל עברתי לפסטל שמן, פסטל רך, גירי פסטל ופיגמנט. מפיגמנט יצרתי את הערך הגדול ביותר שלי בוויקי, פיגמנטי צביעה. אני מאמין שכך אפשר לנהל מקבץ של ערכים מעניינים, שבכל אחד מהם לא יוותרו קישורים אדומים (או מיעוט שלהם).

יש רק שני תנאי עצירה לרקורסיה הזו: חוסר עניין לציבור, וחוסר היכרות עם החומר.

כשערכתי את הערך אוכמנית (בעקבות ריבה, שאני אוהב) יכלתי להוסיף קישור לכל אחד מזני המשנה של האוכמניות בעולם, אבל היה ברור שהידע לא יועיל לאיש. מנגד, פירול היא מולקולה אורגנית חשובה בצומח ובסיס לכלורופיל, ובתעשייה מהווה בסיס לפיגמנטי צביעה חזקים במיוחד - אבל לא העזתי לכתוב עליה, מפני שהידע הכימי שלי מסתכם בהבנת ההבדל היסודי בין בסיס לחומצה. חומצה יותר חשובה.

דברים שצריך[עריכת קוד מקור | עריכה]

כמשתמש חדש, אני מגלה דברים בוויקי יום יום. זה עתה גיליתי על הדף הזה. הוא לא מעודכן בתדירות מספקת (אני ביקשתי במזנון לשקול לעדכנו יומית) אך נאמר שהוא מעודכן לספטמבר 2007. אני אישית מעדיף ללכת בשיטה אסוציאטיבית, אבל נראה שדרך טובה נוספת לתרום לוויקיפדיה היא לבחור ערכים שמופיעים כקישורים אדומים בכמה שיותר מקומות.

כך אפשר גם להוסיף ערכים וגם לשפר משמעותית את הקישוריות הפנימית בין העמודים. כשהרשימה תצטמק מעט (כיום יש בה אלפי ערכים) אין ספק שגלישת ויקי תהיה הרבה יותר נוחה ונכונה.

דפים שערכתי או יצרתי[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

באטלסטאר גלקטיקה, גיבורים, פיירפליי, סמולוויל, הפמליה, הקולבר ריפור, ברוקלין תשע-תשע.

אמנות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אקריליק, פסטל שמן, פסטל, צבע מים, גואש, פיגמנטי צביעה, פיגמנט, טמפרה (ציור), גוון, ציור, צללית, טורקיז (צבע), גירי פסטל, פסטל רך, ורנית, עיפרון מסיס במים, ג'סו, עיפרון צבעוני, Derwent Cumberland Pencil Company, Caran d'Ache, Faber-Castell, עמידות באור, Prismacolor, צבע שמן נמסך במים, מדד מונסל, סקאלפי, Lyra, Royal Talens, Winsor & Newton.

זואולוגיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חמוס סיבירי, צובל, קרציות, צרעת הפיקוס.

בוטניקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תרד, סלקיים, סלק, פטל, סלק (סוג), אוכמנית, ענבי שועל, אשוח, ארז, סלק סוכר, ציפורנאים, ורדנאים, צינוראים, ורדיים, שזיף, שקד, דובדבן, בקעצוראים, דומדמניתיים, בקעצוריים, בקעצור, בקעצור החורש, אלף העלה, עכובית, אדמוניתיים, אדמונית עשבונית, פרונוס, מלוח (צמח), מלוח קיפח, אלף עלה, אשל, אשל היאור, אשל מרובע, אשל הפרקים, אשל הנגב, אשליים, אמנון ותמר, סיגל/סיגלית, תפוח, תפוחיים, שזיפיים, ורדאים, סגליים, מלפיגאים, פשתן, פשתיים, ספיראיים, סוככאים, קיסוסיים, אשוחית, סולנום, הדסיים, הדסאים, פעמוניתיים, קומליניים, קומלינה, קומלינה זקופה, קומלינאים, פיגמיים, סבוננאים, אלתיים, פעמונית, נרקיסיים, אספרגאים, סתווניים, פטל אדום, שושניים, יקינתוניים, נרקיס מלבין, פיקוס, קטניות, פרפרניים, מימוסיים, נוריתאים, סולנאים, תותיים, אצטרובל, ציפורניים (משפחה), ציפורן (פרח), אברשיים, כף האווז, כף אווז לבנה, ירבוזיים, אסרולה, פיקוס בת-שקמה, קצח, קצח זעיר-פרחים, דולב מזרחי, נוריתיים, פרג האופיום, קשיו, בית גלעין, פרג, פרג אגסני, פרגה ערבית, קדד, חבצלת הנגב, בוהיניה, קטניתאים, בוהיניה מגוונת, שושן, כרוב, חריע, תפוז ברגמוט, לענה דרקונית, סטיביה, פלפלת צ'ילי, בורית, פרגה (סוג), צינית (צמח), בצלצל, ניל הצבעים, ניל (צמח), פצ'ולי, ניצנית, צוגנית, פיקוס קדוש, סנגליה, בודלית דוד, דיפנבכיה, גויאבה תותית, גויאבה מצויה, גומא נאכל, נענע משובלת, נענע חריפה, נענע קרחת, נענת מים, נענע ריחנית, לענה שיחנית, נענת הכדורים, גד (צמח), ניצנית משוננת, ניצנית פורחת, בת-אביב, דובדבן שרוע, יצהרוניים, פלפל פדרון, לחמן (סוג), ערבז, מרוות איג, תות פקיסטני.

כושר[עריכת קוד מקור | עריכה]

חדר כושר, אופניים נייחים, אליפטיקל, מי גבינה, אבקת חלבון.

חינוך ומדע[עריכת קוד מקור | עריכה]

בית ספר, שבט (טקסונומיה), דלתון ריצוף, APG II, קנקן התה (מודל).

תרבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המרדי גרא ההומו-לסבי של סידני, פלוריאדה (קנברה).

ישראל והעולם[עריכת קוד מקור | עריכה]

יד למעפיל האלמוני, קאמבריה, אזורי סידני, מרכז העסקים הראשי של סידני, סארי הילס, ניוטאון, גליב, אולטימו, צ'יפנדייל, אלכסנדריה, פוטס פוינט, רדפרן, רוסברי, פירמונט, רוקס, סנטניאל פארק, דרלינגהרסט, דרלינגטון, אליזבת' ביי, אווליי, פדינגטון, ראשקטרס ביי, פרברי סידני, ארסקינוויל, היימרקט, וטרלו, אננדייל, דאווס פוינט, וולומולו, זטלנד, ביקונספילד, ברנגרו, קמפרדאון, מור פארק, מילרס פוינט, פורסט לודג', בונדיי, מושל ניו סאות' ויילס, ראלף דרלינג, דרלינג (נהר), קוונטין ברייס, המושל הכללי של אוסטרליה, בונדיי ג'נקשן, נורת' בונדיי, ברונטי, דובר הייטס, רוז ביי, טמרמה, קווינס פארק, וייברלי, אדג'קליף, צ'יפלי, לה פרוז, קלובלי, וקלוז, פוינט פייפר, דרלינג פוינט, דאבל ביי, בלוויו היל, ווטסונס ביי, מארוברה, וולהרה, מאלאבר, ליטל ביי, קינגספורד, מטרוויל, קנזינגטון (ניו סאות' ויילס), בוטאני, סאות' קוג'י, בנקסמדו, הילסדייל, רנדוויק, קוג'י, פורט בוטאני, פיליפ ביי, דייסיוויל,איסטלייקס, איסטגרדנס, פייג'ווד, הרטפורדשייר, לוטון.

אוכל[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביצה עלומה, הרתחה, ריבה, מזון מלכות, קצפת, קסאטה, מילקי, גלידה, קרמל, שוקו, חלבה, פירות יער, חומוס, סירופ תירס, אבקת חלב, עמילן תירס, סירופ שוקולד, סוכריות תירס, שטרופוואפל, דפוס אפיפיות, שלווה (מזון); השמנה (-:

משחקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

משחק מחשב, משחק תפקידים, חבילת הרחבה, משחק תפקידים נייר ועט, משחק מרובה משתתפים, נוורווינטר נייטס, סחרחרה, אמריקן מק'גי אליס.

קומיקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

סופרגירל, ברייניאק, לויס ליין, אד בניס, Birds of Prey, גייל סימון.

ספרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ננסי קרס, קבצנים בספרד, האי של ד"ר מורו.

אחר[עריכת קוד מקור | עריכה]

דבק שפכטל, מזרן, תרסיס פלפל, זהב נורדי, אישור (כרטיס חיוב), לכידה (כרטיס חיוב).

יצירות ערכים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סך כל הערכים שיצרתי מדף נקי: 254

דפים שאני מתכנן ליצור[עריכת קוד מקור | עריכה]

משיניריום (משחק המחשב Machinirium)

חופי סידני

מערכת הרכבות סיטירייל

איסטווד (פרבר בסידני)

דליץ' היל (פרבר בסידני)

סיינט לנארדס (פרבר בסידני)

חליפת חתן

רשויות עירוניות בסידני

Secret Six (אנ')

סידני מורנינג הראלד

אוסטרליאן (עיתון)

המועצה המחוקקת של ניו סאות' ויילס

סנאט אוסטרליה

פרלמנט ניו סאות' ויילס

בית הפרלמנט של אוסטרליה

האסיפה המחוקקת של ניו סאות' ויילס

בית הנבחרים של אוסטרליה

דפים בתהליך עריכה ארוך[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדפים האלו בתהליך עריכה מתקדם, וכל כמה שבועות אני מוסיף להם משהו חדש. עריכתם תסתיים במועד מאוחר יותר. אם מישהו מעוניין להסיר את התבנית "בעבודה" ולערוך אותם, הוא מוזמן.

דפים שאני שוקל ליצור או לשפר[עריכת קוד מקור | עריכה]

גיימר

יום אוסטרליה

ויגיימס

משחקי מחשב ווידאו בישראל

אתר ביקורת משחקים

בקר שליטה

פורטל:סידני