ויקיפדיה:בוט/בוט שנים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בוט השנים נולד בעקבות רעיון של F16 בראשית ינואר 2004. תכליתו היא לסנכרן בין דפי התאריכים (לדוגמא 1 בינואר) לערכי השנים (לדוגמא 1897), והוא עושה זאת על ידי שליפת כל הנתונים מתוך דפי התאריכים ופיזורם אל תוך דפי השנים.

על מנת להקל על עבודת הוויקיפדים, וכדי שלא נמחק בטעות מידע שהוכנס בעמל רב, אנא עדכנו רק את דפי התאריכים. דפי השנים יעודכנו על ידי (בעזרת הבוט) מפעם לפעם, ויכילו את כל האירועים, הלידות והפטירות שיופיעו בערכי התאריכים.

במידה ונתקלת בבעיית עיצוב או תקלה כלשהי בדף שנה אנא הודע לי על מנת שאוכל לאתר את מקור הבעייה ולוודא שלא תתרחש שנית (ניתן ורצוי כמובן גם לתקן את התקלה). אם יש לך השגות כלשהן לגבי אמינות האירועים ו/או התיארוך שלהם אנא פנה לדף התאריך הרלוונטי - ובצע בו את השינוי. שינוי שיבוצע בדף השנים עלול להידרס על ידי ללא כוונה ולהעלם, שינוי בדף התאריך ייכנס לדף השנים בעידכון הקרוב.

היסטוריה[עריכת קוד מקור]

  • עד אמצע 2010 - אחראי הבוט היה Costello, התוכנית היתה כתובה בשפת פרל, ורצה על לינוקס (התאמה לכל פלטפורמה אחרת לא אמורה להיות מסובכת). קוד המקור נמצא במשתמש:costello/בוט שנים - מפרט טכני.
  • החל משנת 2011 אחראי הבוט הוא DMY, התוכנית שלו כתובה ב-C#

איך לערוך דף שנה[עריכת קוד מקור]

הבוט מרכז את האירועים, הלידות והפטירות עבור כל שנה בדפי משנה כדוגמת - ויקיפדיה:בוט/בוט שנים/1999. דפים אלו מוכללים כתבניות בערכי השנים. בניגוד למצב שהיה קיים בעבר, כיום ניתן לערוך את דפי השנים כמו כל ערך אחר בלי חשש שהבוט "ידרוס" את העריכה - כיוון שהבוט לא עורך את ערכי השנים. עם זאת אין להסיר את ההפניות לדפי המשנה מערכי השנים.

בעיות ידועות[עריכת קוד מקור]

הבוט נתקל בבעיות קלות כאשר קיימות חריגות מכללי העיצוב הקבועים. אנא הקפידו על התבנית הקבועה לערכי תאריכים. והקפידו על המבנה -

* [[10 במרץ]] – [[צ'ארלס הראשון מלך אנגליה]] פיזר את [[הפרלמנט הבריטי|הפרלמנט]], הפרלמנט התכנס מחדש רק 11 שנים מאוחר יותר

כולל כל הרווחים.

פעילות וטווח שנים[עריכת קוד מקור]

הבוט מופעל כאשר אני מוצא את הזמן לכך, בדרך כלל בסופי שבוע, ובשאיפה לפחות אחת לחודשיים. טווח השנים עליו פועל הבוט נכון להיום הוא החל מתחילת הספירה הנוצרית ועד השנה הנוכחית, כאשר הוא קופץ מעל שנים להן לא קיימים אירועים בדפי התאריכים.

ריצה אחרונה[עריכת קוד מקור]

ראו משתמש:DMY/בוטים