משתמש:Daniii4499/טיפול נמרץ ילדים - סורוקה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


היחידה לטיפול נמרץ בילדים - סורוקה היא יחידה לטיפול נמרץ המתמחה בילדים וממוקמת בבית החולים סורוקה. היחידה הוקמה בשנת 1982 ע"י פרופסור שאול סופר, ומשרתת את אוכלוסיית הילדים (מגיל יומיים עד גיל 18) בכל הנגב - מקריית גת ועד אילת.

הקמת היחידה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שחזר מתת התמחות בטיפול נמרץ ילדים בקנדה והחל לטפל בילדים ביחידה לטיפול נמרץ כללי החליט פרופסור סופר להקים מחלקה נפרדת. בשנת 2006 הוקמה היחידה החדשה. היחידה החדשה כוללת 12 חדרי אשפוז המסודרים בצורת חצי עיגול מסביב לעמדת האחיות וכוללים ציוד רב הנדרש לטיפול בילד (בנוסף, בכל חדר מיטה אחת), מתוכם שני חדרי בידוד המיועדים למטופלים שהמערכת החיסונית שלהם קרסה או שסובלים ממחלה זיהומית מדבקת מאוד, ושני חדרי הורים הממוקמים בסמוך למחלקה.

אופן הטיפול ביחידה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביחידה מטופלים כ-500 ילדים בשנה – ילדים אלה הם בעלי הבעיות הקשות והמורכבות ביותר (חבלות ראש, כוויות וטביעות, מצבי הלם, מחלות זיהומיות קשות ועוד) הזקוקים למעקב צמוד וטיפול מתקדם. ביחידה עוסקים גם במצבים מסכני חיים נפוצים האופייניים לאזור הנגב, למשל: הרעלה קשה בעקבות עקיצת עקרב, מכת קור בתינוקות, וסיבוכים שונים של מחלות תורשתיות הנפוצות באזור בשל ריבוי נישואי קרובים באוכלוסייה הבדואית. כל שירותי בית החולים נמצאים בנגישות מיידית עבור מאושפזי היחידה.

צוות היחידה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קובץ:עקרב צהוב1.jpg
כתבה: הילד שנעקץ מעקרב צהוב התעורר: "אלחם בכל עקרב"

הצוות הקבוע של היחידה כולל מנהל, שלושה רופאים בכירים, שני מתמחים ברפואת טיפול נמרץ ילדים, 25 אחים (מתוכם 20 אחיות), עובדת סוציאלית, רוקחת, דיאטנית, מזכירה וכוחות עזר. במשך כל השנה נמצאת ביחידה גם מתנדבת שרות לאומי המבצעת שרותי מזכירות, שליחויות ותמיכה במשפחות ובחולים. צוות היחידה מלווה את המאושפזים ואת בני משפחותיהם לאורך כל האשפוז. הרופאים במחלקה עוברים התמחות של 4 וחצי שנים ברפואת ילדים, ולאחר מכן תת התמחות בטיפול נמרץ ילדים. צוות היחידה משתתף בפעילות מחקרית בנושאים מגוונים, כגון: השפעת ארס העקרב על שינויים במחזור הדם ובמערכת הנשימה, הרעלת מדבירי חרקים בילדים, מכת חום וירידת חום הגוף בתינוקות, השפעה של חסימת דרכי הנשימה העליונים על מחזור הדם ועוד. בנוסף, רופאי היחידה נמצאים בשיתוף עם ארגון "בטרם" (אתר בטרם), על מנת למנוע תאונות בבית ובסביבתו.

שעות ביקור[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביחידה אין שעות ביקור, כלומר הורי הילדים המאושפזים יכולים להישאר ביחידה בכל שעות היממה וגם בשעת הביקור הרפואי, והם תמיד מקבלים דיווח על מצב ילדיהם. בני משפחה אחרים מורשים לבקר ולשהות ליד מיטת החולה, אך רק בתיאום עם הצוות המטפל וההורים.

אחוזי הצלחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחוזי ההצלחה של המחלקה גבוהים - יותר מ-90% מהמאושפזים ביחידה לטיפול נמרץ בילדים משוחררים להמשך טיפול במחלקה אחרת או לביתם. אחוזי התמותה של המחלקה הם כ-5%.